Głównym celem Telefonu Bezpieczeństwa jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur w przykrych dla turysty okolicznościach oraz poczucie zagubienia może zaważyć w znaczący sposób na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany jako bardzo atrakcyjny.
„Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych" jest elementem sprzyjającym poprawie bezpieczeństwa nie tylko cudzoziemców ale i Polaków. Podczas zeszłorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Telefon Bezpieczeństwa został dokładnie przetestowany przez gości z zagranicy. Policja chce zapewnić bezpieczeństwo nie tylko obywatelom Polski, ale także osobom odwiedzającym nasz kraj. Ta inicjatywa przynosi dobre rezultaty. Dzięki niej policja może kompleksowo rozwiązywać problemy cudzoziemców. Po załatwieniu sprawy merytorycznie obcokrajowcy nie są pozostawieni sami sobie, tylko przekazywani w opiekuńcze ręce Polskiej Organizacji Turystycznej i operatorów, którzy są w stanie udzielić tym ludziom wielu cennych informacji – mówi Komendant Główny Policji nadinsp. Marek Działoszyński.
- Z naszych badań wynika, że 45 % turystów zagranicznych uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju, a 42% powiedziało, że raczej ważne. Zaledwie 4% przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. - Nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia czy zdrowia, ale także poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży itp. turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb – podkreślił Szmytke.
W tym roku po raz pierwszy Telefon Bezpieczeństwa został przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Scentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów, a docelowo znajdzie się ich tam 60-70 tys. Obecnie dysponujemy bazą: noclegową (ponad 10 000 obiektów), atrakcji turystycznych – ponad 4000, restauracji – ponad 23600, imprez/wydarzeń – ok. 1000, punktów informacji turystycznej – ok. 400 certyfikowanych.
- Jesteśmy instytucją, która w naturalny sposób kojarzy się z cudzoziemcami, dlatego po raz kolejny włączamy się w akcję Telefonu Bezpieczeństwa. W tym roku będziemy także zaangażowani w proces wymiany informacji z osobami obsługującymi Contact Center tak, by w razie takiej potrzeby służyć naszą wiedzą i doświadczeniem, głównie w zakresie pobytu cudzoziemców na terytorium Polski – powiedział Rafał Rogala, szef Urzędu Do Spraw Cudzoziemców.
Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą również dystrybuowane za granicą za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.
Napisz komentarz
Komentarze