Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 19 marca 2024 08:14
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wiceburmistrz odpowiada zbiorczo na kilkadziesiąt pytań

Podczas konferencji prasowej dotyczącej Dni Gryfina nagle wiceburmistrz Paweł Nikitiński zapytał, czy są jakieś pytania niezwiązane ze świętem miasta. Skoro niektórzy czytelnicy czekają od dłuższego czasu na odpowiedzi na zadanych kilkanaście pytań, staraliśmy się je ponownie zadać wiceburmistrzowi. Oto co usłyszeliśmy w odpowiedzi.
Wiceburmistrz odpowiada zbiorczo na kilkadziesiąt pytań

Zastępca burmistrza Paweł Nikitiński: -Teatr Bomba Bomba był finansowany ze specjalnego programu i teraz działa w strukturach Gryfińskiego Domu Kultury na takich samych zasadach, jak wszystkie pozostałe. Aktorzy teatru mogli i nadal mogą liczyć na wszechstronną pomoc gminy. Teatr Bomba Bomba i jego aktorzy mają godne warunki i jest traktowany jak inne teatry działające w Gryfinie.

Nie da się na pytania odpowiedzieć tak lub nie. Dla dobra samych aktorów z teatru Bomba Bomba nie będę wchodził w polemikę, bo czuję się za nich odpowiedzialny.

 

Oto powtarzane przez internautów pytania:

Proszę o konkretne odpowiedzi (i krótkie: tak czy nie!):

1. Czy pytania zadane 10 lutego TRZEM OSOBOM trafiły do jednej, która odpowiedziała za pozostałe?

2. Czy pozostałe osoby (podwładne przecież) odpowiedzą?

3. Czy osoby te mają prawo odpowiadać dziennikarzom same, bez powiadamiania i akceptacji wiceburmistrza?

4. Pytania i sygnalizowanie „problemów organizacyjnych” 10 lutego, odpowiedź 14 lutego – wiceburmistrz w pierwszym zdaniu pisze: „nikt mi nie zgłaszał problemów”. Czy sam zapytał, czy są podstawy do obaw o „problemy organizacyjne?

5. Czy fakt „zakończenia projektu” z którego finansowany był teatr, o którym wspominał pan wiceburmistrz spowodował uszczuplenie innych wydatków GDK?

6. Czy w związku z „zakończeniem projektu” o którym wspomniał pan wiceburmistrz, gmina zwiększyła budżet GDK o środki przeznaczane na utrzymanie teatru?

7. Czy wiceburmistrz skontaktował się z kimkolwiek, żeby wyjaśnić sprawę?

8. Czy osobami, z którymi kontaktował się wiceburmistrz byli tylko podwładni, czy osoby związane z teatrem (rodzice, wykonawcy)?

9. Czy wiceburmistrz potwierdza, że teatr będzie w roku 2017 finansowany z budżetu gminy na poziomie nie niższym niż w roku 2016?

10. Czy „miejsce prób” będzie dostępne w 2017 roku w wymiarze nie mniejszym niż w roku poprzednim i na zasadach nie gorszych?

11. Czy gmina zapewni, że uczestnicy teatru dojadą na próby i przedstawienia busem dofinansowanym z PFRON w ilości adekwatnej do potrzeb?

12. Czy dostępność busa została zmniejszona przez dowożenie zaopatrzenia do żłobka?

13. Czy „gminny fundusz lekowy” powstał kosztem jakichś innych wydatków związanych z pomocą społeczną?

14. Czy program Senior Wigor jest programem rządowym?

15. Czy gmina przeznaczyła w 2017 dodatkowe środki własne na „rehabilitację dzieci”?

16. Czy słowa wiceburmistrza o wielości różnych nowych działań oznaczają zmniejszenie środków na dotychczas prowadzone?

17. Czy wiceburmistrz pisząc w ostatnim akapicie o „warunkach wzrostu aktorów” zapomniał, że są to w znacznej części ludzie dorośli?

18. Czy w ostatnim akapicie nie zgubił się sens wypowiedzi i gramatyka?;)

 

Proszę o konkretne odpowiedzi (i krótkie: tym razem liczbami!):

1. Ile dni będziemy oczekiwać na odpowiedź pozostałych podwładnych pana wiceburmistrza?

2. Ile pieniędzy z budżetu GDK przeznaczane jest na teatr?

3. Ile pieniędzy bezpośrednio na teatr przeznacza gmina?

4. Ile czasu/kilometrów przejeździł rzeczony bus w związku z działalnością teatru w roku 2016. Ile planowanych jest na rok 2017?

5. Ile kosztował w roku 2016 „gminny program lekowy”

6. Ile osób objął?

7. Ile kosztuje gminę (nie budżet państwa) program Senior Wigor?

8. Ile osób jest nim objętych?

9. Ile środków z budżetu gminy zostanie przeznaczonych w 2017 na „rehabilitację dzieci” a ile było w roku 2016?

10. O ile zwiększyły się wydatki z budżetu gminy na wydatki na zdrowie, pomoc socjalną, rehabilitację itp. w związku z nowymi działaniami? (czyli: ile środków pozostało na pozostałe działania, po opłaceniu tych wychwalanych przez wiceburmistrza)?

 

Te pytania na prośbę czytelników wysłaliśmy dwa miesiące temu do władz Gryfina i nie otrzymaliśmy odpowiedzi, więc zadaliśmy je na konferencji prasowej 20 kwietnia 2017 r. Dodajmy konferencji pierwszej po ponad pół roku, mimo że burmistrz Sawaryn zapowiadał, że będą się one odbywały co miesiąc. Jednak słowa nie dotrzymał. Natomiast wiceburmistrz w rozmowie telefonicznej potwierdzał, że na pytania odpowie…

O sprawie pisaliśmy też tu:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/21889,wiceburmistrzu-prosze-tym-razem-krotko-i-konkretni


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama