Powstanie pomnik-symbol ks. prałata Bronisława Kozłowskiego?

Powstanie pomnik-symbol ks. prałata Bronisława Kozłowskiego? fot. TWS
Członkowie gryfińskiego Koła Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” spotkali się wczoraj, 15 maja 2017 r. w Klubie Nauczyciela w celu uzupełnienia zarządu i omówienia bieżących spraw. Poruszono także sprawę uroczystości związanej z uczczeniem pamięci ks. prałata Jana Palicy. Zrodził się też pomysł uhonorowania ks. prałata Bronisława Kozłowskiego.

Na terenie gminy Gryfino jest wiele stowarzyszeń. O jednych słyszy się więcej, o innych mniej. Jednym ze stowarzyszeń działających prężnie w Gryfinie jest organizacja „Wspólnota Polska”, której  zadaniem jest praca  mająca na celu integrację osób przybyłych z Kresów, kontakty z Polonią tak na wschodzie, jak i na zachodzie.

Przewodniczący stowarzyszenia Zdzisław Szczepkowski, znany z uporu  i „waleczności ducha” nie   jest Kresowiakiem. Dąży jednak do zachowania kultury i pamięci o tych, którzy tak wiele lat temu przybyli  na ziemię gryfińską. Wczorajsze spotkanie, a raczej walne zgromadzenie miało na celu uzupełnienie zarządu po rezygnacji Jana Skrzypińskiego i Józefa Podfigurnego

Na ich miejsce wybrano trzy osoby: Marię Markowicz, Krystynę Pijankę oraz Danutę Aftykę.   

Głównym tematem spotkania była zbliżająca się oficjalna uroczystość nadania rondu w Gryfinie imienia Jana Palicy. O sfinalizowanie tej uroczystości bardzo zabiegał przewodniczący koła.

-  Księdzu Palicy się to należało. Przyjechał  do Gryfina z Kresowiakami i z obrazem. Żył tu i pracował. Chciałbym, żeby obok tablicy o księdzu Janie pojawiła się także tablica o ks. Bronisławie Kozłowskim  - powiedział Zdzisław  Szczepkowski

Dodał jeszcze, że liczy na zarząd, bo sam niestety sobie nie poradzi. Zrodził się pomysł postawienia  pomnika-symbolu ks. prałata Bronisława Kozłowskiego na cmentarzu gryfińskim. W dalszej części programu omawiano bieżące sprawy stowarzyszenia.

O istniejących i już nieistniejących organizacjach pozarządowych można by napisać sporo, a przede wszystkim o ich kłopotach, ale i o sukcesach. Do tematu wrócimy.

TWS

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku

Czy popierasz pomysł „Wspólnoty Polskiej” dotyczący postawienia pomnika-symbolu ks. prałata Bronisława Kozłowskiego na gryfińskim cmentarzu?

Zdjęcia (10)

Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (67)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

ze stowarzyszenia
ze stowarzyszenia 23.05.2017, 09:29
A jednak z sondy pod tym artykułem wynika, że ludzie chcą pomnika B. Kozłowskiego. Lud chce władza musi się teraz nad tym pochylić. Jest sesja w przyszłym miesiącu to jak najszybciej trzeba to rozważyć. Nie widze innej opcji.
obywatel
obywatel 24.05.2017, 21:45
Nikt nie ma prawa zawłaszczać pamięci po Księdzu Prałacie i wymagać od władz realizacji tylko swoich własnych pomysłów! Jutro miną dwa tygodnie od pogrzebu! Trochę kultury - trwa żałoba. Daliście pomysł, inni, gdy opadną emocje pewnie też. w debacie publicznej wybierze się najlepszy sposób upamiętnienia! To zbyt ważna postać, żeby w ten sposób "odfajkować" upamiętnienie!
roztropny
roztropny 23.05.2017, 16:06
Jest takie przysłowie: co nagle, to po diable. Bardzo tu na miejscu! Dwa tygodnie nie minęły od pogrzebu Księdza. Ludzie, dajcie spokojnie przeżyć żałobę! Nie bójcie się, tłumy na pogrzebie świadczą, że ludzie nie zapomną!!! Ale pośpieszne pomysły, nieprzemyślane pomniki obok nagrobków - tylko mogą ośmieszyć i dać wodę na młyn prześmiewcom!!!
Olek
Olek 23.05.2017, 18:36
Ksiądz Kozłowski był (trudne do uwierzenia, że czas przeszły!) postacią z krwi i kości, ale jednoznacznie pozytywną w historii Gryfina. Natomiast pośpiech, które stowarzyszenie, która grupa, która władza, która opcja zgłosi wcześniej, prędzej nie służy niczemu. Niech będzie wiele pomysłów, niech będzie dyskusja publiczna, niech się wybierze najlepszy sposób upamiętnienia!
członek stow.
członek stow. 23.05.2017, 19:00
Olek nie władza będzie wyznaczać kiedy stowarzyszenie ma wyjść ze swoim pomysłem!
Kultura i delikatność i szacunek dla żałoby
Kultura i delikatność i szacunek dla żałoby 23.05.2017, 21:32
A kto mówi o władzy? To wy próbujecie zawłaszczyć pamięć o Księdzu! I to w sposób idiotyczny, chcąc pomnika na cmentarzu! I jeszcze wzywając władze do natychmiastowej decyzji! A mnie chodzi o różne pomysły i o dyskusję publiczną! Coś ci się nie podoba? To bądź delikatny!
33
33 20.05.2017, 17:08
biker- podaj mi nazwisko chociaż jednej osoby która by tak mówiła negatywnie o wyglądzie ,brudzie. Ten stary kościół miał w sobie coś. To księża , wszyscy trzej proboszczowie, za wszelką cenę, nie bacząc na zabytek, przerabiali go na polską modłę,pozbyli się ołtarza, dębowych ławek, konfesjonałów, które wcale nie były zniszczone, a nawet zabytkowego zegara / szlag wie, czy nie zostały sprzedane/. Zniszczyli boczne chóry, zamalowali piękne polichromie, zwalili okazałe, wiszące kandelabry, zmienili patrona kościoła choć to też katolicki święty, w końcu z przedsionka zrobili sobie Izbę Pamięci żołnierzy II wś . walczących na terenie II RP. Taka pijarowska zagrywka na nową nutę politczną z którą im było po drodze. Ten kościół został zniszczony tylko dlatego, aby w żaden sposób nie kojarzył się z jego budowniczymi i aby wymazać niemiecką, protestancką historię kościoła i miasta. Czy ktoś wie ,że kościół za Niemców był ogrzewany ? stara kotłownia przetrwała do końca lat 60 u.w. Bardzo dużo osób z Gryfina nie ma pojęcia, że stary, pięknie wykonany ołtarz istnieje, bo komuniści nie pozwolili na jego zniszczenie i umieścili go w muzeum.
http://pomeranica.pl…
pokazanie esbeckich metod działania w czasach PRL na przykładzie współczesnym
pokazanie esbeckich metod działania w czasach PRL na przykładzie współczesnym 22.05.2017, 09:50
Wpis „33” nie ma nic wspólnego z treścią artykułu. Ale w tych działaniach nie chodzi o fakty, tylko jak w czarnym piarze o stworzenie wrażenia, o insynuacje, pomieszanie faktów i kłamstw, fałszywą interpretację itp. Ponieważ ten wpis uważam za klasyk, pozwolę sobie na rozbiór jego treści z wyjaśnianiem mechanizmów.
33 Wczoraj, 17:08

biker- podaj mi nazwisko

Nie wiem, co to „biker", ale „nazwiska, kontakty, siatka” to tekst ze Stawki większej niż życie albo z milicyjnych poradników. Jakoś ty nie potrzebujesz „nazwisk” na poparcie swojej tezy? No ale chodzi o wrażenie – za nami, „partią” tłumy, za wami tylko jakieś niedobitki...

33 Wczoraj, 17:08

mówiła negatywnie o wyglądzie ,brudzie.

Nie, no kościół w latach sześćdziesiątych był po prostu czyściutki, nowiutki jak spod igły (przecież nie powiem „spod kielni”;)) – formalnie stan idealny! Bzdura.

33 Wczoraj, 17:08

Ten stary kościół miał w sobie coś.

Ateista uczy chodzących do kościoła odbioru atmosfery tego kościoła! To oczywiście pojęcie subiektywne, jednak może ważniejsze jest zdanie ludzi korzystających, niż ateistów? No i czy kościół ma być skansenem, czy obiektem z życiem? Niektórym zależałoby, żeby kościoły były tylko muzeami i salami koncertowymi...

33 Wczoraj, 17:08

To księża , wszyscy trzej proboszczowie,

No proszę – „czarny spisek”! Już widzę, jak księża Palica, Kowalski i Kozłowski „działając wspólnie i w porozumieniu” razem „knują”, jakby zniszczyć wszystko, co dotyczy parafii. A wspaniała władza ludowa im przeszkadza z troski o dobro ludzi wierzących! Absurdy czasem sięgają zenitu...

33 Wczoraj, 17:08

To księża , wszyscy trzej proboszczowie, za wszelką cenę,

Co za determinacja w tym niszczeniu! Dobrze, że nie zburzyli całkiem! Choć mogli poprosić tych fachowców, co zrobili porządek z kościołem w Chojnie...

33 Wczoraj, 17:08

To księża , wszyscy trzej proboszczowie, za wszelką cenę, nie bacząc na zabytek

No istotnie, nie było żadnych przepisów ani nie było żadnej kontroli, a kościół jak postawili w średniowieczu, tak niezmieniony stał, aż przyszli ci trzej „knowacze” (i to razem!)

33 Wczoraj, 17:08

przerabiali go na polską modłę,

A na jaką „modłę” mieli przerabiać? Niemiecką, ukraińską, prawosławną, żydowską, muzułmańską?

33 Wczoraj, 17:08

pozbyli się ołtarza,

Ołtarz jest w Muzeum Narodowym w Szczecinie. Widziała go każda klasowa wycieczka i ci, co sami w tym muzeum byli. Ale grunt to insynuacja, że to proboszczowie coś zachachmęcili. I nie obchodzi zgredziałego milicjanta, że ołtarz został zabrany do muzeum w trochę innych okolicznościach, że kto inny decydował...

33 Wczoraj, 17:08

dębowych ławek,

Ławki to wymienił akurat CZWARTY proboszcz! I zastąpiły one ławki z lat siedemdziesiątych, które z kolei zastąpiły rozpadające się, zniszczone ławki przedwojenne, których część była wyrzucona, bo znowu chodzi o insynuację, że ktoś coś chachmęcił, bo przecież ławki, które „przeżyły” wojnę, wejście wojsk radzieckich były wciąż w nienaruszonym stanie i czas ich się nie imał...

33 Wczoraj, 17:08

konfesjonałów, które wcale nie były zniszczone

No proszę, protestanci mieli konfesjonały? Zgredziałemu milicjantowi nie przeszkadza mieszać faktów, czasów, epok, wyznań, byle tylko stworzyć określone wrażenie. No akurat znawca stanu konstrukcji konfesjonałów? Służbowo je badał, czy jak?

33 Wczoraj, 17:08

a nawet zabytkowego zegara

No formalnie kościół bez zegara nie może być kościołem! To po prostu najważniejszy element wyposażenia świątyni! Absurd...

33 Wczoraj, 17:08

/ szlag wie, czy nie zostały sprzedane/.

No, po prostu spotkali się razem Proboszczowie Palica, Kowalski i Kozłowski i posprzedawali konfesjonały! Tylko komu? Na komendę milicji czy do komitetu partii? Komu potrzebne połamane ławki z kościoła albo konfesjonał? Nieważne, ważne, żeby tworzyć wrażenie, że księża pokradli wyposażenie kościoła, żeby obrzucać, obrzucać, obrzucać, licząc, że w potoku błota nikt nie wychwyci kłamstw i bzdur!

33 Wczoraj, 17:08

Zniszczyli boczne chóry

No formalnie to te chóry od średniowiecza były! I były w idealnym stanie. I chór (w znaczeniu zespół muzyczny) to był tak duży, że zajmował całą przestrzeń! A może to żal, że się nie zawalił, grzebiąc ludzi stojących na tej spróchniałej konstrukcji i tych, co stali pod spodem? Bo dopiero by mieli używanie? Kościół odzyskał przestrzeń właściwą gotyckim świątyniom – ale co to kogo obchodzi...

33 Wczoraj, 17:08

zamalowali piękne polichromie,

Czy one były „piękne” to kwestia dyskusyjna. Bezdyskusyjne jest, że nie były od średniowiecza, że były bardzo zniszczone, więc wrażenie po wejściu do kościoła było bardzo przygnębiające. No ale przez to taki kościół, w którym ludziom trudno się modlić, był idealnym rozwiązaniem dla walczących z religią! No i jakoś ani słowa o tym, że te prace były UZGODNIONE Z KONSERWATOREM ZABYTKÓW! I prowadzone pod nadzorem służb ochrony zabytków. Więc może jednak ani to nie było nic wyjątkowego, ani wartościowego? Bo na pewno nie było to nic średniowiecznego!

33 Wczoraj, 17:08

zwalili okazałe, wiszące kandelabry,

No znowu trzech proboszczów razem, po machaniu pędzlami, rzuciło się na biedne kandelabry! I nie przeszkadza zgredziałemu milicjantowi, że coś mogło rdzewieć, stwarzać zagrożenie dla ludzi pod spodem, że jakaś elektryka, że to wcale nie były średniowieczne kandelabry.. Grunt, ze proboszczowie wszyscy trzej, „zwalili”.
Już pomijam te „wiszące kandelabry”...

33 Wczoraj, 17:08

zmienili patrona kościoła

Swoją drogą, ksiądz Palica musiał się natrudzić, żeby w 1945 roku znaleźć 13 letniego Bronisława Kozłowskiego i wiedzieć, że będzie proboszczem w Gryfinie i ustalać razem z księdzem Kowalskim, że „zmieniają patrona”...
Pomijam już fakt, że ateista pouczający księdza, jakich patronów ma wybierać dla kościołów to już nawet nie jest zabawne

33 Wczoraj, 17:08

zmienili patrona kościoła choć to też katolicki święty,

A tu ateista angażuje do walki zastępy niebieskie? Myśli, że będzie w stanie skłócić świętych między sobą? Ateista próbujący ingerować w rajski porządek – bezcenne...
Ale znowu nie chodzi o fakty, chodzi o wrażenie „mnóstwa wrogich i szkodliwych działań”, jakich podejmowali się powojenni proboszczowie coby zniszczyć tę świątynię. A biedna władza ludowa dwoiła i się i troiła, żeby uchronić wiernych przed ich proboszczami...
No i pouczanie katolików, kto jest świętym, a kto nie jest też jest śmieszne...

33 Wczoraj, 17:08

w końcu z przedsionka

No wręcz groza zniszczenia! Niszczyli, niszczyli, aż „ końcu” zniszczyli ostatecznie ale co?

33 Wczoraj, 17:08

w końcu z przedsionka zrobili sobie

No tak, razem we trójkę zrobili sobie – bo przecież to dla własnej prywaty... Tylko jak to sobie uzgadniali między sobą i w którym roku?

33 Wczoraj, 17:08

w końcu z przedsionka zrobili sobie Izbę Pamięci

Izba Pamięci to nie są tablice pamiątkowe, więc zarzut absurdalny. Ale każdy się przyda, byle stworzyć wrażenie „ogromu szkód”...

33 Wczoraj, 17:08

żołnierzy II wś . walczących na terenie II RP.

Po pierwsze, w przedsionku są nie tylko tablice żołnierzy II wojny światowej, po drugie jakie miałyby być? Wermachtu, SS, Armii Czerwonej?
Po trzecie, w przedsionkach różnych kościołów na całym świecie umieszcza się różne tablice pamiątkowe, więc co w tym dziwnego?

33 Wczoraj, 17:08

Taka pijarowska zagrywka

No jasne, przecież żaden ksiądz nie może robić nic szczerze. Każdy jego czyn to „zagrywka”. Wprawdzie pijarzy to zakon (może w zgredziałym milicjancie zrodziło się podejrzenie, że piar wziął swoją nazwę od tego zakonu?:), ale mówienie o innych, że są nieszczerzy, w przypadku własnego zachowania to już odlot.

33 Wczoraj, 17:08

Taka pijarowska zagrywka na nową nutę politczną z którą im było po drodze.

Absurd goni absurd – jaka „nowa nuta polityczna”? Jak sam mówił wcześniej, że tam są tablice „żołnierzy IIwś” – to co, żaden z proboszczów nie przeżył tej wojny? Każdy z nich miał o wojnie zdanie tylko wyczytane z podręczników „piaru”?

33 Wczoraj, 17:08

z którą im było po drodze.

I odzywa się taka esbecka nuta: „tyle zawdzięczacie Polsce Ludowej a jak się odwdzięczacie”? Bo przecież w PRL to księżom było świetnie, a oni, niewdzięcznicy, nie chcieli docenić... pomijając fakt, że ilość tablic powieszonych przez pierwszych dwóch proboszczów wynosi ZERO! No ale znowu, chodzi o wrażenie, że lata powojenne to była sielanka i tak samo było w latach 90, jak i w 50 czy 60! Esbecka obłuda...

33 Wczoraj, 17:08

Ten kościół został zniszczony

NO FORMALNIE RUINA! A TAK PIĘKNIE DBAŁA ARMIA CZERWONA W 1945... Ale znowu chodzi o wielokrotne powtarzanie kłamstw, bo a nuż coś zostanie?...

33 Wczoraj, 17:08

aby w żaden sposób nie kojarzył się z jego budowniczymi

Zgredziałemu milicjantowi nie przeszkadzają fakty, że kościół budowali katolicy, którzy wtedy jeszcze nie byli „Niemcami” w naszym rozumieniu tego słowa. I nie przeszkadza, że kościół w średniowieczu właśnie tak wyglądał, a nie pomalowany jak jajko wielkanocne. Grunt to wbijać uporczywie przekonanie, że wygląd kościoła z roku 1945 był jego wyglądem pierwotnym i zbrodnią było coś zmieniać

33 Wczoraj, 17:08

aby wymazać niemiecką, protestancką historię kościoła

Bo oczywiście powinien być skansen. Bo protestanci nie wymazywali historii katolickiej w tym samym kościele. Nie zniszczyli kilkunastu ołtarzy, które były za czasów katolickich. Wreszcie, nieważne jest, że zmieniła się przynależność państwowa, religijna, narodowa, nieważne były uczucia ludzi, którzy przeżyli okropieństwa II wojny światowej i na te tereny trafili nie z własnej woli, nieważne, że mamy XXI wiek a nie XVII. Kościół miał być zamknięty, zostawiony i trzeba było czekać aż się sam rozpadnie. A tu przyjechali proboszczowie i zniszczyli takie piękne esbeckie marzenie...

33 Wczoraj, 17:08

wymazać niemiecką, protestancką historię kościoła i miasta.

No po prostu Polacy nie mieli prawa nic ruszać, bo przecież to oni spowodowali II wojnę światową i przesuwanie granic! Jak zgredziały milicjant po kimś dom kupuje, to przecież nie śmie nic zmienić ani nawet przestawić, bo przecież „to historia poprzednika”.

33 Wczoraj, 17:08

Czy ktoś wie ,że kościół za Niemców był ogrzewany ?

I klasyczne – no i co z tego? Jak wszystkie domy miały piece, to trzeba było je zachować i nie wymieniać na kaloryfery? Pomijając już, że argument faktycznie wypasiony...

33 Wczoraj, 17:08

stara kotłownia przetrwała do końca lat 60 u.w.

No cóż, widać w latach 70 XXw była już lepsza, bardziej efektywna technologia? I ogrzewany był cały kościół a nie tylko pod chórem z jednej strony, jak było za Niemców? Widać jednak coś ci powojenni proboszczowie potrafili ulepszyć? A może nadal w środku miasta miała dymić kotłownia? Której na dodatek sprawność ogrzewania była bardzo znikoma? No ale okaże się zaraz, że kotłowni też nie można było ruszać, bo przecież „to zabytek niemieckiej historii miasta”...

33 Wczoraj, 17:08

Bardzo dużo osób z Gryfina nie ma pojęcia,

Ciemny lud, nigdy, nawet w szkole nie był w Muzeum Narodowym w Szczecinie, więc trzeba parę razy powtórzyć – o ołtarzu było już na początku...

33 Wczoraj, 17:08

że stary, pięknie wykonany ołtarz

Że stary, się zgadza, że piękny – kwestia dyskusyjna, gdyż protestanckie obrazy religijne, jeśli powstawały, to były raczej kompletnie inne, niż tradycja katolicka. Więc może niech ateiści kwestię wyposażania świątyń zostawia modlącym się w nich – nieważne, czy to kościół katolicki, cerkiew, zbór, synagoga, meczet, aśram czy inny – to mają służyć modlitwie tych, którzy te świątynie użytkują!

33 Wczoraj, 17:08

ołtarz istnieje,

O, ludzie odkrycie – obrazy religijne są w wielu muzeach. I w Szczecinie też!

33 Wczoraj, 17:08

ołtarz istnieje, bo komuniści nie pozwolili na jego zniszczenie i umieścili go w muzeum.

No formalnie ci komuniści to za dobrzy dla tego Kościoła byli! Dbali o nastrój, dbali o wiernych, dbali o kościoły! Niewdzięcznicy, ci katolicy...
I nie jest ważne, w którym roku usunięto obraz z kościoła, nie jest ważne, że przywieziono dużo piękniejszy i dużo bliższy sercu katolików w Polsce obraz „Hołd stanów”. Że żaden ksiądz nie chciał niszczyć starych obrazów. Grunt, to wychwalanie dobroci serca komunistów i ich esbeków!!!

33 Wczoraj, 17:08

bo komuniści nie pozwolili na jego zniszczenie

Esbekom nie przeszkadza w ich działaniach przeczyć samemu sobie! No bo skoro „komuniści nie pozwalali na zniszczenie” i dbali o zabytki, to może jednak prace remontowe w kościele w latach 60 były przeprowadzone ZGODNIE Z WYTYCZNYMI TYCH SAMYCH KONSERWATORÓW, KTÓRZY „nie pozwoli na zniszczenie”?
Bo przecież wszystkie te malunki to był wiek XIX i XX – więc w porównaniu do gotyckiej świątyni to raczej kupy nie trzyma się zarzut „zniszczenia”?
wykrywacz kłamstw
wykrywacz kłamstw 22.05.2017, 10:19
Dobra robota!
milicyjna matematyka
milicyjna matematyka 24.05.2017, 10:37
Każdy fakt przerobi, żeby mieć okazję na przekazywanie swojej ideologii!! Przy innym artykule nawet mu matematyka nie przeszkadza...
obywatel
obywatel 24.05.2017, 21:42
Jeśli fakty są przeciw nam, tym gorzej dla faktów. Każdy fanatyk opluje wrogów, nie patrząc, czy mówi prawdę. Dobrze pokazane!
seniorka
seniorka 24.05.2017, 07:16
Ano ujawniono mechanizm propagandy. I dobrze, że ktoś sobie zadał tyle trudu. Wiedziałam, że atak "zgredziałego milicjanta" (podoba mi się to określenie, przepraszam;)) jest atakiem ideologicznym a nie konkretnym, ale dopiero spokojna lektura tej analizy daje pełen ogląd mechanizmu, który był stosowany przez bezpiekę wobec wszystkich, których uważali za wrogów!
roztropny
roztropny 23.05.2017, 16:07
Długie, ale warte przeczytania! Wypunktowane kłamstwa i fałszerstwa!
Olek
Olek 23.05.2017, 18:33
W punkt! Esbekom się nie udało!!!
gryfinianin
gryfinianin 23.05.2017, 06:04
Wreszcie ktoś pokazał krok po kroku obrzydliwe oczernianie ludzi, którzy cieszą się szacunkiem wśród gryfinian! Kłamstwa, pomówienia, fałszywe stwierdzenia! Kawał dobrej roboty ujawniającej esbeckie metody!!!
rzetelność
rzetelność 23.05.2017, 15:20
Popieram! Dobrze pokazany mechanizm oczerniania i tworzenia złej atmosfery. Co więcej, rzetelnie!
pamiętam
pamiętam 23.05.2017, 18:42
Gdyby IPN robił taką rzetelną robotę a nie uprawiał własnej polityki, więcej wiedzielibyśmy o tamtych metodach!
do gryfinianin
do gryfinianin 23.05.2017, 09:35
To krok po krok tez zawiera ogólnikowe i często niesprawiedliwe tezy. Najgorzej jak fanatyk trafi na fanatyka.
rzetelność
rzetelność 23.05.2017, 15:18
Wszystko wyjaśnia rzetelnie i sprawiedliwie. Po prostu wypowiedź "33" to przykład czarnego piaru, który trzeba było rozebrać na czynniki pierwsze. Fanatyk trafił na spokojnego analityka!
fanatykom stop!
fanatykom stop! 23.05.2017, 07:03
Próbujesz pojąć fundamentalistów islamskich i ich nienawiść do Zachodu? Poczytaj „33”. Poziom fanatyzmu na tym samym poziomie. Tam islamski, tu antykościelny. I wszystko zinterpretują zgodnie ze swoimi wierzeniami (bo z prawdziwą wiarą, lub prawdziwym brakiem wiary żaden fundamentalista nie ma nic wspólnego). I rzeczywistość w żadnym stopniu im nie przeszkadza, oni i tak wiedzą swoje...
Fundamentalizm to nienawiść do innych
Fundamentalizm to nienawiść do innych 23.05.2017, 15:42
Fundamentalizm zawsze jest szkodliwy i zawsze prowadzi do krzywdy, kłamstwa i fałszu. Dobrze, że ktoś wreszcie pokazał ten mechanizm. Z każdego zdania tego fundamentalisty antykościelnego wycieka nienawiść i chęć fałszowania rzeczywistości.
eskalacja
eskalacja 23.05.2017, 22:20
I po co obcy fundamentaliści, jak mamy własnych, którzy w imię swojej ideologii kłamią, rzucają oszczerstwa i generalni stosują esbeckie metody?
!!!
!!! 23.05.2017, 06:11
Perfidia polega na tym, że całość kłamstw tej wypowiedzi "33" można zobaczyć dopiero po rozebraniu jej na czynniki pierwsze! Niezła analiza!!!
jak można?
jak można? 22.05.2017, 22:21
Tak to jest, jak nienawiść rozum odbiera! Jak można tak kłamać, żeby sponiewierać pamięć poprzednich proboszczów Gryfina!!!
!!!
!!! 22.05.2017, 17:51
Rewelacja! Dobrze napiętnowane kłamstwa! Najgorsi są fundamentaliści. Także wśród ateistów!
Anna
Anna 22.05.2017, 10:49
Dopiero „rozebranie na czynniki pierwsze” pokazuje perfidię i zjadliwość metod esbeckiej propagandy. Rzeczywiście, tyle kłamstw, fałszywych sugestii. I w dodatku wpis zupełnie nie na temat.Byle niszczyć. Straszne to były czasy, ciężko żyło się w nich ludziom...
straszne!
straszne! 22.05.2017, 16:33
Wierzyć się nie chce, ile kłamstw można zmieścić w jednej esbeckiej wypowiedzi! Bardzo dobrze ktoś pokazał, jak działała esbecja. I jak niektórzy stosują te metody nadal.
niemak
niemak 20.05.2017, 20:05
A tobie co odbiło? O co chodzi ci człowieku z tym kościołem? Co twoja wypowiedź ma wspólnego z tematem artykułu? A co do twoich wypocin co ci się znowu nie podoba? Teraz kościół jest piękny i prosty. Jak na gotyk przystało. Twoja chęć mącenia na każdym kroku jest po prostu niesmaczna!
łowca esbeków
łowca esbeków 21.05.2017, 08:14
„Komuniści obrońcami sztuki kościelnej” mógł napisać tylko milicjant i to taki z dowcipu stereotypowy! Co za stek bzdur i kłamstw, byle tylko dowalić Kościołowi i zniszczyć dobre imię ludzi, którzy już nie żyją! Poniemiecki obraz z kościoła jest w Muzeum Narodowym w Szczecinie, widział go każdy, kto tam był, czyli przynajmniej większość uczniów z wycieczek klasowych! Wielka mi sensacja! Muzea od Stanów po Rosję pełne są zabytków sztuki sakralnej, które już nie pełnią swojej roli w świątyniach. Można dyskutować nad walorami artystycznymi, moim zdaniem obecny „Hołd stanów” jest ładniejszy i przede wszystkim bardziej spełnia swoją rolę religijną – pomaga w modlitwie. Bo o to chodzi w świątyniach – chyba, że wzorem Związku Radzieckiego, zależy niektórym, żeby kościół pełnił tylko funkcję muzeum i sali koncertowej...
łowca esbeków
łowca esbeków 21.05.2017, 08:18
Nic dodać, nic ująć. Treść komentarza "33" kompletnie nie przystaje do artykułu, byle tylko swoją propagandę uprawiać!

historyk 2 dni temu, 10:24 historyk
Sławny departament IV SB zajmował się kościołami. A w nim wydział VI, który, jak mówi wikipedia zajmował się też rozsiewaniem plotek (chociaż to z tego wydziału byli zabójcy księdza Popiełuszki) Wydział VI (jako Grupa „D” w latach 1973-1976) – grupa operacyjna do zadań specjalnych, której zadaniem była dezinformacja i dezintegracja (tzw. specjaliści), badanie tendencji odśrodkowych, kontestacyjnych, opracowywanie strategicznych działań dezintegracyjnych, koordynacja działań dezintegracyjnych wszystkich jednostek IV Departamentu, prognozy dotyczące siły koncepcyjno-organizacyjnej Kościoła, koncepcje działań specjalnych w stosunku do zagranicznych instytucji centralnych Kościoła rzymskokatolickiego, zakonów i organizacji katolickich.
historyk
historyk 22.05.2017, 09:47
Kilka dni temu, gdy esbeckimi metodami próbowano niszczyć atmosferę po śmierci Księdza Prałata, umieściłem podobny wpis pod tym samym nickiem. Ten nie jest mój, bo w większości skopiowany z wikipedii, ale sens oddaje. Faktycznie, esbecja miała bardzo rozbudowane metody, żeby przy pomocy różnych podtekstów, insynuacji, wtrętów niszczyć autorytet ludzi Kościoła – a im mniej mieli na nich zgromadzonych dowodów faktycznych ludzkich słabości, im jednostka cieszyła się większym poważaniem w swoim otoczeniu, tym działania były intensywniejsze i bardziej rozbudowane.

A metody, jakimi działał departament IV wydział VI - "dezinformacja i dezintegracja" pokazuję wyżej, przy wpisie "33"
33
33 20.05.2017, 14:21
zrobiono sondaż który ciągle jest aktualny, chociaż artykuł już dawno wypadł z zainteresowania. Ciągle można głosować, tyle , że wiedzą o tym tylko ze Wspólnoty Polskiej i ciułają punkty.he,he,he
hm
hm 19.05.2017, 09:06
Widocznie nie ma ważniejszych wydatków.
lelumpolelum
lelumpolelum 17.05.2017, 18:33
A ten siwy w ciemnych okularach to kto to? Bo nie w temacie jestem.
Leoś
Leoś 17.05.2017, 17:16
Pomnik?? Byleby nie taki. https://www.google.p…
bez kitu
bez kitu 17.05.2017, 13:14
Obłęd to mało powiedziane, dlaczego za życia nie postawiono MU pomnika, ludzie uszanujcie człowieka i NIC nie róbcie, nie twórzcie kolejnych koszmarów, vide pomniki ludzi niepodobnych do kaczyńskiego,
najważniejsza jest pamięć o dobrych stronach życia tego i owego, kult obrazków i rzeźb był zakazany w przykazaniach, tylko dla "parafian" widzialne jest ważniejsze od idei, niestety !
gryfinianka
gryfinianka 17.05.2017, 11:33
Seniorka mówiła o polskiej tradycji. Jest jeszcze jedna - przez miesiąc po śmierci "ciszej nad tą trumną" - można wspominać przeszłość, można zastanawiać się nad własnym życiem, wierzący mogą się modlić... Słowem trwać w żałobie... Ale nie dyskutować, kłócić się o marmury granity piaskowce, tablice, tabliczki, literki, kto pierwszy wymyśli, kto pierwszy coś ugra, kto będzie chodził w glorii "inicjatora"! Odrobinę refleksji - na wszystko inne będzie drodzy państwo jeszcze czas...
kresowiak
kresowiak 17.05.2017, 11:37
A dlaczego niby nie można myśleć o pomniku. To też forma wspominania i pewnej refleksji wyrażonej w artystyczny sposób!
prawda
prawda 17.05.2017, 16:13
Dobrze kresowiaku napisałeś: MYŚLEĆ! A tu zanim się pomyślało, to się nagadało....
Trzeba było uszanować czas żałoby i wykorzystać do przemyślenia. Bo wyszły absurdy...
najpierw przemyśleć, potem mówić
najpierw przemyśleć, potem mówić 17.05.2017, 13:11
Bo teraz to jest czas na refleksję, zadumę, żałobę. Przeczytaj uważnie. A jakby pan Szczepkowski powstrzymał kłapanie i przemyślał swój pomysł przez miesiąc wyszłoby to wszystkim na dobre - także samemu pomysłowi! I po to mądrzy przodkowie ustalali pewne reguły żałoby. Dzięki paniom tu przypomniane...
Neo
Neo 17.05.2017, 09:36
Pomniki, pomniki, pomniki...
ja brzoza, ja brzoza
ja brzoza, ja brzoza 17.05.2017, 09:37
I miesięcznice!
zgr-edo
zgr-edo 17.05.2017, 09:10
seniorko- zgredo nie ' obdzielał ' ale przewidywał, że takie Szczepkowskie będą chciały budować swoją pozycję na śmierci proboszcza Kozłowskiego. Tak jak Macierewicz na katastrofie pod Smoleńskiem. Uprzedziłem ich wszystkie ewentualne pomysły i pozostawiłem tylko wybór miejsca na pomnik. Skorzystali. he,he. Wybór wyglądu nagrobka należy do rodziny. Ale postawienie w pobliżu mogiły ławeczki z wizerunkiem zmarłego byłoby naprawdę fajną sprawą.
Beata
Beata 17.05.2017, 08:45
Od tego jest stowarzyszenie aby wychodziło z inicjatywami.
chlapnął bezmyślnie
chlapnął bezmyślnie 17.05.2017, 09:09
Od tego jest człowiek dorosły, żeby myślał, zanim coś powie, czuł i współczuł!
brelok
brelok 17.05.2017, 09:38
Faktycznie, żeś bezmyślnie chlapnął!
gryfinianka
gryfinianka 17.05.2017, 11:35
Pan Szczepkowski faktycznie nie zastanowił się nad tym ani od strony formalnej (jakie ma prawo decydować o nagrobku) ani od strony zasad kultury (jeszcze tydzień nie minął od pogrzebu) ani od strony praktycznej (jaki pomnik na grobie?)...
bombardier
bombardier 17.05.2017, 08:36
Upamiętnić trzeba. To fakt. I tu się zgadzam ze stowarzyszeniem. Ale jak, to trzeba się zastanowić.
seniorka
seniorka 17.05.2017, 08:25
W polskiej tradycji żałobę przeżywa się etapami, tak zewnętrznie jak i wewnętrznie. Jeszcze nie minął dzień od śmierci Księdza, jak niejaki zgredo „obdzielał” ulice i ronda tabliczkami. Teraz podobny brak taktu, kultury i delikatności.
Przecież nie minął tydzień od pogrzebu! Jeszcze nie zwiędły kwiaty! O co chodzi panu Szczepkowskiemu? O nagrobek? To jest sprawa rodziny, w tym przypadku pewnie także Kościoła. Najbliżsi uwzględnią pewnie wolę Zmarłego, jeśli rozmawiali na te tematy.
Więc panie Szczepkowski – trochę taktu! Niech pan da rodzinie przeżyć żałobę w spokoju. Nasz Ksiądz był ich bratem, szwagrem, wujkiem – i trzeba uszanować ból i smutek najbliższej rodziny, a nie pchać się „z butami”! Niech pan nie zamienia się w „zgredo”!
seniorka
seniorka 17.05.2017, 08:26
Co do meritum – też sobie nie wyobrażam. Trudno sobie wyobrazić przerobienie grobu kapłańskiego w mauzoleum. Z kolei zrobienie na cmentarzu jednego miejsca – grobu i drugiego miejsca – pomnika byłoby absurdalne!
Trochę wyczucia!
kresowiak
kresowiak 17.05.2017, 08:10
silna ekipa z Pacholąt!!! ale gmina Widuchowa nie potrafi docenić i uszanować swoich Kresowiaków..
brak delikatności!!!
brak delikatności!!! 17.05.2017, 08:01
Ta sonda jest tak samo niedelikatna jak propozycja pana Szczepkowskiego! Bo nad czym tu glosować? Nad nagrobkiem? To sprawa rodziny i parafii! Trudno, żeby komuś włazić w butach w prywatną żałobę!
ferdek
ferdek 17.05.2017, 07:10
Marek Dzisiaj, 01:32 Zdaje mi się, że Ksiądz chciał prostą trumnę, prosty nagrobek. Pomnik na grobie? Coś mi się wydaje, że ktoś szybciej mówi niż myśli...

To dobre podsumowanie tego "pomysła"
zgr-edo
zgr-edo 17.05.2017, 06:33
Gryfiński Macieerewicz i jego grupa ' prafdziwych polakuf' błysneła incjatywą .he,he,he Którzy to, seniorka, gryfinianka , historyk ? Starym dziadom nie przyszło do głowy, że to rodzina decyduje co będzie na i przy grobie na cmentarzu. Pan Sz. ze swoją trupą będą przy rondzie
' na górce ' miesięcznice robił ? Babcie wysmarowały się do tej sesji zdjęciowej kremami / chyba/ i świecą się jak ...
Ta sonda to inicjatywa redaktora, czy gryfińskiego kresowianina zachodniego, i czy pan Sz za nią zapłacił ? Sondy, co do wyboru patronów ulic i rond jakoś nie było.
grabarz
grabarz 17.05.2017, 08:08
ciebie w worku na ruskim cmentarzu położa pod płotem!!!!
do zgreda
do zgreda 17.05.2017, 07:08
Zgredo, milicjancie, zamilcz! Każdy, kto poznał się na twoich prawdziwych intencjach musi być od razu "drugiego sortu"? Innych wyzywasz od "macierewiczów i starych dziadów" a kim ty jesteś? Dzień po śmierci Księdza piepr..zyłeś o ustalaniu która ulica czy rondo może być przemianowana - i wtedy było dobrze? Wtedy to dziadu jeden nie widziałeś w tym nic niestosownego?Jesteś w swoim żywiole jak możesz mącić, niszczyć...
paradoks
paradoks 17.05.2017, 09:12
Jest w tym pewien paradoks, że zgredo wypomina i krytykuje innych za coś, co sam robił już tydzień temu, jeszcze przed pogrzebem!
Emeryci i parcie na szkło
Emeryci i parcie na szkło 17.05.2017, 07:47
Sam zamilcz bolszewicki pomiocie bo z takim chamstwem nie wypada się katolikowi obnosić publicznie. Ksiądz Bronisław wytargałby Cie za uszy za takie odbieranie innym prawa głosu i wprowadzanie cenzury.
Uderz w stół...
Uderz w stół... 17.05.2017, 07:59
Zgedo, gubisz się w tylu nickach. Przecież to ty szydzisz ze Szczepkowskiego i "starych dziadów" a sam w dniu śmierci Księdza "wieszałeś tabliczki" i zmieniałeś nazwy ulic! Teraz się odwołujesz do autorytetu Księdza? Ty mówisz o cenzurze? Wyzywając ludzi, którzy mają inne zdanie od dziadów, wysmarowanych bab itd?
Emeryci i parcie na szkło
Emeryci i parcie na szkło 17.05.2017, 08:09
Nie wiem czy zgredo szydził i nie interesuje mnie to. Bo to ja piszę o tym że nawet on ma prawo wypowiadać swoją opinię tak jak i ty kaczystowski oszołomie.
Uderz w stół...
Uderz w stół... 17.05.2017, 08:23
Jesteś zgredo, skoro nie zauważyłeś, że w wypowiedzi z 6.33 on właśnie odbiera prawo do własnego zdania innym! Więc jak to jest, moje drogie "zatwardzenie" (efekt długiego parcia) - zgredo może kwestionować prawo do wypowiedzi innych, ale nie można kwestionować prawa zgreda, do kwestionowania prawa innych? Weź może leki?
absurd
absurd 17.05.2017, 08:28
Stawać w obronie prawa do wypowiedzi "zgreda" który ma mieć prawo do... odbierania innym prawa do wypowiedzi - to szczyt absurdu!
Marek
Marek 17.05.2017, 01:32
Uważam, że źle postawiono pytanie w sondzie. Nie wiadomo o co chodzi dokładnie panu Szczepkowskiemu. Przecież każdy człowiek zasługuje na nagrobek - więc czy to chodzi po prostu o nagrobek, czy o jakieś inne miejsce na cmentarzu? Zdaje mi się, że Ksiądz chciał prostą trumnę, prosty nagrobek. Pomnik na grobie? Coś mi się wydaje, że ktoś szybciej mówi niż myśli...
Filip z konopii
Filip z konopii 16.05.2017, 23:39
Ten znowu przed szereg wyskakuje!
obi
obi 16.05.2017, 23:22
Jeszcze ksiądz Kozłowski nie ostygł a już chcą mu pomnik stawiać. Czy nie za wcześnie?
finka
finka 16.05.2017, 22:00
Pan Szczepkowski znowu ma pomysł.
psychiatra dyżurny
psychiatra dyżurny 17.05.2017, 07:48
Tak, to niestety kolejny nawrót pomysłów :-(

Pozostałe