Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 09:23
Reklama

Przecierają szlaki w kodowaniu

Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 im.Kornela Makuszyńskiego w Chojnie bardzo dobrze rozumieją współczesne wymagania edukacyjne. Dobiega końca prowadzone w szkole wdrożenie innowacji pedagogicznej "Nie czuję, że programuję", dotyczące wprowadzania podstaw programowania wśród uczniów klasy drugiej i czwartej. Pomysłodawcami innowacji była nauczycielka zajęć komputerowych Dorota Dobak-Hadrzyńska oraz lider edukacji wczesnoszkolnej pani Jolanta Łosowska.
Przecierają szlaki w kodowaniu
Podczas nieszablonowych zajęć dzieci uczyły się kodowania pozycji i ruchu obiektów  w salach lekcyjnych na edumapach, oraz na boisku szkolnym. Realizowały zajęcia z robotyki, podczas których poznawali współczesne roboty edukacyjne oraz ćwiczyli sterowanie programem i głosem robotami, wykonanymi przez ucznia klasy szóstej - Wojciecha Grzegorzewskiego. Budowali algorytmy podstawowych czynności na lekcjach przedmiotowych: matematyce, muzyce i przyrodzie. Pisali pierwsze instrukcje w języku blokowym Scratch na lekcjach oraz podczas dodatkowych godzin koła komputerowego. Nauczyciele brali udział w specjalistycznych konferencjach i warsztatach, także e-lerningowych, przygotowanych przez Stowarzyszenie Nauczycieli Mistrzów Kodowania i Kuratorium, które jest opiekunem tego pilotażowego projektu. Od września wszystkie szkoły będą wprowadzać to nowoczesne zadanie do swoich programów edukacyjnych. 
Dorota Dobak-Hadrzyńska
Zdjęcia DoDoHa i J.Łosowska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama