Podając się za serwisanta terminali płatniczych ukradł 1,9 tys. zł

Podając się za serwisanta terminali płatniczych ukradł 1,9 tys. zł
Policjanci przestrzegają przed nowym rodzajem oszustw „na terminal płatniczy”. Funkcjonariusze przyjęli już pierwsze zgłoszenie o mężczyźnie, który podając się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze, uzyskuje kody zabezpieczające.

Oszuści znaleźli nowy sposób, aby kraść w sklepach. Uważać powinni szczególnie pracownicy i właściciele sklepów, w których wykorzystywane są terminale płatnicze

O sprawie poinformowały dziś w czwartek (10 sierpnia 2017 r.) służby prasowe opolskiej policji. Oto fragment komunikatu:

Po ostatnim zgłoszeniu pracowniczki sklepu, policjanci z Krapkowic ustalili nowy mechanizm oszustwa. Mężczyzna, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze, skontaktował się telefonicznie ze sklepem. Następnie poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadczył, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja oprogramowania i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie, według podanych instrukcji. Następnie wydawał pracownicy kolejne polecenia przeprowadzenia zmian w urządzeniu.

Zabezpieczające kody, wydrukowane w trakcie zmieniania ustawień, należało podać mężczyźnie. Po otrzymaniu kodów umożliwiających transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę 1900 zł., oszust poinformował pracowniczkę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania.

Późniejsze, wielokrotne próby nawiązania połączenia z oszustem oczywiście zakończyły się niepowodzeniem. Numer był już nieaktywny.

Policjanci ostrzegą - to kolejna metoda oszustwa. Apelujemy, by pamiętać o podstawowych środkach ostrożności. Nie należy natychmiast wykonywać poleceń osób podających się za konsultantów obsługujących terminale płatnicze. Bezpieczniej jest chwilowo zawiesić rozmowę i samemu odszukać numer do prawdziwej firmy zajmującej się obsługą urządzenia.

W przypadku takich telefonów należy również pamiętać, że banki i inne instytucje nie proszą o podanie haseł lub kodów, ani nie zlecają telefonicznie przeprowadzania próbnych transakcji.

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Klaudia
Klaudia 11.08.2017, 09:31
Co za cymbał pisał ten artykuł "pracowniczka" chyba powinno być pracownica.
zeciak
zeciak 10.08.2017, 21:21
Pamiętajcie, że Kamil Nosel przyjmuje najtrudniejsze zlecenia. Dla niego wręcz nie ma rzeczy niemożliwych. Codziennie wkręca ludzi i bawi swoimi żartami. Może to on wkręcił?
dino
dino 10.08.2017, 21:17
Według mnie mało policzył za usługę ;)
Luiza
Luiza 10.08.2017, 21:15
Pomysłowość oszustów nie zna granic.

Pozostałe