Budżet obywatelski Gryfino 2018. O realizację powalczy 17 projektów

Budżet obywatelski Gryfino 2018. O realizację powalczy 17 projektów
Modernizacja boiska przy SP nr 2? Budowa w parku wybiegu dla psów wraz z urządzeniami służącymi aktywizacji zwierząt i ich opiekunów? Ogród sensoryczny? Budowa skateparku? A może zupełnie inny pomysł na wykorzystanie pieniędzy w ramach budżetu obywatelskiego w 2018 roku? Znamy projekty zakwalifikowane do głosowania. Zostały ogłoszone dzisiaj, 11 września 2017 r.

Wpłynęły 23 wnioski z propozycjami zadań do budżetu obywatelskiego. Do głosowania komisja zakwalifikowała 17 projektów. Negatywnie oceniono 5 projektów. Jeden wniosek został wycofany przez wnioskodawcę 6 września 2017 r.

Głosowanie na zweryfikowane pozytywnie projekty trwać będzie od 18 września do 13 października 2017 r.

 

Wnioski z propozycjami zadań do budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na 2018 r. zweryfikowane pozytywnie i podlegające głosowaniu  

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (348)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

matka
matka 15.09.2017, 12:55
Ogród sensoryczny przy pl. Solidarności? Pasuje tam? Ladnie zielone miejsce, plac zabaw . Wystarczy systematycznie kosić trawę i będzie super, a nie wydawać 350 tys. Po co?
Jolka
Jolka 15.09.2017, 14:15
Ciekawe, jakie szczegóły. Owszem, kwota duża ale może będzie ładniej? Ważne, żeby rozsądnie zaplanować.
kamilf
kamilf 15.09.2017, 20:42
Zapraszam do odwiedzenia strony FB naszego projektu Ogrodu Sensorycznego: https://www.facebook.com/Kolorowy-Zakątek-Ogród-Sensoryczny-w-Gryfinie-431173410609651/
powoli!
powoli! 15.09.2017, 09:33
Czy gmina przedstawiła stan realizacji poprzedniego budż. obyw.? Co z salą komputerową, co z wiatami?
Anna
Anna 14.09.2017, 11:08
Chyba 750 tys. Pytania. Do niektórych komisja dzwoniła o uzupełnienie wniosku, a do innych nie? Czy to jest sprawiedliwe? Są lepsi i gorsi?
prawda
prawda 14.09.2017, 13:27
Też mi się nie podoba takie nierówne traktowanie - i w sprawie pozwolenia na uzupełnianie przez niektórych i w sprawie projektów typu ulice, gdzie jednym burmistrz sam buduje a innym nie!
Dziwne kryteria!
powoli!
powoli! 15.09.2017, 09:35
Albo każdy ma prawo uzupełniać wnioski, albo nikt! Moim zdaniem nie było podstaw do odrzucenia wniosku o ogrodzenie tylko z powodu braku kosztów montażu!
seniorka
seniorka 14.09.2017, 09:58
Świetny pomysł z tą „grubą kreską”. Kto chce brnąć dalej – pod kreskę, powyżej dyskusja zgodna z tematem. Czy ktoś wie, ile wynosi w tym roku budżet obywatelski w Gryfinie? To znaczy ile pomysłów ma szansę realizacji?
fajne!
fajne! 14.09.2017, 14:12
To zależy jakie pomysły wygrają. W Szczecinie rozdzielili pulę na kilka - osobno duże i osobno małe. Na przyszłość warto pomyśleć i u nas...
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:06
Przeglądając te wszystkie wpisy, odnoszę wrażenie, że tylko seniorka czytała artykuł, reszta chwali obecne władze a wali w poprzednie – albo odwrotnie. I guzik ich obchodzi temat budżetu obywatelskiego i pracy ludzi, którzy przygotowali projekty...

No to myślę, że trzeba zrobić reset i wrócić do dyskusji merytorycznej - a przynajmniej bardziej na temat!
Dzięki tekstom seniorki łatwiej uporządkować, dzięki!
Picoland
Picoland 14.09.2017, 15:15
ad rem! no to się napracowałeś od rana tyle komentarzy a co jeden to durniejszy ;) Kto ty jesteś?Skąd ty się urwałeś?
Wiadomo po co się pytam tylko trolle takie głupoty mogą pisać :)))
trollinka:)
trollinka:) 14.09.2017, 15:55
No i pokaz merytoryczności komentarza w sprawie budżetu obywatelskiego. A streścić swoją wypowiedź umiałbyś?
Aleś przynajmniej się podpisał trollu:

Picoland Dzisiaj, 15:15
Wiadomo po co się pytam tylko trolle takie głupoty mogą pisać :)))
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:11
Uważam też za karygodne, że w dwóch przypadkach ludzie prywatni poświęcili swój czas, pracę i okazało się, że w urzędzie mają już projekty – nie było wcześniej żadnej komunikacji? Żeby towarzystwo historyczne nie wiedziało, że w urzędzie jest jakiś projekt renowacji murów miejskich a mieszkańcy Opolskiej nie znali planów gminy co do własnego podwórka?
To nie jest dobra komunikacja władzy z mieszkańcami!
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:14
A moim zdaniem seniorka ma rację, że to wstyd dla władz gminy, żeby mieszkańcy żebrali o pięć latarni, czy o kontener przy boisku! To są naprawdę groszowe sprawy w skali budżetu – no i jak na XXI wiek faktycznie trochę wstydliwe.
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:08
A ja się zgadzam, że to dwuznaczne i nieprzejrzyste, jeśli jednym mieszkańcom burmistrz buduje coś „sam z siebie” a inni o TO SAMO muszą pisać projekty i przekonywać do głosowania wszystkich mieszkańców!
No bo według jakich kryteriów burmistrz wybiera, komu da „prezent”, kto musi zdobyć?
Po prostu nieprzejrzyste. Warto zastanowić się nad zmianą regulaminu, żeby nie było niedomówień – i nad tym warto dyskutować a nie od razu atakować za mądrą uwagę?
?
? 14.09.2017, 07:53
No tak, tylko czy jest na to rozwiązanie? Ograniczenia w regulaminie budżetu obywatelskiego? A jaka alternatywa dla ludzi?
nad grubą kreską:)
nad grubą kreską:) 14.09.2017, 09:19
Przecież to normalne, że w budżecie obywatelskim są ograniczenia, w gryfińskim też są i teraz. Można wypracować jakieś ograniczenia, żeby było sprawiedliwie.
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:10
Nie rozumiem też, dlaczego mural wzywano do poprawienia wniosku a ogrodzenie boiska uwalono bez poprawiania? Przecież nie załączyć projektu malunku to chyba większy kłopot niż nie wliczyć kosztów montażu ogrodzenia? Nie można było wezwać do uzupełnienia?
nad grubą kreską:)
nad grubą kreską:) 14.09.2017, 09:22
Faktycznie, coś tu nie tak - autorów muralu prosili o uzupełnienie o PROJEKT MURALU, a nie mogli poprosić o dodanie kosztów ogrodzenia?
Jak jest w regulaminie? I czy to jest sprawiedliwe?
ad rem!
ad rem! 14.09.2017, 07:13
Bardzo mi się podoba uwaga, że obecni włodarze będą czyimiś poprzednikami. I nie warto napinać się za bardzo z tą pychą, no bo faktycznie, z 17 projektów dziewięć to kontynuacja pracy poprzedników – nie tylko Henryka Piłata. A jakby się przyjrzeć pozostałym, to też można dyskutować o wkładzie innych w obecne czasy.
GRUUUUUBA KRESKA - bardzo proszę!
GRUUUUUBA KRESKA - bardzo proszę! 14.09.2017, 07:19
I proponuję powyżej tego komentarza pisać O BUDŻECIE OBYWATELSKIM i dyskutować, co jest dobre, co może być lepsze i jak (przecież po to część moich komentarzy wyżej jest dyskusyjna!
A dyskusje o tym, który burmistrz był lepszy, który gorszy BARDZO PROSZĘ CIĄGNĄĆ PONIŻEJ TEGO WPISU!
tak będzie uczciwiej dla OSÓB PRYWATNYCH, KTÓRE NAPRACOWAŁY SIĘ PRZY TWORZENIU PROJEKTÓW!
dobre!
dobre! 14.09.2017, 07:48
Dobry pomysł z tą "grubą kreską", tylko czy uszanują? Wyżej przecież też mozna dyskutować i się nie zgadzać, czy zgadzać - ale na temat!
A niżej ciągnąć dyskusje o kominach, nabrzezach, wojenkach - i zimnej wodzie i czym tam jeszcze...
prawda
prawda 14.09.2017, 13:30
Podoba mi się ta gruba kreska - spokojniej się tu zrobiło!
pod grubą kreską:)
pod grubą kreską:) 14.09.2017, 09:17
A tak przy okazji – jak z realizacją projektów głosowanych w zeszłym roku? Czy te kupione w kwietniu komputery już działają? Projekt zakończony? Działa?
???
??? 14.09.2017, 09:38
No właśnie, przydałoby się sprawozdanie. Czy pracownia komputerowa w szkole działa od początku roku szkolnego?
prawda
prawda 14.09.2017, 13:28
Coś cicho - o uruchomieniu siłowni w lipcu się chwalili o szkolnej pracowni komputerowej z zeszłorocznego głosowania jakoś cicho...
zainteresowana
zainteresowana 14.09.2017, 20:08
Czyżby naprawdę nie było czym się chwalić i jeszcze pracownia komputerowa nie działała? Wczoraj taka obrona i mówienie o „większości zrealizowanych projektów” a dziś, mimo konkretnego pytania cisza...
olśnienie:)
olśnienie:) 14.09.2017, 01:25
No i wreszcie wiem o co chodzi z tą złością na Poprzednika o to nabrzeże! Jaka fajna sceneria do wojenek na moście – takie poniemieckie wystające pręty, jakie były jeszcze niedawno na brzegu! Po prostu chodzi im o scenografię! Trafili nam się scenografowie inscenizacji – i stąd złość, że im zabawę popsuto!

odsetki rosną cały czas Wczoraj, 17:48 Każdy kto topi w pustym betonowym nabrzeżu 35 mln ( których musi pożyczyć) jest GŁUPI !!!

tik tak Dzisiaj, 00:23 Tak, najlepiej nic nie robić, wtedy nikt nic nie zarzuci. I byłaby pustynia, ruina i chwasty. I żadnego kredytu. Co za debilizm w XXI wieku – czysty Gomułka! A z nabrzeża nadal by odpadały poniemieckie bloki żelbetonu – ale co obchodzi tercet gminny, jak oni tylko przez Gryfino samochodami pomykają do urzędu!
:):):)
:):):) 14.09.2017, 20:09
No tak, poprzednia wersja nabrzeża zdecydowanie bardziej nadawała się dla chłopców z piaskownicy. Nic dziwnego, że są wściekli, że już nie przypomina wojny...
pod grubą kreską:)
pod grubą kreską:) 14.09.2017, 09:16
To zapowiadając zburzenie pałacyku, komendy, kamienic, wycięcie drzew w parku i róż na cmentarzu robią sobie scenografię do przyszłych inscenizacji? Kiedyś wystarczała piaskownica i trzepak...
WOLD
WOLD 14.09.2017, 15:10
Czy ktoś ci już kiedyś powiedział że masz źle pod sufitem? Czym ty się tu popisujesz i przed kim? Co za cymbał z ciebie;)))
prawda
prawda 14.09.2017, 13:29
Tak, nabrzeże sprzed remontu z tymi wystającymi prętami i potrzaskanymi blokami betonu byłoby w sam raz na scenografię do wojny! Wszystko wina poprzednich władz - popsuły scenografię!
rozebrany komin z Daleszewa
rozebrany komin z Daleszewa 13.09.2017, 17:39
Za moich czasów to w budżecie było zawsze dno - tak samo widoczne jak to w opróżnianych w gabinecie burmistrza butelkach
łowca idiotów
łowca idiotów 13.09.2017, 23:16
Prostak i cham. Karma zawsze wraca.
droga myśliwego w las
droga myśliwego w las 13.09.2017, 18:51
Teraz z byle wieśniakiem działką się nie dzielą, więc się nie załapiesz!
Pamiętliwy
Pamiętliwy 13.09.2017, 16:11
Czy ten budżet obywatelski ma zastąpić inwestycje gminy i stanowić usprawiedliwienie dla gnuśności i nic nie robienia ? Jakieś wiaty, tablice itd. to raczej fundusz sołectwa niż jednej z bogatszych gmin w Polsce. BO TAKĄ GMINĄ JEST GRYGINO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Salę widowiskowo sportową to w poprzedniej kadencji z funduszu sołeckiego chciał budować jeden radny i co ? Przeszło mu przy nowej władzy ? Gdyby głupota miała skrzydła to by latała. Ale na Piłata to była dobra broń. GG wałkowała temat prawie w każdym numerze. Kończę bo znów mam odruch wy...... . Z miłosierdzia i synekurki Henia się skorzystało. A plucie przyszło po prezencie. Rudy przefarbowany to dalej rudy. Co za ekipa ?!
Korzystająca z siłowni na powietrzu i placu dla dzieci
Korzystająca z siłowni na powietrzu i placu dla dzieci 13.09.2017, 18:47
Na dniach uprawomocnią się decyzje dające wolną drogę do wycinki części parku. Gazety milczą. Gmina też.
park do wycinki?
park do wycinki? 13.09.2017, 18:52
Cooo? To już by było sk...ństwo gnojów!
Wydział Propagandy w UMiGu?
Wydział Propagandy w UMiGu? 13.09.2017, 13:56
Czy teraz już do wyborów, na każdy rzeczowy argument „zielone ludziki” wójta Gryfina będą zarzucać stertami beztreściowych „nasza władza jest wspaniała i wszyscy kochają przewodnią siłę narodu, naród z partią, partia z narodem, z radością realizujemy program partii, program partii, programem narodu, władzo jesteś wielka, wspaniała i nieomylna, a nikt nie ma prawa krytykować”?
obserwator sceny politycznej
obserwator sceny politycznej 13.09.2017, 14:09
Tak było, jest i będzie!
Reformator
Reformator 13.09.2017, 18:39
Postaramy się to może nie będzie
mieszkaniec
mieszkaniec 13.09.2017, 09:15
Brawo mieszkańcy za podjęte działania w ramach budżetu obywatelskiego.
To dobre mechanizmy wprowadzone przez obecnie rządzących. To dowód na to, że władza słucha ludzi i chce wypełniać ich oczekiwania.
skończ PR
skończ PR 13.09.2017, 10:12
Nie siej propagandy rodem z Korei Pn. Mieszkańcy widzą jak działa władza i jakie zaniedbania generuje - niejednokrotnie pokazywane na igryfino. Widzą też i doświadczyli w niejednym przypadku ignorancji. Czy władza faktycznie słucha przekonamy się w najbliższych wyborach... PS. Czy już powstał harmonogram budowy dróg?
Miron
Miron 13.09.2017, 13:58
Prawda jest taka, że obecne władze są wielokrotnie lepsze niż poprzednie. Nie trzeba tu wielkiego procesu, takie są po prostu fakty.
waga:)
waga:) 13.09.2017, 14:47
Chyba w kilogramach żywej wagi, chie chie. Poprzedni zestaw nawet z byłym wiceburmistrzem i tak przegra konkurencję...
Takie propagandowe durnostojki: "władza jest dobra", władza jest super, kocham władzę - i nie potrzeba żadnych argumentów...
:))
:)) 13.09.2017, 10:27
No proszę, mamy teraz znawcę propagandy z Korei Pn.
I znowu opozycja, bardzo w temacie budżetu obywatelskiego:))
Kolejne, niewybredne epitety w kierunku demokratycznie wybranej władzy
A tak przekonywali koledzy z opozycji, że to oni są atakowani :))

Wydział Propagandy w UMiGu?
Wydział Propagandy w UMiGu? 13.09.2017, 13:57
Delfin – to nie jest trudne znaleźć wasze komentarze sprzed 3,4,5 lat wobec „demokratycznie wybranego” Poprzednika – to obłudna goebbelsowska propaganda, żeby zarzucać brak szacunku do demokracji z powodu – braku zachwytu nad rządzącymi! Nie macie przyznanego kultu jednostki, żebyście obrażali się na każdy wpis w którym ktoś ośmiela się wyrazić krytycznie na temat waszych działań, lub częściej ZANIECHAŃ!
Opcja
Opcja 13.09.2017, 14:01
Zacytuj, chętnie poczytamy, tylko konkretnie.
Non iron
Non iron 13.09.2017, 16:17
No to ci ktoś wstawił tą halę widowiskowo sportową w Radziszewie. Ot w takich idiotyzmach byliście mocni. To ją teraz wybudujcie.
karma wraca!
karma wraca! 13.09.2017, 15:14
Przecież wy z napastliwego posta, który się tu pojawił jako pierwszy, tak jakby to była najważniejsza rzecz, jaka się nasunęła "zwykłemu mieszkańcowi" przy artykule o budżecie obywatelskim, wyczytaliście tylko :że użyli betonu!
To sam sobie znajdź artykuły sprzed kilku lat!


vizje i białe myszki 2 dni temu, 23:25 Tragedia. Mieszkańcy nie mają żadnego pomysłu co zrobić by ogarnąć te zabetonowane i zmarnowane w nabrzeżu 35 mln złotych. A może by tak postawić tam amfiteatr rzymski im Poncjusza Piłata?
Bolesna prawda
Bolesna prawda 13.09.2017, 17:42
Karma wraca - ale przegrani i skompromitowani POprzednicy nie wracają nigdy
tik - tak
tik - tak 14.09.2017, 00:14
Ty też będziesz czyimś poprzednikiem, jak przypomniała seniorka - karma wraca
Bolesna prawda
Bolesna prawda 14.09.2017, 00:23
Będę poprzednikiem a raczej przodkiem tylko dla swoich synów i wnuków pasożycie społeczny :-)
prawda czasu:)
prawda czasu:) 14.09.2017, 00:39
Jeśli będziesz poprzednikiem tylko dla spłodzonych przez ciebie - to kto tu pasożyt, chi, chi? A może po tobie już nic? Wszystko rozwalisz, żeby nikt nie zajął twojego stołka?

Bolesna prawda Dzisiaj, 00:23 Będę poprzednikiem a raczej przodkiem tylko dla swoich synów i wnuków pasożycie społeczny :-)
seniorka
seniorka 13.09.2017, 08:27
Dziękuję najpierw jedynemu człowiekowi, który próbował ze mną rozmawiać o projekcie z budżetu – ogrodzie sensorycznym. Potem dziękuję całej armii wiernych żołnierzy obecnej władzy – dzięki ich atakowi zrozumiałam, jak niedawno temu były czasy stalinowskie.
Za co spotkał mnie ten atak?
Za co podważano nawet, czy jestem kobietą? Że według niektórych kobieta jest gorsza?
Dziękuję także za cytat z „Misia” o szafie, w której na magnetofon można było sobie nagrać krytykę poczynań władzy.
Zdania nie zmieniam, nikt nie przekonał mnie, że moje argumenty są błędne - może dlatego, że skupiono się na atakach na osobę, nie na argumenty.
Bolek
Bolek 13.09.2017, 13:59
Wpis jest anonimowy to i odpowiedź może się odnosić do anonimu, w czym rzecz?
karma wraca!
karma wraca! 13.09.2017, 15:15
a możesz rozwinąć, o co ci chodzi? Gdzie seniorka pisała o anonimie?
taka
taka 13.09.2017, 12:24
wszystko w koncentracie. pozdrawiam panią
prawda
prawda 13.09.2017, 08:50
Tak, skupiono się na ataku obecnie rządzących, że realizują to co obiecali.
Budżet obywatelski, narzędzie budowania społeczeństwa obywatelskiego skrytykowane przez opozycję, tylko dlatego, że nie był to pomysł wprowadzony przez poprzednią władzę.
seniorka
seniorka 13.09.2017, 08:30
Uważam jednak, że to wyjątkowo podłe, od PIERWSZEGO WPISU atakować bezustannie pamięć i dokonania zmarłego Poprzednika, a potem tym, którzy chcieli bronić jego dobrego imienia zarzucać.. nieprzyzwoitość! Wyjątkowo cyniczna postawa. Poczytajcie sobie.
macius wykopany
macius wykopany 13.09.2017, 10:07
nie fycieraj sfej zdradzieckiej mordy sfientom pamienciom POpszednika bo to ty go wykonczyles sfojom nieudolnosciom infestycyjnom kanalio
ten wyżej
ten wyżej 13.09.2017, 23:20
debil.
Bolesna prawda
Bolesna prawda 14.09.2017, 00:27
Oooo proszę . Masz POziom jeszcze niższy jak ten wykopany na zieloną trawkę maciuś
prawda czasu:)
prawda czasu:) 14.09.2017, 00:41
Skoro sam przyznajesz, że "ten wyżej" "tego wyżej" (:)) jest na niskim poziomie - to może określenie debil jest stwierdzeniem faktu?
Pawcio najarany?
Pawcio najarany? 13.09.2017, 13:47
Pawcio najarany?
prawda
prawda 13.09.2017, 08:56
Tak, szczególnie polecam, wszystkie agresywne wpisy dotyczące władzy wybranej w demokratycznych wyborach, tylko dlatego, że jeden z mieszkańców wyraził opinię, że zabetonowane nabrzeże.
Napisał prawdę, a przecież nie powinien, bo to zdaniem opozycji narusza dobre imię...
Wydział Propagandy w UMiGu?
Wydział Propagandy w UMiGu? 13.09.2017, 13:59
Goebbels byłby dumny! Żeby z tego agresywnego wpisu który pojawił się jako PIERWSZY pod tym artykułem wyczytać tylko, że „użyto betonu”?

vizje i białe myszki 2 dni temu, 23:25 Tragedia. Mieszkańcy nie mają żadnego pomysłu co zrobić by ogarnąć te zabetonowane i zmarnowane w nabrzeżu 35 mln złotych. A może by tak postawić tam amfiteatr rzymski im Poncjusza Piłata?
Teofil
Teofil 13.09.2017, 14:05
Przywołanie nazisty znamienne, taki jest twój sposób komunikacji, jeśli coś jest prawdziwe, tym gorzej dla prawdy, smutne.
karma wraca!
karma wraca! 13.09.2017, 15:43
Goebbels był mistrzem propagandy - te same techniki można obserwować tutaj - nawalać w Zmarłego można, ale powiedzieć, że takie zachowanie jest niegodne - to już "nieprzyzwoitość"
Takie odwracanie pojęć - jak tutaj, że "biedne władze są napadane przez tych, co się nie mogą pogodzić z demokratycznym wyborem" - a przepraszam, kilka lat temu to nie było "demokratycznie wybranych władz"?
seniorka
seniorka 13.09.2017, 08:32
Lektura wpisów uświadomiła mi, że na 17 projektów aż dziewięć to praca z obiektami już istniejącymi – które nie powstały za TEJ władzy! Więcej pokory, panowie. Każdy może się mylić, błądzić, ale każdy coś w Gryfinie zostawił – oprócz pamięci także trwałe elementy materialne ślady!
Negowanie całej pracy poprzedników (nie tylko śp. Henryka Piłata, bo byli też i przed nim) to głupie. I prymitywne. Uświadomcie sobie, co starsi rozumieją – i o was ktoś powie – „poprzednik”...
tik - tak
tik - tak 14.09.2017, 00:18
Dobrze powiedziane - tylko o tym, jak Henryk Piłat traktował przegranych (i to nie raz) można się przekonać choćby z wywiadu sprzed 7 lat - klasa i kultura. Coś obecnego obecnym wygranym, którzy zapomnieli, że też przeminą!
wycinają park?
wycinają park? 13.09.2017, 19:06
Seniorko, niektórzy uważają sie za boskich, nieśmiertelnych i zawsze przy władzy, więc obraziłaś ich mówiąc, że też będą "poprzednikami"
prawda
prawda 13.09.2017, 09:30
Oczywiście, te nie powstały, ale za to powstały inne. Przecież nie wszystko można zrealizować w jednym czasie. Zwłaszcza, że pozostawione zadłużenie nie przyspiesza tempa realizacji wszystkich zaniedbań.
Ale powstaną, i to dzięki inicjatywie mieszkańców i burmistrza, który chce realizować to czego oczekują mieszkańcy.
niby co?
niby co? 13.09.2017, 23:22
Nowy biedaku powstał tylko żłobek bez podjazdu dla wózków. To jest geniusz obecnej ekipy.
nawet nie:)
nawet nie:) 14.09.2017, 00:19
Żłobek jest programem rzadowym - wiecie ile żłobków pani minister Rafalska planuje?
spłamy i będziemy spłacać
spłamy i będziemy spłacać 13.09.2017, 09:03
Budowanie za kredyty, to oczywiście "trwałe elementy" pozycji w kolejnych budżetach do spłat jeszcze przez naszych wnuków.
Wydział Propagandy w UMiGu?
Wydział Propagandy w UMiGu? 13.09.2017, 14:01
Nie każdego wspomogą rodzice, nie każdy zarabia kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Cała reszta rozumie, że czasem lepiej wziąć kredyt i potem go spłacać, niż dziadować ciułając do emerytury!
Ekonom
Ekonom 13.09.2017, 14:06
Takie myślenie dominowało, mądry człowiek nie żyje ponad stan, zwłaszcza jak nie zarządza swoimi pieniędzmi.
tik - tak
tik - tak 14.09.2017, 00:21
Myślenie ekonoma, bo na pewno nie ekonomisty. Abo bogacza, któremu ktoś robi prezenty...
karma wraca!
karma wraca! 13.09.2017, 15:45
Czyli każdy, który bierze kredyty na mieszkanie, remont mieszkania, wyposażenie - jest głupi? Niezłe pojmowanie ekonomii przez "ekonoma":)
duchy drzew w parku
duchy drzew w parku 13.09.2017, 19:11
Tak może uważać tylko geniusz, któremu rodzice kupują chałupy! Dlatego mieszkańców mają w pogardzie i wydatki niżej miliona ich nie interesują!
odsetki rosną cały czas
odsetki rosną cały czas 13.09.2017, 17:48
Każdy kto topi w pustym betonowym nabrzeżu 35 mln ( których musi pożyczyć) jest GŁUPI !!!
obiecane przez burmistrza 1000 miejsc parkingowych w parku?
obiecane przez burmistrza 1000 miejsc parkingowych w parku? 13.09.2017, 19:09
Lepiej topić w wojenki na moście i drogi w las - dla myśliwych...
Gdziekolwiek na świecie - nabrzeża są estetyczne.
Obecna ekipa nic nie potrafi zrobić sama - dlatego na pewno, nie byłoby nabrzeża!
łowca tłustych wieprzów
łowca tłustych wieprzów 13.09.2017, 20:23
Na pewno nie byłoby długów :)
łowca idiotów
łowca idiotów 13.09.2017, 23:24
I nie byłoby niczego.
tik tak
tik tak 14.09.2017, 00:23
Tak, najlepiej nic nie robić, wtedy nikt nic nie zarzuci. I byłaby pustynia, ruina i chwasty. I żadnego kredytu. Co za debilizm w XXI wieku – czysty Gomułka! A z nabrzeża nadal by odpadały poniemieckie bloki żelbetonu – ale co obchodzi tercet gminny, jak oni tylko przez Gryfino samochodami pomykają do urzędu!
Krzysiek
Krzysiek 13.09.2017, 00:17
Mnie to najbardziej wkurzają te niejawne działania., Nie wiadomo kto składa, kto popiera (z władz) i nie wiadomo jakie sa kryteria. Najlepiej byłoby rzucić monetą.
Zmiana tematu. Nawet piękna nie dostrzegacie.
Zmiana tematu. Nawet piękna nie dostrzegacie. 12.09.2017, 23:05
Piękne nogi ma ta pani.
urząd
urząd 13.09.2017, 09:00
Noooo,za strój w pracy już tu p Szymanowicz "oberwała",widać tej pani ta lekcja niczego nie nauczyła,no ale co się dziwić,pewnie za wygląd w urzędzie pracuje...
Pozdrowienia dla tej pani i wszystkich urzędniczek znaszego urzędu
Pozdrowienia dla tej pani i wszystkich urzędniczek znaszego urzędu 13.09.2017, 09:37
Co ty chcesz od tej pani ? Czarny oficjalny (urzędowy), skromny i gustowny strój. A że ma ładne nogi to ma je sobie obciąć ? A, że jest szczupła to ma się zamienić w kaszalota ? Paranoja. Miejsce kaszalotów jest w oceanie. Tak powinien wyglądać urzędnik a nie świecić stringami na opasłej d.
urząd
urząd 13.09.2017, 10:02
Po pierwsze ,to co robicie na tym portalu o tej porze? To jest Wasza praca za którą otrzymujecie wynagrodzenie? Po drugie " ubiór służbowy w tym DŁUGOŚĆ SUKIENKI w miejscu pracy itd" poczytaj. A przepraszam, stringi tej pani są pod kolor garsonki? Twoje zachowanie jest infantylne i swiadczy o tym,źe dobrze wiesz o co chodzi
Ewa
Ewa 13.09.2017, 10:17
urząd: gwiazdo telewizyjna :) ty dalej swoje? A skąd wiesz kto to pisze? Może seniorka :))
takich mamy urzędników?
takich mamy urzędników? 13.09.2017, 11:06
No proszę kultura ,inteligencja i pracowitość 3 w 1,Pani Ewo nie ma co się obrażać i szukać autora komentarza, bo to jest śmieszne. Proszę przeszkolić pracowników,bo to wszystkim wyjdzie na dobre i do pracy zapraszam,zarabiacie przecież p r a c u j ą c nie na portalu
ręce opadają
ręce opadają 13.09.2017, 12:59
takich mamy urzędników?: kobieto opanuj się, kto szuka autorów komentarzy? To zdaje się ty już poprzez klawiaturę swojego komputera namierzyłaś kogoś. Masakra. I nie rozliczaj mnie z pracy, dość tego pouczania. Zrozumiano!!!
!?
!? 13.09.2017, 13:32
Oj, brzydko ,ktoś tu kłamie, urzedniczko ,ręce opadają!!! Kto tu ma problem ?? Do roboty miernoto czerepachowa
Ewa
Ewa 13.09.2017, 17:01
No proszę, a zarzuca się, że do władza zgaduje kto pisze komentarze, a proszę mamy przykład jeden z wielu "biednej opozycji" :))

!? Dzisiaj, 13:32 Oj, brzydko ,ktoś tu kłamie, urzedniczko ,ręce opadają!!! Kto tu ma problem ?? Do roboty miernoto czerepachowa

I jak tu poważnie traktować takie wpisy
I ta kultura wypowiedzi o którą tak się domagają "biedni opozjoniści"
"biedniusia władza"
"biedniusia władza" 13.09.2017, 17:21
Obłudnico nie widzisz wpisów "swojego obozu"?
Dlatego przegrał śp. Henryk Piłat - wy w niego i na niego wszystkie pomyje i jak w bęben - a on ciągle spokojnie próbował grzecznie i kulturalnie wyjaśniać i tłumaczyć!
Przegrał z hałastrą!
PRZEZNACZENIE
PRZEZNACZENIE 13.09.2017, 17:51
Dlaczego o mnie piszesz per "hałastra"? Nie potrafisz pogodzić się z własną frustracją? Kasa z łapówek się kończy?
tik tak
tik tak 14.09.2017, 00:25
Kto mówi o "przeznaczeniu"?
Ewa
Ewa 13.09.2017, 09:17
urząd: odezwała się kreatorka mody :))
Homo sapiens
Homo sapiens 13.09.2017, 10:06
To ty XXXXXXL ?
homoniewiadomo
homoniewiadomo 13.09.2017, 10:14
Tak to ja Basia
urząd
urząd 13.09.2017, 09:31
Ciemnoto, takie miejsce pracy nie jest "wybiegiem" dla kreowania mody,jeśli o tym nie wiesz,to co tam jeszcze robisz?? Głową myśl nie ...nogami
Ewa
Ewa 13.09.2017, 10:20
urząd:, nie dość, że gwiazda telewizyjna kreująca modę, to jeszcze bez kultury :)
"Ciemnoto.."
ad vocem
ad vocem 12.09.2017, 23:45
Ta uwaga jest bliższa tematowi niż większość wpisów! Znowu się zaczęło!
Słowa krytyki nie można powiedzieć na obecnych, bo od razu atak. Na atak kontratak - a temat budżetu obywatelskiego coraz dalej!
ŻADNA WŁADZA NIE JEST NIEOMYLNA!
KAŻDA WŁADZA, KTÓRA MYŚLI ŻE JEST DOSKONAŁA JUŻ JEST PRZEGRANA!
I tyle w temacie władzy!
Nogi faktycznie świetne!
Myślę jednak, że ta pani przyszła jednak na to spotkanie ponieważ ma również piękny rozum!
Może zajmiemy się teraz tematyką artykułu?
kolejność
kolejność 12.09.2017, 23:58
ad vocem: pełna zgoda, tylko zwróć uwagę, na kolejność. Każdy temat dotyczący działań gminy zaczyna się wpisami krytycznymi przeciwników.
omamy?
omamy? 13.09.2017, 00:08
PIERWSZY WPIS PRZY TYM ARTYKULE:
vizje i białe myszki 2 dni temu, 23:25 Tragedia. Mieszkańcy nie mają żadnego pomysłu co zrobić by ogarnąć te zabetonowane i zmarnowane w nabrzeżu 35 mln złotych. A może by tak postawić tam amfiteatr rzymski im Poncjusza Piłata?
prawda
prawda 13.09.2017, 08:43
I na co to dowód? Ze zabetonowane nabrzeże? No zabetonowane - prawda.
Ten wpis, to chyba raczej głos jednego z mieszkańców w temacie artykułu.

Pogódźcie się w końcu, że ta władza została wybrana w demokratycznych wyborach.
Realizują to co obiecali mieszkańcom w swoim programie wyborczym.
Boli?
Za rok, znowu wybory, próbujcie :)
Dyzma od Poprzednika
Dyzma od Poprzednika 13.09.2017, 00:08
nie wpisami przeciwników tylko moimi wpisami
trawa szkodzi:)
trawa szkodzi:) 13.09.2017, 00:26
Ja bym szczerze panu Sawarynowi radził uważać na swoich "dyzmów":)

Dyzma od Poprzednika Dzisiaj, 00:08 nie wpisami przeciwników tylko moimi wpisami
Dyzma od Poprezdnika
Dyzma od Poprezdnika 13.09.2017, 00:52
To nie jaraj jak szkodzi
kadar
kadar 13.09.2017, 00:03
kolejność kłamiesz co łatwo sprawdzić
omamy?
omamy? 13.09.2017, 00:10
Pierwszy wpisem był wpis, że mieszkańcy zawiedli, bo nie zgłosili projektu na zagospodarowanie nabrzeża!
Ale widać już im omamy pamięć zasłaniają!
żółw 2 dni temu, 23:28 Po to płacimy tym delfinom aby zajęły się problemem!
żółw 2 dni temu, 23:28 Po to płacimy tym delfinom aby zajęły się problemem! 13.09.2017, 00:58
Jakie omamy? Przecież mieszkańcy składają wiele pomysłów do budżetu obywatelskiego a FAKTYCZNIE żaden nie dotyczył nabrzeża. Prawdy nie zakrzyczysz! Prawda zawsze zwycięży!!!
tik tak
tik tak 14.09.2017, 00:32
Pierwszy wpis był trzy minuty wcześniej, nie dojrzałeś, ale masz rację - prawdy nie zakrzyczysz, Prawda zwycięży

vizje i białe myszki 11.09.2017, 23:25 Tragedia. Mieszkańcy nie mają żadnego pomysłu co zrobić by ogarnąć te zabetonowane i zmarnowane w nabrzeżu 35 mln złotych. A może by tak postawić tam amfiteatr rzymski im Poncjusza Piłata?
wyborca
wyborca 12.09.2017, 21:37
Budżet obywatelski to jeden z punktów wyborczych Mieczysława Sawaryna. Zrobił jak obiecał. I to jest dla mnie bardzo ważne.
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:25
Chwała ci władzo, bo jak zrealizujesz któryś z punktów swojego programu to takie dziwne, że aż wspaniałe!
Chwała ci władzo, albowiem nie jest ważne jak, byle odfajkować!
:))
:)) 12.09.2017, 22:55
chwała ci władzo: oczywiście, że dziwne w zestawieniu z poprzednikami, którzy tylko obiecywali.
Ten realizuje punkt po punkcie swój program. Czy dobrze? Według mnie, dobrze.
obiecanki cacanki:)
obiecanki cacanki:) 12.09.2017, 23:05
Mówili o "gminie w ruinie"? Spokojnie, jeszcze kadencja się nie skończyła...
ostrożnie
ostrożnie 12.09.2017, 23:38
Dobrze, że poprzednia się skończyła, bo kredytów nikt już nie chciał dawać a na obligacje zgody nie było. A przecież budżet ponad stu milionowy to dla poprzedników na waciki wystarczał.
plan spłaty kredytów...
plan spłaty kredytów... 13.09.2017, 00:12
A na wyjazdach do Raciechowic nie uczyli, skąd brać pieniądze?
Im na waciki, wam na kosiarki i herbicyd:)
obserwator
obserwator 13.09.2017, 09:39
plan spłaty kredytów: wystarczy gospodarnie dysponować tym co się ma.
Oczywiście, pozostawiony dług to duże obciążenie, ale ta władza pokazuje, że potrafi nawet w tak ciężkich warunkach dobrze gospodarzyć i dbać o mieszkańców.

łowca idiotów
łowca idiotów 13.09.2017, 23:28
Władza nic nie pokazuje tylko obsługuje dług według harmonogramu zostawionego przez poprzednika. Zamilcz idioto.
dobre!
dobre! 12.09.2017, 23:27
Dobre! Zarzucać Poprzednikowi, że tylko obiecywał, podczas gdy od trzech lat obrywają, bo nie mogą utrzymać tego, co zrobił?
Wykosić trawy, zadbać o chodniki, zagospodarować nabrzeże?
szuflada
szuflada 13.09.2017, 23:29
No i projekty z szuflad zaczynają się kończyć.
jozin z bażin
jozin z bażin 13.09.2017, 22:58
zazdrościć takiemu burmistrzowi któremu mieszkańcy zarzucają - Wykosić trawy, zadbać o chodniki, zagospodarować nabrzeże?
poprzedniemu zarzuty to stawiali nie tylko mieszkańcy!i to zdecydowanie poważniejsze.
jednak pozazdrościć takich zarzutów...czyli idzie ku dobremu
prawda czasu:)
prawda czasu:) 14.09.2017, 00:49
Jak nic nie robi, to i zarzucać można tylko - że nic nie robi...
Poza tym, poczekajmy na dociekliwość radnych albo służb...

jozin z bażin Wczoraj, 22:58 zazdrościć takiemu burmistrzowi któremu mieszkańcy zarzucają

ostrożnie
ostrożnie 12.09.2017, 23:33
Zagospodarować nabrzeże to będzie można po pięciu latach od zakończenia inwestycji. Ale to chyba wiesz... cała reszta w należytym porządku, strefa uratowana i nawet długi po poprzedniku nie przeszkodzą w dobrym gospodarowaniu.
Bonaparte
Bonaparte 13.09.2017, 23:30
Pawełku, w poprzedniej kadencji pitoliłeś co innego i dawałeś mądre rady. Bierz się do roboty leniu.
obłudnicy!
obłudnicy! 13.09.2017, 00:14
Tak? A czego dotyczył pierwszy wpis pod tym artykułem? Wtedy nie uświadamiałeś, że pięć lat nie minęło?
A co do ratowania strefy - śmiech!
A co "gospodarowania" - płacz...

vizje i białe myszki 2 dni temu, 23:25 Tragedia. Mieszkańcy nie mają żadnego pomysłu co zrobić by ogarnąć te zabetonowane i zmarnowane w nabrzeżu 35 mln złotych. A może by tak postawić tam amfiteatr rzymski im Poncjusza Piłata?
???
??? 13.09.2017, 08:15
Obłudnicy: ale co ty cytujesz, opinię jednego z mieszkańców gminy? Co nie ma prawa? I jak nie zgadza się z twoim wyobrażeniem, to jest władzą, bądź , jak tu piszecie "wyznawcą władzy"?
Pasuje ci obrany nick. Tak, to jest obłuda w twoim wykonaniu.
A jeśli chodzi o nabrzeże, tak zabetonowane. I to nie wina obecnych władz, tylko tych którzy projektowali tą inwestycję. Tyle kasy, a brak jakichkolwiek rozwiązań, przestrzeni publicznej z której mogliby korzystać mieszkańcy. A teraz oczekiwanie, że następcy naprawią? Trwałość projektu obłudniku. Trwałość projektu. Minie pięć lat i będzie można coś z tym zrobić.
Saper
Saper 12.09.2017, 21:44
Oczywiście masz rację Sawaryn zrobił to dla ludzie i ludzie to doceniają a że niektórym trollom to się nie podoba to już inna sprawa. Oni jeszcze żyją w poprzedniej epoce ale to się nie wróci najwyższa pora dać sobie na wstrzymanie i się z tym faktem pogodzić.
czytelnik
czytelnik 12.09.2017, 22:09
O czym ty człowieku bredzisz? Jesteś ślepo zapatrzony w burmistrza i nie dostrzegasz błędów popełnianych przez niego.
powieściopisarz
powieściopisarz 12.09.2017, 22:25
A co ma być ślepo zapatrzony w ciebie :)))) bo jak ja zaraz zacznę wyliczać twoje błędy co popełniasz na tym portalu to ci się słabo zrobi:))
Tak popieramy burmistrza bo taka gmina takiego dobrego gospodarza jeszcze nie miała.
macius wykopany
macius wykopany 12.09.2017, 23:16
nie POpieramy rzadnego burmiszcza bo mamy f głembokim POważaniu śfientej pamienci POpszednika i dziedziczymy jego spuściznem
Pawcio najarany?
Pawcio najarany? 12.09.2017, 23:23
Pawcio najarany?
:)
:) 12.09.2017, 22:45
Faktycznie, jesteś powieściopisarz:)
robol
robol 12.09.2017, 21:24
Ja bym ten budżet obywatelski w ogóle zlikwidował, więcej kłopotu, niż to warte.
ha ha
ha ha 13.09.2017, 23:44
Sawaryn zrobiłby z nim to samo co zrobił z czatem
:)
:) 12.09.2017, 22:47
No, potem się głupie ludzie burzą, że najbardziej popieranego, więc najbardziej chcianego przez mieszkańców projektu wiat nie zrobili przed jesienią! Jakby nie mogli korzystać z nich w zimie!
:))
:)) 12.09.2017, 22:51
:) a to projekt jednorazowego użytku :))
:)
:) 12.09.2017, 23:07
To kiedy będzie otwarcie tych wiat? W grudniu?
Bolesna prawda
Bolesna prawda 14.09.2017, 00:33
Wiaty - jak sama nazwa wskazuje- z samej swojej konstrukcji są otwarte wykopany lemingu
riposta na poziomie:)
riposta na poziomie:) 14.09.2017, 00:51
To idź grillować w grudniu, tłusty delfinie:)
:))
:)) 12.09.2017, 23:28
:) budżet realizowany jest od stycznia do grudnia :))
obłudnicy!
obłudnicy! 13.09.2017, 00:16
Z czego komputery na nowy rok szkolny kupują w kwietniu, siłownie w lipcu a miejsce na grilla w grudniu - jak dobrze pójdzie...
robol
robol 12.09.2017, 22:51
A te wiaty to miały być jednoroczne, w tym projekcie?
:)
:) 12.09.2017, 23:07
No, bo te głupie ludzie to ciągle narzekają - fontanny im się nie podobają suche w lipcu, grillowanie w grudniu im się nie podoba!
:))
:)) 12.09.2017, 23:27
:) i zapomniałeś jeszcze o nieskoszonej trawie :)) Każdy temat tym się kończy jak brak argumentów w dyskusji :))
trawa szkodzi:)
trawa szkodzi:) 13.09.2017, 00:18
A co? Ostatnio w Gardnie nawet jak skosili to znowu niefart! Trawa wyraźnie szkodzi tej ekipie:)
robol
robol 12.09.2017, 21:21
Czytam i czytam i nadziwić się nie mogę. Nie było budżetu obywatelskiego-źle, jest-jeszcze gorzej, bo np. zasady są niedobre. Jak można było zmienić zasady, to źle, bo konsultacje wyznaczyli nie na tę godzinę, co trzeba. Może jakaś obywatelka miała akurat fryzjera umówionego, o tym władza nie pomyślała, a powinna!
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:22
Taki z ciebie robol, jak z historyków energetycy!
O co ci chodzi? Idąc twoim torem:
chwała wam władzo, żeś zrobiła budżet obywatelski który jest wspaniały i nikt nie ma prawa go krytykować
chwała wam władzo, żeś ustaliła doskonały, niezmienny regulamin, którego nikt nie może skrytykować ani zaproponować poprawek, albowiem jest doskonały
chwała wam władzo, żeś termin spotkania ustaliła na dzień roboczy o 16, albowiem nikt nie może krytykować decyzji władzy
chwała wam władzo, albowiem zawsze myślisz o wszystkim - I NIGDY SIĘ NIE MYLISZ!
I nie musisz nic poprawiać...
robol
robol 12.09.2017, 22:53
chwała ci władzo! Dzisiaj, 22:22............ Jezu, Ty tak na poważnie?
:))
:)) 12.09.2017, 22:43
chwała ci władzo, o co chodzi? :)) Jakaż to krytyka? Jak coś robisz, to rób dobrze, jesli chcesz poprawiać, proponować to rób to z głową, bądź skuteczny :)) A tak, tylko siedzisz przed klawiaturą i udajesz, że ci zależy :)
:)
:) 12.09.2017, 23:09
Jak krytykowany wybiera, jaka ma być krytyka - to już nie jest krytyka...
:))
:)) 12.09.2017, 23:25
:) pisać każdy może ...
Marco
Marco 12.09.2017, 22:28
CHWAŁA TOBIE WŁADZO ZA WSZYSTKIE DZIAŁANIA KTÓRE ZROBIŁAŚ DLA DOBRA TEJ GMINY. Na taką władze czekaliśmy.
:)
:) 12.09.2017, 22:48
Wczułeś, się w klimat - jednak pewne nawyki wchodzą w krew, "Marco":)
Wiesław
Wiesław 12.09.2017, 21:08
Nie starczy tych bredni co wymyślacie? Co jesteście jeszcze w stanie napisać żeby dopiec władzy ?.Jakakolwiek inicjatywa jesteście na NIE a wiecie dlaczego? A dlatego że was zazdrość zżera że ta właśnie władza tak sobie dobrze radzi i nie pomogą tu wasze obrzydliwe komentarze bo mieszkańcy to doceniają a was jest jak na lekarstwo tzw. trucicieli społecznych co szaleją na ulubionym przez siebie portalu.Budżet Obywatelski piękna sprawa i niech z niego ludzie korzystają bo nie każdą gminę na taki budżet stać.
Wiesław, Wiesław!!!
Wiesław, Wiesław!!! 12.09.2017, 21:24
Wiesław, z jakiej epoki tyś się urwał?
„truciciele społeczni’, „dopiekanie władzy”, "zazdrość zżera", "obrzydliwe komentarze", obywatele nas kochają i popierają, „ludzie nas doceniają”, "jest was jak na lekarstwo", wymyślacie brednie, – tyle w jednym poście?
Picoland
Picoland 12.09.2017, 21:35
I jeszcze moim zdaniem facet za mało napisał bo gorszych popaprańców od was to nie ma :))
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:23
Chwała ci władzo, albowiem jesteś wspaniała jak Korea Północna!
:))
:)) 12.09.2017, 22:49
chwała ci władzo, bardzo w temacie te twoje wpisy:)) wysil się troszeczkę, bo dowcip twój średni :))
Picoland
Picoland 12.09.2017, 22:36
Ostrożnie bo sie zapowietrzysz :)))
nie uda się
nie uda się 12.09.2017, 20:27
Przeciwnicy obecnych władz dwoją się i troją jak obgadać to czego nie da się obgadać, bo to po prostu świetna inicjatywa jest. Teraz wymyślili, że regulamin nie taki. A gdzie byli ci wszyscy niezwykle aktywni (zwłaszcza na portalu) mieszkańcy. Konsultacje w sprawie zasad, regulaminu budżetu obywatelskiego odbyły się i mogliście Państwo wziąć w nich udział i zaproponować lepsze według Was rozwiązania.


ZARZĄDZENIE Nr 0050.34.2017
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 27 marca 2017 r.


w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018.

Na podstawie woj. 5a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, 1579, 1948), uchwały Nr XLIX/408/14 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 8 sierpnia 2014 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Zach. Poz. 3457) – i § 10 pkt 16 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 120.8.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 25 lutego 2015 r., zarządzam, co następuje:

§ 1.1. Przeprowadza się z mieszkańcami miasta i gminy Gryfino konsultacje społeczne w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018: regulaminu budżetu obywatelskiego, wniosku dotyczącego propozycji zadania do budżetu obywatelskiego, karty oceny projektu/zadania, karty do głosowania oraz harmonogramu realizacji budżetu obywatelskiego, które stanowią załącznik do niniejszego zarządzenia.

Przedmiotem konsultacji jest uzyskanie opinii dotyczącej ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018.

Termin konsultacji rozpoczyna się w dniu 27.03.2017 r., a kończy w dniu 18.04.2017 r.

Konsultacje w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018 zostaną przeprowadzone w następującej formie:

zorganizowanego otwartego spotkania z mieszkańcami, które odbędzie się w dniu 4 kwietnia 2017 r. o godz. 1600, w sali 34 w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie,

badania opinii mieszkańców poprzez umieszczenie załącznika, o którym mowa w ust. 1, na stronie internetowej www.gryfino.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie i przyjmowania uwag za pomocą poczty elektronicznej – adres e-mail: bo@gryfino.pl oraz na piśmie w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie.

§ 2. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych zostanie sporządzony protokół, podany do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od dnia zakończenia konsultacji.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Andźelisia
Andźelisia 12.09.2017, 22:11
Dziecinko, kiedy w końcu nabierzesz rozumu i zaczniesz sama siebie szanować?
tylko komu się nie uda? :)
tylko komu się nie uda? :) 12.09.2017, 21:09
Gdybyście organizowali czaty, które obiecaliście, moglibyście zebrać opinie! A spotkanie w urzędzie o 16 w środku tygodnia, to równie dobrze mogliście zrobić i przed południem!

Zamiast skupić się i wysłuchac i przyjąć krytyczne uwagi, to wy wszystko odbieracie jak osobisty atak!
Nikt nie mówi, że trzeba rezygnować z budżetu, tylko że trzeba go ulepszyć! Kiedy do was dotrze, że nie trzeba was bezkrytycznie uwielbiać?

nie uda się Dzisiaj, 20:27 Przeciwnicy obecnych władz dwoją się i troją jak obgadać to czego nie da się obgadać, bo to po prostu świetna inicjatywa jest. Teraz wymyślili, że regulamin nie taki. A gdzie byli ci wszyscy niezwykle aktywni (zwłaszcza na portalu) mieszkańcy. Konsultacje w sprawie zasad, regulaminu budżetu obywatelskiego odbyły się i mogliście Państwo wziąć w nich udział i zaproponować lepsze według Was rozwiązania.
Czat
Czat 12.09.2017, 21:52
Tej czatownik a po co ci te czaty jak ty tu chłopie naparzasz w klawiaturkę dzień w dzień i walisz wszystko na nie. Nie ośmieszaj się ;) Tos mnie rozbawił :))) Czatownik się znalazł :))
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:27
Chwała ci władzo, boś choć sama obiecała i czaty i konferencje i nawet kilka żeś zrobiła, to przynajmniej budżet obywatelski zrobiłaś!
czatownik
czatownik 12.09.2017, 22:13
Tej czacie! To nie myśmy obiecywali w kampanii comiesięczny czat z mieszkańcami, tylko twój burmiszcz niedotrzymujący słowa.
nie uda się
nie uda się 12.09.2017, 21:28
Ale gdzie i do kogo kierujesz te krytyczne uwagi? Były ogłoszone konsultacje. Godzina spotkania nie pasowała? Mogłeś skorzystać z poczty elektronicznej, lub złożyć pismo w Biurze Obsługi Interesantów. Termin dość długi.
Każdy kto chciał wyrazić opinię, złożyć propozycje mógł to zrobić w dogodny dla siebie sposób.
Teraz krytyka... trochę późno.
Komentarz: "Nikt nie mówi, że trzeba rezygnować z budżetu, tylko że trzeba go ulepszyć! Kiedy do was dotrze, że nie trzeba was bezkrytycznie uwielbiać?" spóźniony i ... nieszczery.
:)
:) 12.09.2017, 22:52
To jak ma wyglądać "szczery komentarz"? Że władze "trzeba bezkrytycznie uwielbiać" i budżetu obywatelskiego "nie można ulepszyć"?


Komentarz: "Nikt nie mówi, że trzeba rezygnować z budżetu, tylko że trzeba go ulepszyć! Kiedy do was dotrze, że nie trzeba was bezkrytycznie uwielbiać?" spóźniony i ... nieszczery.
:))
:)) 12.09.2017, 23:01
bardzo czytelne wskazówki :))
ZARZĄDZENIE Nr 0050.34.2017
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 27 marca 2017 r.


w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018.

Na podstawie woj. 5a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, 1579, 1948), uchwały Nr XLIX/408/14 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 8 sierpnia 2014 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Zach. Poz. 3457) – i § 10 pkt 16 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 120.8.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 25 lutego 2015 r., zarządzam, co następuje:

§ 1.1. Przeprowadza się z mieszkańcami miasta i gminy Gryfino konsultacje społeczne w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018: regulaminu budżetu obywatelskiego, wniosku dotyczącego propozycji zadania do budżetu obywatelskiego, karty oceny projektu/zadania, karty do głosowania oraz harmonogramu realizacji budżetu obywatelskiego, które stanowią załącznik do niniejszego zarządzenia.

Przedmiotem konsultacji jest uzyskanie opinii dotyczącej ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018.

Termin konsultacji rozpoczyna się w dniu 27.03.2017 r., a kończy w dniu 18.04.2017 r.

Konsultacje w sprawie ustalenia szczegółowych zasad i trybu realizowania budżetu obywatelskiego gminy Gryfino na rok 2018 zostaną przeprowadzone w następującej formie:

zorganizowanego otwartego spotkania z mieszkańcami, które odbędzie się w dniu 4 kwietnia 2017 r. o godz. 1600, w sali 34 w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie,

badania opinii mieszkańców poprzez umieszczenie załącznika, o którym mowa w ust. 1, na stronie internetowej www.gryfino.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie i przyjmowania uwag za pomocą poczty elektronicznej – adres e-mail: bo@gryfino.pl oraz na piśmie w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie.

§ 2. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych zostanie sporządzony protokół, podany do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od dnia zakończenia konsultacji.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:29
Chwała ci władzo, która czekasz na krytykę w zaciszu gabinetów i wcale nie reagujesz nerwowo na krytykę.
Chwała ci władzo, że chcesz poznać, kto chce cię krytykować - pewnie żeby dać nagrodę!
to już nie jest śmieszne...
to już nie jest śmieszne... 12.09.2017, 23:13
Czysty Bareja - najpierw rozjadą seniorkę i innych za głos krytyki w internecie, potem powiedzą - przecież mogła osobiście do nas przyjść!

Hochwander: Ssssłuchaj, jak ty wyszedłeś, wbiegł tu jakiś facet i zaczął gadać do szafy wierszem, a potem zaśpiewał piosenkę na twoją cześć.
Miś: Piosenkę?
Hochwander: Gdybyś słyszał te bzdury...
[Miś podchodzi do szafy i włącza magnetofon]
: Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam prezes naszego klubu. Niech żyje nam.
Miś: To Jarząbek - dobry trener!
Hochwander: To się nagrało?
Miś: Nie tylko to!
: Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy! Pre...
Hochwander: Eee... Po co to?
Miś: Chcesz zobaczyć z poprzednich lat?
Hochwander: Aha... a oni nie wiedzą, że to się nagrywa?
Miś: Oczywiście, że wiedzą! Powiedziałem im o tym. Jeśli ktokolwiek chce przekazać jakąś krytyczną uwagę o mnie, o mojej pracy, jakąś skargę, a mnie akurat nie ma, może w każdej chwili wejść i nagrać... co mu leży na wątrobie.
Hochwander: Ale oni mogą kadzić ci, kłamać mogą, upiększać...
Miś: A po co by mieli? Przecież i im i mnie chodzi tylko o dobro naszego klubu. Szczerość w naszym klubie to norma!
tragedia
tragedia 12.09.2017, 23:19
to już nie jest śmieszne, wręcz przeciwnie, śmieszne są te utyskiwania w internecie i brak jakichkolwiek działań w realu. Udawanie i nic poza tym.
:))
:)) 12.09.2017, 22:47
Chwała ci władzo, ale ty bzdury wypisujesz, no ale dobrze jest pośmiać się przed snem :))
Andźelisia
Andźelisia 12.09.2017, 22:15
Nie kaźdy dziecinko łazi do wicka z każdą sprawą czy pierdołą.
Obiektywny
Obiektywny 12.09.2017, 18:51
Brawo, Anno! Seniorka napisała na temat, miała krytyczne uwagi do regulaminu, a delfiny odebrały to jak bezpośredni atak na ich majestaty! I dyskusja o projektach i o budżecie zeszła na dalszy plan, tylko teraz liczą się hymny pochwalne dla obecnych władz!
niekonsekwencja
niekonsekwencja 12.09.2017, 21:33
Ja też myślę, że ataki na każdego, kto ma jakieś uwagi krytyczne uwłacza tym ludziom, którzy włożyli dużo pracy w te projekty a teraz czytają że władza jest świetna!
nNie jest świetna, skoro mieszkańcy muszą walczyć o elementarne dobra jak oświetlenie ulic czy kontener z szatnią przy boisku!
nie uda się
nie uda się 12.09.2017, 21:46
niekonsekwencja: skoro tak piszesz to znaczy, że w ogóle nie rozumiesz idei budżetu obywatelskiego.
Budżetu obywatelskiego polega na tym, że każdy mieszkaniec ma możliwość decydowania o wydatkowaniu środków z budżetu jednostki samorządowej. Służy to z jednej strony większej otwartości i użyteczności działania gminy, z drugiej – pobudzeniu zainteresowania i aktywizacji mieszkańców w życiu publicznym. Budżet obywatelski może przyczyniać się także do większej efektywności wydatkowania pieniędzy publicznych, do budowania wśród mieszkańców poczucia identyfikacji ze społecznością lokalną oraz podniesienia poziomu zaufania mieszkańców do samorządu.
O nic nie muszą walczyć, po prostu chcą i wskazują to poprzez przygotowane wnioski.
chwała ci władzo!
chwała ci władzo! 12.09.2017, 22:34
Chwała ci władzo, że zagadasz każdego i każdy temat
Chwała ci władzo, że wiesz jako jedyna, na czym polega istota budżetu obywatelskiego!
Chwała ci władzo, że sama nie zakładasz lamp ulicznych, nie budujesz dróg, nie wyposażasz boisk - żeby mieszkańcy mogli się zaktywizować
Chwała ci władzo, że jednak niektóre lampy zakładasz, niektóre drogi budujesz, niektóre obiekty wyposażasz!
Chwała ci władzo, że w tym wyborze masz pewnie jakiś klucz sobie znany i na pewno bezstronny i obiektywny jak ty!
tragedia
tragedia 12.09.2017, 23:15
O matko, chwała... poczytaj trochę o kompetencjach organów JST.
:))
:)) 12.09.2017, 23:09
chwała ci władzo, powtarzane kłamstwa nigdy nie staną się prawdą :))
Wykonawcą budżetu, w tym budżetu obywatelskiego jest zawsze organ wykonawczy :))
Anna
Anna 12.09.2017, 18:05
Seniorka napisała krytyczną, ale zupełnie nienapastliwą konkretną ocenę zarówno projektów jak i regulaminu budżetu obywatelskiego. Podniosła pewną nieprzejrzystość, według której jedni mieszkańcy muszą sami robić projekty, a inni to samo dostają według niejasnych kryteriów decyzją burmistrza.
Dla mnie i nie tylko dla mnie sytuacja, w której jedna ulica jest robiona według widzimisię burmistrzów a inną mieszkańcy sami muszą się zorganizować też jest pewnym niedopatrzeniem.
Ataki, jakie przypuścili „apologeci” obecnej władzy są bardzo charakterystyczne dla obecnej kadencji.
Obrażanie, podejrzenia, szukanie na oślep imionami – zresztą męskimi, jakby tak nie mogła pisać kobieta...
Obiektywny
Obiektywny 12.09.2017, 18:59
Prawda jest taka, że tak chwalony przez obecnych włodarzy regulamin dzieli ludzi na lepszą kategorię i gorszą. Tym „lepszym” burmistrz zrobi drogę, plac zabaw, wyremontuje i doposaży boisko. Ci „gorsi” muszą sobie to sami opracować i wywalczyć poparcie mieszkańców całej gminy.
I o tym powinna być dyskusja, jak poprawić niedoskonały regulamin, żeby był lepszy i doskonalszy, a nie czy władze są boskie, czy diabelskie i czy obecne, czy poprzednie!

Pozostałe