Powiat odrzucił gminny projekt sali gimnastycznej

Powiat odrzucił gminny projekt sali gimnastycznej
Gmina Gryfino planuje wybudować salę gimnastyczną przy Zespole Szkół Ogólnokształcących przy ul. Niepodległości w Gryfinie. Złożyło w tej sprawie stosowny wniosek. Jednak początkowo starostwo nie wydało pozwolenia na budowę obiektu sportowego. Sprawę zaognia fakt, że zarząd powiatu wypowiedział gminie Gryfino umowę na prowadzenie placówki oświatowej przy ul. Niepodległości

Gmina uważa, że nie ma podstaw do wypowiedzenia umowy w trybie 3-letnim. Powiat wychodzi z założenia, że skoro nie ma już gimnazjów to formuła się wyczerpała. Może dojść do tego, że gmina Gryfino wybuduje salę (przez niektórych hurraoptymistów zwanej halą) sportową na działce powiatu, co rodzić może konflikty właścicielskie.

O problemach z budową sali gimnastycznej pisaliśmy też tu:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/22553,czy-powstanie-hala-sportowa-przy-szkole-radni-sie-

 

Aktualizacja:

Po uzupełnieniu przez gminę pewnych zapisów w planie, gmina dostała pozwolenie na budowę.

Aktualizacja:

Dalsze losy budowy obiektu sportowego przy ul. Niepodległości w Gryfinie można śledzić tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/25293,starostwo-bedzie-musialo-oddac-gminie-95-mln-zloty

 

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (154)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Robert
Robert 14.10.2017, 20:39
Ścieżka dydaktyczna została zaprojektowana ze względu na walory przyrodnicze i historyczne. Trasę ścieżki wytyczono wzdłuż już istniejących alejek obok których lub w ich pobliżu znajdują się ciekawe obiekty przyrodnicze. Początek ścieżki to wejście do parku od strony północno-wschodniej, od dworca PKP, PKS i TAXI.

Wchodząc na teren parku mijamy szpaler kasztanowców pospolitych (Aesculus hippocastanum) (na planie parku pod nr 1) z pojedynczym kasztanowcem czerwonym (Aesculus carnea) (nr 2), rosnące wzdłuż przyległego do parku parkingu. Przed nami skrzyżowanie wielu alejek, przy jednej z nich leży głaz narzutowy z tablicą pamiątkową patronki parku.

Tuż nad nim stoi dostojnie dąb czerwony (Quercus rubra) (nr 3) z szarozieloną gładką korą na pniu i konarach, liście długie mają 4-5 par zaostrzonych klap, jesienią przybierają piękną czerwoną barwę, owoce beczułkowate żołędzie. Ojczyzną dębu czerwonego jest Ameryka Północna, jest gatunkiem dobrze znoszącym zanieczyszczenia powietrza.

Idziemy alejką na wschód parku w stronę wzniesienia (park usytuowany na wzniesieniu doliny Odry w zaciszu centrum miasta) mijamy klomb z różami rabatowymi, za którym nie da się nie zauważyć pnia klonu srebrzystego (Acer saccharinum) (nr 4) z ubogą koroną którą stanowią odrosty z pnia. Gatunek ten ma kruche gałęzie łamiące się pod naporem silnego wiatru lub ciężaru śniegu zimą. Jest drzewem dekoracyjnym ze względu na duże, dłoniaste pięcioklapowe ze srebrzysto-szarym spodem liście. Ojczyzną klonu srebrzystego są wschodnie obszary Ameryki Północnej.

Obok klonu po drugiej stronie alejki widać niezbyt okazałą glediczję trójcierniową (Gleditsia triacanthos) (nr 5) jej nazwa rodzajowa pochodzi od nazwiska niemieckiego botanika Gleditscha, a gatunkowa od trójdzielnych cierni długich na 6-7 cm na pniu i gałęziach. Glediczja ma duże parzystopierzaste liście, kwiaty niepozorne zielone i owoce długie na ok. 20 cm i dłuższe, płaskie skręcone strąki o barwie ciemnych oliwek. Nasiona dojrzewają w porze późno jesiennej, chętnie są zjadane przez ptaki.

Na wschód od glediczji stoi drugi z pięciu gatunków dębu w tym parku – dąb bezszypułkowy (Quercus petraea) (nr 6) nie jest okazałym drzewem ale wart zwrócenia uwagi ponieważ dęby wśród europejskich drzew są symbolem siły, godności i długowieczności. Są gatunkiem dominującym w polskich lasach mieszanych. Mają liście wrębne, klinowate u nasady ogonka, żołędzie siedzące.

Podążając alejką lipową na południe przed nami wśród drzew liściastych zobaczymy gatunek iglasty - sosnę czarną (Pinus nigra) (nr 7) z czarną korą pnia i konarów przesyconych żywicą. Igły długie ciemnozielone, szyszki jajowate prawie czarne. Jest drzewem dekoracyjnym w parkach. W Polsce występuje rzadko.

Na południowy zachód od sosny, stoi lipa drobnolistna (Tilia cordata) (nr 8) z masywnym pniem, rozłożystą koroną, sercowatymi liśćmi od spodu niebieskozielonymi, kwiaty wonne zebrane w wierzchotki. Lipy są pospolitymi drzewami w zadrzewieniach parkowych, dają piękne efekty perspektywiczne. Wszystkie gatunki lip są wartościowymi roślinami miododajnymi. Kwiat lipy zawiera olejki lotne, cukry i śluzy, jest poszukiwanym surowcem leczniczym. Stosuje się go przy przeziębieniach i nieżytach dróg oddechowych.

Idziemy dalej na południe, mijamy stojący obok ścieżki (prowadzącej na peron pierwszy teren PKP) jesion wyniosły (Fraxinus excelsior) (nr 9).

Przed nami kilkanaście metrów od jesionu widać wysokie i okazałe modrzewie europejskie (Larix decidua) (nr 10) z luźną, wysoko osadzoną koroną z masywnym prostym pniem pokrytym grubą popękaną korą, z żółto-brązowymi pędami, jasnozielonymi igłami i brązowymi szyszkami. Jest jednym z niewielu drzew iglastych gubiących igły na zimę.

Na wschód od modrzewi po drugiej stronie alejki stoją w skupieniu cisy pospolite (Taxus baccata) (nr 11), których jest dużo w parku, a ich piękno przyciąga wzrok.

Kolejny przystanek to brzoza brodawkowata (Betula pendula) (nr 12) z pniem pokrytym białą łuszczącą się okrężnie korą, z luźno zwisającymi gałęziami (młode gałązki pokryte kropelkami żywicy). Jest drzewem pospolitym, występującym na obszarach o zimnym północnym klimacie. Ze względu na swą delikatną koronę stanowi ważny element dekoracyjny w parku.

Na zachód od brzozy rośnie jej liściasty sąsiad ze stożkowatą zwartą koroną – klon jawor odmiana ciemnopurpurowa (Acer pseudoplatanus Purpureum) (nr 13). Jest gatunkiem chętnie sadzonym w parkach jako drzewo ozdobne. Młode liście są zielone, a starsze od spodu purpurowoczerwone.

Skręcamy na zachód. Przed nami szpaler drzew liściastych rosnących wzdłuż alejki, składający się z klonów, lip, wiązów. Idziemy alejką na południowy zachód wzdłuż ulicy Armii Krajowej, kilka metrów od alejki mijamy topolę białą (Populus alba) (nr14) rosnącą w towarzystwie dębów. Okaz ten ma pokaźnych rozmiarów pień (obwód w pierśnicy 4,8 m), ale niezbyt okazałą koroną zniszczoną zapewne zębem czasu. Kora na pniu w górnej części szarobiała, liście dłoniasto-klapkowe, pod spodem pokryte białym kutnerem. Ze względu na ciekawe ulistnienie często sadzi się ją w parkach.

Poniżej topoli rośnie dąb burgundzki-frędzelkowaty (Quercus cerris) (nr15) o wyniosłej koronie z liśćmi długimi, eliptycznymi z klapkami i dekoracyjnymi owocami orzecha siedzącego w frędzelkowatych miseczkach. Podobnie jak wszystkie dęby jest odporny na mrozy i zanieczyszczenia powietrza, jest drzewem długowiecznym, atrakcyjnym w nasadzeniach parkowych.

Podążając alejką na południowy zachód w stronę Bramy Bańskiej mijamy lipy i wiązy porośnięte bluszczem pospolitym, dochodzimy do kolejnej grupy drzew, do platanów klonolistnych (Platanus acerifolia) (nr16) z ciekawym pniem w żółto-brązowe łaty po złuszczającej się dużymi płatami korze. Konary rozłożyste z dużymi liśćmi pięcioklapkowymi i dekoracyjnymi kulistymi owocami na długich szypułkach. Platany są drzewami ozdobnymi, długowiecznymi, odpornymi na zanieczyszczenia.

Skręcamy w alejkę prowadzącą do skrzyżowania ulic od południowej strony parku, mijamy wiekową wierzbę płaczącą (Salix x chrysocoma) (nr 17) z grubym pniem (obwód 3,8 m), żółtymi luźno zwisającymi pędami o liściach lancetowatych, podłużnych, jest dekoracyjnym drzewem w parku.

Obok wierzby po przeciwnej stronie alejki tuż przy skrzyżowaniu, kolejny przystanek to rosnące obok siebie 3 cisy pospolite (Taxus baccata) (nr18) z korą na pniu cienką szarowiśniową, łuszczącą się, korona lekko stożkowa z zimozielonymi płaskimi igłami. Zapewne są to okazy drzew pomnikowych. Całe drzewo z wyjątkiem czerwonej osnówki otaczającej nasiona zawiera trujące alkaloidy – taksyny (nieszkodliwe dla przeżuwaczy np. saren i jeleni, które niszczą młode rośliny w lasach). Jest gatunkiem wolno rosnącym objętym całkowitą ochroną. W średniowieczu używano go do wyroby łuków i kusz (drewno twarde, elastyczne) dlatego w dużej mierze gatunek ten został wyniszczony.

Na północny zachód od cisów stoi sędziwa Brama Bańska z fragmentem muru miejskiego. Wracamy w kierunku północno-wschodnim ulicą Parkową (skrajem parku), wzdłuż której lipy drobnolistne tworzą efektowny szpaler, schodzimy z tej uczęszczanej przez samochody drogi kierując się na północny wschód w stronę placu zabaw, by po drodze podziwiać kolejne ciekawe botaniczne okazy.

Mijamy lipę szerokolistną (Tilia platyphyllos) (nr 19) – spośród wszystkich lip najbardziej długowieczny gatunek. Liście ma duże zielone, miękko owłosione, kwiaty wonne miododajne, owoce twarde owłosione.

Na północny wschód od lipy, kolejny przystanek to klon jesionolistny (Acer negundo) (nr 20). Jest drzewem północnoamerykańskim o nisko rozgałęzionym pniu, gałęziach ciemnozielonych z białym woskowatym nalotem, liście przypominają liście jesionu. Do Europy sprowadzony w XVII wieku, obecnie sadzony w parkach, wzdłuż ulic jako drzewo ozdobne. Idąc od jesionu w stronę alejki tuż za nią widzimy kolejny dąb – szypułkowy odmiana kolumnowa (Quercus robur – Fastigiata) (nr 21). Uprawiany jako gatunek ozdobny, pokrojem zbliżony do topoli włoskiej, od której rośnie wolniej, ale żyje dłużej. Gałęzie falisto pogięte, owoce – żołędzie na długich szypułkach.
W naszej powrotnej drodze warto też udać się do stojącego przed placem zabaw skrzydłorzecha kaukaskiego (Pterocarya fraxinifolia) (nr 22) i dostojnej topoli białej (Populus alba) (nr 23) porośniętej bluszczem pospolitym. Skrzydłorzech jest młodą nasadą tego gatunku z długimi złożonymi liśćmi o listkach ciemnozielonych, błyszczących.

Plac zabaw (nr 24) jest doskonałym miejscem zabaw i wypoczynku małych mieszkańców miasta. Teren placu zagospodarowany, ogrodzony, z estetycznym i bezpiecznym sprzętem do zabaw dzieci i odpoczynku opiekunów. Mijając plac zabaw kierujemy się na północ, a po drodze spotykamy robinię białą (Robinia pseudoacacia) (nr 25) z mocno zniszczoną koroną. Podobnie jak lipy jest rośliną miododajną. Pochodzi ze wschodnich terenów Ameryki Północnej.

Dęby to kolejny przystanek dwóch okazałych gatunków rosnących w swoim sąsiedztwie. Dąb szypułkowy (Quercus robur) (nr 26) i dąb szkarłatny (Quercus coccinea) (nr 27). Drzewa o grubym pniu i rozłożystych konarach. Dąb szypułkowy ma liście o zaokrąglonych klapach z krótkim ogonkiem, owoce - żołędzie osadzone parami na długiej szypułce. Liście są często atakowane przez błonkówki z rodziny galasówkowatych tworzące kuliste narośla (galasy), z których kiedyś produkowano atrament. Może żyć 1000 lat. Drewno po kilkusetletnim leżeniu w warunkach stałej wilgotności czarnieje zachowując swoje mechaniczne właściwości tworzy tzw. czarny dąb - „polski heban”. Dąb szkarłatny ma liście eliptyczne podobne do dębu czerwonego, ale są mniejsze, głębiej wcięte, a jesienią przybierają barwę szkarłatnoczerwoną, owoce - żołędzie prawie w całości ukryte w miseczce. Jest gatunkiem dekoracyjnym w parkach.

Opuszczamy teren parku, kierując się w północno-wschodnią stronę parku, tam gdzie nasza przygoda dendrologiczna się rozpoczęła. Przysiadamy na jednej z ławek tuż przy tablicy pamiątkowej, by raz jeszcze spokojnie rozejrzeć się i nasycić widokiem pięknych starych drzew i ich otoczenia
Robert
Robert 14.10.2017, 20:38
Na terenie parku występują 32 gatunki i odmiany drzew. Zdecydowaną większość drzewostanu stanowią drzewa liściaste. Najliczniej występuje lipa drobnolistna (Tilia cordata) i klon pospolity (Acer platanoides). Robinia akacjowa (Robinia pseudoacacia) i wiąz szypułkowy (Ulmus laevis), w większości samosiewy również należą do częstych gatunków. Najcenniejszymi drzewami w parku są dęby, jest ich aż 5 gatunków: dąb szypułkowy (Quercus robur), dąb bezszypułkowy (Quercus petraea), dąb czerwony (Quercus rubra), dąb szkarłatny (Quercus coccinea), dąb burgundzki – frędzelkowaty (Quercus cerris). Ten ostatni, pochodzący z południowo-wschodniej Europy i Azji Mniejszej, jest rzadkością na terenach Pomorza Zachodniego, a w parku jest jedynym okazem. Ciekawie prezentują się topole białe – białodrzew (Populus alba) i topola czarna (Populus nigra), obwód niektórych egzemplarzy w pierśnicy przekracza 4,7 m. Mniej licznie występuje platan klonolistny (Platanus acerifolia), lipa szerokolistna (Tilia platyphyllos), klon jawor (Acer pseudoplatanus), brzoza brodawkowata (Betula pendula), wierzba płacząca (Salix x chrysocoma), buk pospolity (Fagus sylvatica), wiąz szypułkowy (Ulmus laevis), kasztanowiec czerwony (Aesculus carnea) i kasztanowiec pospolity (Aesculus hippocastanum). Kasztanowcom w ostatnim okresie poświęca się wiele uwagi, ponieważ z racji zagrożenia szrotówkiem poddawane są zabiegom pielęgnacyjnym, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się tego ekspansywnego owada.

Pojedynczymi gatunkami występującymi w parku są: glediczja trójcierniowa (Gleditsia triacanthos) – obok niej ze zmurszałego już pnia jej krewniaczki odrosły młode pędy glediczji, klon srebrzysty (Acer saccharinum) – korona zniszczona przez wiatr, z pnia odrosły nowe pędy, wiśnia ptasia (Cerasus avium), śliwa ałycza – wiśniowa (Prunus cerasifera), skrzydłorzech kaukaski (Pterocarya fraxinifolia), klon jesionolistny (Acer negundo), klon jawor odmiana ciemnopurpurowa (Acer pseudoplatanus Purpureum).

Drzewa iglaste są w mniejszości, dominującym gatunkiem z tej grupy jest cis pospolity (Taxus baccata), wiele okazów tego gatunku zasługuje na miano drzewa pomnikowego. Modrzew europejski (Larix decidua) i świerk pospolity (Picea abies) występuje mniej licznie, a sosna pospolita (Pinus sylvestris) i sosna czarna (Pinus nigra) to pojedyncze młode drzewa.

W południowej części parku i przy fragmencie murów rozrosła się śnieguliczka biała (Symphoricarpos albus) i bluszcz pospolity (Hedera helix) wspinający się po pniach drzew i murze obronnym nadaje im szczególnie w porze jesieni i wczesnej wiosny dodatkowego uroku. Podszyt parku stanowią liczne młode drzewa (samosiewy i nowe nasadzenia) świerka pospolitego, dębu szypułkowego i bezszypułkowego, buka pospolitego i czerwonego, modrzewia europejskiego oraz lipy drobno i szerokolistnej. Runo parku to trawa, rośliny cebulkowe: szafirki (Muscari), śnieżyczka – przebiśnieg (Galanthus nivalis) i liczne pospolite gatunki roślin zielnych.

Drzewa w parku są zadbane, przez cały rok prowadzone są zabiegi pielęgnacyjne drzew i runa, koszenie trawy w porze lata i grabienie opadłych liści w porze jesieni. Kasztanowce były poddawane mikroiniekcji ochronnej przed szrotówkiem, zabieg ten, wygrabianie i utylizacja liści zmniejszył ilość tego owada na liściach. W parku możemy też spotkać ptaki: wróble (Passer domesticus), sikorki bogatki (Parus major), dzięcioły (Picinae), gołębie (Columbinae), kosy (Turdus merula).
Robert
Robert 14.10.2017, 20:36
Od 1254 roku z chwilą założenia miasta do 1750 roku przebiegały tędy (wzdłuż obecnego parku) mury miejskie, wały obronne i fosa. Od południowo-zachodniej strony parku pozostał do dzić dobrze zachowany fragment murów z Bramą Bańską. Mury i Brama pochodzą z XIV wieku, pierwotna długość murów 1900 m, wysokość 9 m z licznymi wieżyczkami i dwoma bramami: jedna od północnej strony miasta – Szczecińska (już nie istniejąca), druga od południowej strony – Bańska. Brama Bańska stoi u wrót starego Gryfina, tędy przebiegał stary trakt w kierunku Widuchowej, Chojny, Bań.

Po 1750 roku wały obronne rozplantowano, zasypano fosę i w miejscu obecnego parku utworzono działki. Gdy zabrakło miejsca na pochówek wokół kościoła utworzono na tym terenie (pod murami) cmentarz, na którym chowano w rodzinnych grobach zmarłych mieszkańców miasta. Cmentarz istniał przez 130 lat, gdy znów zaczęło brakować miejsca na pochówek, zorganizowano inne miejsce pochówku, które pełni tę rolę do dnia dzisiejszego. Jest to miejsce równie atrakcyjne botanicznie ze względu na okazały i różnogatunkowy drzewostan.

Teren po cmentarzu z czasem zmieniał się, ubywało nagrobków, a z racji ciekawej i różnorodnej roślinności był miejscem spacerów, wypoczynku – stawał się stopniowo parkiem. Do sześćdziesiątych lat XX wieku w parku jeszcze istniały neoklasycystyczne grobowce wzniesione na wzór świątyń greckich i starorzymskich. Pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia park miejski otrzymał imię S.A. Kalinowskiego. Był to zasłużony żołnierz radziecki, który zginął w walkach wyzwoleńczych o Pomorze Zachodnie. Tak było do 30 grudnia 2003 roku kiedy to uchwałą Rady Miejskiej w Gryfinie zdecydowano zmienić patrona parku i nadano mu nowe imię – Stanisławy Siarkiewicz.

Stanisława Siarkiewicz urodzona w 1922 roku, była pierwszą po wojnie nauczycielką języka polskiego w gryfińskim Liceum Ogólnokształcącym. Pracowała w tej szkole od 1945 do 1977 roku. Jej pasją była nie tylko praca z młodzieżą, ale również pasja tworzenia. Jej otwartość i wrażliwość na otaczający świat zaowocowała licznymi pracami literackimi i malarskimi, w których zawarła piękno przyrody.
Umig
Umig 14.10.2017, 23:07
Justynka - daj spokój.
dodo
dodo 14.10.2017, 23:32
Masz rację – mądry od dawna wie, że wycinanie parku, żeby zabetonować plac dla samochodów do idiotyzm. Głupi nadal będzie udawał, że jest genialny!
Robert
Robert 14.10.2017, 20:35
http://www.parki.org…
śmieszne
śmieszne 9.10.2017, 09:54
Gdyby chodziło o zwykłe sale gimnastyczne a nie „kompleks pomnika kadencji” to dawno postawiliby już dwie sale lekkiej konstrukcji przy dwóch szkołach. Ale niestety władza pragnie pomnika!
obywatel
obywatel 9.10.2017, 19:18
Oczywiście, że gminne szkoły bardziej potrzebują wsparcia w zakresie infrastruktury sportowej niż powiat!
smutny
smutny 5.10.2017, 22:47
Najsmutniejszy jest całkowity brak dialogu obecnej władzy ze społeczeństwem! Ma być jak postanowią i już!
I każdy, kto uważa inaczej niż oni - jest w NAJŁAGODNIEJSZYM przypadku ignorowany!

Jakie są powody budowy hali zamiast boiska i parkingu zamiast parku?
Dlaczego burmistrz Sawaryn wybrał akurat to miejsce?
mieszkaniec
mieszkaniec 8.10.2017, 22:25
Oczywiście, że jest dialog. Jest parę osób, które nie chcą tego zauważyć. Każda władza ma swoich przeciwników. Czym bliżej wyborów, tym więcej krytycznych uwag, bardzo często niesprawiedliwych. Ja widzę realizację programu wyborczego i wywiązywanie się z obietnic złożonych mieszkańcom. Brawo.
obywatel
obywatel 9.10.2017, 19:16
Nie ma żadnego dialogu ani słuchania mieszkańców. Nie tylko w kwestii wycinki parku i hali na Niepodległości ale wielu innych istotnych spraw.
Potrafili spartolić nawet regulamin budżetu obywatelskiego!
śmieszne
śmieszne 9.10.2017, 09:52
Klasyczny wpis „wyznawcy władzy”. Tu konkretny przykład, że nie ma konsultacji w konkretnej sprawie a taki pisze że „władza jest super”. I ani słowa odniesienia do konkretów. Tu nie chodzi o to, czy ktoś władzę kocha czy nie kocha, tylko o błędy w postępowaniu!
kłamiesz "mieszkańcu"!
kłamiesz "mieszkańcu"! 9.10.2017, 08:18
Z kim się konsultowali? „Ja z mną, a ty z tobą”. GDZIE BYŁY JAKIEKOLWIEK KONSULTACJE W SPRAWIE HALI NA NIEPODLEGŁOŚCI?
Wycinki parku, usytuowania w ciasnej zabudowie ul. Niepodległości a nie innej lokalizacji?
Kłamiesz "mieszkańcu"!

mieszkaniec Wczoraj, 22:25 Oczywiście, że jest dialog. Jest parę osób, które nie chcą tego zauważyć. Każda władza ma swoich przeciwników. Czym bliżej wyborów, tym więcej krytycznych uwag, bardzo często niesprawiedliwych. Ja widzę realizację programu wyborczego i wywiązywanie się z obietnic złożonych mieszkańcom. Brawo.
lustro
lustro 6.10.2017, 07:49
Jaki dialog, jak jedynych wartych rozmowy jeden z drugim widzi tylko w lustrze?
Kto rozmawiał z mieszkańcami o wycince parku?
Kto przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie lokalizacji hali w miejscu boiska przy Niepodległości?
/
/ 6.10.2017, 01:54
Tak, tak oczywiście. Budżet obyeatelski, Młofzieżowa Rada Miejska i szerokie konsultacje społeczne to wzorowo potwierdzają. Wygrali wybory i rralizują program. Normalna spraea.
śmieszne
śmieszne 9.10.2017, 09:57
"kresko" a kiedy były konsultacje w sprawie wycinki parku i wstawiania hali w miejsce boisk?
Od trzech lat jakoś nie pamiętam...

/ 6.10.2017, 01:54 szerokie konsultacje społeczne to wzorowo potwierdzają.
fachowiec?
fachowiec? 6.10.2017, 07:46
Przy wpisach krytycznych wobec autopromocji burmistrza ktoś zarzucił chorobę psychiczną krytykowi... Cóż...
Widać fachowiec...

/ Dzisiaj, 01:54 Tak, tak oczywiście. Budżet obyeatelski, Młofzieżowa Rada Miejska i szerokie konsultacje społeczne to wzorowo potwierdzają. Wygrali wybory i rralizują program. Normalna spraea.
papas
papas 5.10.2017, 17:35
Może ja teraz podsumuję i artykuł i portal.
JAKI PAN TAKI KRAM ;))))) POZDRAWIAM PANA REDAKTORA STRASZNIE SIĘ PAN PRZEMĘCZA PISZE PAN ARTYKUŁY KOMENTUJE. JESTEM POD WIELKIM WRAŻENIEM PANA ZDOLNOŚCI :)))
zadbaj o swojego facebooka!
zadbaj o swojego facebooka! 5.10.2017, 22:36
Czerepach nawet wie, jak najlepiej napisać krytyczny komentarz o nim samym. I to dopiero odlot!
/
/ 6.10.2017, 08:42
Malowana Ewo i tak twoje lanse przy innej Ewie nie zmienią świata, trzeba pracy.
rozdwojenie?
rozdwojenie? 6.10.2017, 09:22
"trzeba pracy". Napisał czerepach, któremu biedakowi Ewy się dwoją przed oczami! Szkoda, że zamiast poszukiwać jak ruski saper, kto pisze, nie zastanowi się, dlaczego nie było konsultacji ze społeczeństwem w sprawie lokalizacji hali i wycinki parku?
Oko
Oko 5.10.2017, 16:57
Niech Burmistrz się przyzna ile NASZYCH pieniędzy wydał na projek tego blaszaka dla architekta: Sławomira Mućko. Kasa posza niepotrzebnie :] Może powinnien teraz te pieniedze oddać z własnej kieszeni?

1) Halę sportową powinni wybodowac w innym miejscu. Chociażby ROZBUDOWAĆ (lub też przebudować) halę sportową przy Szkole Podstawowej nr 1 (ul. Łużycka). ZALETY: od strony Laduny JUŻ istniejący duży parking i jeszcze możliwość aby ten parking powiększyć.

2) Na ul. Niepodległości powninni zrobić dla WSZYTKICH otwarte boisko/plac sportowy taki sam jaki jest przy zkole Podstawowej nr 3 (gimanazium, ul. Iwaszkiewicza).

UWAŻAM, jeżeli nie widać LOGIKI w zarządzaniu/administrowaniu gminą to jest to efekt tzw KARUZELI i gdzie łapka-łapkę myje.

I przestance z tym Milerem! Przecież wiadomo że to tylko rzecznik prasowy i kozioł ofiarny. Przecież on rządnych decyzji nie podejmuje. Burmistrzem jest MIECZYSŁAW SAWARYN i to on zaniednuje nasze miasto.
/
/ 6.10.2017, 08:45
Oczywiście spłacił już z 20 baniek po was, sprząta w spółkach i buduje, ale was to nie obchodzi.
małpa też splaciłaby
małpa też splaciłaby 6.10.2017, 18:05
Ale z ciebie matoł. Nie pisz o długu, bo znowu rykoszetem oberwie burmistrz. Małpa z zoo tak samo obsłużyłaby dług, bo plan zostawił poprzednik, nawet nie w szufladzie, tylko w prognozie finansowej.
frankowicz
frankowicz 6.10.2017, 09:43
Po to są kredyty, żeby je spłacać. Wie to każdy, kto zarabia tyle, że musi brać kredyt na mieszkanie czy dom. Inni uważają kredyty za frajerstwo i głupotę, bo wszystko dostają w prezencie.
Nie wycinajcie drzew w parku!!!
Nie wycinajcie drzew w parku!!! 5.10.2017, 22:44
Bardzo mądrze! Hala potrzebna w innym miejscu. Sale gimnastyczne w szkole powiatowej niech robi powiat. No chyba że wszystkie szkoły podstawowe w gminie mają już zaspokojone potrzeby!
I do cholery, zostawcie park! Nie wycinajcie drzew!
Oko1
Oko1 5.10.2017, 19:01
A co uczniowie będą robić jesienią i zimą na zajęciach W-f, może szanowny pan najpierw zobaczy jakie warunki ma azkoła, a później miech zacznie się mądrzyć. Pozdrawiam
absolwent
absolwent 5.10.2017, 22:40
Szkoła ma 57 lat. Naprawdę boisko jest bardziej potrzebne i dla uczniów i dla mieszkańców.
Gdyby chodziło o MIEJSCE ĆWICZEŃ NA WF - sala powstałaby z drugiej strony. Ale że tu chodzi o chore ambicje i kompleksy, to trzeba wywalić landarę z parkingami i bajerami!
Janusz
Janusz 5.10.2017, 16:50
Andrzej co cie tak zdenerwowalo? Widze ze standardowo usuwasz posty i sporo przez ciebie dopisanych... na milerow rzecz jasna. W cedynii tez taki churagan? Biale myszy lataja w powietrzu?
:)
:) 5.10.2017, 17:22
Tobie coś się za dużo ujarało. To nie ten portal:)
kot
kot 5.10.2017, 17:06
a ty janusz to ten łysy kopciuch? co u ciebie lata? pewnie głodne koty
???
??? 5.10.2017, 17:22
Czemu kopciuch łysy, jak nie jest łysy???
20 tyś burmistrza
20 tyś burmistrza 5.10.2017, 15:23
Chodzi o te kilkaset sztuk Gazety Gryfińskiej sprzedawanej w Gryfinie? Remont jak zakończył współpracę z braćmi Milerami to wiele spraw wypłynęło na wierzch. Nikt już nie wierzy w magiczne tysiące. Wiadomo jaki był układ w czasie wyborów i jak była jego cena.
ehhh
ehhh 6.10.2017, 00:45
Remont? Kto to jest Remont? Powołujesz się na jakiegoś nikomu nieznanego dziennikarzyne, który dostał szanse, zmarnował ją i zniknął tak szybko, jak się pojawił?
ono
ono 6.10.2017, 19:08
Oj brzydko tak , jak pracował w waszej gazecie to byl dobry...teraz pytasz pacanie KTO TO JEST?. A pamietasz tego, który odebrał sobie źycie , czy też nie ? Oj kresko, czy ehhh , bo zostanie z ciebie kropka... co za prymityw
ten typ tak ma?
ten typ tak ma? 6.10.2017, 01:23
"dziennikarzyna co dostał szansę, zmarnował ją i zniknął" - wspaniałe jest zdanie o byłych współpracownikach pana wiceburmistrza, wspaniałe!
poinformowany
poinformowany 6.10.2017, 08:43
Nie zniknął tylko wciąż tropi "ekipę" i wkrótce będzie booom!
poinformowany
poinformowany 6.10.2017, 08:43
Nie zniknął tylko wciąż tropi "ekipę" i wkrótce będzie booom!
AntyPOPiS
AntyPOPiS 5.10.2017, 16:35
W *** mają obywateli. Dymają ich na każdym kroku.
Logika
Logika 5.10.2017, 15:17
Prawda jest taka, że władze nie chcą dyskusji o hali przy Niepodległości, bo nie ma ŻADNYCH RACJONALNYCH ARGUMENTÓW za tą lokalizacją hali w miejscu boisk - i to gwoli ścisłości dwóch - trawiastego dolnego i górnego!

To dlatego żadnej dyskusji nie będzie, tylko tępe parcie - ma być jak chcemy!
Andrzej
Andrzej 5.10.2017, 13:02
Twój błąd polega na tym, że sądzisz iż Gazeta Gryfińska jest powszechnie cztytana. Jest wąska grupa czytelników. Coraz węższa...
seniorka
seniorka 5.10.2017, 13:56
To tak jak gazetą igryfino :-)
?
? 5.10.2017, 14:50
Ty się nie odgryzaj czerepach, bo widać po czatach i stronie miasta, jacy jesteście do przodu ze współczesnymi mediami!
Sprzedaż gazety igryfino?
fejsik
fejsik 5.10.2017, 17:24
Wiedzę o internecie zatrzymali na własnym fejsie, więc co się dziwić, że życzą spadku sprzedaży gazety igryfino
rzetelnosc
rzetelnosc 5.10.2017, 13:16
Przecież "GG" należy do Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, gdzie można sprawdzić jej sprzedaż. Z tego co się orientuję, nie schodzą od lat poza 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy
/
/ 6.10.2017, 01:57
Śmieszne.
czytelnik ale nie śmieciówek
czytelnik ale nie śmieciówek 5.10.2017, 13:28
Nie zawyżaj liczby. Przyznaj jak spada na łeb i szyje sprzedaż.Wejdź do sklepu , zobacz w kiosku jak sie walaja gazety. Dziś gazet się nie czyta bo prawie wszystko masz w internecie.
Janusz
Janusz 5.10.2017, 17:02
Skad andrzej mozesz wiedziec ile zostaje zwrotow skoro mieszkasz w cedynii i tak rzadko bywasz w gryfinie? Marzenia czasami sie spelniaja, ale w tym przypadku twije pozostaja w sferze marzen.
:)
:) 5.10.2017, 17:26
To stąd ciągłe połajanki i pouczania jak redaktor ma prowadzić portal, żeby "dorównać" popularności innemu?
macius wykopany
macius wykopany 5.10.2017, 12:57
czeba pamientać rze ta ekipa deskompetentnyh delfinuf fszystko zawdziencza POpszednikowi bo to pszeciesz on nasz Wielki POpszednik wyciongnoł z bódrzetu miliun złotych pot pretekstem chali sportowej pszy ogulniaku
Pawcio najarany?
Pawcio najarany? 5.10.2017, 13:07
Pawcio najarany? Cholera, ścieżki rowerowej przy strefie nie potraficie spryskać herbicydem a tu się tak trzymacie projektu?
Wniosku o targowisko złożyć?
Nie widzicie że w czasie projektowania przynajmniej było w tej szkole gminne gimnazjum?
Jak tępym trzeba być – albo najaranym – żeby nie patrząc na okoliczności przeć w swoim zadufaniu?
macius wykopany
macius wykopany 5.10.2017, 13:59
ty to jakiś gupi jezdeś czy co ? cały miliun POszedł f***c pot stołem i nikomu nie pszeszkadzało ftedy rze był to tak jest nadal teren POwiatu
łowca debili
łowca debili 5.10.2017, 14:25
Może my jesteśmy głupi, ale z ciebie jest kompletny debil ha ha i nie zanosi się na poprawę.
:)
:) 5.10.2017, 17:28
Po prostu trudno im pojąć, że jeszcze cztery lata temu nikt by nie powiedział, że z roku na rok znikną gimnazja!
Ale to jak z tłumaczeniem braku wniosku o targowisko - nie składali, bo... wiedzieli że nie dostaną....
.
. 5.10.2017, 12:28
Napisze pan coś na temat Energetyka i tego, że zarząd ukradł 45 tysięcy złotych innemu klubowi?
/
/ 6.10.2017, 00:05
Bzdura
radio Erewań
radio Erewań 5.10.2017, 12:40
To nie ukradł, tylko dostał. I nie pieniądze tylko obietnice.
Andrew
Andrew 5.10.2017, 13:10
Czyim kosztem? A tak miało być biednie - a tu proszę.
tolkien
tolkien 5.10.2017, 09:22
hala z prawdziwego zdarzenia,powinna powstać obok laguny i boisk sportowych
seniorka
seniorka 5.10.2017, 14:01
Oczywiście. Takie rozwiązanie jest najlepsze i pozwala lepiej wykorzystać bazę parkingową przy wspólnie położonych obiektach. Wymaga to jednak odzyskania lasu od "portugalczyka" a to już przekracza kompetencje naszych włodarzy
łowca czerepachów
łowca czerepachów 5.10.2017, 14:50
Czerepach, przestań podszywać się pod „seniorkę”! Znowu chcesz kurna drzewa wycinać? Róż na cmentarzu ci mało?
/
/ 6.10.2017, 02:00
Koziołku matołku z PO za rondo w Wrłtyniu się weź.
fachowiec?
fachowiec? 6.10.2017, 08:01
Który z nich to koziołek a który matołek?:):):):)
porąbana gmina
porąbana gmina 5.10.2017, 09:46
Dobry pomysł.
kompleks poprzednika
kompleks poprzednika 5.10.2017, 10:30
Ale co zrobić jak wizjonerzy chcą mieć pod okiem, a jak na nabrzezu to jeszcze na konto Piłata pójdzie...
w2c3
w2c3 5.10.2017, 09:20
pytanie kto teraz pisze bzdury, bo przecież było w którejś lokalnej gazecie że starostwo wydało decyzję o pozwoleniu na budowę ale zaskarżyli ją do wojewody jacyś ludzie. a to istotna różnica.
beznadziejne dziennikarstwo.
Porąbana gmina!
Porąbana gmina! 5.10.2017, 09:45
Beznadziejna polityka informacyjna miasta. Burmistrze mają w d. co myślą na ten temat mieszkańcy.
Na temat wycinki parku.
Na temat likwidacji boiska.
Na temat wydawania kasy na halę przy szkole powiatowej, jakby gminne miały już wszystkie po dwie hale!
Na temat wstawiania potężnego budynku między ciasną zabudowę.
Na temat zakorkowania miasta.
Na temat uciążliwego sąsiedztwa dla sporej ilości mieszkających!
Na temat durnego gospodarowania gminnym terenem - tyle miejsc na taką halę jest lepszych - ale jakieś zakute łby uparły się, że ma być w najgorszym z możliwych!
szklo
szklo 5.10.2017, 10:21
ludzie leczcie się, jak czytam tak porąbane komentarze to płakać się chce. W naszym mieście na dzień dzisiejszy potrzebne są przynajmniej dwie hale i to przy szkołach. Aż przykro się patrzy w jakich warunkach muszą ćwiczyć dzieciaki w szkołach, to jest tragedia. ogólnie cały powiat gryfiński to jest czarna dziura na mapie Polski. Tutaj znowu przez durne kłótnie następne pokolenia naszych dzieci będą się męczyć na pseudo obiektach sportowych nie spełniających żadnych norm. Idźcie do szkół zobaczcie w jakich warunkach odbywają się zajęcia w-f.
lecz się szkłem!
lecz się szkłem! 5.10.2017, 12:07
I ty troszczysz się o „sport dla dzieci” a nie widzisz nic dziwnego w likwidacji boiska sportowego przy szkole dla realizacji ambicji władz?
To boisko powinno być otwarte dla wszystkich mieszkańców, zadbane. A nie likwidowane!
Teraz człowiek z parku, czy z okolicznych bloków nie ma szansy wejść, bo furtki są pospawane!
typowe!
typowe! 5.10.2017, 13:17
Zamiast zadbać o boisko lepiej zlikwidować to boisko. Jakie to typowe dla tej ekipy!
A zaspawana furtka to w sam raz argument że gmina troszczy się o rozwój fizyczny!
chwasty
chwasty 5.10.2017, 14:23
To sprawa identyczna jak z chwastami na cmentarzu. Zamiast wyplewić chwasty, wycięli róże. Zamiast zrobić boisko, zaspawali kłódki żeby nikt tam nie wszedł. Czy nami naprawdę rządzą idioci?
pustynia, ruina i chwasty...
pustynia, ruina i chwasty... 5.10.2017, 15:13
Kompleks poprzednich burmistrzów. Długoborski Lagunę, Piłat nabrzeże i strefę - a oni? Pustynia ruina i chwasty...
Olo
Olo 5.10.2017, 17:42
Racja po tercecie gminnym tylko chwasty
szklo
szklo 5.10.2017, 12:28
Człowieku sam się lecz, jeśli nazywasz to co jest przy parku boiskiem (chyba tam nigdy nie byłeś) - to można nazwać jedynie klepiskiem i to z dużą tolerancją.
typowe
typowe 5.10.2017, 13:18
Boisko zaniedbane – postawić na nim halę, komary gryzą w parku – wyciąć park. Chwasty na mogiłach – wyciąć kwitnące róże! Jakie to typowe dla tej ekipy!
precz z halą zamiast boiska na Niepodległości!
precz z halą zamiast boiska na Niepodległości! 4.10.2017, 23:50
Bardzo dobrze! Nie kosztem boiska, które może przestanie mieć zaspawane furtki i zacznie służyć także po lekcjach wszystkim mieszkańcom, nie kosztem wycięcia kawału parku!
O bezpieczeństwie okolicznych mieszkańców, o bezpieczeństwie widzów, o korkowaniu miasta nie wspominając
inna lokalizacja
inna lokalizacja 5.10.2017, 00:48
Oczywiście że pomysł hali w tym miejscu od początku był głupi. Hala powinna stanąć albo na przykład między nadleśnictwem a targowiskiem albo przy "Lagunie". A może przy SP1 - wtedy od strony szkoły dzieci a od strony stadionu - widzowie i sportowcy na imprezy.
Ale to trzeba byłoby rozmawiać z mieszkańcami!
hehe
hehe 5.10.2017, 12:32
wybudujmy halę na międzyodrzu, tam nikomu nie będzie przeszkadzała :) korków nie będzie, bo kajakiem się dopłynie
typowe
typowe 5.10.2017, 13:19
Czerepach widać nie widzi prostych rozwiązań podsuwanych przez internautów? Kto pacanie mówi o hali na Międzyodrzu?
Typowe dla tej ekipy. Być przekonanym o własnej nieomylności!
rozmowa
rozmowa 5.10.2017, 00:59
Ha ha jaka rozmowa. Ta ekipa tylko krytykować potrafi.
balon
balon 5.10.2017, 12:09
Jak ktoś ma takie wielkie ego, to przecież ani nie posłucha co sądzą mieszkańcy, ani nie przyzna się do błędu.
typowe
typowe 5.10.2017, 13:21
Typowe dla tej ekipy. Przez trzy lata nie mają żadnego pomysłu na nabrzeże, to czekali żeby mieszkańcy wymyślili "w ramach konsultacji"!
A w sprawie hali w środku ciasnej zabudowy konsultacji nie potrzebowali?
Słuchać mieszkańców nie potrzebowali?
Bezradny radny
Bezradny radny 4.10.2017, 23:20
I budynek po raz kolejny nie powstanie. Tyle gadania na nic.
dekret
dekret 5.10.2017, 00:29
Gadanie bez sensu to co robić? Przecież żadne argumenty nie docierały, żadnej dyskusji nie było. Zadekretowali i miało być!
balon
balon 5.10.2017, 12:11
Nawet jak rząd zlikwidował gimnazja i zespół szkół przestanie istnieć to też ich nie natchnęło do zmiany lokalizacji!
łowca idiotów
łowca idiotów 5.10.2017, 14:20
Natchnąć może kogoś kto używa mózgu!
pytanie
pytanie 4.10.2017, 22:49
Panie redaktorze, jaka działka powiatu???
Gdzie jest racjonalizm i realizm ?
Gdzie jest racjonalizm i realizm ? 4.10.2017, 23:53
Oczywiście, że to działka powiatowa. Gminne będą tylko parkingi bo park jest gminny. Ciekawe czy alejka Parkowa będzie ulicą jednokierunkową czy dwukierunkową ? Mając obraz dzisiejszego bałaganu komunikacyjnego dobrze przy okazji parkingów jak będzie to ulica dwukierunkowa z chodnikami i parkingami na terenie obecnego parku. Zgodnie z naszym prawem wywodzącym swe korzenie z prawa rzymskiego własność podąża za gruntem więc gmina buduje salę dla liceum powiatowi ale to już zmartwienie i kłopoty władz gminy charakterystyczne dla tej ekipy. Jak już budują salę dla szkoły to logicznym by było budowanie sali dla np. SP 2. Inna sprawa, że władza nie ma pomysłu na zagospodarowanie nabrzeża samo się nasuwa wybudowanie hali widowiskowo sportowej nad Odrą od strony 1 Maja a przy okazji nowego domu kultury z drugiej strony czy na terenie obecnych slumsów zwanych targowiskiem. Ot takiego domu kultury jak w Policach czy czegoś stylizowanego na wzór Chojny. Parterowy poziom i +1 mogły by być parkingiem pod halą. Tyle, że na realizację takich w gruncie rzeczy oczywistych i na miarę czasów i Gryfina pomysłów trzeba mieć chęć i musi się chcieć. Poprzednicy zostawili po sobie rzeczy , które są krokami milowymi w dziejach naszego miasta i gminy, Ta ekipa oszczędza i nie pozyskuje. Tylko administracja rośnie. Po co inwestycje w urzędzie jak nic się nie dzieje a sto metrów drogi i wymalowana klasa czy korytarz w szkole to inwestycje na miarą Bani czy Widuchowej bez obrażania tych gmin wiejskich oczywiście a nie jednej z bogatszych gmin w Polsce ( bo taką jest Gryfino). Cóż ! Władzy starczyło pomysłów tylko na kampanię wyborczą. Pamiętam jak gazeta tego od inwestycji w kampanii rozpisywała się o rewitalizacji centrum miasta. I co? I nic ! Nawet w niedawno rozstrzygniętym konkursie na rewitalizację centrów miast do ministerstwa nie zgłosili się. Tak jak z targowiskiem. I ciągłe pretensje o to, że poprzednicy za dużo nabudowali. Same problemy z tego powodu. A tu trawa rośnie, cmentarz zarasta, korty zielenieją bezużyteczne, fontanny po nagonce pryskająod kilku tygodni a tu już koniec sezonu. Proste sprawy są niewykonalne. Nie tak to miało wyglądać panie były redaktorze. P.s. Dlaczego PUK wyłącza wodę z powodu remontu(?), awarii (?) na Krajniku ? System wodociągów zrealizowany przez poprzednika zapewnia jego stale funkcjonowanie nawet przy tylko jednym funkcjonującym ujęciu. O co więc chodzi ? Czy kierownictwo PUK nic nie wie ? Nie wie nawet jak działa ją wodociągi ? Może to załoga chce podwyżek a prezes chce zysku i jest kolizja interesów ?
!!!
!!! 5.10.2017, 13:26
Doskonałe ujęcie! Poprzednik nie uważał się za nieomylnego. Ale wiele robił z głową. I był życzliwy dla zwykłych ludzi. Obecna władza ma kompleks. I puste szuflady!
hehe
hehe 5.10.2017, 12:36
poprzednicy zostawili za sobą jedynie za...... długi, wam ludzie dać halę za darmo to powiecie że kolor nie taki
łowca idiotów
łowca idiotów 5.10.2017, 14:18
Jakie darmo jełopie???? Przecież to z naszych wspólnych pieniędzy!!!! Gonić takich matołów, bo widać, że urząd traktują jak swój własny folwark!
"wam ludzie dać halę za darmo"? Czerepach?
"wam ludzie dać halę za darmo"? Czerepach? 5.10.2017, 13:24
Tylko bogacz może z pogardą patrzeć na człowieka, co bierze kredyt i potem go spłaca!
Kredyty są dla wszystkich normalnych ludzi normalne.
Ale jak ktoś ma takie dochody, że wszystko kupuje za gotówkę...
prawda
prawda 5.10.2017, 01:02
Świetne przedstawione fakty. Ta ekipa nie ma ani pomysłu, ani planów, ani co najważniejsze odwagi.
1000 miejsc parkingowych
1000 miejsc parkingowych 5.10.2017, 00:31
Za dużo faktów. Ale wycięcie całego parku mi się nie podoba. Chociaż wtedy burmistrz spełniłby obietnicę 1000 miejsc...
inna lokalizacja
inna lokalizacja 5.10.2017, 00:49
Zostawcie w końcu ten park! Co wy traumę macie z ta zielenią, że wszystko chcecie wycinać? A kto pozwolił?
porąbana gmina
porąbana gmina 5.10.2017, 09:48
Dokładnie! Niech trawę wytną na czas a nie róże na cmentarzu i drzewa w parku!
Co dalej ?
Co dalej ? 5.10.2017, 00:09
Wyobraźni starczyło im na kampanię wyborczą i mamy marazm a jak pomalują ścianę w klasie to jest komunikat o udanej inwestycji.
dziki lokator
dziki lokator 5.10.2017, 00:36
Co to znaczy "gmina uważa, że nie ma podstaw do wypowiedzenia umowy w trybie trzyletnim"? A co, dzicy lokatorzy, czy co?
Właściciel nie ma prawa najzwyczajniej zmienić decyzji?
porąbana gmina
porąbana gmina 5.10.2017, 09:49
Mentalność obecnej władzy. Nikt nie ma prawa wypowiedzieć umowy, której oni wypowiadać nie chcą. I już.
aj
aj 4.10.2017, 23:00
Ta biała smuga, nie marudź tylko wciągaj!
borsuk
borsuk 4.10.2017, 22:31
Znowu jakaś maniana tu się odprawia. Co chwilę to nowa kaczuszka jest puszczana. Z hali nie będą korzystali urzędnicy tylko mieszkańcy Gryfina i tyle w tym temacie.
bzdury
bzdury 5.10.2017, 00:33
"mieszkańcy"? Bzdury!
Siatkarz
Siatkarz 5.10.2017, 00:02
Tak. Uczniowie liceum. A wieczorem GALKO. To sala dla liceum i ewentualnie zespołu ALO.
?
? 5.10.2017, 00:32
Licea utrzymuje powiat? Wszystkie szkoły gminne mają sale?
??
?? 5.10.2017, 00:55
Ale jakie ?
!!
!! 5.10.2017, 00:59
gminne!
a korzystają z innych?
a korzystają z innych? 4.10.2017, 23:52
Jest dużo sal gimnastycznych przy innych szkołach. Czy są wykorzystywane przez mieszkańców? A innego boiska w okolicy nie ma!
Jeden z setek użytkowników
Jeden z setek użytkowników 5.10.2017, 00:14
Tak. Jest pełne obłożenie do 22.00
Kosz ale nie GALKO
Kosz ale nie GALKO 5.10.2017, 13:27
My mamy wynajętą od 22.00 do 23.30.
ha ha
ha ha 5.10.2017, 01:04
Jest obłożenie, bo kolega burmistrza kumpli zaprasza na kosza
!!
!! 5.10.2017, 01:00
:):):)
spokój
spokój 4.10.2017, 22:27
Spokojnie. Będzie piękna hala i mieszkańcy będą zadowoleni z tej inwestycji.
balon
balon 5.10.2017, 12:13
Zadekretował Napoleon? Będzie piękna hala i mieszkańcy będą zadowoleni? A kto nie będzie tego i tak nie warto słuchać?
nirwana
nirwana 4.10.2017, 23:52
Oczywiście. Ale niech gmina buduje przy gminnej szkole i na gminnej działce bez zatykania miasta!
Rozsądnie
Rozsądnie 4.10.2017, 22:11
I bardzo dobrze! Nikomu ta hala nie potrzebna! !! Dziury zalatajcie na ulicach,plac zabaw dla dzieci,ławeczki dla starszych ludzi. ..PARKING między Urzędem Miasta i Gminy a Przychodnia i Szpitalem zróbcie bo nie ma gdzie zaparkować samochodu jak przed Urzędem parking to chyba tylko dla pracowników. ...jest dużo ważniejszych wydatków niż jakas hala. .
Inżynier
Inżynier 5.10.2017, 00:17
A co jedno drugiemu przeszkadza ? Dziur ma nie być a hala ma być w rozsądnym miejscu np. nad Odrą przy ul. 1 maja. Trzeba zrobić badania geologiczne na wszelki wypadek ale część to były tereny zabudowane.
inna lokalizacja
inna lokalizacja 5.10.2017, 00:53
Oczywiście, że teren między nadleśnictwem a targowiskiem by się nadawał. Albo stadion. Jest wiele miejsc, tylko trzeba MYŚLEĆ.
I to może zaboleć nasze władze.
Takie są tendencje, taki jest świat.
Takie są tendencje, taki jest świat. 5.10.2017, 00:06
W ścisłym centrum należy polikwidować parkingi. Zacząć trzeba od parkingu na placu Barnima a następnie na Parkowej. Więcej zieleni. Mniej spalin. W centrum powinny dominować ścieżki rowerowe.
Rysiu
Rysiu 5.10.2017, 00:21
Problem rozwiąże obwodnica ale już władza o niej zapomniała. Mam nadzieję, że przypomni sobie o tym nowa ekipa po wyborach.
spokój
spokój 4.10.2017, 22:35
Nie mów za wszystkich. Hala jest potrzebna i dlatego zostanie wybudowana.
nirwana
nirwana 4.10.2017, 23:53
To buduj nie wpychając jej w ciasną zabudowę centrum miasta!
dekret Napoleona
dekret Napoleona 4.10.2017, 21:49
Przecież Nikita wydał zarządzenie, że hala będzie w przyszlym roku. Sprawdźcie w bip.
nirwana
nirwana 4.10.2017, 23:54
Niech naprawi dziurę po awarii wody dwa tygodnie temu. Poniżej wiaduktu na środku chodnika!
asystent
asystent 4.10.2017, 21:43
Hala? To brednie dla ciemniaków. Dalej w to wierzycie?
ja ja
ja ja 4.10.2017, 21:40
Ale jaja, ale jaja!
ciekawy
ciekawy 4.10.2017, 21:36
Ciekawie się tu dzieje! I ciekawe jak ten cały cyrk i kiedy się skończy!
wypowiedziana umowa
wypowiedziana umowa 4.10.2017, 21:04
No nauczyciele przykro mi bardzo, szukajcie pomału nowej roboty, nerwy tu na portalu nic nie pomogą.
xxx
xxx 4.10.2017, 22:22
a co do tego ma praca dla nauczycieli ? czy jest hala czy nie ma szkoła jest i będzie :)
nirwana
nirwana 4.10.2017, 23:55
Nie szkodzi, każdy argument jest dobry, jeśli brakuje rzeczowych - DLACZEGO TUTAJ, W TYM MIEJSCU?
praca
praca 4.10.2017, 22:26
Wróci szkoła do powiatu, to i standardy będą powiatowe. Jeszcze zapłaczecie za śp. Henrykiem Piłatem.
pytanie
pytanie 5.10.2017, 00:25
do praca: powiatowe stndardy czyli jakie?
praca
praca 5.10.2017, 01:06
Poczytaj regulamin wynagradzania
referendziarz
referendziarz 4.10.2017, 20:58
Trzeba rozpocząć zbieranie głosów pod wnioskiem o odwołanie wiceburmistrza - powód - działanie na szkodę miasta, gminy i naszego społeczeństwa. Starosta się pod tym podpisze.
:)
:) 4.10.2017, 22:24
referendarz, ale ty głupoty wypisujesz:) A wybierałeś go, że chcesz odwoływać? :)
wyborca
wyborca 4.10.2017, 22:43
Tak, bralem udział w głosowaniu, więc posrednio dokonałem wyboru. Dlatego teraz każdy kto głosował w wyborach ma moralne prawo odwołać burmistrza. Ale kazdy mieszkaniec gminy ma prawo wziąć udział w referendum czy ci się to podoba czy nie. Gdzie można składać podpisy pod referendum?
:)
:) 4.10.2017, 22:47
Wyborca, przeczytaj post referendziarza i zobacz kogo on chce odwoływać :)
A z referendum, oczywiście mas prawo, już byli tacy :)
atom
atom 5.10.2017, 01:55
Z atomowego śmiała się cała Polska. Nikt nie chciał budować a w Gryfinie głosowali...
Adam
Adam 4.10.2017, 20:56
Po oczkach widać, że to niemiłe zaskoczenie o tym, że coś nie wyszlo jak się planowało a pieniążki publiczne poszłyyyyyyyyy! Panie wicku, zadzwiające jak Pan mało wie, co się dzieje w powiecie... A pisma" do wiadomości" Pan otrzymuje i odczytuje? To przecież bardzo ważne sprawy bo o pieniądze podatników chodzi!
pierdzistołek
pierdzistołek 4.10.2017, 20:51
Jakie gały wybałuszczył biedaczek zerwał się z choinki nic sierota nagle nie wie, a czy kasę za pierdzenie w stołek to pan wie że trzeba wziązc panie polityku?
Piotrek
Piotrek 4.10.2017, 20:50
Gazetowy marcepan rżnie głupa?
zdjęciomierz
zdjęciomierz 4.10.2017, 20:48
On właśnie bierze pieniądze za to, żeby siedzieć cicho nic nie mówić, ma nic nie wiedzieć.On po prostu nie ma wiedzy.
karma
karma 4.10.2017, 20:41
No i brawo powiat !! Najpierw marszałek teraz starosta.. dzieje się kiepsko oj kiepsko
Bumerang zatoczył koło i wraca?? a może karma, no jak kto woli....
pytam
pytam 4.10.2017, 20:49
A co to jest "karma"?
nirwana
nirwana 4.10.2017, 23:56
doczytaj, che che
Kazimierz
Kazimierz 4.10.2017, 20:38
Mnie to też wygląda na ustawkę.
IS
IS 4.10.2017, 20:36
Rozsądny głos pana Konarskiego w ważnej sprawie.
czyli?
czyli? 4.10.2017, 20:38
Wydał decyzję czy nie? Będzie gmina budować salę czy nie?
zdziwiony
zdziwiony 4.10.2017, 20:34
To nadal zamierzają wydawać miliony w nie swoje mienie?
do redakcji portalu
do redakcji portalu 4.10.2017, 20:32
Nie jest prawdą że starostwo nie wydało pozwolenia .Jest całkiem odwrotnie.Redakcja może nawet sprawdzić nr i datę.
ustawka
ustawka 4.10.2017, 20:25
A to nie była ustawka, żeby Mniecio mógł chociaż trochę wyjsc z twarzą? Zapomnileli chlopcy tylko, że wcześniej wydali kupę kasy na projekt sali, który mozna wyrzucić do śmietnika. Czy RIO albo prokurator rozliczy ich za działanie na szkodę gminy?
kodex
kodex 4.10.2017, 20:37
Mówisz o tym małym 100 tysięcy czy poprzednim wyrzuconym z szuflady w błoto?
telefelekuku
telefelekuku 4.10.2017, 20:20
No to klops. Starosta Konarski zagrał wickom na nosie.
Podejrzliwy
Podejrzliwy 5.10.2017, 00:12
Podobno nie zaplanowali parkingów pod halą tylko w parku ? I nie było żadnej organizacji ruchu. Jakoś to miało być. Chyba nie chcieli ujawniać wycinki parku ?

Pozostałe