Różaniec do granic

Różaniec do granic fot. TWS
Akcja „Różaniec do granic” to pomysł Haliny Labonarskiej i Łukasza Witkiewicza. Pomysł zatwierdzony przez kościelne władze „ruszył” do przygranicznych miast i miasteczek, docierając również do Gryfina. W kościele NNMP już od godz. 10.30 zaczęło się spotkanie informacyjne dotyczące celu akcji, a cel to m.in. wspólna modlitwa o pokój na świecie, o pogodzenie zwaśnionych stron, o uświadomienie sobie, jak wielu ludziom sprawia radość odmawianie różańca, o nadziei, że różaniec odmawiany o jednej godzinie w tak wielu polskich miastach przez tak wielu ludzi w setną rocznicę objawień fatimskich będzie miał znaczenie.

Po mszy świętej uczestnicy udali się na plac przed salką katechetyczną na grochówkę. Nie zabrakło również  kawy i własnoręcznie pieczonych ciast. Uczestników było sporo. Oprócz gryfinian przybyli pielgrzymi z siedmiu szczecińskich kościołów oraz z Gniezna. Spodziewano się około ośmiuset osób. Czy tyle było, trudno powiedzieć. 

Na polanie mokły parasole i liście. Pachniało jesienią i gorącą grochówką. Ksiądz Piotr zachęcał do  jedzenia zupy i chleba, do nabrania sił przed marszem, który wyruszył o godz. 13. Deszcz na szczęście przestał padać  i poprawiły się humory.  Bez wstęg i figur wyruszyła marszowa, różańcowa grupa, za którą jechały pełne autokary. Na czele straż miejska i policja. Wśród uczestników ogromna przewaga bardzo średniego pokolenia i osób już bardzo dojrzałych. Młodych  niewielu. O godzinie 14 w całej Polsce rozpoczęło się wspólne odmawianie różańca. Modlący się mają nadzieję, że intencje dotrą do nieba i wszechmogący Pan Bóg zaopiekuje się światem.

TWS   

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (121)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

cuda świata
cuda świata 13.10.2017, 00:13
Kto widział M.Sawaryna na modlitwie na granicy?
żenada
żenada 13.10.2017, 23:25
Burmistrza miejsce jest w urzędzie ...a różaniec dla wyrytych moherowych beretów.
wybory
wybory 13.10.2017, 08:44
Widzieliśmy w realu, teraz jest wszędzie
idą wybory
idą wybory 12.10.2017, 20:06
.mnie tylko dziwi obecność takiego agnostyka jak p Sawaryn, był w tej swojej przedszkolnej czapeczce hehe
niedowiarek:)
niedowiarek:) 12.10.2017, 21:18
Dawno tak uważnie nie oglądałem zdjęć! Burmistrz Sawaryn na różańcu? Cuda się zdarzają! Ale mimo to chcę zobaczyć, bo nie uwierzę:) Na którym zdjęciu? Pomożecie?
ufffffffff
ufffffffff 12.10.2017, 22:16
Ja dopiero po twoim, komentarzu zacząłem przeglądac fotki! Faktycznie!
niedowiarek:)
niedowiarek:) 12.10.2017, 23:17
A ja wciąż nie mogę znaleźć burmistrza na tych zdjęciach. Gdzie???
ciekawy
ciekawy 13.10.2017, 00:02
A ja też nie mogę znaleźć burmistrza. Gdzie wy go tu widzicie?
Anna M.
Anna M. 12.10.2017, 19:54
Tylko dlaczego różaniec był finansowany z naszych pieniędzy? Kościół dostaje tyle od Państwa i od parafian , że mógłby sam pokryć te koszty.
abc
abc 13.10.2017, 23:29
No bo Kosciół taki biedniutki ...no i Watykan też cienko przędzie, więc baranki boże czy chcą czy nie płacić muszą....Taka to polska wolność i demokracja.
kwas
kwas 11.10.2017, 21:29
Do granic możliwości!
podziw
podziw 11.10.2017, 21:12
ciekawe do czego litanie odmawiali...może do wierzy kosci słoniowej ,albo zwierciadła sprawiedliwości.....pewnie rozumieją każde słowo co klepią.
Haha
Haha 11.10.2017, 10:37
Feministki placza bo nawet 5 osob nie przyszlo a tu proszę :) to jest wolność każdy może isc sobie na jaki pochod chce. jakby pedaly robily pochod to by było cacy ? albo muslimy ? wiec nie ograniczajcie wolności i nie mowcie ze ktoś jest ciemny bo wierzy w boga. to jego prywatna sprawa. i ma prawo jak każdy inny isc na jakiś tam marsz.
słowiański obrzęd
słowiański obrzęd 10.10.2017, 15:07
Marzanny nie topili?
Jeju
Jeju 10.10.2017, 15:03
Ta marszruta z modłami na pola międzyodrza przypomina mi bardzo pogańskie obrzędy : ) Dziwne że maszerujący i organizatorzy tego nie widzą jak bardzo ich praktyki upodabniają się do pogańskich wierzeń. To nawet zabawne tylko obciach trochę przed zachodnim sąsiadem. Niedługo będą go kropić wodą święconą i wołać a kysz, a kysz : )))
inny cytat z Biblii
inny cytat z Biblii 9.10.2017, 21:32
Czy wszyscy wiedzą , że Jezus Chrystus był uchodźcą?

Odpowiedź Jezusa na błaganie, aby bronił nas przed uchodźcami i imigrantami, jest znana. Brzmi tak:
„Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom! Bo byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie”.
antyciemnocie
antyciemnocie 9.10.2017, 19:55
Do roboty się wezcie....jest tyle dobrego do zrobienia. Pomóżcie głodującej Afryce , cierpiącym zwierzątom..czy chorym staruszkom .Otwórzcie serca i oczy ..bo tym klepaniem nikomu nie pomożecie...polski katolicyzm.
cha, cha
cha, cha 9.10.2017, 21:18
Kto najlepiej wie, co powinien robić wierzący? Ateista...

antyciemnocie Dzisiaj, 19:55 Do roboty się wezcie....jest tyle dobrego do zrobienia.
swiatła
swiatła 9.10.2017, 19:40
Bezmyślne klepanie na pamięć przy pomocy paciorków. Za to chcecie isc do nieba ? Uczynki to wiara...więc czyńcie dobro ...ale z tym to gorzej....bo wymaga wysiłku no nie?
różańcowy krokodyl
różańcowy krokodyl 9.10.2017, 16:53
Obłuda ciemnota i zabobony , trzeba było jeszcze wszystkim nakazać leżenie krzyżem ze trzy dni, a potem na trzy zdrowaśki do pieca te wszystkie świętojebliwe by poszły od razu do nieba.
Katarzyna
Katarzyna 9.10.2017, 15:13
Czy to prawda, że Różaniec do granic był finansowany przez spółki skarbu państwa, a nie przez kościół???
majka
majka 9.10.2017, 14:41
A ja się pytam- gdzie był burmiszcz? gdzie był soltys? i gdzie był ten trzeci?
Pytam się no
do majki
do majki 13.10.2017, 10:47
majka po co pytasz przecież tam byli ci faceci teraz juz mają czas ludzi popytaj bo p tamara przy moście już uciekła i nie ma fotek
ana
ana 9.10.2017, 19:42
A po co? Moze mają bardziej przyziemne sprawy do roboty.
majki
majki 9.10.2017, 14:39
Ale ciemnogród
alicja
alicja 9.10.2017, 21:49
Wszystkie religie bazują na ciemnocie. Dlatego do biednych nie należą.Szczególnie Watykan
Wolność
Wolność 10.10.2017, 15:05
Najwięcej kościołów jest wybodowanych na wsiac, mniej natomiast przychodni czy ośrodków ośmiaty, bo tam kler osiąga największe korzyści. W poprzednich latach bazował na wiejskiej ciemnocie i tak pozostało. Jednak powoli się to kończy, ponieważ bogatsi wyprowadzają/budują się z dala od miast.
Anna Maria
Anna Maria 8.10.2017, 19:17
Jezus powiedział: „Nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i się modlić, żeby się ludziom pokazać. (...) Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca” (Mt 5, 5-6).
cytat z Biblii
cytat z Biblii 9.10.2017, 00:30
Jezus powiedział: „Do każdego więc, który się przyzna do mnie przed ludźmi, przyznam się i ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i ja przed moim Ojcem, który jest w niebie”. Mt, 10, 32 – 33.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 19:30
I to jest to. Zgodnie z biblią.
Lecz jak chcą, to nie można im tego zabronić.
cytat z Biblii
cytat z Biblii 9.10.2017, 00:30
Jezus powiedział: „Nie gromadźcie sobie skarbów na ziemi, gdzie mól i rdza niszczą i gdzie złodzieje włamują się i kradną. Gromadźcie sobie skarby w niebie, gdzie ani mól, ani rdza nie niszczą i gdzie złodzieje nie włamują się i nie kradną” Mt, 5, 19 – 21.
An
An 10.10.2017, 09:09
Nie na temat... To ty chyba jestes goly i wesoly. Chociaz nie wierze w to.Klepac kazdemu wolno.
gładkie gadanie
gładkie gadanie 8.10.2017, 22:49
Pisze się Bóg i Biblia i Koran wielkimi literami. Takie są zasady pisowni języka polskiego a nie religii. Nie tylko ja ci to mówiłem, wyjaśniali także inni na różne sposoby. Kiedyś o takich mówiono „beton”...
Wolność
Wolność 8.10.2017, 22:54
A o takich, którzy się ***ją - "natręt"....
niedowiarek:)
niedowiarek:) 12.10.2017, 23:18
Możesz sobie wierzyć albo nie – ale zasady ortografii to nie własna filozofia. Jak „bul” przez „u” nie jest większy, bo „otwarty”... „wolność” – doucz się!
!!!
!!! 9.10.2017, 00:29
Ale ma rację. Dorabiasz ideologię do ortografii!
chała
chała 10.10.2017, 11:54
"Wolność" od ortografii to głupota. Odporność na przyznanie się do błędu ortograficznego to tępota!
niedowiarek:)
niedowiarek:) 12.10.2017, 23:19
Dokładnie tak. To jest kwestia zasad ortografii. Zresztą logiczna. I mówię to na pewno nie z pozycji kleru, oj nie...
polonista
polonista 9.10.2017, 07:41
Ten typ jest odporny na jakąkolwiek argumentacje. Choćbyś mu pokazał tysiąc słowników i trzydziestu polonistów to mówiło, w tym Miodek, Markowski, Bralczyk, on zdania nie zmieni, bo... wie wszystko lepiej...
No i za nic na świecie nie przyzna się do błędu.
cha, cha
cha, cha 9.10.2017, 21:18
Cha, cha, chyba się domyślam, kogo przyłapali na błędach ortograficznych! To uparte dorabianie teorii wbrew faktom i brak trzymania się tematu...
to ja
to ja 8.10.2017, 19:11
Pani Ewo, nie było żadnego zaangażowania służb. I tego chyba brakowało niestety. Gdzie władze miasta? Przyjechali goście ze Szczecina, Gniezna i Poznania. Z pewnością więcej ludzi niż na nieszczęsnych wojnach. Nawet bezpłatnej kawy i herbaty nie można było kupić? Druga kwestia to parafia z Górnego Tarasu, gdzie księża z tej parafii? Poraz pierwszy takie wydarzenie w naszym mieście a księża z górki co robili? Nie tylko bydową człowiek żyje. Za jakiś czas dziekan będzie musiał zastanowić się czy ktos do tego kościła przyjdzie. Avróżaniec do granic i milion osób na granicach to mega akcja. Świat powinien nam zazdrościč takiej jedności. Dla mnie najwspanialsza była chwila kiedy tevsetki ludzi wracały przez międzyodrze na piechotę. Nievzapomniany widok. Bóg zapłać Wam wszystkim!
Klaudia
Klaudia 9.10.2017, 09:41
Wytłumacz mi człowieku w jaki sposób można kupić bezpłatną kawę i herbatę bo bo ni jak nie pojmuję.
Tak myśle
Tak myśle 8.10.2017, 13:04
To jest prawdziwa religia pokoju
Historia
Historia 9.10.2017, 21:21
Tylko skąd w jej historii tyle wojen w imię Boga. Tyle okrucieństw począwszy od najokrutniejszych narzędzi tortur do paleń na stosie ...itd itd itd
dede
dede 8.10.2017, 12:00
Podoba mi się - powstaje nowa tradycja różaniec do granic:) a to wszystko na naszych oczach
zeus
zeus 9.10.2017, 13:26
Parę lat temu był bieg papieski wokół granic, tak przez 2, 3 lata. Był i się zbył... Takie to tradycje
Dominik
Dominik 8.10.2017, 10:31
Nie należy mieszać polityki z religią. Powinna dominować zasada: co boskie Bogu, co cesarskie - Cezarowi!
student
student 8.10.2017, 10:20
Wiecie co jest naprawde ważne? Wiecie co się liczy najbardziej? Otóż to, że firma FTSE Russell (grupa londyńskiej giełdy) przekwalifikowała Polskę z grona rynków wschodzących do państw rozwiniętych.

bicz
bicz 8.10.2017, 09:36
I takie manifestacje będą teraz popierane przez władze.
Ha ha
Ha ha 9.10.2017, 21:23
Władza kocha ciemnotę. Mniej problemów
kapilar
kapilar 8.10.2017, 09:33
Policja zamiast łapać przestępców musi konwojować manifestantów! Czy tak powinno być?
Wolność
Wolność 8.10.2017, 08:59
Na granicę odmawiać zdrowaśki, dobry marketing kleru, którym tylko to pozostało w celu utrzymania się na rynku religii.
Wykorzystywanie państwowych dróg i służb do propagowania wiary katolickiej, a tym samym do utrudniania ruchu drogowego i tak przez ponad 3 km. Widać, że już wycieczki wokół kościoła i bloków mieszkańców nie są wystarczające. Trend liczby owieczek jest malejący.
taaaa
taaaa 8.10.2017, 17:07
po pierwsze to inicjatywa ludzi świeckich, a po drugie co za hipokryzja nazywac sie "wolnością" a innym jej zabranić.
Alicja
Alicja 9.10.2017, 21:30
Wolnosc? A jaką wolność daje innym Kościół? Nie słyszysz że wszystkiego zabrania.I do wszystkiego sie wpi......sza. To dopiero hipokryzja
Wolność
Wolność 10.10.2017, 09:58
Taka polityka kleru. Jak inni czują potrzebę siedzenia w tej organizaci, ich sprawa. Ja się z tego bagna wycofałem i sam wybieram co dla mnie jest dobre, a co złe. Życie stało się lepsze bez narzucania instrucji innych jak mam żyć.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 18:57
Nikt im tego nie zabrania i nie zabronił. Jakby ktoś starał się w tym przeszkodzić, od razu pociągniętyby był do odpowiedzialności karnej.
Został przeze mnie przedstawiony mechanizm działania takiej inicjatywy i to, że organizacja kleru w Polsce działa jak firma. Do czego ma pełne prawo i nie dziwię się takim zabiegom w celu utrzymania i pozyskania większej liczby wiernych.
Była to może inicjatywa świeckich, tego nie wiem. Wiem natomiast, że owa inicjatywa miała jakiś cel. Tak samo świeckich, jak i "duchownych" lub wierzących czy zwykłych uczestników.
Zatem wszyscy kierowali się osiągnięciem swoich korzyści. W większości są to korzyści finansowe. Nie ma nic za darmo.
gładkie gadanie
gładkie gadanie 8.10.2017, 22:40
Dlaczego wykluczasz tzw. potrzeby serca? Prymitywny kapitalizm XIX wieczny wyklucza to? Też bzdura. To tak, jakby mówić, że cała działalność człowieka służy przyniesieniu mu zysków finansowych.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 23:15
Nie, nie wykluczał. I ja też potrzeby serca nie wykluczyłem ("...kierowali się...osiągnięciem korzyści..."). Nie napisałem, że każdy liczy na kasę. Natomiast przyjąłem wszechobecny materializm tego świata i napisałem, że w większości są finansowe.
!!!
!!! 9.10.2017, 00:32
Zaraz, czy to przypadkiem nie zaczyna się kampania jakiegoś oszołoma?
Wolność
Wolność 9.10.2017, 07:09
Żadnej kampanii politycznej. Ewentualnie głos poparcia w wyborach.
to ja
to ja 8.10.2017, 00:33
Pani Ewo, nie było żadnego zaangażowania służb. I tego chyba brakowało niestety. Gdzie władze miasta? Przyjechali goście ze Szczecina, Gniezna i Poznania. Z pewnością więcej ludzi niż na nieszczęsnych wojnach. Nawet bezpłatnej kawy i herbaty nie można było kupić? Druga kwestia to parafia z Górnego Tarasu, gdzie księża z tej parafii? Poraz pierwszy takie wydarzenie w naszym mieście a księża z górki co robili? Nie tylko bydową człowiek żyje. Za jakiś czas dziekan będzie musiał zastanowić się czy ktos do tego kościła przyjdzie. Avróżaniec do granic i milion osób na granicach to mega akcja. Świat powinien nam zazdrościč takiej jedności. Dla mnie najwspanialsza była chwila kiedy tevsetki ludzi wracały przez międzyodrze na piechotę. Nievzapomniany widok. Bóg zapłać Wam wszystkim!
Kris
Kris 8.10.2017, 06:53
Kupić bezpłatną kawę. Super
to ja
to ja 8.10.2017, 19:22
Trzeba czytać ze zrozumieniem kris, kawę mogły kupić władze miasta i rozdac ja naszym gościom
Gucio
Gucio 9.10.2017, 09:46
Nie wyrażam zgody jako podatnik na rozdawanie bezpłatnej kawy i herbaty mogli sobie wziąć w termos.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 09:04
Kupić "bezpłatną" za udział w pielgrzymce, ale to wszystko ma jakiś cel. Jeśli kler go osiągnie, to zrekompensuje sobie koszty w niedalekiej przyszłości.
gładkie gadanie
gładkie gadanie 8.10.2017, 22:55
A ja uważam, że podanie gorącej kawy to nie transakcja, tylko zwykły ludzki odruch. Szczególnie w taki zimny dzień i przy takim jego programie.

Jeśli parafia zorganizowała grochówkę to nie trzeba od razu szukać podtekstów finansowych.

Jak przyjeżdżają do was goście, nie podajecie im czegoś do jedzenia?
Wolność
Wolność 8.10.2017, 23:37
Masz do tego prawo. Ale świat jest oparty na zaspokajaniu potrzeb. Każdy ma swoje, a ich spełnienie stanowi korzyść. Nie jest realne dziś, aby wszędzie działać na zasadzie barteru. Ważne są pieniądze, nawet w parafii, organizacji kościelnej działającej jak firma i nie ma nic w tym złego, że robi eventy dla społeczności i pobiera kasę na mszy od wiernych. Nawet zatwardziały egoista, którego definicja określa, że nie pomaga powszechnie ludziom, może udzielić pomocy jednostce w celu zaspokojenia swojej egoistycznej potrzeby uznania jego wartości.
Moje relacje społeczne również oparte są na osiągnięciu korzyści. Jeśli przyjmuję gościa, to zaspokajam jego potrzebę i on osiąga określoną korzyść. Tak jest także w moim przypadku. Wszystko oparte jest o kasę, nie małbym gdzie go i czym ugościć, tak samo on nie mógłby mnie odwiedzić.
!
! 9.10.2017, 00:33
Pomaganie po to, żeby zyskać uznanie u innych? Obłuda!
Wolność
Wolność 9.10.2017, 07:18
Jeśli uważasz, że lepiej być dymanym altruistą i żeby cię ciągle kukiel swędział od twojej pomocy, to życzę powodzenia. Ja zostanę dalej egoistą. Nawet, gdy sądzisz, że to obłuda. Za dużo nerwów i kosztów poniosłem robiąc z siebie frajera. Zmieniłem podejście i od razu lżej na sercu oraz więcej na koncie.
Ewa
Ewa 7.10.2017, 23:56
Ok, co miesiąc z różańcem w kolo osiedla przemarsze, teraz do granicy (chciałabym widziec miny Niemców...), ale dlaczego w naszym, podono świeckim państwie, angażowane sa do tego slużby publiczne? Straz miejska, policja? Dlaczego my musimy za to płacić? Czy wiarę naprawde trzeba az tak manifestować? Kościół jest za mały ? Czy za grube ściany i modlitwy nie przechodzą? Czy w tym bałwochwalstwie jest jeszcze miejsce na prawdziwa wiarę i prawdziwą modlitwę? Na znajomośc Biblii??
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie”
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie” 8.10.2017, 00:22
Znajomość Biblii? Łatwiej zarzucać wszystkim innym, że „zbierają się a nie znają przepisów”...
sprawiedliwy
sprawiedliwy 7.10.2017, 23:36
Dlaczego nie szli chodnikiem a szli jezdnią?Bo co ? Pytam się jaki był powód?
doświadczony
doświadczony 8.10.2017, 09:29
sprawiedliwy, jak to po co? Bo może akurat chodnikiem szedłby pizzowy prowokator!
x
x 8.10.2017, 17:13
a dlaczego biegi transgraniczne nie są organizowane po chodnikach, bo co????? szliśmy chodnikiem między mostami kwoli ścisłości. A policja jest od tego by tak samo chroniła i pana, panią i mnie również.
Do katolika
Do katolika 7.10.2017, 23:31
A powiedz co Tobie modlitwa daje? 21 wiek mamy i można się połapać że to tylko wymyslona bajka aby z ludzi kasę ściągać i otumaniać ludzi.
Johnson
Johnson 8.10.2017, 18:22
Po to człowieku żebyś za dziesięć lat nie krzyczał w Polsce „Allahu Akbar”
Wolność
Wolność 8.10.2017, 09:17
Wszędzie chodzi o zaspokkajanie potrzeb. Pomyśl, że taką potrzebą dla "mohera" może być właśnie modlitwa przy udziale księdza. To taka forma nieopodatkowanego nabycia usługi.
Natomiast "bajki" są różne i opowiadane wszędziedzie, to od każdego z nas zależy, czy w nie uwierzymy. Na nieszczęście kleru nie wszyscy się modlą w tym cyrku, statystykę widać gołym okiem na powszechnych zgromadzeniach.
Dla niektórych modlitwa ogranicza się do samej jednostki z "bogiem" (jak w biblii), a inni mają swojego innego guru lub nie.
niuans
niuans 8.10.2017, 09:42
Bóg i Biblia pisze się wielkimi literami. I nie ma to nic z wyznaniem wiary tylko z zasadami pisowni.
Oczywiście mowa o Bogu (religii monoteistycznych - judaizmu, chrześcijaństwa i islamu).
Wolność
Wolność 8.10.2017, 10:41
Tu jest inne podejście do boga, bajek, biblii. Też jest to zgodne z zasadami pisowni, jak Kościół - wspólnota i kościół - budynek czy biblia - książka etc.
porada językowa
porada językowa 8.10.2017, 11:33
Jak nie umiesz wybrać czy zastosować wielką czy małą literę, podmień na świątynia i wspólnota. Jak zdanie nie zgubi sensu, będziesz wiedział czy kościół, czy Kościół.
Co do Boga – w odniesieniu do religii monoteistycznych tylko wielką. Biblia też tylko wielką. Bo traktuje się jak nazwę własną. Musiałoby z kontekstu jednoznacznie wynikać, że chodzi ci o innych bogów i o księgę traktowaną przez kogoś jak Biblia (!), ale która Biblią nie jest!
przyłapani
przyłapani 8.10.2017, 10:50
Przemądrzały jesteś a nie masz racji. Właśnie w tym kontekście i Biblia i Bóg wielkimi.
na przykład "biblia liberalizmu" - małymi. na przykład bóg korporacji - małymi.
Ale w twoim kontekście ewidentnie mamy do czynienia z Biblią i Bogiem.
Wielkimi literami.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 11:18
Dla mnie biblia to tylko książka, jak każda inna. A jeśli np. wierzę w kota, który jest dla mnie bogiem, to też muszę pisać z wielkiej litery? Paranoja jakaś. Nie wtrącam się do zasady, kiedy jest to nazwa własna dla katolików. Niech piszą jak chcą.
porada językowa
porada językowa 8.10.2017, 11:36
Dorabiasz ideologię do błędów w pisowni. Nawet książka "jak każda inna" ma tytuł pisany wielką literą.
To samo co prezydent (osoba) Prezydent (instytucja). Niezależnie od sympatii politycznych.
przyłapani
przyłapani 8.10.2017, 11:32
mędrkujesz, bo cię przyłapali na błędzie językowym. W starożytnym Egipcie jeden z bogów (!) miał postać kota. I miał swoje imię, które każdy pisze z wielkiej litery - czy wierzy, czy nie!
dobra rada
dobra rada 8.10.2017, 11:31
Wolność to poczytaj sobie książkę kucharską nie bierz sie za ambitne dziełą.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 12:54
Kucharską? Czasem się przydaje w gotowaniu. Katolicką biblię także. Przydaje się w ocenie indoktrynacji kleru poprzez sposobu postępowania głoszonej przez nich wiary zgodnie z wzorowaną książką.
polonista
polonista 8.10.2017, 13:40
To kwestia nawet nie kultury tylko znajomości języka polskiego. Unia Polityki Realnej będzie każdy normalny pisał wielkimi, podobnie jak Komunistyczna Partia Związku Radzieckiego. Niezależnie jak bardzo anty obu partiom będzie!
Wolność
Wolność 8.10.2017, 17:56
Nie chodzi mi o kulturę. Natomiast co do znajomości polskiego. Owszem, i mnie uczono na lekcjach, że słowo "bóg" należy pisać wielką literą, gdy odnosi się do boga katolików. Jednakże, kiedy podrążyć temat głębiej, okazuje się, że nie znajduje to odbicia w zasadach pisowni. Problem polega na tym, że słownik nie racjonalizuje dlaczego tak się taki, czy inny wyraz pisze, ani też nie mówi czy jest to forma obligatoryjna, czy zalecana (polska pisownia pozwala na sporą swobodę). Pisanie wielką literą można podciągnąć jedynie pod "względy uczuciowe i grzecznościowe", zatem nie jest to obligatoryjne, ponieważ zależy od tego, czy piszący zechce wyrazić takie uczucia lub grzeczność, czy też nie. Jest dość jasne, że katolicy właśnie tej zasady używają pisząc wielką literą zaimki dzierżawcze odnoszące się do ich bóstwa ("On", "Jego", ect.), bądź też określeń typu "Stwórca", "Pan" i w zasadzie wszystkiego, co z owym bóstwem się wiąże. Na szczęście zasady pisowni nie są explicite tak szowinistyczne, żeby faworyzować jedne bóstwo względem innych, czy jedną grupę wyznaniową hołdującą temu bóstwu.
Nie przekonuje mnie argument, że w przypadku boga wiary katolickiej (i tylko jego), wyraz "bóg" należy traktować jak imię. Ten bóg ma już imię o pisane w biblii.
Wyraz "bóg" uważam za tak samo pospolity, jak "pies", "kot", "człowiek", etc. dlatego używam małej litery. To zwyczajny wyraz, którego ludzie od wieków używają jako "nazwy gatunkowej" dla różnorakich bytów mitologicznych.
gładkie gadanie
gładkie gadanie 8.10.2017, 22:59
Wolność Dzisiaj, 17:56 Nie chodzi mi o kulturę.
I TU SIĘ MUSZĘ ZGODZIĆ!
Ani o zasady języka polskiego!
powtórz sobie zasady polskiej pisowni!
powtórz sobie zasady polskiej pisowni! 8.10.2017, 18:58
„uczono mnie na lekcjach ale ja wiem swoje” „chłopski filozof” przyłapany na błędzie dorabia sobie teorię.
Zasady są proste i niezmienne. I nie wrzucaj miliona nowych słów, żeby rozmydlić temat, bo to jak taktyka nędznego politykiera.
Zarówno Biblia jak i Bóg w rozumieniu monoteistycznym są traktowane jak nazwy własne. I nie chodzi tylko o judaizm i chrześcijaństwo. Także w islamie jest Koran – wielką, nie małą. Bo jest tylko jeden Koran i tylko jedna Biblia. Choć różne wersje, tłumaczenia itp. – ale to inna historia.
Ale jak ktoś ma „biblię ateizmu”;) albo „biblię wolnego rynku” – w tym znaczeniu pisze małą.
I nawet najzacieklejsi ateiści komunistyczni tego w Polsce nie zmieniali.
Ale głupki próbują to zmienić. Tłumacząc „brakiem zasad”. Które są. No bo skoro cię „uczono w szkole” – domyślam się w PRL?
Przy okazji. Angielski – czy Biblia (!) występuje z rodzajnikiem określonym, czy nieokreślonym?
Wolność
Wolność 8.10.2017, 19:39
Nie dojdziemy dziś do porozumienia. Spróbujemy w innym temacie. Nie chcę, aby posądzono mnie o obrazę uczuć religijnych ws. wyrazu "bóg". Uważam, że moje komentarze trafiły na gorliwego katolika. :D
gładkie gadanie
gładkie gadanie 8.10.2017, 22:42
Jest wiele słońc i księżyców ale jedno Słońce i jeden Księżyc. I wcale nie muszę być wyznawcą astrologii, żeby pisać wielkimi literami.
Skaczesz z tematu na temat, jak była mowa o pisowni wielkimi literami Bóg i Biblia, to przeskoczyłeś na tysiąc innych słów. I uciekasz od przyznania się do błędów logicznych i formalnych.
To tak jakbyś napisał Polak małą literą, „bo ja uważam, że zasady pisowni polskiej mnie nie obowiązują”.
Chociaż masz rację, napisanie nazwy człowieka jakiejś narodowości małą literą to okazanie pogardy dla narodu...


Przy okazji - nie trzeba być katolikiem, żeby wkurzało łamanie zasad języka polskiego!
Wolność
Wolność 8.10.2017, 22:57
Potrzebujesz medalu, uznania... Zwijaj mandżur i nara.
!
! 9.10.2017, 00:35
Ty zaś nie potrafisz przyznać się do błędu, o "wielki językoznawco ateizmu i ekonomii"
Wolność
Wolność 10.10.2017, 10:06
Walić ateizm, również językoznawstwo, które ciągle się zmienia. Natomiast prepływ pieniądza ciągle jest ten sam, od wieków.
zasada ortografii
zasada ortografii 10.10.2017, 10:52
walisz kulturę, religię i "językoznawstwo", uszanuj przynajmniej ortografię!
Bo błędy ortograficzne świadczą o twojej kulturze i obyciu!
Złapali cię na błędach ortograficznych, to przynajmniej się przyznaj a nie wymiguj!
Wolność
Wolność 10.10.2017, 17:31
Oni widzą błąd, ja nie. A dlaczego?
To jest napisane przeze mnie powyżej. Cześć.
"bul" przez u
"bul" przez u 11.10.2017, 08:12
No jasne. Zasady polskiej ortografii do kosza, bo ktoś „nie widzi błędu”! I nawet jak przyłapią na błędzie, dorobi sobie filozofię!

Wolność Wczoraj, 17:31

Oni widzą błąd, ja nie. A dlaczego?
To jest napisane przeze mnie powyżej.
ja
ja 7.10.2017, 23:00
Wybór jakiego dokonałem, zostać chrześcijaninem a nie katolikiem, był słuszny.
Wolność
Wolność 8.10.2017, 12:56
I tego się trzymaj. Wybieraj świadomie, a nie na skutek programowania przez innych od młodości.
zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz 7.10.2017, 22:51
żyjemy w demokratycznym kraju,ci co chcieli się modlili dajcie ludzie spokój, nawet tego nie potraficie uszanowac , kazdy robi co chce
anty
anty 9.10.2017, 21:38
No własnie ..niech to robią w swoich czterech kątach a nie na pokaz. Demokracja to tez szanowanie innych religii
abc
abc 8.10.2017, 17:19
Wszyscy krzyczą że chcą tolerancjì, wolności słowa, wyznania. Na ulicah Paryża muzułmanie modlą się wstrzymując ruch uliczny i pieszy i im wolno. A w Polsce pierwszy raz w dziejach tak piekna akcja i to na granicy, nawet nie pod Waszymi domami, w ciszy i skupieniu, ale "trzeba dowalić tym ludziom inaczej nie będę sobą". To jest Wasza Polska mentalność i hipokryzja!
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie”
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie” 8.10.2017, 00:23
„żyjemy w demokratycznym państwie” – hmm... czytając komentarze odnośnie ludzi wyrażających swoje poglądy niezgodne z siłą przewodnią – mam wątpliwości.
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie”
niuans
niuans 8.10.2017, 09:44
Prawda! Pogardliwe komentarze o ludziach którzy mają odwagę wyrażać własne poglądy są zawsze złe.
różaniec
różaniec 7.10.2017, 22:14
to nie pani Łabonarska była pomysłodawczynią. całkiem inni ludzie pani Tamaro
xxx
xxx 7.10.2017, 22:02
nie wierzę !
niuans
niuans 8.10.2017, 09:44
.. to zobacz, niewierny Tomaszu:):):):):):):)
OMG
OMG 7.10.2017, 21:57
Poszli się modlić na głodnego? A może tylko nażreć za darmochę :D
Antalya I Alanya zapraszają
Antalya I Alanya zapraszają 7.10.2017, 21:33
Schnuppermassage pro Vollzahler
Ja
Ja 7.10.2017, 20:53
same mohery
 Nestor
Nestor 7.10.2017, 22:01
Te mochery jak ich nazywasz to modla sie za takich jak ty ktory to piszasz.Troche kultury .W domu tego nie uczono?
alicja
alicja 9.10.2017, 21:42
Pomogło te modlenie? Sredniowiecze polskie klepcie te wyuczone teksty dla siebie.
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie”
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie” 8.10.2017, 00:35
Nestor, czemu nie przeszkadza ci brak kultury wobec ludzi o innych niż twoje przekonaniach?
Przecież możesz mieć inne zdanie. Ale jeśli tak traktuje się innych, nic dziwnego, że w ten sam sposób potraktują ciebie!
katolik
katolik 7.10.2017, 20:04
bardzo słuszna inicjatywa. Należy ją wprowadzić do szkół, jednostek wojskowych, urzędów. Pierwsza godzina urzędowania, nauki czy szkolenia powinna być przeznaczona na wspólne odmawianie różańca.
anty
anty 9.10.2017, 21:44
już od 1-szej klasy ryje się dzieciom berety.
Papa
Papa 8.10.2017, 01:42
Religia won ze szkoły!!!
Antoni od Brzozy
Antoni od Brzozy 7.10.2017, 21:31
i odmawianie apelu smoleńskiego !!!
Dudek Jerzy Jurek
Dudek Jerzy Jurek 7.10.2017, 20:51
Oczywiście nie wszyscy będą w tej szczytnej inicjatywie uczestniczyć. Eurofile w tym czasie mają chwilkę na załatwienie swoich potrzeb duchowych w kiblu.
„żyjemy w demokratycznym państwie” – hmm... czytając komentarze odnośnie ludzi wyrażających swoje po
„żyjemy w demokratycznym państwie” – hmm... czytając komentarze odnośnie ludzi wyrażających swoje po 8.10.2017, 00:26
„Kto sieje wiatr, zbiera burzę”. Jak się odbiera prawo do wyrażania poglądów innym i z pogardą mówi o innych potrzebach duchowych – że się je załatwia w kiblu, to czemu inni mają nie kwestionować tego prawa w takich sytuacjach?
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie”
„to co chcecie by wam inni czynili, wy sami czyńcie” 8.10.2017, 00:33
sorry, zamiast skopiować nick, skopiowała mi się treść posta!
Znak z nieba:)

Pozostałe