Rower ma już 200 lat, ale u nas w takiej formie jeszcze nie był!

Rower ma już 200 lat, ale u nas w takiej formie jeszcze nie był! ZUT arch.
Wymyślił maszynkę do mielenia mięsa, drezynę i welocyped. Gdy 200 lat temu badeński nadleśniczy Karl Dreis prezentował swój mechaniczny twór, z pewnością nie przypuszczał, że tak silne piętno odciśnie na potomnych, dla których rower to coś więcej niż… rower. Jak wygląda historia i współczesność wykorzystania roweru na Pomorzu Zachodnim dowiemy się już 24 listopada podczas Szczecińskich Dni Techniki i konferencji poświęconej rowerowi.

Jak przed rozpoczęciem sezonu rowerowego należy sprawdzić stan hamulców i łożysk, łańcuch czy koła, tak samo obchodząc 200 lat roweru sprawdzimy, jak powstają dedykowane mu trasy i co robi społeczność lokalna, by wykorzystać potencjał turystyki rowerowej. Zaplanowana na 24 listopada konferencja „Historia i współczesność wykorzystania roweru na Pomorzu Zachodnim” będzie nie lada gratką dla miłośników dwóch kółek, lub - jak niektórzy wolą – podróżników z sakwami.

 

- Za kilka lat sieć tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim będzie liczyła blisko 1100 km. Odcinek Dąbki-Darłowo już zrealizowano, kilkanaście tras się buduje, jeszcze więcej jest projektowanych lub na zaprojektowanie czeka. – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, który podczas konferencji przedstawi szczegóły postępu inwestycyjnego.

 

24 listopada dowiemy się także, jaka jest specyfika techniczna powstających w regionie tras, poznamy lokalne inicjatywy, które chcą je uatrakcyjnić, przybliżone zostaną produkty turystyczne – idealne dla turystyki rowerowej. Nie zabraknie także gorącej dyskusji o podróżowaniu z rowerem koleją i działaniach podejmowanych przez Samorząd Województwa, by było to coraz prostsze.

 

Rowerowych futurystów z pewnością zainteresują wykłady poświęcone innowacyjnej infrastrukturze podnoszącej bezpieczeństwo rowerzystów, czy możliwościom związanym z powracającymi na rynek rowerami elektrycznymi. Konferencja będzie także okazją do zaprezentowania doświadczeń i kierunków zmian, jakie mogą czekać Szczeciński Rower Miejski.

Admin Admin
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Kolejorz
Kolejorz 14.11.2017, 19:15
Najlepiej zaorajmy wszystko i wstawmy wszędzie dróżki rowerowe. Zakażmy jazdy samochodami, by właśnie jednoślady mogły wyruszyć "na szosę". Propaganda jakich mało. Miejmy nadzieję, że się nie spełni, bo wydadzą niepotrzebnie pieniądze. Wspiera turystykę... Akurat. Ciekawe w czym. Promil lub dziesiętne promila ludzi przyjezdnych będzie miało ze sobą rowery.
geldy
geldy 14.11.2017, 19:29
Pamiętaj, że sport to zdrowie, a kolej to opóźnienia i straty.
Kolejorz
Kolejorz 14.11.2017, 20:30
Nie do końca tak jest co do kolei. Wynika to z nieprawidłowych inwestycji i taboru lub zarządu.

Sam lubię wsiąść na rower i pojeździć po świeżym powietrzu tu i ówdzie, ale nie potrzebuję do tego ścieżek rowerowych.
rowerzysta
rowerzysta 14.11.2017, 14:32
a mój rower ma dopiero 5 lat

Pozostałe