W tym roku wyremontowano 6 odcinków drogi krajowej nr 10 o łącznej długości 31 km. Droga ta była na wielu odcinkach kilkanaście lat temu wzmacniana. Warstwa ścieralna od tego czasu uległa zużyciu. Wykonanie nowej warstwy ścieralnej zabezpiecza warstwy konstrukcyjne położone niżej przed degradacją i znacznie większymi wydatkami w przyszłości.
Nowo wykonana nawierzchnia zawsze ma też lepsze parametry szorstkości, co przekłada się na bezpieczeństwo. Realizowaliśmy również szereg remontów na drogach nr 6 i 11, które będą zastąpione przez nowobudowaną drogę S6.
Został wyremontowany odcinek DK nr 31 Gryfino – Szczecin prowadzący przez Radziszewo i Daleszewo. Nowa nawierzchnia została wykonana też na prawie całym odcinku DK 13 od Szczecina do Kołbaskowa i obu jezdniach autostrady A6 od węzła Kołbaskowo do granicy państwa.
Odcinki kierowane do remontów są wybierane na podstawie danych uzyskiwanych z systemu Diagnostyki Stanu Nawierzchni. Badania te wykonywane są w sposób zautomatyzowany przez specjalistyczne pojazdy, które podczas jazdy wykonują szereg pomiarów i zdjęć nawierzchni. Uzyskiwane są miedzy innymi dane o równości, szorstkości, nośności, występowania spękań i ubytków nawierzchni. Ten system daje nam pełną wiedzę o stanie naszych dróg, co pozwala precyzyjnie planować działania remontowe.
Napisz komentarz
Komentarze