Zachodnie drogowe obejście Szczecina

Zachodnie drogowe obejście Szczecina
Połączy północne i zachodnie dzielnice Szczecina oraz miejscowości powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3. Zachodnie Obejście Szczecina jest o krok bliższe realizacji. Dziś, w czwartek 11 stycznia br. wniosek podpisany przez marszałka Olgierda Geblewicza o przeniesieniu na rzecz GDDKiA decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach tej inwestycji trafił do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie.

To samorząd województwa był odpowiedzialny za uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia. Teraz Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie na wniosek marszałka przepisze decyzję na nowego inwestora, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Oznacza to zakończenie udziału Urzędu Marszałkowskiego w inwestycji.

- Teraz całe zadanie trafia pod skrzydła GDDKiA, bo zgodnie z decyzją rządy Ewy Kopacz z 2015 r. obejście zostało wpisane do sieci autostrad i dróg ekspresowych. My, we współpracy z lokalnymi samorządami wykonaliśmy swoje zadanie, które było niezwykle trudnym i skomplikowanym procesem. Trzymam kciuki za GDDKiA, za sprawne przeprowadzenie prac projektowych i w dalszej przyszłości części wykonawczej. To inwestycja o kluczowym znaczeniu dla Szczecina i całego Pomorza Zachodniego. – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

 

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km, prowadząca od autostrady A6 w Kołbaskowie, przez Police, tunel pod Odrą, do węzła drogowego w Goleniowie (skrzyżowanie dróg ekspresowych S3/S6). Obejście usprawnieni połączenia z północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3. Przyczyni się również do skrócenia czasu dojazdu nad morze, w szczególności w sezonie wakacyjnym, kiedy korkuje się autostrada A6. Łatwiej dojedziemy też do portu lotniczego w Goleniowie oraz portu morskiego w Policach. Dzięki obejściu tranzytowy transport materiałów niebezpiecznych do ZCH „Police” S.A. nie będzie się już odbywał przez centrum Szczecina.

To województwo było odpowiedzialne za uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia. Dokument ten wydany został przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 6 kwietnia 2017 r. Od decyzji zostały złożone 4 odwołania. Ostatecznie po postępowaniu odwoławczym 19 grudnia 2017 r Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wydała decyzję w zakresie środowiskowych uwarunkowań dla Zachodniego Obejścia Szczecina.

Decyzja w zakresie środowiskowych uwarunkowań to ostatni element opracowania „Studium wykonalności Zachodniego Drogowego obejścia Miasta Szczecina”, które zostało wykonane na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego przy współfinansowaniu Gminy Miasto Szczecin, Gminy Goleniów, Gminy Police i Powiatu Polickiego.

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (5)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

gonić go
gonić go 12.01.2018, 21:32
A po co on wymienia kopaczkę-kłamaczkę? Się jeszcze nie obudził? Pomału kompletują pociąg do Wronek. Może też tam powinien jechać.
Może gmina zrealizuje swój pomysł sprzed wyborów i przy "pewnym" nakładzie zrobi obwodnicę wzdłużtor
Może gmina zrealizuje swój pomysł sprzed wyborów i przy "pewnym" nakładzie zrobi obwodnicę wzdłużtor 11.01.2018, 22:48
A wschodnia obwodnica Gryfina ? Co ostatnio nasz burmistrz, pion inwestycji i radni od zielonych guzików uchwalili w tej sprawie ?
KOD
KOD 11.01.2018, 21:57
KTO PROMUJE TEGO KODZIARZA?????????????????
loopa
loopa 11.01.2018, 22:19
KOD ma duże poparcie w Gryfinie.
szpital
szpital 11.01.2018, 18:36
Szybciej będzie na Arkońską

Pozostałe