Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Amazon - 01-30.11.2018
Amazon - 01-30.11.2018
Amazon - 01-30.11.2018

Burmistrz Sawaryn oskarża radnego Wardę [FILM]

  • 5.02.2018, 19:57 (aktualizacja 05.02.2018 22:06)
Burmistrz Sawaryn oskarża radnego Wardę [FILM]
-Sztuczki podatkowe nie mogą być tolerowane przez organ podatkowy, jakim jest burmistrz Gryfina – tymi słowy zwrócił się na ostatniej sesji Mieczysław Sawaryn, burmistrz Gryfina do radnego Jacka Wardy. –Śmieci niesegregowane sztucznie nazywa są segregowanymi – zarzucił burmistrz radnemu Bogdanowi Wardzie, który jest jednocześnie prezesem największej spółdzielni w Gryfinie – Regalicy.

Spór dotyczy rozliczeń za śmieci w blokach mieszkalnych.

Podczas przemówienia burmistrza radny Warda był już nieobecny na sesji.

Co powiedział na wcześniejszej sesji radny Bogdan Warda?

-7 grudnia burmistrz wystosował pismo do spółdzielni mieszkaniowych i zarządców i pan burmistrz w tym piśmie pisze: dotyczy deklaracji w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Oczywiście zapewnienie właściwego sposobu segregacji odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej jest obowiązkiem zarządców wspólnot oraz spółdzielni mieszkaniowych, a gmina natomiast jest rozliczana z osiągniętych poziomów recyklingu. Ale co dalej, proszę państwa, w tym piśmie jest napisane: w związku z tym, że budynki wielorodzinne nie segregują, zdaniem zarządu, to „proszę o zweryfikowanie deklaracji i przekazanie stosownych korekt do dnia 31 grudnia”. Jeżeli tego nie zrobimy, to burmistrz zrobi to swoją decyzją. Proszę państwa, albo nie rozumiemy pewnych rzeczy, albo z nami się nie rozmawia. Jeżeli chodzi o śmieci, to historycznie powiemy może w ten sposób. Spotkań na ten temat było mnóstwo i wiadomym było to, że w budynkach wielorodzinnych nie ma możliwości takiej, żeby wszyscy segregowali. W związku z tym żadnym odkryciem nie jest to, że w pojemnikach mamy śmieci zmieszane, czy one stanowią 10% czy 20% to nie jest ważne. Są zmieszane. Nikt z tym nie dyskutuje. Mieliśmy proszę państwa takie ze sobą uzgodnienia, że jeżeli więcej niż 50% ludzi zamieszkujących daną nieruchomość zadeklaruje, że będzie śmieci segregowało, to przyjmujemy, że śmieci segregujemy. To jest jakby początek tego wszystkiego. W momencie, kiedy rozliczane były śmieci z PUK-iem, było przyjęte w ten sposób, że śmieci które są w pojemnikach zmieszanych są rozliczane na mieszkańców. Wszystko to, co znalazło się w pojemnikach na segregację, nie było liczone. Takie były ustalenia z panem burmistrzem Piłatem i tak było od zawsze. To nie jest żaden wymysł Spółdzielni Mieszkaniowej Regalica. Robi tak samo każda jedna spółdzielnia i tak samo robi TBS. W związku z tym należy się liczyć z tym, że w tych pojemnikach, które są tzw. czarne, mamy śmieci zmieszane – powiedział Bogdan Warda.

- Panie burmistrzu, jeżeli takie pismo się pisze do zarządców, to bardzo bym prosił o to, żebyśmy się spotkali. Wstecz obciążanie ludzi za coś, co gmina bardzo dobrze wiedziała, od wielu lat, że w tych pojemnikach są odpady zmieszane, jest bardzo nie w porządku. I jeżeli gmina sięga po takie pieniądze, żeby zasilić budżet, to ja go nie poprę dodał radny

Burmistrz straszy konsekwencjami radnego-prezesa

-Gospodarki śmieciowej nie mogą unormować ustalenia trzech panów zarządzających jakimiś stowarzyszeniami, gminą i spółdzielnią mieszkaniową – powiedział burmistrz i odniósł się do konkretnych aktów prawnych regulujących sprawę.

-Upieranie się w tych argumentach grozi wszczęciem postępowania karno-skarbowego z konsekwencjami dla tych, którzy składają deklaracje podatkowe niezgodne z rzeczywistym stanem – dodał burmistrz.

Co powiedział burmistrz na sesji? – zobaczmy filmik.

 

Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (125)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Członek spółdzielni
Członek spółdzielni 8.02.2018, 14:41
Dobra wypowiedź Sawaryna tylko gdzie podział się radny??? ,Zapomniałem ucieka przed ZUSem :))) A może to już pora odejść i dać szanse komuś innemu młodszemu.
popieram
popieram 8.02.2018, 12:30
Słuszna uwaga pana burmistrza, powinni płacić tak jak inni.
kasandra
kasandra 8.02.2018, 11:35
już nie adwokat nie burmistrz ale prokurator
 pan pikuś
pan pikuś 7.02.2018, 13:21
Ja pikole znowu burmistrz szuka "wroga" tylko nie tędy droga ! Trafił na dobrego przeciwnika, ktory się nie przestraszy. Po czterech latach gostek niczego się nie nauczył, wciąż się otacza niemotami.
zamana
zamana 7.02.2018, 13:40
A co się dziwisz, za PUK i chyba też za śmieci odpowiada Miler.
sortownik
sortownik 6.02.2018, 21:52
czy umig ma śmieci posortowane? Tam jest ponad 100 ludzi - sortują czy nie i jak płacą dp PUK?
Nie moja kompetencja
Nie moja kompetencja 6.02.2018, 11:18
Panie Sawaryn nie szukaj pan głupszych od siebie! Skoro za segregowane śmieci płaci się mniej jak za niesegregowane to chyba oczywiste że nikt nie jest tak głupi aby przepłacać i każdy oświadcza ze segreguje. A to że w blokach spółdzielczych segregowanie jest niemożliwe to nas to guzik obchodzi bo to pana problem a nie nasz :-)
zwykła korupcja czy nieudolność?
zwykła korupcja czy nieudolność? 6.02.2018, 12:11
Z głupimi śmieciami sobie nie radzą to nic dziwnego ze nie radzą sobie z pobieraniem podatków od zamkniętych sklepów czy tej pustej kamienicy przy Piastów jaką ma ich kolega i od lat złotówki nie płaci .... bo jej nie użytkuje to i nie płaci
nie wierzę!
nie wierzę! 6.02.2018, 19:41
Rozumiem, że za kamienicę na Piastów nie płacą jak za powierzchnię "komercyjną" - ale podatek od nieruchomości chyba płacą?
zwykła korupcja czy nieudolność?
zwykła korupcja czy nieudolność? 6.02.2018, 19:59
Kolego Mietka żadnego podatku nie płaci bo kamienica jest własnością jego firmy Numer NIP firmy to: 8581719776
niemiejscowy
niemiejscowy 6.02.2018, 20:02
O której kamienicy mówicie?
jedno drugiego nie wyklucza...
jedno drugiego nie wyklucza... 6.02.2018, 16:58
Nie wymagaj od właściciela kamienicy na Piastów czegoś więcej niż od burmistrza w sprawie komendy policji...
czyja jest kamienica na Piastów?
czyja jest kamienica na Piastów? 6.02.2018, 12:46
Jak skoordynować robót na Łużyckiej nie potrafili i nie przygotowali się do swojej części prac - to co wymagasz ogarnięcie podatków?
ciekawe
ciekawe 6.02.2018, 15:21
Od zwykłych mieszkańców bloków chcą ściągać kary, jak ktoś podrzuci niesegregowane śmieci a sam podrzucał do urzędu. I co - segregował przed wyrzuceniem?
sprawiedliwe
sprawiedliwe 6.02.2018, 11:46
Jeśli ktoś spośród całego podwórka bloków wrzuci "niesegregowane" to burmistrz naliczy kary każdemu mieszkańcowi podwórka czy wszystkim - bo kary na tbs, spółdzielnie - to kary na wszystkich mieszkańców...
Nikitiński musi odejść!
Nikitiński musi odejść! 6.02.2018, 12:05
Niczego nie naliczy bo oni nad niczym nie panują i nie mają pojęcia jak to zrobić aby straż miejska chodziła po mieszkaniach i weryfikowała prawdziwość złożonych zeznań śmieciowych
ciekawe
ciekawe 6.02.2018, 15:22
A jak to sobie wyobrażasz? Tak technicznie?
proste jak budowa cepa
proste jak budowa cepa 6.02.2018, 20:03
Technicznie to bardzo proste - wystarczy odwiedzić każdego mieszkańca bloku który zadeklarował sortowanie śmieci i sprawdzić czy posiada on TECHNICZNE MOŻLIWOŚCI ABY DOKONYWAĆ TAKIEJ SEGREGACJI czyli czy ma pod zlewem wymagane cztery rodzaje pojemników na poszczególne frakcje śmieci
cały tercet!
cały tercet! 6.02.2018, 12:10
W historii znany jest los stosujących odpowiedzialność zbiorową. Oczekują, żeby wszyscy mieszkańcy bloków zadeklarowali że nie segregują I BĘDĄ MIELI ZA JEDNYM RAZEM SPOKÓJ I Z SEGREGACJĄ I ODBIOREM ODPADÓW SEGREGOWANYCH?
trzy intelektualne sierotki
trzy intelektualne sierotki 6.02.2018, 12:27
Precz z tym gminnym dziadostwem! Wyrzućmy ich bez segregowania!!!
trzy małpki
trzy małpki 6.02.2018, 10:57
Znalazł się specjalista od siedmiu boleści i podatków od elektrowni!
Wiódł ślepy kulawego
Wiódł ślepy kulawego 6.02.2018, 08:10
W normalnych gminach ( np. Gmina Dobra) za dokonywanie takich śmieciowych oszustw zapadają normalne wyroki sądowe. Ale aby ogarnąć ten temat i wprowadzić normalność to burmistrz musi mieć mózg i jaja, a w Gryfinie z tym władza zawsze miałą największy problem.


Podobnie rzecz się ma z pobieraniem podatku od nieruchomości. Na całym świecie podstawą naliczania podatku od nieruchomości jest powierzchnia użytkowa danego obiektu ( np sklepu Domar u zbiegu Piastów i Chrobrego) co oznacza że niezależnie czy sklep funkcjonuje i przynosi zyski czy jest latami zamknięty - podatek trzeba płacić . jedynie w Gryfinie nie trzeba płacić należnych podatków i dlatego sklepy stoją puste bo ich właścicielom nie zależy na ich zbyciu czy dokonaniu zmiany przeznaczenia- piszą podanie do tępego burmistrza a ten wyraża zgodę na łamanie prawa. W efekcie zamiast płacić ( zgodnie z ustawą) podatek od powierzchni użytkowej w Gryfinie płaci się od powierzchni użytkowanej. Np. za garaż płacimy tylko wówczas należny podatek gdy znajduje się w nim auto - gdy samochód stoi na zewnątrz to nasz garaż nie jest już garażem lecz nieużytkowanym pomieszczeniem gospodarczym i gryfińskiej beznadziejnej niekompetencji podatek się nie należy.
obiektywny
obiektywny 6.02.2018, 10:17
Obiektywnie trudno w sytuacji, gdy ktoś na podwórku miał warsztat a potem poszedł na emeryturę, żeby płacił podatki jak za czynny warsztat do końca życia...

Co do reszty - zgoda...
inna stawka ale płacić trzeba
inna stawka ale płacić trzeba 6.02.2018, 11:22
Jak jest powierzchnia użytkowa to trzeba płacić podatek od nieruchomości i emerytura nie ma wpływu na wielkość tej powierzchni. Ma jedynie wpływ na rodzaj jej użytkowania- czyli podatek od mkw pomieszczenia gospodarczego (warsztat na własne potrzeby) znacząco mniejszy od podatku od pomieszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej (warsztat świadczący usługi)
sprawiedliwe
sprawiedliwe 6.02.2018, 11:42
Czyli sprawiedliwe jest płacenie za faktyczne użytkowanie a nie za to, że "można tam prowadzić działalność"
Dura lex, sed lex
Dura lex, sed lex 6.02.2018, 12:06
Budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej to - w myśl zawartej w art. 1a ust.1 pkt 3 u.p.o.l. definicji legalnej - budynki i budowle będące w posiadaniu przedsiębiorcy lub innego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, z wyjątkiem budynków mieszkalnych, chyba że przedmiot opodatkowania nie jest i nie może być wykorzystywany do prowadzenia tej działalności ze względów technicznych.
zgoda
zgoda 6.02.2018, 12:12
w posiadaniu przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą - a nie stodoła dziadka emeryta, który wydzierżawił ziemię komuś innemu...
szczegółowa zgoda
szczegółowa zgoda 6.02.2018, 12:31
Każdy emeryt rolniczy z chwilą przejścia na emeryturę MUSI płacić podatek od nieruchomości za posiadane budynki gospodarcze GDYŻ z chwilą zakończenia działalności rolniczej skończyło mu się przysługujące zwolnienie wynikające z płacenia podatku rolnego
?
? 6.02.2018, 12:43
Ale czy ten podatek jest jak za działalność gospodarczą, czy jak za zwykłą komórkę na podwórku?
Gądno
Gądno 6.02.2018, 11:14
Mój dziadek z gminy Moryń (najbiedniejsza gmina w powiecie) przeszedł na emeryturę rolniczą. Wówczas dowiedział się że za jego poniemiecką stodołę będzie musiał płacić 1200 złotych podatku rocznie bo budynki związane z prowadzeniem gospodarstwa są zwolnione z płacenia podatku, ale jako emeryt to on nie prowadzi gospodarstwa (dziadek wydzierżawił jakiejś spółce swoje hektary) W związku z czym dziadek wystąpił do starostwa o zgodę na rozbiórkę tej ogromnej stodoły.
wielka szkoda
wielka szkoda 6.02.2018, 12:14
Nie mógł przenieść stodoły do gminy Gryfino gdzie tylko frajerzy płacą podatki?
sprawiedliwe
sprawiedliwe 6.02.2018, 11:42
absurd - tym bardziej, jeśli stodoła nie jest wykorzystywana ani dzierżawiona nikomu...
Kucharek sześć
Kucharek sześć 6.02.2018, 12:32
U nas w Gryfinie nikt nie płaci należnych podatków bo gdzie burmistrzów trzech tam nie ma nikogo do rządzenia
sanyola
sanyola 6.02.2018, 00:28
Bo jest tak, że mądrego człowieka zawsze miło posłuchać. jednak politycy nie zwykli słuchać mądrzejszych od siebie, co oznacza, że w praktyce nie słuchają nikogo ;)
król stend-upa
król stend-upa 5.02.2018, 23:55
Hmmmm.... trudno nie uznać tych wszystkich argumentów. Jak się bezstronnie wsłuchać sie ze zrozumieniem w ten tekst, to chciałoby się z tym wszystkim zgodzić. Tylko że właśnie jest problem ze zrozumieniem tego czegoś. Gdyby tak pan burmistrz zechciał jeszcze raz to samo powiedzieć, ale bez mecenasowego satyrycznego zadęcia, może dałoby się coś więcej z tego zrozumieć. Żeby powiedzieć takie coś w tonie satyry trzeba mieć tę właściwą lekkość wysławiania się, a tego tu brak. Więc Panie uśmiechaczu, stend-uperze pisuj pan na razie do szuflady, a na publiczne występy czas jeszcze nie nastał.
z bloku
z bloku 6.02.2018, 00:05
nędzny stan***r, ale i argumenty nędzne. Od każdego mieszkańca gmina ściąga podatek śmieciowy. I nagle ci mieszkańcy, którzy segregują, mają być karani za coś, co robi kto inny...
Energetyk
Energetyk 5.02.2018, 23:41
Jacek, Ty też widzisz wszędzie Pawła, współczuję.
gorzej, że ty "JACKA" WIDZISZ, A PAWŁA NIE WIDZISZ:):):)
gorzej, że ty "JACKA" WIDZISZ, A PAWŁA NIE WIDZISZ:):):) 6.02.2018, 00:02
A to poprzednie czytałeś przed wzięciem leków, czy po? A może nie widzisz, bo słyszysz?

Paweł Dzisiaj, 23:31

do Pawła Dzisiaj, 23:37
do Pawła
do Pawła 5.02.2018, 23:37
Paweł, jak władza zachowuje się jak "ministerstwo dziwnych kroków" Monty Pythona - to nie "satyra" - to tragedia i to z dużą gażą aktorską...
Franz
Franz 5.02.2018, 23:37
Chciałbym żeby wrócił ten wymarzony stołek, a tak co, pałętam się po internetowych stronach i piszę bzdury.
z bloku
z bloku 6.02.2018, 00:06
To dlatego którąś sesję z kolei atakują radnego Wardę? Mają kogoś na stołek prezesa spółdzielni i chcą wykończyć dotychczasowego?
Konsal
Konsal 6.02.2018, 05:21
Pewnie sami szukają sobie posadki gdy przegraja wybory.
:)
:) 6.02.2018, 10:08
To może być, że szukają miejsca dla geniuszy od listopada...
Z GDDKiA.
Z GDDKiA. 6.02.2018, 01:54
Nie dlatego. Usiłuje zdyskredytować kandydata a właściwie 100% kandydata na burmistrza. I zaczął się atak pomówieniami Jak w poprzedniej kampanii. Oni nic innego nie umieją. Słyszycie że uniemożliwili i przerwali remont Łużyckiej. Reszta to zagłuszanie tej afery. Kiedy przyszła ich kolej w tej powiązanej inwestycji nawet nie ogłosili przetargu bo się zniecierpliwili do pracy. A jak niesie plotka zapomnieli przygotować dokumentację. Ofermy pora wynieść się z urzędu.
:)
:) 6.02.2018, 10:09
Czyli rozwalona Łużycka zostaje na następne wiele lat, bo im się zapomniało przygotować dokumentację swojej części roboty?
Paweł
Paweł 5.02.2018, 23:31
Ze swojej strony proszę tylko o normalność. Piszmy to, co nam leży na sercu, ale piszmy normalnym językiem. Do satyry trzeba się urodzić, albo bardzo dużo uczyć. Samo to nie przychodzi.
wiezowiec
wiezowiec 5.02.2018, 22:56
Nie wierzę!
nierozsmieszony
nierozsmieszony 5.02.2018, 22:17
Sawaryn robi sobie jaja?
Rumcajs
Rumcajs 5.02.2018, 22:26
Sawaryn sobie robi jaja? Dba o nasze portfele, bo jak w wieżowcach deklarują że segregują, a tego nie robią, to wszyscy za to zapłacą proste.
z bloku
z bloku 6.02.2018, 00:08
Sawaryn dba o nasze portfele, żeby się za bardzo nie wypchały... I każe mieszkańcom płacić dwa razy za śmieci - raz podatek według deklaracji, drugi raz ściągając od zarządcy - czyli przecież też od mieszkańców...
Fakt
Fakt 5.02.2018, 23:05
Już zadbał o nasze portfele.POdniósł POdatki o 1/3
Podatnik
Podatnik 5.02.2018, 23:14
Bzdura!
Fakt
Fakt 6.02.2018, 18:51
Z 240 na 320 to ile baranie
?
? 5.02.2018, 23:38
A może stawki poszły w dół?
Rolnik
Rolnik 5.02.2018, 23:48
Za śmieci od lat są takie same przecież.
Dbrze poinformowany.
Dbrze poinformowany. 6.02.2018, 01:56
Teraz wzrosną. Akcja propagandowa rozpoczęta.
z bloku
z bloku 6.02.2018, 00:09
No i dlatego próbują wprowadzić ekstra opłatę - jeden wrzuci śmieci niesegregowane, zapłacą wszyscy karę...
książe pan
książe pan 5.02.2018, 22:51
Jak ktoś deklaruje, że segreguje a nie segreguje - TO MIESZKANIEC POPEŁNIA PRZESTĘPSTWO A NIE "WIEŻOWIEC"
Blokers
Blokers 5.02.2018, 22:56
Nie wiem czy przestępstwo, ale wiem, że deklaracje do Urzędu składa kto inny.
?
? 5.02.2018, 23:38
Historycy stosują zasadę "posłańca złych wieści ukarać"?
Zorba
Zorba 5.02.2018, 22:15
Jaka piękna tragedia! No jaka piękna tragedia!
Fakt
Fakt 5.02.2018, 22:12
Powinni Sawaryna postraszyć za urwanie łba umowie za niewykonanie Łużyckiej.Ile kar miało być???28 mln???Może CBA lub ABW wyjaśni?
Może nie wiedzieli, że trzeba ogłosić przetarg i opracować dokumentację ?
Może nie wiedzieli, że trzeba ogłosić przetarg i opracować dokumentację ? 5.02.2018, 23:32
Tak. Sawaryn zerwał remont Łużyckiej na bliżej nieokreślony czas. Pięć może dziesięć lat. Powinna zająć się ty prokuratura. Jakie są przyczyny ? W tym roku gmina miała instalować nową kanalizację ściekową i opadową jako warunek niezbędny do kontynuowania i ukończenia w tym roku inwestycji. Po niej marszałek miał położyć ścieżkę rowerową wzdłuż Łużyckiej a GDDKiA nakładkę asfaltową. A gmina mówi nagle NIE !!! Nie będzie wyremontowanej nowej Łużyckiej bo nie. Nie robimy i wy nic wtedy nie możecie robić. Plotka głosi, że gmina nie ma nawet dokumentacji Zapomnieli o zadaniu ???!!!!!!!!!! Czy to nieudolność i zero umiejętności organizacyjnych ?! To błędna decyzja strategiczna. Narażająca wszystkich na straty, dyskomfort, niewygodę i męczarnię mieszkańców. Dziurawa droga, koleiny i dziury z bagnami zamiast chodników. Rozryte odcinki i słupy w środku chodnika. Absurd w XXI wieku. Chodniki dziś to polna droga. I pomyśleć, że Sawaryn obiecywał remont a teraz stracił do niego zainteresowanie. Pan ma focha. Muchy w nosie i zniecierpliwił się. No to żegnam na zawsze.
!!!
!!! 5.02.2018, 22:26
Sam będzie płacił? Trzeba było, żeby to gmina zrywała terminy - wtedy nie będzie kar...
Fakt
Fakt 5.02.2018, 23:26
To powinny wyjaśnić odpowiednie organa.Dlaczego nie wyegzekwowano kar i podpisano w miesiąc później kolejną umowę o wykonaniu poprzedniej nie wspominając.Ja to się ma do stołków, które dostali misiewicze
Energetyk
Energetyk 5.02.2018, 23:38
Jeden już poleciał zaraz następni.
Włoch
Włoch 5.02.2018, 23:34
Fakt, ano dlatego, że rok wyborczy jest dopiero w tym roku. Capito?
krzak
krzak 5.02.2018, 21:57
Panie burmistrzu czy pan nie rozumie, że za to wszystko zapłacą mieszkańcy?Przecież to pana wyborcy! Czy pan tego nie rozumie?
Blokers
Blokers 5.02.2018, 22:17
Sawaryn ma jaja i powiedział jasno, składaj deklarację zgodnie z prawdą.
Rumcajs
Rumcajs 5.02.2018, 22:58
I bardzo fajnie.
?
? 5.02.2018, 23:41
Rumcajs - ale co w tym takiego ekscytującego? Normalna anatomia...

Blokers Dzisiaj, 22:17 Sawaryn ma jaja

Rumcajs Dzisiaj, 22:58 I bardzo fajnie.
:)
:) 6.02.2018, 10:11
Widać niektórych takie szczegóły anatomiczne fascynują. Mnie nie...

Blokers Wczoraj, 22:17 Sawaryn ma jaja

Rumcajs Wczoraj, 22:58 I bardzo fajnie.
Blokers
Blokers 5.02.2018, 22:56
Burmistrz działa uczciwie.
książę pan
książę pan 5.02.2018, 22:52
A sprawdzałeś????

Blokers Dzisiaj, 22:17 Sawaryn ma jaja
Rumcajs
Rumcajs 5.02.2018, 22:09
Zapytam, jak ktoś nie segreguje a mówi że to robi, to kto za to płaci, odpowiem wszyscy pozostali.
Znawca
Znawca 5.02.2018, 22:14
Burmistrz ma rację!
a przepraszam, to nie ten...
a przepraszam, to nie ten... 5.02.2018, 22:18
Tak - nawet jak chce wyciąć platana, bo korę gubi...
Haneczka (żona Rumcajsa)
Haneczka (żona Rumcajsa) 5.02.2018, 22:14
Synek nei wypisuj głupot!
Cypisek
Cypisek 5.02.2018, 22:19
Haneczka, nie kompromtuj women się.
podmiot podatkowy
podmiot podatkowy 5.02.2018, 21:56
Jam się obwołuję sędzią i katem w jednej osobie!
?
? 5.02.2018, 23:42
Czy może być sędzią ktoś we własnej sprawie? Czy jak ktoś na podwórko urzędu podrzuca śmieci niesegregowane, to urząd płaci karę?
Rumcajs
Rumcajs 5.02.2018, 22:10
Żenujące.

Pozostałe