Jest dofinansowanie dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, a więc i dla Gryfina

  • 12.03.2018, 14:27 (aktualizacja 12.03.2018 15:26)
  • Admin Admin
Jest dofinansowanie dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, a więc i dla Gryfina
Projekt „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” będzie dofinansowany kwotą ponad 512 mln zł. Dziś listę projektów z dofinansowaniem ogłosiło Centrum Unijnych Projektów Transportowych

–To świetna wiadomość dla całego obszaru metropolitarnego Szczecina – mówi Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski. –To zupełnie zmieni oblicze komunikacyjne miasta, zwiększy dostępność transportu publicznego, skróci i ułatwi czasy przejazdu.

Przyznane dofinansowanie to aż 85 % całości projektu. Łączny koszt projektu to 741 203 584,08 zł.

Wnioskodawcą projektu „Budowa SKM” było Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Projekt brał udział w konkursie nr POIiŚ.5.2/2/16 (Kolej miejska – infrastruktura). Został pozytywnie zakwalifikowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Wartość 3 projektów, które znalazły się na wygranej liście, to aż 881 181 529,40 zł, w tym środki przyznane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 wynoszą 608 744 286,45 zł. Szczeciński projekt jest największym beneficjentem tego konkursu

Agnieszka Muchla, rzecznik prasowy wojewody

Admin Admin
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (11)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

do bajkopisarza z GG
do bajkopisarza z GG 12.03.2018, 22:33
A w Gryfinie bajki Miler opowiadał już 3 lata temu a dopiero teraz są pieniądze.
Andrzej z Czechosłowackiej
Andrzej z Czechosłowackiej 13.03.2018, 08:44
Zacytuj te bajki flecie. Coś się nie zgadza z pieniędzmi? Z SKM? Więc wracaj pod stół i szczekaj.
riva tnt
riva tnt 12.03.2018, 20:23
Co oznacza ułatwienie czasu przejazdu?
browarnik
browarnik 12.03.2018, 17:40
Ładna fotka z buteleczką po piwie,zgadujemy po jakim piwie ja stawiam na Harnasia a wy?
qś
13.03.2018, 08:03
Nasi tam byli!
Bóg go pokara czy nagrodził odebraniem rozumu ?
Bóg go pokara czy nagrodził odebraniem rozumu ? 12.03.2018, 16:43
Ten ktokolwiek to z Broniewskiego ? Co za bełkot.
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie 12.03.2018, 15:45
A co z tymi 20 milionami co się Henio Wizjoner na sesji chwalił że zlożył do SOMu "zapotrzebowanie" bo sprzedał uzbrojone działki budowlane tylko zapomniał im drogi dojazdowe wybudować?
Gwoli prawdy
Gwoli prawdy 12.03.2018, 16:40
No właśnie z tych pieniędzy głupolku m. in. był realizowany remont Łużyckiej przez GDDKiA ale nie będzie bo radni od Swaryna i sam on się zniecierpliwili i nie zrealizowali a co gorsze nie mają zamiaru realizować tej inwestycji. Nie było jej w planie ani na ubiegły rok, ani na obecny ani na przyszły. Plotka mówi ,że Sawaryn nie ma nawet dokumentacji na część zadania należącą do gminy i jak widać w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie nie ma jej. Każdy może sprawdzić w BIP.. Jeżeli twierdzą inaczej to kłamią nawet wbrew swoim dokumentom. Najgorsze, że PGE nie może dokończyć przez to swojej inwestycji - przełożenie ciepłociągu. To wygląda jakby nami rządzili wariaci. Może robią na złość ś.p. Burmistrzowi Piłatowi. Nie ma na to żadnego usprawiedliwienia poza głupotą.
Wizje i białe myszki
Wizje i białe myszki 12.03.2018, 16:35
Z tymi 20 mln to byla taka sama ściema jak z obligacjami na 20 mln. Piłat z Szabalkinem potrzebowali gdzieś wyłudzić kasę aby utrzymać sie przy korycie a banki odmawiały im już wtedy kolejnych kredytów
Grzegorz
Grzegorz 12.03.2018, 16:17
Coś ty brał świrze ? Bredzisz jak radny od Mietka. Nic nie rozumiesz a boisz się spytać o wyjaśnienie bo cię wywalą z listy. Sami wystraszeni i niekumaci a mają ich wypromować. Na marginesie...w SOM jesteśmy dzięki panu burmistrzowi Piłatowi.
ten co liczy
ten co liczy 12.03.2018, 15:38
To tylko w polin !
"Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała w 2015 roku decyzję środowiskową, która umożliwiła przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej Poznań - Szczecin, jednak z istotnym zastrzeżeniem. Otóż na odcinku Wronki – Dobiegniew, gdzie obecnie pociągi pasażerskie mogą się poruszać z prędkością do 150 km/h, nastąpi ograniczenie prędkości jazdy zaledwie do 130 km/h. Powód? - Ochrona przyrody. Zdaniem urzędników z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na wspomnianym odcinku istnieje "zwiększone ryzyko kolizji pociągów z ptakami i ssakami". I właśnie dlatego trzeba ograniczyć prędkość do 130 km/h"

Pozostałe