Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Adecco 23.09.2018 - 30.11.2018
Amazon - 01-30.11.2018 Pan
Amazon - 01-30.11.2018 Pan
Amazon - 01-30.11.2018 Pan

Symulator dla maszynistów w Centrum Szkolenia

  • 29.06.2018, 11:07
Symulator dla maszynistów w Centrum Szkolenia
Pomorze Zachodnie kończy dzieło wymiany taboru kolejowego. W ramach zakupu pociągów, zakupiono także specjalny symulator do nauki jazdy. Urządzenie będzie częścią Centrum Szkolenia Maszynistów, które zostanie oddane do eksploatacji w piątek 29 czerwca br.

Ostatnie, olbrzymie zamówienie województwa to łącznie 27 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (tzw. EZT) firmy Newag, wartych ponad 400 mln zł. Symulator ma zadanie zmaksymalizować wrażenia prowadzenia pojazdu. Projekt wnętrz kabiny wykonany został w ścisłej współpracy z producentem prawdziwych EZT-ów. Dzięki temu kabina symulatora jest wyposażona w pulpit maszynisty identyczny jak stosowany w pociągach IMPULS II.

W Centrum Szkolenia Maszynistów prowadzone będą na szkolenia na kandydatów na maszynistów, które odbywają się obecnie w ośrodku szkoleniowym Przewozów Regionalnych (od 2011 roku). Centrum wyposażone jest w sale wykładowe i pomoce dydaktyczne. Prowadzone tam będą również szkolenia i egzaminy (kwalifikacyjne, weryfikacyjne, okresowe) na stanowiska bezpośrednio związane z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego: kierownika pociągu, rewidenta taboru, ustawiacza, manewrowego. Prowadzone są również szkolenia także na stanowisko konduktora oraz kasjera biletowego.

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (16)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

88
88 4.07.2018, 21:30
do byłego kolejarza-
Ruch pociągów osobowych do Polic został zawieszony w 2002 roku. Linii kolejowej do Polic nie będą naprawiać, tylko budować od nowa całą strukturę . Poza tym, Police mają kilka linii autobusowych łączących to miasto ze Szczecinem. To nie są stare zdezelowane autobusy linii nr 1 PKS-u które ze względu na wyeksploatowanie zostały wycofane z użytku w Niemczech, ale nowoczesny tabor niskopodwoziowy z klimatyzacją.
https://www.sppk.pl
ot co!
ot co! 4.07.2018, 22:27
Kłamiesz - jedynki czasem też mają klimatyzację. Jak się drzwi nie zamkną...

Poza tym - do Polic nie jeździły tylko pasażerskie. Towarowe cały czas.
88
88 1.07.2018, 22:21
Konkretnie- napisz ile osób jest zatrudnionych w Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego i jaki jest koszt jego utrzymania od 2011 r.
Ciekawi mnie również, dlaczego stacja Gryfino na remont otrzymała najmniejsze środki i dlaczego ma być robiona na samym końcu projektu ? Najpierw powinny być modernizowane czynne odcinki i przystanki ze Szczecina do Stargardu, Goleniowa, Gryfina, a potem jak starczy pieniędzy, niech robią nieczynną linie do linię do Polic.
???
??? 2.07.2018, 00:40
to gminni urzędnicy dostają pieniądze za prace przy kolei metropolitalnej? A co pracują po 15?
były kolejarz
były kolejarz 1.07.2018, 23:52
Gryfino pewnie tak uważa. Logicznie większa poprawa jakości życia będzie z przywrócenia w ogóle połączenia, niż poprawy już istniejącego.
Dla mnie logiczne, że naprawiają najbardziej popsute - bo linia do Polic jest najbardziej popsuta.
Do Gryfina i do Stargardu jedziesz już ponad setką - nie przesadzaj, możesz się pomęczyć. Mieszkańcy Polic nie mają nawet tego...
Konkretnie z języczkiem
Konkretnie z języczkiem 1.07.2018, 22:52
POcałujta wójta w chu/.....
Aby do 2022 roku
Aby do 2022 roku 1.07.2018, 09:26
Jesteśmy blisko od Szczecina, połączenie
kolejowe to na ten moment 23 minuty, ale połączenie
samochodem to już zdecydowanie dłuższy czas
przejazdu. Dróg nie poszerzymy i nie mamy wyjścia,
jak w dobie coraz większej mobilności muismy
stawiać na transport publiczny. Integracja systemu
spotka się z dużym zainteresowaniem. To kwestia
wygody, częstotliwości oraz ceny połączeń - mówi
Tomasz Miller, Zastępca Burmistrza Gryfina. - Ten
projekt ma znaczenie gospodarcze. Jako aglomeracji
zależy nam, by w regionie lokowali się nowi
mieszkańcy. Pracownicy są poszukiwani i wspólnie
planujemy stworzyć ofertę dla tych, którzy chcą
pracować i mieszkać w regionie dysponującym dobrą
i nowoczesną infrastrukturą. Nie spodziewam
się by kolej powodowała, że mieszkańcy Gryfina
chętniej będą pracowali w Szczecinie, a mieszkańcy
Szczecina w Gryfinie, ale daje im to wybór i możliwość
mobilności jeżeli będą mieli takie zainteresowanie
- dodaje wiceburmistrz Miller.
gadaj zdrów
gadaj zdrów 1.07.2018, 12:27
Gada gada - ale pod dworcem parkingu dla pasażerów nie ma! "Park and ride" po gryfińsku - koparki zap... po parku...
gadajace głowy
gadajace głowy 1.07.2018, 10:16
Jego poprzednik też dużo mówił o metropolitalnej i jest jak było.
88
88 1.07.2018, 08:35
Co z peronami na stacji Gryfino, kiedy konkretnie będą podniesione i wyremontowane ?
Dlaczego na na Dworcu PKP w Gryfinie jest od miesięcy nieczynna toaleta ?
Kogo obchodzą szkolenia kasjerek, konduktorów, maszynistów ?
Konkretnie
Konkretnie 1.07.2018, 09:20
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej staje się faktem. W dniu 12.03.2018r. została opublikowana lista rankingowa projektów dofinansowanych w ramach konkursu POIiŚ zatwierdzonych przez ministra ds. Inwestycji i Rozwoju. Ponad 741,2 miliona złotych będzie przeznaczonych na modernizację i przebudowę sieci kolejowej i budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych na terenie objętym inwestycją. W 85 procentach wartości projektu netto ( tj. 512,2 miliona złotych) budowa SKM będzie dofinansowana z Unii Europejskiej. Budowa kolei SKM ma zakończyć się w 2022 roku.

Prace nad przygotowaniem projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prowadzone są przez Stowarzyszenie od 2011 roku. Wtedy powstała na zlecenie SSOM „Koncepcja rozwoju transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym”. W następnych latach opracowano kolejne niezbędne dokumenty tj. Zintegrowana Strategia Transportu Publicznego SOM na lata 2014-2020, „Studium wykonalności integracji organizacyjnej, taryfowej i biletowej w SOM” oraz „Studium Wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej”.

W dniu 18 lipca 2017r. podpisana została Umowa Partnerstwa – porozumienie dotyczące wspólnej realizacji projektu budowy kolei metropolitalnej obejmującego zarówno modernizację i budowę infrastruktury kolejowej jak i budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy każdym z modernizowanych lub nowo budowanych przystanków kolejowych.

Jest to pierwszy w Polsce tak kompleksowo przygotowany projekt, który będzie wdrażany przez 10 Partnerów: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz jednostki samorządu terytorialnego - Gminę Miasto Szczecin, Gminę Miasto Stargard, Gminę Goleniów, Gminę Gryfino, Gminę Police, Gminę Stargard, Gminę Kobylanka, Województwo Zachodniopomorskie oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego – Lidera Projektu. Umowa Partnerstwa nie tylko określa prawa i obowiązki poszczególnych Partnerów , ale również stanowi o przyszłym współfinansowaniu i udziale w kosztach eksploatacyjnych SKM po jej uruchomieniu.

W dniu 28 lipca 2017r. Lider Projektu – Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego , złożył przygotowany Wniosek o Dofinansowanie w ramach Konkursu Nr POIiŚ.5.2/2/16 i od tego czasu trwała procedura konkursowa prowadzona przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, zakończona dzisiaj ogłoszeniem listy projektów wybranych do dofinansowania. Projekt Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zatwierdzony został do dofinansowania.
dziennikarzyna
dziennikarzyna 1.07.2018, 22:49
Tomaszku M. idz spać i nie chwal się nie swoimi projektami.
:)
:) 1.07.2018, 09:15
pasażerów....

88 Dzisiaj, 08:35 Kogo obchodzą szkolenia kasjerek, konduktorów, maszynistów ?
88
88 1.07.2018, 22:07
Przecież ci ludzie kończą szkoły, odbywają staże i praktyki zawodowe, muszą ich tam czegoś uczyć oprócz katechezy.
Zapewne te wszystkie szkolenia będą prowadzone przez teoretyków po licencjatach humanistycznych, którzy nigdy nie pracowali na stanowiskach które egzaminują.
Symulator to zapewne bardzo przydatna sprawa, ale czy to naprawdę coś szczególnego ,ze trzeba się tym chwalić i do tego dodawać propagandę gorszą od tej w PRL ?
były kolejarz
były kolejarz 1.07.2018, 23:48
Nie czepiaj się tam, gdzie nie ma czego. Symulatory to podstawa. Do szkolenia - bo nie wszyscy są po szkołach kolejowych (zresztą, gdzie takich szukać) - no i zmieniają się zarówno przepisy jak i sprzęt, więc szkolenia to podstawa.

Naprawdę i na kolei i na styku kolej Gryfino jest dużo więcej rzeczy "do czepiania się" niż bardzo potrzebny symulator...
cha
cha 29.06.2018, 13:14
Symulują naukę?

Pozostałe