Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 02:27
Reklama

Podając się za serwisanta terminali płatniczych ukradł 1,9 tys. zł

Policjanci przestrzegają przed nowym rodzajem oszustw „na terminal płatniczy”. Funkcjonariusze przyjęli już pierwsze zgłoszenie o mężczyźnie, który podając się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze, uzyskuje kody zabezpieczające.
Podając się za serwisanta terminali płatniczych ukradł 1,9 tys. zł

Oszuści znaleźli nowy sposób, aby kraść w sklepach. Uważać powinni szczególnie pracownicy i właściciele sklepów, w których wykorzystywane są terminale płatnicze

O sprawie poinformowały dziś w czwartek (10 sierpnia 2017 r.) służby prasowe opolskiej policji. Oto fragment komunikatu:

Po ostatnim zgłoszeniu pracowniczki sklepu, policjanci z Krapkowic ustalili nowy mechanizm oszustwa. Mężczyzna, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze, skontaktował się telefonicznie ze sklepem. Następnie poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadczył, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja oprogramowania i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie, według podanych instrukcji. Następnie wydawał pracownicy kolejne polecenia przeprowadzenia zmian w urządzeniu.

Zabezpieczające kody, wydrukowane w trakcie zmieniania ustawień, należało podać mężczyźnie. Po otrzymaniu kodów umożliwiających transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę 1900 zł., oszust poinformował pracowniczkę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania.

Późniejsze, wielokrotne próby nawiązania połączenia z oszustem oczywiście zakończyły się niepowodzeniem. Numer był już nieaktywny.

Policjanci ostrzegą - to kolejna metoda oszustwa. Apelujemy, by pamiętać o podstawowych środkach ostrożności. Nie należy natychmiast wykonywać poleceń osób podających się za konsultantów obsługujących terminale płatnicze. Bezpieczniej jest chwilowo zawiesić rozmowę i samemu odszukać numer do prawdziwej firmy zajmującej się obsługą urządzenia.

W przypadku takich telefonów należy również pamiętać, że banki i inne instytucje nie proszą o podanie haseł lub kodów, ani nie zlecają telefonicznie przeprowadzania próbnych transakcji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama