Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 01:11
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Laguna przełącza się do sieci miejskiej. Powód? Wykryte bakterie coli

W próbkach wody pobranych 24 października 2017 r. z wodociągu Gryfino Laguna, zaopatrującego 95 osób oraz klientów Centrum Wodnego „Laguna” w Gryfinie znaleziono obecność bakterii grupy coli w ilości 21 jtk/100 ml. W związku z tym państwowy powiatowy inspektor sanitarny w Gryfinie 26 października 2017 r. wydał komunikat w sprawie braku przydatności tej wody do spożycia, kąpieli, mycia zębów, mycia owoców, warzyw, naczyń kuchennych i prania. Centrum Wodne „Laguna”, będące zarządcą wodociągu Gryfino Laguna, zostało zobowiązane do zapewnienia zastępczego źródła zaopatrzenia w wodę do spożycia oraz podjęcia działań naprawczych celem doprowadzenia jakości wody do obowiązujących wymagań. Jednak ani na internetowej stronie Laguny, ani na profilu społecznościowym do wczoraj nie znaleźliśmy żadnych informacji i ostrzeżeń dla klientów.
Laguna przełącza się do sieci miejskiej. Powód? Wykryte bakterie coli

Autor: CW Laguna

Czas się tam zatrzymał?

Takie można odnieść wrażenie, bo wyjaśnienie tej niepokojącej sytuacji przez dyrekcję Laguny sygnowane jest datą… 15.09.2017 r. Na dodatek nie wiedzieć czemu zamieszczone jest nie w zakładce „Komunikat CW Laguna” na stronie internetowej centrum wodnego, ale w dość nietypowym miejscu, bo w zakładce… „Regulamin”.

A na profilu społecznościowym Laguny informacji wciąż brak.

Jak więc dyrekcja Laguny odnosi się do decyzji powiatowego inspektora sanitarnego wydanej 26 października 2017 r.? Otóż w komunikacie z 15.09.2017 r. (sic!) czytamy:

„Informujemy, iż zgodnie z wynikami badań z dnia 10.10.2017 r. woda w Centrum Wodnym Laguna spełnia wszystkie wymagania jakim powinna odpowiadać woda na pływalniach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 2016).

W związku z komunikatem Państwowego powiatowego inspektora sanitarnego w Gryfinie wydanym 26 października 2017 r. w sprawie braku przydatności wody do spożycia z wodociągu Gryfino Laguna (krany, prysznice), Centrum Wodne „Laguna” w Gryfinie zostało przełączone do sieci miejskiej.

 Roczna ocena jakości wody na pływalni Centrum Wodne Laguna w Gryfinie z dnia 31.08.2017 r. - w załączeniu”.

 

Która wersja z datą jest prawdziwa?

Kolejna dziwna sprawa dotyczy terminów badania wody w basenach podawanych przez Lagunę. W komunikacie cytowanym powyżej dyrekcja centrum wodnego powołuje się na wyniki badań z 10.10.2017 r., zapewniając że jakość wody na pływalniach jest bez zastrzeżeń.

Natomiast dzisiaj w komentarzach pod naszym pierwszym artykułem, informującym o znalezieniu bakterii coli w próbkach wody pobranych z wodociągu 24 października 2017 r., CW Laguna napisała m.in.:

„W ciągu 20 minut od otrzymania informacji CW Laguna zostało przełączone do sieci miejskiej. Wyniki negatywne nie dotyczyły wody w basenach [dotyczyły wody w kranach i pod prysznicami – przyp. red]. (…) Woda w naszych basenach jest oczyszczana przez cały dzień. Wyniki z tych samych dni poboru wyszły dobrze”.

Mamy zatem pytanie do pani dyrektor.

To w końcu która data jest prawdziwa: próbki z basenów, gdzie wyniki wyszły pozytywnie, pobrano 10 czy 24 października?, bo w tych różnych wersjach można się już pogubić.

 

O bakteriach coli w wodzie pobranej 24 października 2017 r. z wodociągu Gryfino Laguna napisaliśmy tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/25547,bakterie-coli-na-lagunie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama