Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 08:09
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bezpieczeństwo na szlaku rowerowym Gryfino-Szczawno - odpowiedź pełnomocnika marszałka

Wanda Nowotarska, pełnomocnik marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. komunikacji rowerowej przysłała dzisiaj do redakcji igryfino polemiczny tekst odnoszący się do uwag, jakie w sprawie dróg rowerowych przekazywali ostatnio nasi czytelnicy.
Bezpieczeństwo na szlaku rowerowym Gryfino-Szczawno - odpowiedź pełnomocnika marszałka
Z NAMYŚLINA DO GRYFINA

Autor: fot. dost.

W odpowiedzi na poruszoną przez Państwa czytelniczkę problematykę związaną z funkcjonowaniem szlaku rowerowego na odcinku Gryfino-Szczawno, informujemy, że trasy rowerowe realizowane przez Województwo Zachodniopomorskie składają się z różnych rozwiązań technicznych. Oprócz najczęściej stosowanych rozwiązań w postaci drogi dla rowerów, w tym przypadku prowadzonej po nasypie nieczynnej linii kolejowej, trasy rowerowe wyznacza się również na drogach o niewielkim natężeniu ruchu pojazdów. W takiej sytuacji najczęściej nie stosuje się oddzielnej infrastruktury dla ruchu rowerowego, który z założenia powinien odbywać się na zasadach ogólnych, jezdnią drogi ogólnodostępnej.

W poruszanej przez czytelniczkę kwestii parkowania pojazdów, należałoby odnieść się do przepisów ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, z których wynika przede wszystkim, że zatrzymanie i postój pojazdu dozwolone są tylko w miejscu i warunkach, w których jest on w dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

Jeżeli parkowanie pojazdów w przedmiotowym miejscu wpływa negatywnie na bezpieczeństwo ruchu, a takim może być postój pojazdów na łuku drogi, interwencję powinny podjąć odpowiednie służby. W celu podniesienia czytelności rozwiązań, powiat ma możliwość wprowadzenia projektu stałej organizacji ruchu, który określiłby, czy zatrzymanie lub postój pojazdów na tym odcinku drogi powinno zostać umożliwione lub na jakich zasadach, czy całkowicie zabronione.

W rozwiązaniach stosowanych przez Województwo Zachodniopomorskie dąży się do tego, by infrastruktura rowerowa dedykowana wyłącznie rowerzystom, była w sposób należyty zabezpieczona przed wjazdem nieuprawnionych pojazdów. Stosowane są tutaj m.in. słupki uniemożliwiające przejazd innych pojazdów, niż rowery. Niestety, nie we wszystkich miejscach, zwłaszcza takich, w których nie wykonuje się kompleksowej przebudowy, możliwie jest wprowadzenie dodatkowych rozwiązań, zabezpieczających przed nieprzepisowym zachowaniem użytkowników.

 

Wanda Nowotarska,

Pełnomocnik Marszałka ds. komunikacji rowerowej

 

Stanowisko czytelniczki opublikowaliśmy tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28745,niebezpiecznie-jest-na-tej-trasie-dla-rowerzystow-

 

Drugą część polemiki, odnoszącej się tym razem do artykułu "Była lepsza trasa na ścieżkę rowerową - uważa czytelniczka"

(http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28737,byla-lepsza-trasa-na-sciezke-rowerowa-uwaza-czytel

opublikowaliśmy tu:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28792,cztery-trasy-rowerowe-dzieki-wykorzystaniu-istniej

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama