Anna Glińska wybory do Sejmu - 13.09.2019 - 11.10.2019
Anna Glińska wybory do Sejmu - 13.09.2019 - 11.10.2019
Anna Glińska wybory do Sejmu - 13.09.2019 - 11.10.2019
Klinikamedyk 23.07.2019 - 27.01.2020
Klinikamedyk 23.07.2019 - 27.01.2020
Klinikamedyk 23.07.2019 - 27.01.2020
Neonet 16-22.09.2019
Neonet 16-22.09.2019
Neonet 16-22.09.2019
Grzegorz Napieralski  wybory do Sejmu - 09.09.2019 - 13.10.2019
Grzegorz Napieralski  wybory do Sejmu - 09.09.2019 - 13.10.2019
Grzegorz Napieralski  wybory do Sejmu - 09.09.2019 - 13.10.2019
Obrycki Norbert 16.09.-13.10.2019
Obrycki Norbert 16.09.-13.10.2019
Obrycki Norbert 16.09.-13.10.2019
Mediaexpert 17.09.-01.10.2019
Mediaexpert 17.09.-01.10.2019
Mediaexpert 17.09.-01.10.2019

Armaty wytoczone. Bitwa na argumenty w sprawie likwidacji szkoły [WIDEO]

  • 11.02.2019, 23:59 (aktualizacja 12.02.2019, 10:25)
  • igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Armaty wytoczone. Bitwa na argumenty w sprawie likwidacji szkoły [WIDEO]
Zapewne nie takiego obrotu sprawy spodziewały się dziś (11 lutego 2019 r.) władze Trzcińska-Zdroju. Wyświetliły slajdy, przytoczyły argumenty głównie finansowe za zamknięciem placówek. Społeczność szkolna była jednak świetnie przygotowana i przedstawiła swoje racje, które trudno było odeprzeć. Na dodatek kurator, od której zależy czy szkoły w gminie mogą być likwidowane, podczas debaty także nie wypowiedziała się pozytywnie na temat pomysłu władz Trzcińska-Zdroju.

Dzisiejszą debatę o Szkole Podstawowej w Gogolicach prowadziła Lidia Karpińska. Historię palcówki i długą walkę o przetrwanie oraz zaangażowanie lokalnego środowiska przedstawił Jerzy Ryczańczyk. O społecznej roli szkoły, bazie dydaktycznej i pedagogach zatrudnionych w palcówce mówiła kilkakrotnie dyrektor Barbara Dybczak.

-Jesteśmy stosunkowo tanią szkołą, a dotację mamy najmniejszą w gminie – mówiła dyrektorka. –Ta szkoła powinna tu być, bo jest bardzo, bardzo potrzebna – przekonywała Barbara Dybczak.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Rozprawiono się też z plotką rozpowszechnioną na sesji Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju, że dzieci podczas lekcji wychowania fizycznego ćwiczą na korytarzu szkolnym. O warunkach rozwoju fizycznego uczniów mówił nauczyciel w-f Paweł Rosadziński.

Apel Regionalnego Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich „Gogolander” odczytała Barbara Purgal.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

-Teraz mam dla was propozycję przekształcenia szkoły w 3-letnią placówkę. Za rok może nawet takiej propozycji nie być – stwierdził z kolei burmistrz Bartłomiej Wróbel. Mówił o przykrych „niespodziankach” w urzędzie i słabej kondycji finansowej gminy.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Dla społeczności ważne było, jakie stanowisko ma radny z tej miejscowości Vreeswijk Cornelis. Za swoje wystąpienie dostał brawa.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Stanowisko mieszkańców przedstawił Wiesław Wiącek. Opowiedział także o swoich przeżyciach szkolnych.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

O roli szkoły w społeczności mówił krótko ksiądz Paweł Błasiak.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Z kolei swoimi wątpliwościami co do słuszności uchwały podzieliła się Agata Romańczuk, wyrażając rozczarowanie postępowanie władz gminy.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

-Władzom chodzi głównie o to aby zapełnić szkołę w Góralicach dziećmi ze szkół w Stołecznej i Gogolicach! – stwierdziła nauczycielka Halina Chruślak i dostała gromkie brawa.

Wkrótce przedstawimy stanowisko posła RP i kurator oświaty oraz przewodniczącego Rady Miejskiej.

O poniedziałkowej debacie społeczności szkolnej w Gogolicach z władzami i kuratorium pisaliśmy też tu:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/31243,burzliwa-debata-o-szkolach-w-gminie

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku

Zdjęcia (2)

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (139)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Magdalenka
Magdalenka 17.02.2019, 10:49
Obrady jak przy okragłym stole!
wpadka
wpadka 14.02.2019, 19:25
Jesli byurmistrz zapomniał o dojazdach wysłac do kuratorium to będzie miał pozamiatane. Jeden z warunków akceptacji to ustalenie odpowiednich dojazdów. A na spotkaniu pani kurator dowiedziała się, że jest problem.
Cała prawda
Cała prawda 15.02.2019, 09:48
Burmistrz nie ma żadnych wyliczeń, i nawet nie wie czy zaoszczędzi chociaż zlamanego grosza. Bo jeżeli zostawi 0-3 i nie zwolni nauczycieli jak obiecywał to raczej tylko na tym straci, ale Góralice zapelni i będzie dla nich super! A za rok powie że te dwie małe szkoły się nie opłaca trzymać i tak oto w stołecznej i gogolicach nie będzie nic. A tz i Góralice będą miały wszystko.!!!
Bobik
Bobik 14.02.2019, 10:03
"Ot i nastał koniec na samym początku"
kinoman
kinoman 14.02.2019, 12:03
Sprawa się rypła
duch
duch 18.02.2019, 15:56
ale wy wioskowe gady lubicie podkręcać niezdrową atmosferę.... nie dziwota że was nikt nie lubi....ograniczeni ludzie...tylko własne JA...gmina się nie liczy...
Dino
Dino 26.02.2019, 03:06
Ot, odezwał się wielki miastowy! Pewnie dinozaur, skoro my gady! I kto tu jest ograniczony i kulturą nie grzeszy?
postawione na głowie
postawione na głowie 13.02.2019, 23:44
M<Nie to denerwuje to, ze najpierw podjęli decyzje (czy tam zamiar, ale to przecież jeden pies) a potem próbują przekonywać ludzi.
Latający Holender
Latający Holender 13.02.2019, 20:55
Holender niby za szkoła a w myślach liczy ile wykup będzie kosztował
trochę sprawiedliwości
trochę sprawiedliwości 13.02.2019, 23:30
Bojesz ponizej pasa. Gdzie fair play?!
presto
presto 13.02.2019, 20:45
To nieuniknione już od dawna. Po prostu przyszedł czas.
.
. 13.02.2019, 21:07
Na ciebie chyba.
Mam dosyć
Mam dosyć 13.02.2019, 20:28
Jestem za referendum odwołać rade miejską i pana burmistrza .Kto jest za... Lajkujcie.
kat
kat 18.02.2019, 15:58
ty baranie wioskowy sam siebie odwołaj....albo Kitlasa co długów narobił...
Baran
Baran 26.02.2019, 03:08
O, teraz już jesteśmy barany! Zapewniam cię, że wiemy, kto długów narobił. Między innymi i ty. Kacie od siedmiu boleści!
Boguś
Boguś 13.02.2019, 20:50
Do pana mam dosyć .Musi upłynąć 9 miesięcy urzędowania nowego burmistrza żeby coś takiego zorganizować.Takie są przepisy . Następnie trzeba zebrać 10% podpisów uprawnionych do głosowania i złożyć stosowny wniosek do komisarza wyborczego . I przedstawić argumenty...
.
. 14.02.2019, 19:20
Poczekamy te parę miesięcy, bo na honorowe odejście nie ma co liczyć. Argumenty i procenty to nie problem😛
luna
luna 13.02.2019, 23:31
A to dlatego się tak spieszą z likwidacją tych szkół? Rozumiem teraz.
Kapusta
Kapusta 13.02.2019, 17:36
Kim się stało Bartek ?
Kto mu tak mózg wyprał ?
4 lata temu mało się nie pozabijał z kowalskim a teraz ??
Konfrontacje w sądzie, donosy na siebie pisali a teraz najlepsi bracia .
Uważaj Bartek, bo jak się ockniesz to może być już za późno .
Zbychu ci tej zdrady nie zapomni a dobrze wiemy że święty nie byłeś jako kierownik
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz 13.02.2019, 20:08
Zauważyliście?
Za czasów K nie było takiego niezadowolenia.
Można zmiany robić ale na litość boską nie wszystko na raz. Coś się nie uda.
W osobiste zaangażowanie i troskę o Gminę nie wierzę.
Widać układy i układziki.
Pani Mario, panie Przytula, Panie Noga i Szumilo reagujcie. To co że nie macie większości ale bez oporu ta Rada będzie pionkiem w grze dwóch Panów.
nestor
nestor 13.02.2019, 23:32
Tez próbował poprzednik zamknąc szkoły. Też musiał się z tego wycofać!
Święta racja
Święta racja 13.02.2019, 19:54
Szacunek można mieć do kogoś kto nie zmienia frontów.
Jest się z kimś na dobre i na złe.
Może to taktyka, przyjaciół trzymać blisko ale wrogów jeszcze bliżej...być może.
Sprawdza się też Stara prawda, że urząd zmienia człowieka. W większości ma gorsze niestety.
Paweł
Paweł 13.02.2019, 15:18
Matematyk, do której szkoły i gdzie chodziłeś, bo o matematyce i budżecie nie masz zielonego pojęcia.
W obronie matematyka
W obronie matematyka 13.02.2019, 15:48
Chodzi o to że jak można oszczędzać na innych jak samemu się tego nie robi 😕
Grażyna
Grażyna 13.02.2019, 14:39
Nikt, nikogo się nie czepia. Sami wywołaliście tą wojnę.
grzegorz
grzegorz 13.02.2019, 14:37
NOBEL dla tego, kto za pensję burmistrza utrzyma szkoły i spłaci kredyty, a jeszcze zrobi wszystko w gminie.
Matematyk
Matematyk 13.02.2019, 15:08
No w skali roku.. 🤔 Prawie by starczyło 🤔 jakby tak dodać jeszcze pensje zastępcy (którego miało nie być) i tych ludzi co zostali przyjęci... Rok i po długu 😁
Team Bartek
Team Bartek 14.02.2019, 18:33
Najlepjej zeby za darmo pracowali co?
tak wolę
tak wolę 14.02.2019, 18:41
Dobra płaca, za dobra płacę. Czyli nie np. slepo liwidowac szkoły.
Jaja
Jaja 13.02.2019, 20:33
Zamias zastepcy musialby byc sekrerarz, kwestia ze zastepczyni nic nie robi. A zatrudnienie w gminie jest za tych co rozwiazala sie umowa lub sie zakonczy niebawem.
Ha ha
Ha ha 13.02.2019, 21:13
To komu w ops umowa niebawem się zakończy?? Tym niewygodnym? Śmiechu warte te tłumaczenia.
Jajecznica
Jajecznica 13.02.2019, 20:53
Oszczędzanie zaczyna się od siebie. Kończy się umowa? Bardzo dobrze! Nie zatrudniamy nikogo! i pieniądze zaoszczędzone!
Jaja
Jaja 14.02.2019, 21:41
Pozostawiamy wolne stanowisko a prace z wolnego stanowiska wyrzucamy dokumenty do kosza, masz myslenie, nieznasz realiow pracy w urzedach. Nie chcialbys tam pracowac
JAJA
JAJA 26.02.2019, 03:11
Jaja to są, gdy sami znajomkowie nagle mają pracę w urzędzie, w którym i tak jest za dużo ludzi., A realia pracy urzędu znam,, oj znam
Acha
Acha 13.02.2019, 14:43
Nobel dla tego co sobie daje a ludziom odbiera!
Myśliwy
Myśliwy 13.02.2019, 14:10
A można wiedzieć po co są zatrudnieni kolejni ludzie w gminie? To kolejne zbędne wydatki. A czepiaja się nauczycieli. Już nie wspomnę że na dzień dobry burmistrz dostał spora kwotę którą brałby do tej pory gdyby nie reakcja ludzi. Niby sabie obniżył ale o grosze. No jak tak będziemy oszczędzać to faktycznie czeka nas program naprawczy 🤔
oburzony
oburzony 13.02.2019, 14:12
Jacy ludzie. Co za bajki!
Romuś
Romuś 13.02.2019, 15:16
Była kandydatka na radna już pracuje. A od 1.03.19 zaczyna pracę córka najwierniejszego żołnierza
Odpowiedź
Odpowiedź 13.02.2019, 14:16
Poczytaj komentarze niżej... Była o tym mowa
też wyborca
też wyborca 13.02.2019, 14:09
A co z oczyszczalnią, kanalizą, drogami gminnymi, itp. itd. Przez te szkoły już chyba tego nie doczekamy.
Też wyborca!
Też wyborca! 13.02.2019, 19:54
Wyborco, to nie przez szkoły są długi, nie zrzucaj wszystko na nie! Pazerność władz od wielu, wielu lat do tych długów doprowadziła, a obecna władza chce niby oszczędzać, a mnoży nowe zatrudnienia...jacyś pełnomocnicy do współpracy z sołectwami..po co co? Kolejni i kolejni zatrudniani...To ma być oszczędność?? Zaczyna się od siebie!
Upsss
Upsss 13.02.2019, 14:53
Doczekamy się jak zliwiduja molocha w Goralicach, na takim budynku można nieźle zarobić...
andrzej
andrzej 13.02.2019, 13:53
Ludzie chyba wcale się nie orientują na czy polega program naprawczy. Pewnie myślą, że ktoś dokłada gminie forsy. Nic bardziej błędnego! Nie mają zielonego pojęcia, co ich może spotkać!!! Obudzą się z przysłowiową ręką w nocniku, ale będzie już za późno, bez możliwości odwrotu.
Taka prawda
Taka prawda 13.02.2019, 20:23
I niech będzie ten program naprawczy! Straszysz, Andrzejku, tym programem, a to burmistrzowi i radnym trzęsą się portki, nie mieszkańcom! Oszczędności gdzie się da i po 3 latach gmina wyjdzie z długów, no ale ktoś tam straci pracę ( burmistrz),komuś tam pensję obetną, o to chodzi, nie straszcie ludzi!
Pomysł
Pomysł 13.02.2019, 13:52
Zamknąć molocha i gmina uratowana!!!
Głos rozsądku
Głos rozsądku 13.02.2019, 12:23
ludzie czego wy nie rozumiecie przecież gmina trzcińsko-zdrój jest na skraju bankructwa, brakuje pieniędzy na wszystko, tnie sie wydatki we wszystkich instytucjach i jednostkach ,oszczędza gdzie tylko można a trzeba będzie oszczędzać jeszcze bardziej bo za rok zaczniemy spłacać kredyt który wzięliśmy aby uratować się od bankructwa . 7 milionów długu i ten dług będzie się powiększał z roku na rok. jak myślicie skąd ten dług się wziął czemu kitlas rządząc przez tyle lat doprowadził do tego że z roku na rok coraz większe zadłużenie gminy. czyżby ukradł te pieniądze no właśnie nie bo już dawno by siedział .te pieniądze poszły na utrzymywanie kilku szkół które nie mają racji bytu. dzisiaj doprowadziliśmy gminę na skraju bankructwa i nie są to długi wróbla tylko długi kitlas a a teraz nowy burmistrz musi świecić oczami przed ludźmi. dziś stoimy przed wyborem albo likwidujemy szkołę albo gmina przestanie istnieć za rok lub dwa. To być albo nie być . Jeśli w tym roku szybko nie doprowadzimy do zmniejszenia zadłużenia to za rok czeka nasw plan naprawczy narzucony przez regionalną izbę obrachunkową a to się wiąże z brakiem jakichkolwiek inwestycji z oszczędzaniem gdzie tylko można i na czym tylko można i nie stać nas będzie na totalnie nic .tego chcecie ? obecną wszystkie wydatki na inwestycje ,gmina nie będzie robił nic oprócz płacenia za podstawowe rzeczy .tego chcecie ?czy chcecie zniszczyć gminę i doprowadzić ją do tego że przez najbliższych kilka lat nie będzie nas stać na nic ?dlaczego mamy utrzymywać i nierentowne szkoły gdzie uczy się kilkanaście osób? to jest obłęd, absurd. na dzień dzisiejszy mamy taką sytuację że nie stać nas na utrzymywanie tych szkół. półtora miliona złotych płacić za szkołę gdzie uczy się 55 osób przecież to jest śmieszne. to jest raptem półtora normalnej klasy .w niektórych klasach jest po pięć siedem osiem osób, wystarczy że dwie za chorują jedna pojedzie na zawody sportowe i nie ma z kim prowadzić lekcji. przecież to jest nonsens to jest nierealne .każdy pedagog powie że prowadzenie zajęć w tak tak mało licznych klasach nie ma sensu i jest bardzo trudne. Już 12 lat próbują z tym zrobić porządek tylko przez pisiorow Udaje wam sie Przerwać. Dziś wybór jest prosty..albo reorganizują szkoły i oszczędzamy 2 mln co roku albo za 2 lata zlikwidują gminę tak jak to zrobili z Ostromicami. Wybór jest prosty. I nie mowcie że to wróbel chcę zlikwidować szkoły to dzięki kitlas owi jemu możecie podziękować ten młody człowiek teraz próbuję to wszystko ratować i tutaj nie ma innej opcji jego też pewnie serce boli że trzeba zamykać szkoły przecież on też ma córkę która chodzi do szkoły i wie jak ważna jest edukacja ale ekonomia jest bezwzględna nie stać nas na utrzymywanie tylu szkół koniec kropka
GŁOS Rozsądku
GŁOS Rozsądku 14.02.2019, 16:37
Nie Ostromice, tylko Ostrowice, to raz. Dwa, w klasach jest po 10, 9 osób, nie kłam. Za to w Góralicach jest po 5, ale nikt o tym nie mówi, zamiata się te wieści pod dywan! Tak, w przypadku Góralic ekonomia jak najbardziej się przyda!
Obiektywny głos
Obiektywny głos 13.02.2019, 16:43
Domyślam sie kto Ci to pisał głosie rozsądku. Czyli przestanie istnieć nasza Gmina i ponad 800 innych z wiekszym zadlużeniem(może inny kraj nas przejmie😂).Na niecałe 2500 Gmin w całej Polsce tylko 70 nie ma zadłużenia. Nie szerz tutaj czarnowidztwa i nie wprowadzaj ludzi w błąd , bo nasze władze wyraźnie powiedziały jak przez 4 lata chcą zagospodarować zaoszczedzone pieniadze : Na budowę NOWEJ DUŻEJ SZKOŁY W Trzcińsku Zdroju , więc lepiej by było żebyś już sie nie udzielał. A Ci co najwięcej teraz jadą na Kitlasa sami mu głosy zbierali i dali by sie za niego pociąć,a jak sami są przy władzy to teraz jest on nagle be.A Rada gdzie była?Pozwalała na takie rozdawnictwo?Utrzymywała zjadaczy budżetu,sami nimi przecież byli. Kitlas to nie Kim w Korei nie jesteśmy i ssm decyzji nie podejmował.
😎
😎 13.02.2019, 17:16
No to jest hit roku,budowa nowej szkoly , jak sie nie ma tyle zeby stare utrzymac!!! Zlikwidowac te co nas ruinuje czyli molocha z garstka dzieci,a nie bedzie potrzeba nowej!!!A jazda na bylego burmistrza ze strony obecnego jest tak zenujaca,ze az przykro!!!
🤔
🤔 13.02.2019, 14:08
Ojjj jak sie Wam juz grunt pod nogami pali to widac,slychac i czuc!!! Ale to wstretne tak najezdzac na kogos komu sie kiedys d... lizalo!!! A oszczednosci?🤔 a kto niby jak tylko byla okazja odrazu szarpnal pensje ,ze hoho a tylko po protestach ludzi podkulil ogon ?!!! A jakie ciecia w innych insttucjach,przeciez sie nowych zatrudnia!!! A moze by tak w urzedzie pracy popytac o stazystow?!!! A recepta na sukces?: zlikwidowac molocha,najmniej dzieci, najwiecej kosztuje!!!
Hmmm
Hmmm 13.02.2019, 13:05
Przypominam, że jak rządził Kitlas miał mało do powiedzenia bo do tego wszystkiego doprowadzili radni, a przypominam że na jej czele stał obecny nasz przewodniczący rady! I jeśli dalej będzie tak kierował gminą to cienko to widzę. Broni teraz swojej szkoły w Goralicach a na niej można najbardziej zaoszczędzić! Za parę lat będą mówić jaki to Wróbel nie dobry a widać gołym okiem kto nim kieruje.
krótko
krótko 13.02.2019, 13:01
To buta władzy a nie głos rozsądku!
Rozsądny
Rozsądny 13.02.2019, 12:50
To zamknijcie molocha w Goralicach!!! I będzie po problemie. Gmina wtedy zaoszczędzi najwięcej!
popieram
popieram 13.02.2019, 12:28
Pełna zgoda!..pod młotek więc jako pierwsza Góralice..!
Hipolit
Hipolit 13.02.2019, 12:36
góra licznik nie zamknie bo tam jest najlepsza baza lokalowa tam są największe klasy duża hala jest orlik jest dużo miejsca i nie ma opcji żeby zamknąć góralice czy komuś się to podoba czy nie i porzucić się to swoje lokalne interesik i bo tu chodzi o naszą gminę o jej przyszłość i nie można patrzeć się tylko na siebie trzeba patrzeć globalnie jeżeli nie zlikwidujemy tych szkół będziemy zadłużać się z roku na rok i za dwa 3 lata przestaniemy w ogóle istnieć czy wy tego nie rozumiecie ?
.
. 13.02.2019, 21:19
Nie, nie rozumiemy. Zlikwidować szkoły, które już są, po to by zbudować nową, na kredyt oczywiście. No to rzeczywiście przyszłość wygląda kolorowo, z jednych długów pchać się w drugie.
Ha
Ha 13.02.2019, 12:53
Wcale nie taka najlepsza! Chyba najgorsza!!
kenaj
kenaj 13.02.2019, 11:38
Każda rozwijająca się gmina w powiecie załatwiła temat szkół np. Moryń, Widuchowa. Dzięki temu mogą inwestować i realizować zadania. To samo musi zrobić Trzcińsko, podobnie Chojna. Mieszkańcy muszą to zrozumieć. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej jest w błędzie. Rodzice mają tylko argumenty emocjonalne. Brak reakcji to zwyczajne utrwalanie biedy prowadzące do zapaści i zarządu komisarycznego. A wtedy zamkną te placówki bez żadnych konsultacji.
Pomidor z kapustą
Pomidor z kapustą 13.02.2019, 11:13
A gdzie radni powiatu z naszej gminy ?
W kampanii na każdym zebraniu wiejskim a teraz ? Ważne że dieta jest.
plusz
plusz 13.02.2019, 08:52
Wyliczenia a propos dzieci które zrobiła pani wiceburmistrz są chyba wzięte z sufitu.
.
. 13.02.2019, 16:53
Albo z kapelusza😀
Ktoś
Ktoś 13.02.2019, 08:16
Skoro dzieci jest mało i będzie coraz mniej to chyba lepiej jest utrzymywać małe szkoły 🤔a nie takie wielkie jak moloch w goralicach. Szukają oszczędności to niech trochę myślą przyszlosciowo. A mając takie długi chcą budować nowa szkole 🙈 kolejna głupota.. Czy ktoś pytał się ludzi z wiosek czy tego chcą? My chcemy nasze szkoły, na miejscu! A jeśli tz potrzebuje nowej to niech zaczną oszczędzać na sobie a nie na nas!!!
Niech Ktoś pomyśli
Niech Ktoś pomyśli 13.02.2019, 10:10
Najlepiej utrzymywać szkoły bez dzieci to jest pomysł 😳Subwencja jest przyznawana na ucznia nie na klasę czy placówkę.Mało dzieci to mało pieniędzy których nie starcza na wypłaty i utrzymanie budynku.Racje bytu mają większe szkoły gdzie subwencja pokrywa wydatki.Jak gmina ma kilka szkół do których dokłada to problemy finansowe murowane!!!Racjonalnie trzeba wybrać szkoły z najlepszym zapleczem i tak zrobiono.Dzieci dowozi się w większości gmin to żadna tragedia!Szkoda że pedagodzy w sprawy dorosłych mieszają dzieci.Zadaniem gminy jest zorganizowanie wszystkiego bez szkody dla dzieci i nauczycieli.W gminnych (4) szkołach są nauczyciele którzy mogą iść na zasłużone emerytury.Może nie będzie nadgodzin lub będą etaty łączone ale praca będzie.Gmina ma obowiązek wszystko przemyśleć ,wyliczyć i zorganizować.Jeśli nic nie będzie robić to długi będą tylko się powiększać.Iwestycje to przyszłość dorosłych i dzieci i o to trzeba się troszczyć i zabiegać!
Niech ktoś się w końcu zam...e.
Niech ktoś się w końcu zam...e. 13.02.2019, 22:42
Na emerytury może mogłoby pójść 2 czy 3 nauczycieli. Wysyłać na kompensacyjne to wstyd, mają prawo pracować do 65 roku życia. Wiecie , ile wynosi kompensacyjny? 1000 zł! To ma być to godne życie? W imię czego mają odejśc? Bo Kocurek walczy o swoja szkółkę w Góralicach, w której jest może 50 dzieci i prawie 30 nauczycieli? Która najwięcej w gminie kosztuje? Ale o tym się nie mówi, tylko podaje dane z chybionego audytu i dane z sufitu się bierze byle tylko wybielić szkołę w Góralicach, Jak się zatrudnia niepotrzebnych ludzi i w gminie, i w szkołach, znajomków, mężulków itd, jak na stołku dyrektorskim jest 65 letnia emerytka, to potem problem z pieniędzmi jest! Oszczędzajmy wszyscy!
Do niech ktoś pomyśli...
Do niech ktoś pomyśli... 13.02.2019, 10:52
Najsprawiedliwiej byłoby gdyby wyliczyć koszty utrzymania wszystkich szkół i ta która pochłania najwięcej pieniędzy to ja zamknąć! To będą wtedy oszczędności!
Dobra rada
Dobra rada 13.02.2019, 10:24
Po co komu duża szkoła jak dzieci nie ma? Po co utrzymywać wielkiego molocha który pomieści 300 dzieci skoro dzieci jest dużo mniej i ponoć w przyszłości nie będzie ich więcej! Chyba w tym wypadku lepsze dla gminy jest utrzymanie małej szkoły, to będą wtedy oszczędności! Niech ta garstka dzieci z Goralic przeniesie się do Stołecznej.!!!
a?
a? 13.02.2019, 11:55
A gdzie przenieść dzieci z Goralic?
Dobra rada
Dobra rada 13.02.2019, 12:01
No własnie do Stołecznej!
a?
a? 13.02.2019, 12:05
A z Gogolic?
patrzymy w przyszłość
patrzymy w przyszłość 13.02.2019, 12:15
To już nieaktualny temat:)..teraz władza główkuje, co zrobić z niepotrzebna szkołą w Góralicach..

Pozostałe