Trasa rowerowa zamiast nieczynnego torowiska na trasie Gryfino -Pyrzyce

  • 23.05.2019, 11:56
  • igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Trasa rowerowa zamiast nieczynnego torowiska na trasie Gryfino -Pyrzyce
Nieczynne torowisko zamieni się w ścieżkę rowerową. Dla jednych będzie to alternatywa w dotarciu do pracy, dla drugich atrakcja turystyczna. Na nową infrastrukturę musimy jednak poczekać, bo budowa ponad 11-kilometrowej trasy prowadzącej z Kozielic do Tetynia ruszyć ma z początkiem 2021 roku. Na razie inwestycja ma zagwarantowane mocny zastrzyk unijnego wsparcia Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, co znacząco pomoże w realizacji przedsięwzięcia.

Rowerowa inwestycja to forma rewitalizacji dawnej infrastruktury komunikacyjnej oraz nadanie jej nowych, użytecznych funkcji. Najpierw ścieżka dla cyklistów zostanie zaprojektowana, a potem wybudowana. Trasa przebiegnie po śladzie nieczynnego torowiska. Ponad 11-kilometrowy jej odcinek prowadzić będzie z Kozielic do Tetynia. W ciągu drogi znajdą się 3 punkty obsługi rowerzystów. Dodatkowo nie zabraknie tablic informacyjnych z oznaczeniami miejscowości i odległościami do nich, a także charakterystycznymi miejscami np. z pięknymi widokami.

Przedsięwzięcie, które łączy w sobie funkcje rekreacyjne, a także społeczne i edukacyjne kosztować będzie władze gminy Kozielice 5 mln zł. Urząd Marszałkowski przeznaczy z puli eurofunduszy prawie 3,6 mln zł. Unijna dotacja pozwoli pokryć znaczącą część zaplanowanych wydatków. Realizacja projektu ma się rozpocząć w połowie 2020 roku. Prace budowlane ruszą zaś w styczniu 2021 roku, by zakończyć się najpóźniej w listopadzie 2022 roku.

Trasa ma szanse połączyć się ze scieżkami rowerowymi w gminie Banie

 

 

 

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (9)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

......
...... 24.05.2019, 05:40
Kozielice -Tetyń to trasa Pyrzyce -Godków a nie Pyrzyce Gryfino .Niemcy zostawili nam piękną infrastrukturę kolejową .Gryfino-Pyrzyce -Choszczno,Gryfino-Chwarstnica-Stare Czarnowo-Szcz.Dąbie(tak było takie połączenie)Pyrzyce -Godków,Stargard Szcz.Pyrzyce Kostrzyn..Popatrzcie jak to wszystko sie zazębiało .Teraz co?Ruina i pustynia komunikacyjna .Wystarczyło ciężki transport zamienić na autobusy na szynach (twu-trzy członowe)
Kolejorz
Kolejorz 24.05.2019, 20:47
Dokładnie. Pod koniec przewozów pasażerskich na liniach 411 i 419 pozostawało dużo ludzi, oczywiście o odpowiednich porach. Niestety linia od Sobieradza (Chwarstnicy) do Dąbia nie ma racji bytu, bo jest długa, kręta i no niepotrzebna. Przewozy na niej zostały zawieszone już w '46.
Kolejorz
Kolejorz 23.05.2019, 23:53
Marszałek ja pierdziele mamy już więcej kilometrów dróg rowerowych niż kolejowych. Ty chcesz rozwijać Zachodniopomorskie? Chyba niszcząc gospodarkę (przemysł), zamieniając to w "proekologiczne" akcje. Te pieniądze mógłbyś wpakować w remont nieczynnych tras lub budowę pożądanych torowisk tramwajowych czy dróg w Szczecinie lub chociażby wymianę taboru. Niee, pieprznij wszędzie te drogi dla rowerów. Inwestycje w rolnictwo czy leżący u nas w województwie przemysł. Jakim prawem stocznia jest półniemiecka i półpolska?! Coś mi tu te twoje akcje śmierdzą. Ciekawe jak reagujesz na to, że niemcy na południu powiatu gryfińskiego wykupują masowo działki i chcą te osiedla nazywać po niemiecku, tworząc małe dystrykty.
Ale po co kolej na zadupiach, tylko militarnie może być potrzebny
Ale po co kolej na zadupiach, tylko militarnie może być potrzebny 26.05.2019, 12:48
Daj przykład z tym wykupywaniem ziemi i chociaż jedną nazwę zniemczoną.
Komuniści zrujnowali przemysł łącznie z koleją , co się dziwisz jak dalej w urzędach , szkołach itd pracują stare komuchy.
Kto dostał taką pracę za komuny musiał być powiązany i służyć na szkodę kraju, począwszy od ogłupiania dzieci w szkołach.
Kolejorz
Kolejorz 26.05.2019, 17:11
Pod Cedynią jakiś czas temu, w okolicy Morynia się niemcy budują i tam chcą otwierać swoje osiedlo - wsie. A zniemczonej nazwy jeszcze nie ma. Komuniści właśnie przemysłu nie zrujnowali. To samo kolei. Był on przystosowany do tamtej gospodarki po prostu. Niestety, nie wymienie kto, ale pewne osobistości wolały wyprzedać to, co mieliśmy, zamiast reformować. Kolej przeżyła wtedy ciężki okres, bo zamykane było prawie wszystko prócz magistralek, pierwszorzędowych i częściowo drugorzędowych linii. I pomyśleć, że sugerowali się jakąś durną firmą z USA, która nawet nakazała zamknąć nadodrzankę czy linię z Poznania do Wrocławia. A kolej na zadupiach? A ja nie mówię tu tylko o przewozach pasażerskich. Parsowo, Bielice, Banie - tam masz rolnictwo rozwijające się, miałeś również ładownie. Pyrzyce to samo, choć tam i węgiel wożą. Rów, Tetyń podobnie, lecz tam i drewno masz. Do Kluczewa, cukrowni, dalej dojeżdżają pociągi. Do Głazowa, do Maldrobudu do niedawna też zdawki jeździły, ale no niestety, musieli zrezygnować, bo PLK się wypięła na 422 i postawili tam nieprzejezdność.
obcy
obcy 23.05.2019, 20:40
Czyż PiSiory nie obiecywały powrotu PKS a tu klapa rowerem do roboty
......
...... 24.05.2019, 05:41
pisiory obiecaja wszystko aby utrzymać sie przy korycie
Marszałek z peło
Marszałek z peło 23.05.2019, 14:17
Bede cioł wstęgi.
buraki z Gryfina:)
buraki z Gryfina:) 23.05.2019, 16:30
Tylko trzymaj, żebyś na wietrze nie musiał za nią ganiać, jak my niedawno...

Pozostałe