Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 03:44
Reklama

Zobacz kampanię Lecha

Od 4 do 26 czerwca 2019 roku w Muzeum Narodowym w Szczecinie – Centrum Dialogu Przełomy można oglądać pierwodruk słynnego plakatu „W samo południe 4 czerwca 1989” autorstwa Tomasza Sarneckiego.
Zobacz kampanię Lecha

Plakat był najbardziej rozpoznawalnym materiałem promującym kampanię „drużyny Lecha”, którą opozycja prowadziła przed wyborami wiosną 1989 roku – Gary Cooper jako dobry szeryf walczący o sprawiedliwość, zdawał się gwarantować opozycji zwycięstwo, które faktycznie odniosła. W 1999 r. Victoria & Albert Museum w Londynie uznało dzieło Sarneckiego za jeden ze stu najważniejszych plakatów XX wieku.

 

Plakat „W samo południe 4 czerwca 1989” można oglądać w Przestrzeni dialogu MNS–CDP (poziom –1) w otoczeniu dwudziestu plakatów wykonanych z okazji 30. rocznicy wyborów czerwcowych przez wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kamieniu Pomorskim.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama