Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 18:22
Reklama
Reklama
Reklama

Przyjechali zobaczyć jak u nas jeździ się rowerami

To już trzecia delegacja samorządowców, która w ostatnim czasie zdecydowała się przejrzeć sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego. Nic w tym dziwnego, bo oprócz naszego regionu tylko Małopolska podjęła się budowy spójnego systemu tras turystycznych.
Przyjechali zobaczyć jak u nas jeździ się rowerami

-Zarówno mieszkańcy regionu jak i przybywający do nas turyści wypowiadają się bardzo ciepło o powstającej sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego. Zainteresowanie projektem przyciąga samorządców z innych części kraju, którzy chcą czerpać z naszych doświadczeń. Trzymamy kciuki za pomysły dolnośląskie i liczymy, że w przyszłości dojedziemy tam trasą Blue Velo, która u nas na kilku odcinkach jest już gotowa – powiedział wicemarszałek Tomasz Sobieraj, który wziął udział w prezentacji tras rowerowych.

 

Jak projektować atrakcyjne trasy rowerowe, jak rozwiązywać kwestie formalno-prawne, jak współpracować z lokalnymi gminami, na których terenie powstaje infrastruktura dla rowerowych turystów. To niektóre z kwestii jakie interesowały dolnośląskich samorządowców, wśród których byli m.in. członkowie Zarządu Województwa Dolnośląskiego Michał Bobowiec i Tymoteusz Myrda.

 

Goście poznali trasę Velo Baltica, w okolicach kładki pieszo-rowerowej wybudowanej na wydmach przez Gminę Kołobrzeg, a także przejechali odcinek Pleśna – Sarbinowo oraz fragment drogi rowerowej prowadzącej z Karlina do Kołobrzegu. Gościom przedstawiono również dobre praktyki i wyzwania, jakie często się pojawiają na etapie projektowania i realizacji inwestycji.

 

Realizowany przez Województwo Zachodniopomorskie projekt Sieci Tras, to prawdziwa rowerowa rewolucja na Pomorzu Zachodnim, która będzie liczyła 1100 km szlaków. Nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane, bądź są budowane przez lokalne samorządy. W ubiegłym roku Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego kosztem ok. 44 mln zł zbudował i oznakował ok. 110 km tras. W roku bieżącym realizujemy trasy rowerowe o długości blisko 290 km, a nakłady finansowe dla tych zadań przekraczają 75 mln zł. Większość inwestycji zostanie zakończona w przyszłym roku, a równocześnie są przygotowywane kolejne zadania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama