Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 20:47
Reklama
Reklama
Reklama

Wybrali wykonawców drogi nad morze

Wybrano najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę drogi S3 między Świnoujściem a Troszynem. Zgodnie z procedurą kolejnym etapem jest kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Wybrali wykonawców drogi nad morze

Zmiana PBDK

Dla odcinka Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km została wybrana oferta firmy Polaqua o wartości 688,8 mln złotych, natomiast dla odcinka Dargobądz - Troszyn o długości 16 km oferta konsorcjum Polbud Pomorze, Intop i PRD Nowogard o wartości 679,3 mln złotych. Wybór ofert był możliwy dzięki zwiększeniu finansowania na realizację tego odcinka S3 o 300 mln złotych w przyjętej w ubiegłym tygodniu nowelizacji Programu Budowy Dróg Krajowych oraz idącej za tym decyzji Ministra Infrastruktury o zatwierdzeniu aneksu do Programu Inwestycji.

 

Ostatnia prosta przed podpisaniem umowy

Z dniem wyboru ofert zaczyna biec termin 10 dni na ewentualne odwołania dla pozostałych oferentów w przetargu. Jednocześnie dokumentacja przetargów trafi do Urzędu Zamówień Publicznych w celu dokonania kontroli uprzedniej postępowań - obowiązkowej czynności dla projektów o dużej wartości. Podpisanie umów planowane jest w III kwartale tego roku.

 

Zaprojektowanie i budowa

W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

 

Ostatni odcinek S3, który pozostał do realizacji

Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
kiero 27.06.2020 21:15
na tym odc. powinny byc w okolicy Miedzyzdrojow i Swinoujscia po 3 pasy. po wybudowaniu beda zatory w okresie od maja do wrzesnia.

Juzer 28.06.2020 19:27
Jakby były po trzy pasy to by się robiły zatory na zwężeniach dwóch, a jak będzie wszędzie po dwa pasy to przy braku korków - widm, które teraz powstają przed ograniczeniami prędkości w miejscowościach, będzie się płynnie jechało.

ktoś 28.06.2020 19:44
Jakby były po trzy pasy to by się robiły zatory na zwężeniach dwóch, a jak będzie wszędzie po dwa pasy to przy braku korków - widm, które teraz powstają przed ograniczeniami w miejscowościach, będzie się płynnie jechało.

Gość 27.06.2020 18:21
Pan Główny Specjalista to występuje w imieniu własnym, rodziny, czy też kogoś reprezentuje.

Za 8000 na rękę 27.06.2020 22:26
Pielechowski ? Spytaj Srutututu.

No bo to było przed wyborami 27.06.2020 15:24
Ni ma obwodnicy Gryfina ani obwodnicy Raddziszewi Czepin ani nawet obwodnicy Słoneczna. Co jest ? Pamiętam te konferencje w dawnej sali ślubów w USC i stado posłów pisaków.

pytam 26.06.2020 23:55
A kiedy zrobią?

@@@ 26.06.2020 18:18
Ciekawe, że na tej mapie nie ma żadnych obwodnic Gryfina ani projektowanych ani w realizacji ? Są tylko obwodnice Wałcza, Szczecina i Myśliborza. Pamiętacie ten cyrk organizowany przez Mnietka w ubiegłym roku ?

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama