- Dodajmy jeszcze, że przebudowa przepustu nie była możliwa w trakcie remontu drogi, który był prowadzony w 2017 r. na dwóch odcinkach: Gryfino-Wełtyń i Wełtyń-Gardno, ze względu na ograniczony zakres tego remontu. Polegał on na wyrównaniu nawierzchni masą bitumiczną i ułożeniu tzw. warstwy ścieralnej, czyli wierzchniej warstwy nawierzchni drogowej, która zabezpiecza konstrukcję drogi przed bezpośrednim oddziaływaniem ruchu i przedostawaniem się wody.
Remont drogi był pilny z uwagi na bardzo zniszczoną nawierzchnię. W sierpniu 2017 r. Zarząd Województwa wygospodarował dodatkowe środki, które pozwoliły na jego przeprowadzenie w ramach tzw. zadań jednorocznych, czyli z terminem realizacji do końca 2017 r. Inwestycja taka nie wymaga zlecania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę. Wykonuje się ją na tzw. zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych do Urzędu Wojewódzkiego - informuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.
Przebudowa przepustu wymaga natomiast uzyskania pozwolenia na budowę oraz wszystkich uzgodnień z właścicielami urządzeń podziemnych branży energetycznej i teletechnicznej oraz uzyskania pozwolenia wodnoprawnego wydawanego przez Wody Polskie. Dokumentacja na przebudowę przepustu była gotowa w 2018 r.
Wyłączenie 20-metrowego odcinka, na którym wystąpiło zapadlisko, z przeprowadzanego w 2017 r. remontu, spowodowałoby narażenie uczestników ruchu na niebezpieczeństwo. Mając to na względzie podjęto decyzję o wykonaniu nowej nawierzchni na całym odcinku - dodaje ZZDW.
Informację podjemy jako pierwsi.
O nowym terminie remontu drogi napisaliśmy tutaj:
Napisz komentarz
Komentarze