Czekaliśmy tydzień i w międzyczasie pojawiło się wiele komentarzy
-Odpowiadać powinien urzędnik, który ustalił drogę z pierwszeństwem na tę prowadzącą do pana Milera. To jest kwestia czasu kiedy nastąpi tam kolejny wypadek. Ruch się zwiększył od kiedy jest Dino i objazd górką ul. Łużyckiej. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego JP II nagle na prostej staje się podporządkowana – uważa jeden z czytelników
My zapytaliśmy jakie kroki podejmie gmina jako zarządca drogi, abyśmy będąc uczestnikami ruchu na tej ulicy czuli się w końcu bezpiecznie?
Tomasz Miler rezygnuje z mikroprogów, które… sam zainstalował
Tymczasem burmistrz Mieczysław w Sawaryn odpowiedź zlecił swemu zastępcy Tomaszowi Milerowi. Ten chwali sobie obecną organizację ruchu na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II i Władysława Reymonta. Za wypadek wini kierowcę, „który nie zachował szczególnej ostrożności przy dojeżdżaniu do skrzyżowania”. Przypomina, że progi były montowane, ale je ostatecznie usunięto, bo powodowały dodatkowy hałas. Czyli sam przyznał, że niepotrzebnie wydano pieniądze podatników. Poinformował także o dodatkowych znakach jakie zamontowano przy szkole. Cała odpowiedź w zamieszczonym przez nas pdf (tw takiej formie przysłał odpowiedź).
Mieszkańcy odpowiadają burmistrzowi
Zapytaliśmy mieszkańców co sądzą o pomyśle władz.
-Mikroprogi o które rzekomo zabiegali mieszkańcy?! Może warto (zmienić specjalistę albo się do niego w końcu udać) przestać konfabulować. Mieszkańcy chcieli progów zwalniających , które ograniczą temperament kierowców rajdowych stwarzających poważne zagrożenie. Burmistrz Miler wolał jednak uprzykrzyć życie mieszkańcom domagającym się poprawy bezpieczeństwa i zakłócającym jego urzędniczy spokój poprzez zastosowanie urządzeń emitujących hałas zamiast faktycznie spowalniających ruch - mówi jeden z mieszkańców.
-Praktycznie codziennie dochodzi do wymuszania pierwszeństwa na przywoływanym skrzyżowaniu i przekraczania prędkości na całej ulicy Jana Pawła II. Niestety nikt się tym nie interesuje jak w sposób skuteczny uspokoić ruch na całej ulicy. Skoro brakuje ewidentnie kompetencji w tym zakresie, być może warto skonsultować się z ekspertami ruchu drogowego jakie rozwiązania zastosować? Część mieszkańców ma obawy przed kolejnym bublem jakim były mikroprogi - ocenia czytelnik monitorujący ulice Jana Pawła II.
Napisz komentarz
Komentarze