Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 11:16
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Testują rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo na trasach rowerowych

Ładne, komfortowe i bezpieczne, takie są trasy rowerowe budowane na Pomorzu Zachodnim. By były jeszcze bezpieczniejsze, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, testowane są rozwiązania, które mogą znacząco poprawić bezpieczeństwo. Na zachodniopomorskich szlakach pojawiły się już linie krawędziowe, a teraz instalowane są świecące znaczniki. Mieszkańców i turystów zachęcamy do opiniowania tych rozwiązań, bo jeśli się sprawdzą, może być ich więcej.
Testują rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo na trasach rowerowych

- Szlaki rowerowe projektujemy tak, by wycieczki dawały frajdę i były bezpieczne. Tworzona przez nas infrastruktura spełnia ten wymóg, jednak są w regionie miejsca, gdzie chcemy wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia. Często proste, niekoniecznie kosztowne rozwiązania, mogą dać najlepsze efekty. Właśnie dlatego testujemy linie krawędziowe i znaczniki fotoluminescencyjne. Jeśli się sprawdzą, to pojawią się w kolejnych miejscach – wyjaśnia marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

 

Znaczniki fotoluminescencyjne

Pierwsze takie rozwiązanie pojawi się na odcinku Trasy Pojezierzy Zachodnich w miejscowości Sulimierz (Gmina Myślibórz) oraz na skrzyżowaniu drogi rowerowej z DW 151 pomiędzy m. Płotno a Lubiana (Gmina Pełczyce). Znaczniki fotoluminescencyjne będą świecić po zmroku, a zamontowano je w krawędziach dzięki czemu rowerzysta i pieszy wyraźnie widzą powierzchnię drogi rowerowej. Miejsca do przetestowania nowego rozwiązania zostały określone pod kątem możliwości poprawy bezpieczeństwa. W Sulimierzu krótki odcinek drogi rowerowej znajduje się w obszarze zabudowanym więc korzystają z niego również piesi. Odcinek nie jest oświetlony. Ponadto znaczniki zamontowano w miejscu gdzie droga rowerowa zmienia tor jazdy i przenosi się z nasypu kolejowego w drogę prowadząca do byłej stacji. Oddanie do ruchu gotowych odcinków planuje się na przełomie października i listopada. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, być może będzie stosowane również w kolejnych miejscach.

 

Linie krawędziowe

Kolejnym rozwiązaniem, które podnosi bezpieczeństwo są linie krawędziowe. To rozwiązanie zostało zastosowane na nowo otwartych odcinkach Waryń-Połczyn oraz Storkowo-Ginawa na Starym Szlaku Kolejowym. Dzięki liniom zarówno rowerzysta jak i pieszy są prowadzeni po drodze rowerowej nocą i widzą krawędzie szlaku.

 

Sezon jesienno-zimowy, kiedy szybciej zapada zmrok będzie czasem testowania obu rozwiązań. Zapraszamy rowerzystów i pieszych do włączenia się w akcję i umieszczania swoich zdjęć i komentarzy nt. rozwiązań na grupie Rowerem przez Pomorze Zachodnie na portalu społecznościowym facebook https://www.facebook.com/groups/pomzachodnierowerem .



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Pan 26.09.2020 16:25
Zaraz tubylcy będą to wyrywać bo na podwórku się przyda

CzasNaWotum 26.09.2020 13:17
Tylko w Mieszkowicach bez zmian. Zamiast zrobić normalną ścieżkę asfaltowa jak wszędzie to nie ,trzeba było się wyróżnić i z kostki zrobić kawałek niech się cieszą że chociaż tyle dostali. Za to gmina rachunek dostała spory, po znajomości. Gdzie są pieniądze co z dotacji na sciezke przesunięto tymczasowo na przeprawe w Gozdowicach . w Gozdowicach duchy sie ganiają a pieniądze ze ścieżki zniknęły. Prace wykonywane sa tylko tam gdzie są korzyści lub mieszkają znajomi. Remonty dróg, ogrodzeń, doprowadzenia wody, czy chodniki. Nawet jedzenie wydawane jest dla osób którzy pracują za granica... Wstyd !!! Czas na zmiany Burmistrza i zastepcy bo dobrali się jak krawat z koszulą.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama