-Mamy dwa potwierdzone przypadki zakażenia wirusem SARS-CoV-2 w inspektoracie ZUS w Gryfinie. Jednak osoby te nie były obecne w pracy już od 14 i 15 października. Nie są pracownikami, którzy mają kontakt z klientami - potwierdza Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
Wszczęli procedury
-Działamy zgodnie z zaleceniami sanepidu, jak w każdej tego typu sprawie – informuje nas Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
Ponadto ZUS już w czasie zagrożenia epidemicznego podjął specjalne działania, zgodnie z rekomendacjami organów państwowych.
-Zrobiliśmy to w trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników – mówi rzecznik. - Pracownicy ZUS mają bez ograniczeń dostęp do środków ochrony osobistej, między innymi takich jak płyny do dezynfekcji rąk, jednorazowe rękawiczki, maseczki i fartuchy ochronne. Na bieżąco kontrolujemy, jak jest zabezpieczona każda placówka. Pracownicy są informowani o obowiązujących zasadach w czasie epidemii - dodaje Karol Jagielski.
W bezpiecznej odległości od klienta
Przekazana przez czytelnika informacja mówiła, że urzędnicy z grupy rzyka obsługiwali ludzi. Nie znalazło to potwierdzenia. Zakażeni nie pracowali bezpośrednio z klientami. Według kierownictwa gryfińskiego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, pracownikom zostały przekazane wszelkie instrukcje.
-Przekazywane informacje dotyczą między innymi regularnego dokładnego mycia rąk wodą z mydłem, dezynfekowania ich środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy (min. 1,5 metra), ograniczenia wewnętrznych spotkań służbowych do absolutnie niezbędnego minimum, szczególnie w pomieszczeniach socjalnych i na korytarzach. Zalecenia dotyczą również tego, aby w miarę możliwości załatwiać sprawy bez osobistego kontaktu – najpierw należy wykonać telefon lub wysłać e-mail, a w ostateczności udać się do drugiego pracownika. Nasze placówki są regularnie dezynfekowane – zapewnia rzecznik.
Zmiany dotyczące pracy ZUS w poniedziałki
Sytuacja związana z koronawirusem zmusiła ZUS do zmian.
-Z powodu sytuacji epidemicznej sale obsługi klientów w ZUS w poniedziałki będą czynne w tych samych godzinach, jak w pozostałe dni tygodnia, czyli od 8 do 15 – informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
Zmiana będzie obowiązywać od najbliższego poniedziałku, 2 listopada 2020 r. Dotyczy wszystkich oddziałów. Bezpieczniejsze jest zapewne załatwianie spraw bez wychodzenia z domu i korzystanie z e-wizyt. Będą one dostępne od 4 listopada we wszystkich oddziałach ZUS. Z zakładem można się też kontaktować za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i telefonicznie. Do dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00, w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18.
Napisz komentarz
Komentarze