Brak dostaw ciepła, który wystąpił w Szczecinie w dniach 21–22 stycznia 2021 r., jest wyłącznie zaplanowaną decyzją Szczecińskiej Energetyki Cieplnej i nie ma żadnego związku z pracą należących do PGE elektrociepłowni Pomorzany i Szczecin.
Nie ma żadnych podstaw, by dzisiejsze wstrzymanie dostaw ciepła dla części mieszkańców Szczecina przez SEC wiązać z zakłóceniami w Elektrociepłowni Pomorzany, które dzisiaj wystąpiły na jednym z pracujących w niej bloków. Drobne i chwilowe zakłócenia nie miały wpływu na ciągłość dostaw ciepła ze szczecińskich elektrociepłowni PGE do lokalnego systemu ciepłowniczego. W wyniku zakłóceń jedynie nieznacznie obniżono temperaturę ciepłej wody dostarczanej do sieci, ale co ważne, w sposób ciągły była i nadal jest dostarczana do systemu. Z problemem uporano się szybko i już po godz. 13:00 uruchomiono pełne dostawy ciepła z Elektrociepłowni Pomorzany.
Bez zakłóceń i ze zwiększoną mocą pracuje Elektrociepłownia Szczecin, która od rana zwiększyła obciążenie o 9 MW oraz przepływ ciepłej wody sieciowej z 1000 m3 do 1200 m3
na godzinę. Możliwości produkcyjne tej elektrociepłowni są znacznie większe, ale SEC
nie zgłosił nam konieczności kolejnego zwiększenia mocy. Nasze elektrociepłownie w każdej chwili są także gotowe na uruchomienie kotłów rezerwowych.
Z informacji pozyskanych ze strony internetowej SECu wynika, że przerwa w dostawie ciepła była wcześniej zaplanowana przez dystrybutora sieci ciepłowniczej i nie jest związana z jakąkolwiek awarią po stronie PGE.
Sandra Apanasionek
Rzecznik prasowy – Koordynator współpracy z mediami
Biuro Komunikacji PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna
Napisz komentarz
Komentarze