Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 15:06
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

W przedszkolach nauka zdalna. W szkołach i przedszkolach obowiązek organizacji niektórych zajęć

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie, zgodnie z którym od poniedziałku do 11 kwietnia 2021 r. zawieszone zostaje stacjonarne działanie przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz innych form wychowania przedszkolnego; wprowadza się tam nauczanie zdalne.
W przedszkolach nauka zdalna. W szkołach i przedszkolach obowiązek organizacji niektórych zajęć

Autor: Fot. gov.pl

Chodzi o rozporządzenie ministra edukacji i nauki w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
 
Zgodnie z nim od 29 marca do 11 kwietnia zawieszone zostaje stacjonarne funkcjonowanie publicznych i niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Zajęcia mają być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego ustalonego przez dyrektora sposobu realizowania zajęć.
 
Jednocześnie dyrektorzy mają obowiązek zorganizować zajęcia w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, a także dla dzieci m.in. pracowników medycznych, pomocy społecznej, służb porządkowych i oświaty. Zajęcia mają być organizowane na wniosek rodziców.
 
Chodzi o rodziców dzieci, którzy: są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą, realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego, realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny, wykonują działania ratownicze, są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych, są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty.
 
Ze względu na specyfikę działania, nie będzie ograniczenia funkcjonowania przedszkoli specjalnych, oddziałów specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych oraz oddziałów przedszkolnych specjalnych w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych.
 
Utrzymane zostaje zawieszenie do 11 kwietnia zajęć stacjonarnych w szkołach podstawowych, szkołach ponadpodstawowych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i domach wczasów dziecięcych. Prowadzona jest tam nauka w formie zdalnej. Do 11 kwietnia zawieszone jest też nadal stacjonarne funkcjonowanie szkolnych schronisk młodzieżowych.
 
Do 11 kwietnia zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu, w tym zajęcia w formach kursowych, odbywać się będą wyłącznie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o ile wynika to z programu nauczania.
 
Do 11 kwietnia br. młodociani pracownicy z branżowych szkół I stopnia nie będą mieli organizowanych zajęć praktycznych u pracodawców. Pracodawca będzie zobowiązany zwolnić młodocianego pracownika z obowiązku świadczenia pracy.
 
Utrzymane zostają natomiast dotychczasowe regulacje dotyczące kształcenia w zawodach, dla których podstawa programowa kształcenia w zawodach przewiduje kształcenie zgodnie z wymaganiami określonymi w Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy oraz dotychczasowe regulacje dotyczące szkół kształcących w zawodzie technik pożarnictwa. W tych przypadkach zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu mogą być realizowane w miejscu ich prowadzenia, o ile w podmiocie przyjmującym uczniów na te zajęcia nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów.
 
Niezmienione pozostają dotychczasowe zasady dotyczące funkcjonowania szkół i placówek specjalnych.
 
Ograniczenie stacjonarnego funkcjonowania nie dotyczy szkół podstawowych specjalnych oraz szkół ponadpodstawowych specjalnych, funkcjonujących w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii ze względu na specyfikę ich funkcjonowania.
 
W przypadku szkół podstawowych specjalnych oraz szkół ponadpodstawowych specjalnych, w tym funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej, zajęcia mogą być prowadzone w szkole. O prowadzeniu zajęć w szkole - tak jak dotąd - ma decydować dyrektor szkoły.
 
W ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dopuszcza się możliwość realizacji zajęć, w szczególności zajęć rewalidacyjnych, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, za zgodą rodziców dzieci i uczniów posiadających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajęcia mogą być realizowane w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia.
 
Dyrektorzy mają też nadal obowiązek organizować zajęcia w szkole lub umożliwić naukę zdalną na terenie szkoły uczniom szkól podstawowych i ponadpodstawowych, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
 
W przypadku uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych, którzy nie mają możliwości nauki zdalnej w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły może umożliwić tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
 
Dyrektorzy szkół mogą też organizować uczniom klas VIII i klas maturalnych konsultacje indywidualne lub w małych grupach z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu maturalnego. Mogą też zorganizować w szkole testy sprawdzające poziom przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty lub egzaminu maturalnego, a także udostępnić pomieszczenia w szkole, centrum lub placówce, do przeprowadzania poszczególnych stopni konkursów, olimpiad lub turniejów.
 
Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 29 marca 2021 r. (PAP)
 
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
AJWAJ ALELUJA I NA SATURNA 28.03.2021 09:29
co wy sie przejmujecie nauką jak idzie WOJNA HA HA AH jakie znaczenie ma nauka w takich chwilach a tymbardziej plan zagospodarowania przestrzennego PGR-U GRYFINO HA HA AH JAREK ZARAZ KARTKI WPROWADZI NA ŻYWNOŚĆ I WOJSKO NA ULICĘ HA HA AH

Ruskie 28.03.2021 11:44
Komentarz zablokowany

pytajnik 27.03.2021 20:48
Proszę mi powiedzieć jak wygląda nauka zdalna w przedszkolu?

origami 27.03.2021 20:51
Jak na powyższym obrazku. Bez mamy się nie da.

Dyrekcja 27.03.2021 21:31
Więc tak , objaśniam. L1.Śniadanie zdalne z procy jak trafię w twarz, a jak trafię w ścianę to walka z karaluchami o okruchy. L2. Zabawa. Dzieci dezynfekują wszystko co dotkniemy alkoholem wysokoprocentowym. 3 Leżakowanie. Wszystkie dzieci śpią . Panie nauczycielki też. Po dezynfekcji . 4. Do domu.

przedsz kolanka 27.03.2021 22:00
Dyrekcja jak zwykle dow cipna.

Piotruś sredniak 28.03.2021 07:47
Potwierdzam

Hos 28.03.2021 11:52
Wyjaśniam:To tak samo jakby Straż Pożarna pracowała zdalnie i gasiła pożary przez internet.

naucz. 28.03.2021 11:55
Hos wyjątkowo nietrafne porównanie.

Hos 28.03.2021 15:59
Jest to jak najbardziej trafne porównanie.Po nicku domniemam że jesteś nauczycielem ale po twoim wpisie domniemam że jakimś niedouczonym nauczycielem.Więc wyjaśnię ci o co chodzi z tymi przedszkolami.W przedszkolu dzieci jak najbardziej również się uczą.Jednak uczęszczanie do przedszkola nie jest obowiązkowe(do zerówki tak) a istotą jego istnienia jest pozostawienie w nim dzieci pod opiekę z powodu pracy obojga rodziców.Wprowadzenie nauki zdalnej w przedszkolu wiąże się z nie pójściem do pracy któregoś z rodziców.Tylko kompletny idiota coś takiego by wymyślił.Nauka zdalna w przedszkolu hahaha....Nie mylić z zerówką lub oddziałem klasy zerowej w przedszkolu,tam nauka zdalna jest jak najbardziej na miejscu.Jeśli ktoś wpadł na pomysł żeby zamknąć przedszkola,powinni je po prostu zamknąć i tyle.Rodzice i tak będą musieli zaprowadzić swoje pociechy do babci lub dziadka żeby móc iść do pracy a nie zajmować się przedszkolną nauką zdalną bo takie coś to mógł wymyślić tylko jakiś tępak z naszego nierządu typu San Eskobar itp.Wystarczy że lekarze leczą na odległość udzielając teleporady a to nawet teleporada nie jest bo teleporada kojarzy mi się z widzeniem pacjenta przez lekarza powiedzmy na skype lub innym komunikatorze.To co stosują teraz lekarze to raczej phoneporada a nie teleporada.

ono 27.03.2021 19:48
a jeżeli jedno z rodziców nie pracuje a drugie jest w w/w jednostkach?

Sąsiad szkoda babci czy nie szkoda 27.03.2021 21:22
Zapakować do worka po butach i powiesić na wieszaku . A ty jak nie wiesz jak się pozbyć niechcianego dziecka to zapytaj sąsiada.

Czytam 27.03.2021 22:15
Ze strony ministerstwa: Wsparcie powinny uzyskać rodziny, w których przynajmniej jeden z rodziców jest zatrudniony w podmiocie leczniczym lub świadczy usługi na rzecz przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się pandemii.

Zenia 28.03.2021 13:32
Jak nie pracuje to nie powinno w ogóle być przyjęte do przedszkola ! Przypominam ze dziecko jest własnością rodziców a nie przedszkola !

!!! 28.03.2021 15:40
dziecko to niczyja WŁASNOŚĆ, tylko żywa istota durna babo!!!

Kto pyta nie błądzi 27.03.2021 18:45
A co z katechezą ? Czy dzieci muszą chodzić na codzienną posługę na plebanię zgodnie z grafikami dostarczonymi przez katechetów ?

Dr. 27.03.2021 21:19
Aaaa te dzieci, niech chodzą , tych nie szkoda , a i rodzice to dur nie.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama