Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 09:32
Reklama
Reklama
Reklama

Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Narodowy Fundusz Zdrowia pochwalił się nową usługą, z której Polacy skorzystają po godzinach funkcjonowania placówek zdrowotnych. Pomoc uzyskamy bez wychodzenia z domu, w kilku językach. Przygotowano też ścieżkę obsługi dla osób niedosłyszących.
Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Autor: Ministerstwo Zdrowia / Twitter

TPK, czyli Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Wielu z nas spotkało się z sytuacją, kiedy w późnych godzinach wieczornych nagle dopadał nas ból lub niepokojące samopoczucie. Dotychczas, aby uzyskać pomoc, należało udać się na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Pandemia sprawiła, że nauczyliśmy się korzystać z teleporad. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa nowa usługa, którą zaprezentował NFZ. Dzwoniąc pod bezpłatny numer połączymy się z pielęgniarką lub położną, które w razie potrzeby, po krótkim wywiadzie przekierują nas do odpowiedniego lekarza. To ułatwienie zwłaszcza dla osób, które nie maja w pobliżu miejsca zamieszkania Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, b świadczącego nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.

„Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. (…) Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.” – czytamy w komunikacie NFZ.

Tylko w Polsce, ale w kilku językach

Pomoc medyczna przewidziana jest dla wszystkich osób mieszkających i ubezpieczonych w Polsce. Nie dodzwonimy się z numerów zagranicznych, ale jeśli osoba mieszkająca w naszym kraju będzie potrzebowała rozmowy w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – uzyska ją. Dla osób niedosłyszących dostępne będą wideoporady obsługiwane przy pomocy tłumacza języka migowego.

 Lekarz zadecyduje

Jeśli będzie potrzeba, lekarz lub pielęgniarka w trakcie rozmowy wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Rozmówca może też wysłać do pacjenta Zespół Ratownictwa Medycznego, jeżeli stan zdrowia będzie wskazywał na potrzebę pilnej pomocy. W mniej naglących przypadkach, wymagających bezpośredniego badania, lekarz może poprosić petenta, aby udał się na SOR.

Jak skorzystać?

Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200. Teleplatforma jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 oraz w święta i wszystkie dni ustawowo wolne od pracy od godziny 8:00 do 8:00 następnego dnia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Kamil M. 26.05.2021 19:17
Czy POmoc medyczna też będzie udzielona Pani tzw. POsłaninki Kotuliny ?? Tu raczej psychiatra POtrzebny . Cała Polska ma ubaw z Protestu 11 nawiedzonych !!!

nic nie kojarzę 26.05.2021 19:23
Jakiego protestu? O czym mówisz? O jakie 11 osób chodzi?

o kogo kaman 26.05.2021 19:31
Ja w ogóle nie znam baby !

TKM 26.05.2021 20:01
Nie ćpaj !!

Srutututu 26.05.2021 13:54
To szybciej do tej parówy knagulca się dodzwonimy

Knaga 26.05.2021 14:48
Dobre i trafne szacunku cycu szacun

prosper z baltazarei i jego ocet z 7 złodziei ha ha ah 26.05.2021 13:32
Komentarz zablokowany

ech 26.05.2021 13:28
Znowu teleporada?

praktyka 26.05.2021 13:24
Okaże się dopiero w praniu.

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama