Ograniczenia dla niezaszczepionych. Polacy mówią, co o tym myślą

  • 26.07.2021, 11:55
  • News4Media
Ograniczenia dla niezaszczepionych. Polacy mówią, co o tym myślą iStock
Coraz głośniej spekuluje się na temat wprowadzenia w Polsce ograniczeń dla osób, które nie zdecydowały się na przyjęcie szczepionki przeciwko COVID-19. Zakazy miałyby dotyczyć m.in. życia kulturalnego, korzystania z usług przewoźników oraz lokali gastronomicznych. Polacy powiedzieli, jak oceniają pomysł tego typu podziałów.

United Surveys, na zlecenie Wirtualnej Polski, zapytał grupę tysiąca Polaków o to, jak oceniają pomysł wprowadzenia ograniczeń w społecznym funkcjonowaniu niezaszczepionych osób. Ankieta podzielona była na sześć kategorii.

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu, na pytanie „Czy w Polsce osoby niezaszczepione przeciwko COVID-19 powinny mieć zakaz wstępu do restauracji i kawiarni?”, w 40 proc. odpowiedzieli, że istnieje potrzeba wprowadzenia takiego rozwiązania. 54,6 proc. pytanych nie widzi potrzeby dzielenia klientów gastronomii pod względem przyjęcia szczepionki. 5,4 proc. ankietowanych nie umiało wskazać jednoznacznej odpowiedzi.

Podobne pytanie dotyczyło zakazu wstępu do centrów handlowych. 58,6 proc. z respondentów uważa taki zakaz za zbędny. 34,1 proc. nie wyraziło chęci mijania się w korytarzach galerii z osobami niezaszczepionymi. 7,3 proc. uczestników badania nie określiło swojego zdania w tej kwestii.

Kolejne pytanie, które pojawiło się w badaniu United Surveys, wykazało znacznie większe różnice w poglądach jego uczestników. Tym razem zostali poproszeni o wskazanie, czy niezaszczepieni Polacy powinni mieć zakaz wstępu do placówek medycznych. Jedynie 20,8 proc. pytanych odpowiedziało twierdząco. 76,3 proc. uważałoby takie restrykcje za nieakceptowalne. 2,9 proc. ankietowanych wstrzymało się od odpowiedzi.

61,7 proc. badanych nie poparłoby zakazu podróżowania środkami komunikacji publicznej bez stosownych zaświadczeń o przyjęciu szczepionki. 30,2 proc. respondentów wyraziłoby aprobatę wobec takiego podziału. 8,1 proc. osób biorących udział w ankiecie, nie umiało wskazać konkretnej odpowiedzi.

Podobnie sytuacja wygląda pod kątem parków rozrywki i ośrodków kultury. Tam osoby niezaszczepione nie byłyby mile widziane przez 36,6 proc. respondentów. 56,7 proc. z nich nie oczekiwałoby wprowadzenia zakazu korzystania dla osób bez paszportu covidowego. 6,7 proc. pytanych nie ma zdania.

Badani odpowiedzieli też, czy istnieje ogólna potrzeba wprowadzenia jakichkolwiek ograniczeń dla osób, które nie przyjęły preparatu przeciwwirusowego. 53,7 proc. uczestników sondażu odpowiedziało, że powinno się stosować restrykcje wobec nieszczepionych Polaków. 41 proc. pytanych nie widzi takiej potrzeby. 4,4 proc. respondentów nie wskazało żadnej z powyższych odpowiedzi.

Sondaż został przeprowadzony drogą telefoniczną 24 lipca.

News4Media

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (51)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

cytat
cytat 27.07.2021, 12:25
proste porównanie Dzisiaj, 11:47 W Wlk Brytanii 70% dorosłych jest w pełni zaszczepionych - po pierwszej dawce jest 90%.
Liczba zachorowań - 24 tysiące (320 razy więcej niż w Polsce), liczba zgonów - 14 (DWA razy więcej niż w Polsce)...
I tyle w kwestii antyszczepionkowych debili...
Utopia
Utopia 27.07.2021, 21:38
Nie powtarzaj sie, bzdury piszesz, przeczytaj to zrpbiles skopiuj, wklwj, ale ze zrozumieniem
do utopka
do utopka 27.07.2021, 22:25
Cymbałku - przecież to dane statystyczne - trudno ci zrozumieć? tylko dwa razy więcej zgonów i ponad 300 razy więcej zachorowań - bo 90% przyjęło już chociaż pierwszą dawkę w Wlk Brytanii...
hyhy
hyhy 27.07.2021, 22:29
Dla niektórych statystyka to wyższa matematyka. Nie czają po gimbazie.
łowca trolli
łowca trolli 26.07.2021, 21:15
Wrogie Polsce służby troli trolli popierają antyszczepionkowców. Czyż nie jest to wymowne?
popieram
popieram 26.07.2021, 21:10
W imię odpowiedzialności i równości społecznej trzeba wprowadzić.
Pikuś
Pikuś 26.07.2021, 20:04
Głosy rozkładają się podobnie jeśli chodzi o poparcie dla partii politycznych. Za ograniczeniami są zwolennicy PiS z wypranymi mózgami przez tvpis. Wszystkich tych neofaszystów pragnących komukolwiek ograniczać jakiekolwiek prawa powinno się izolować ze społeczeństwa.
Pikuś
Pikuś 27.07.2021, 10:12
No więc proszę o wyjaśnienie was pisowskich specjalistów z kaczej d.... Jeżeli jesteście zaszczepieni więc jesteście bezpieczni, dlaczego obawiacie się niezaszczepionych? A może ta szczepionka nie gwarantuje bezpieczeństwa? Jak to jest?
Pikusiu - czy ci amok rozum odebrał?
Pikusiu - czy ci amok rozum odebrał? 27.07.2021, 11:34
Durniu - wiedza przyrodnicza nie ma poglądów partyjnych - na mózg ci wojna polsko-polska padła? Spiski wszędzie widzisz?

Odpowiadam: Specyfikacja szczepionek mówi o skuteczności 65-85% (podaję z pamięci, ale rząd wielkości ten sam) - im mniej wokół INKUBATORÓW wirusa (czyli niezaszczepionych) - tym mniejsze prawdopodobieństwo "trafienia".
W dodatku - im więcej zaszczepionych, tym mniejsza szansa na rozwój mutacji - a w końcu każdy wirus (zresztą z bakteriami "antybiotykoodpornymi" podobnie) może zmutować, jeśli mu się da szansę.

Dodatkowo - jest niewielka grupa ludzi, która zaszczepić się nie może z przyczyn medycznych. Im więcej zaszczepionych - tym większa szansa na ich przeżycie (z reguły to osoby jednocześnie z grup ryzyka) - odbierzesz im szansę na życie tylko dlatego, że "nie będziesz się kłuł" jak swego czasu mówił Duda?

W grę wchodzi również zaangażowanie służby zdrowia w leczenie - zajęte szpitale, które nie mogą przyjmować innych chorych. I co z tego, że ktoś jest zaszczepiony - jak szpital będzie zamieniony na "kowidowy" do leczenia tych niezaszczepionych?
O kosztach nie wspominając - ale to przecież też jest coś za coś...

A co do twojej tezy o "pisowskich zwolennikach szczepień" - to już zwykły amok cię ogarnia - to w "bastionach pisowskich" jest najmniej zaszczepionych. O wypowiedziach Dudy o szczepieniach nie wspominając.
masz rację - antyszczepionkowcy to faszyści niszczący narody
masz rację - antyszczepionkowcy to faszyści niszczący narody 26.07.2021, 22:46
Masz rację - "neofaszyści wyprani z mózgów" to ci, co mając do dyspozycji środek zwalczający - chcą zniszczyć kraj trwającą dalej pandemią. I Unię przy okazji...
dobrze to ująłeś
dobrze to ująłeś 26.07.2021, 21:09
Według twojej nomenklatury to wy antyszczepionkowcy jesteście neofaszystami chcącymi ograniczyć wolność zaczepionym.
popieram
popieram 26.07.2021, 17:51
Przeciwnicy szczepień w debacie publicznej często sięgają po argument "łamania konstytucji" albo "ograniczania praw obywatelskich". Twierdzą, że każda ingerencja w ich swobody, wynikająca z braku przyjęcia szczepionki, jest bezprawna i antydemokratyczna. Obowiązkowe szczepienia? Nie. Ograniczenia przy wejściu do kin, teatrów, centrów handlowych? Nie ma mowy. Restrykcje związane z podróżą albo korzystaniem z gastronomii? Nie ma zgody.

Owszem, co do skali ewentualnych obostrzeń należy dyskutować, bo nie ma nic gorszego, niż deklaratywnie twarde prawo, które w praktyce nie jest respektowane, ale istotą demokracji - a to chyba nadal ustrój, w którym żyjemy - nie jest totalna wolność jednostki, ale wolność, która wiąże się z odpowiedzialnością za resztę społeczeństwa.

Właśnie dlatego w samochodzie musimy jeździć z zapiętymi pasami, w restauracjach nie można palić, musimy płacić składki zdrowotne itd. Na każdym kroku przestrzegamy reguł, z którymi można polemizować, ale które kolektywnie przyczyniają się do zachowania równowagi w państwie, które nigdy nie było i nigdy nie będzie w stanie zaspokoić sprzecznych żądań poszczególnych jego przedstawicieli. To, czego nie widzą przeciwnicy szczepień, którzy nieustannie odwołują się swoich swobód, polega na całkowitym ignorowaniu wolności osób zaszczepionych - pisze Makowski na wp.pl.
nie kapitulować a zwalczać głupotę
nie kapitulować a zwalczać głupotę 26.07.2021, 17:40
Prawie 19 mln Polaków podjęło decyzję o szczepieniu. Dzisiaj nie ma już wymówek, jeśli chodzi o dostępność, brak danych czy wiedzy. To najlepsza z wymyślonych przez człowieka strategii obronnych przed rozprzestrzenianiem się pandemii. Dlaczego ci, którzy zachowali się odpowiedzialnie, mają płacić cenę za niezaszczepionych? Dlaczego polski rząd wydaje się przed nimi kapitulować, gdy na świecie coraz częściej słychać głos: "nie szczepisz się, ponosisz konsekwencje"? - Piszą na WP. I słusznie
Ewa
Ewa 26.07.2021, 17:58
(...)
Skończ z fake newsami.
Komentarz usunięty
administrator
no nie
no nie 26.07.2021, 21:12
Sauron został Ewą teraz?
pytam
pytam 26.07.2021, 17:34
A dlaczego zaszczepieni mają płacić cenę za tych, którzy nie chcą się szczepić?
Xxc
Xxc 27.07.2021, 21:42
Hahaha hahaha podaj dowody na swoje slowa
Ewa
Ewa 26.07.2021, 17:59
Płacisz za mnie ZUS że tak chrzanisz?
A ty płacisz tyle, żeby starczyło?
A ty płacisz tyle, żeby starczyło? 26.07.2021, 18:20
Dziecko - mylisz ZUS z NFZ. A ile osób musi się składać na jedną dobę pod respiratorem kogoś, kto "nie szczepił się, bo nie"?
Ewa
Ewa 26.07.2021, 21:24
Nie płacę do NFZ , z czego mam niby korzystać z tych przekręconych respiratorów ? Za które koos zawinął kasę?
"nie płacę do NFZ"....
"nie płacę do NFZ".... 26.07.2021, 22:48
sraulon - skoro "nie płacisz do NFZ" - to znaczy, że nie jesteś ubezpieczony w Polsce - lecz się w chińskiej służbie zdrowia...
podatnik
podatnik 26.07.2021, 18:11
Ewa, sądzę że płacę za ciebie jak cię trzymają w tym wariatkowie.
Ewa
Ewa 26.07.2021, 21:26
Jeszcze trochę to tobie padnie na głowę z tego strachu przed wirusem .
..i tobie nadal to zostało...
..i tobie nadal to zostało... 26.07.2021, 22:49
Mylisz sraulon strach z wiedzą i rozsądkiem... No ale pierwotny człowiek na widok pioruna klękał ze strachu...
krótko i zwięźle
krótko i zwięźle 26.07.2021, 22:11
Kobieto to nie strach tylko przezorność. Jak się boisz to idź do psychiatry.
no nie
no nie 26.07.2021, 21:14
Ewa nie wkręcaj ludzi ponieważ nie ma takich przepływów gotówki Azji.
Ewa
Ewa 26.07.2021, 21:56
Oni są już tak zakręceni i przestraszeni że nic im nie pomoże.
Cóż
Cóż 26.07.2021, 17:22
O czym my mówimy ? Miałem COVID-a , do lekrza usiłowałem się zarejestrować przez trzy dni i nie ma że COVID, ważne że brak już numerków na e-poradę. Usiłując kolejny raz się dodzwonić zarejestrowałem się przez internet 17-03 na rządowej platformie e-pacjent. Jakąkolwiek odpowiedź dostałem 31-03 Odpowiedź brzmiała żebym się gonił bo e-pacjent kończy działalność no ale wtedy było już po wszystkim w sumie. Natomiast Sanepid zamiast skierować na testy kazał mi się zarejestrować do lekarza także błędne koło. Trzeciego dnia wstałem tak rano jak było to możliwe(co w moim stanie było wyczynem) i napierałem na telefon równo od 7 rano czyli z otwarciem przychodni, no tym razem się udało po godzienie słuchania melodyjek z gorączką i psim kaszlem zostałem wpisany na e-poradę. Teraz testy - z domowników tylko ja miałem objawy i to silne oraz wyraźnie świadczące o tym,że to nie grypka ani anginka, testy tylko mi oznajmiły że jestem ..Zdrowy, reszta rodziny - wynik pozytywny. Z tym wynikiem już nie walczyłem nie chciało mi się i nie dałem już rady, miałem już leki, dziwne syropki, zwolnienie lekarskie także O.K. Dopiero po jakimś czasie przy okazji zrobiłem testy na przeciwciała z których wynikało że jestem jednak po COVIDZIE (Cóż za odkrycie przy takich objawach) jak mniemam tak wysoki (hahaha) poziom walki z COVIDem obowiązuje zapewne w całym kraju także skąd zdziwienie ?
niecierpliwy
niecierpliwy 26.07.2021, 17:15
Popieram! Im szybciej tym lepiej.
tak uważam
tak uważam 26.07.2021, 17:12
Powinni mieć przede wszystkim zakaz rozmnażania się. Dzieki temu nie rodziłby się głupie jednostki i źle wychowywane przez głupoli.
LIZA
LIZA 27.07.2021, 21:44
i twoja wypowiedz dowodzi, ze juz twoi rodzice powinni miec zakaz rozmnazania sie
ale wstyd
ale wstyd 26.07.2021, 16:48
Chińskie szczepionki nie działają na Deltę i wogóle są bardzo słabe. Kraje które kupowały sie wycofują.
Niezaszczepiona
Niezaszczepiona 26.07.2021, 16:31
Mogą sobie dzielić. Mniej wydam w centrach handlowych, gotuję w domu, nie korzystam ze środków komunikacji. Rozrywkę sama sobie zapewniam. Ciekawe, kto pierwszy podniesie larum: niezaszczepieni czy restauratorzy, aktorzy, itp. Zrobią obostrzenia w 4 fali, to nikt nie skorzysta z w/w dobrodziejstw.
cóż...
cóż... 26.07.2021, 18:23
No to czego się denerwujesz - zrobić lockdown dla niezaszczepionych (chyba że ktoś - bardzo mało osób - z przyczyn medycznych nie mógł)...
I zobaczymy, czy pracodawcy będą patrzyli na pracowników, którzy do pracy nie przychodzą, bo "nie wierzą" w naukę...
brawo ty
brawo ty 26.07.2021, 16:47
do Niezaszczepiona: I tak powinni żyć trędowaci - z dala od zdrowej tkanki społeczeństwa.
Ewa
Ewa 26.07.2021, 17:41
Tylko pytanie czy ta zdrowa tkanka jest również zdrowa na umyśle!?
Niezaszczepiona
Niezaszczepiona 26.07.2021, 17:29
Pytanie, która tkanka jest zdrowsza- ta zaszczepiona czy ta niezaszczepiona? :))
do inteligencji szympansa
do inteligencji szympansa 26.07.2021, 17:35
Niezaszczepiona mózg sobie przeszczep.
Wiesiek
Wiesiek 26.07.2021, 15:52
Trzeba pamiętać o nadumieralność powodu epidemii. Na to ma wpływ szczepienie. "Dziennik Gazeta Prawna" podkreśla też, że stopień wyszczepienia społeczeństwa, a co za tym idzie, również odporność populacyjna, będą miały wpływ na liczbę zgonów po okresie wakacji.
Ewa
Ewa 26.07.2021, 16:53
Umieralność wzrosła bo rodzina nie może swoich chorych odwiedzac w szpitalu , obłożnie chory umiera z wycieńczenia bo personel ma go gdzieś , nie karmią i nie poja.
no nie
no nie 26.07.2021, 21:14
Ewa to macie ciężką sytuację tej Azji.
Sara65
Sara65 26.07.2021, 15:51
Jeśli nie ma ustawy o obowiazkowych szczepieniach to te wszystkie "zakazy i podziały" nie sa zgodne z prawem. Nie można niezaszczepionych traktować jak "trędowatych", to jest każdego wolny wybór, tym bardziej, że cała służba zdrowia nie bierze odpowiedzialności za szczepienia i szczepionki.
do głupiego trolla, co sieje fake newsy
do głupiego trolla, co sieje fake newsy 26.07.2021, 16:14
Można traktować jak "trędowatych" - podobnie jak brudnych i śmierdzących, których można wyprosić z tramwaju, restauracji - ze względu na dobro społeczne...
A twoje stwierdzenie o "braku odpowiedzialności" jest absurdalne - to Chiny bodaj Seszelom sprzedały swoją szczepionkę...
spójrzmy prawdzie w oczy
spójrzmy prawdzie w oczy 26.07.2021, 16:11
Jak nie można jak oni właśnie są tacy współcześni trędowaci.
uważam, że
uważam, że 26.07.2021, 15:13
Ma to sens!
Dr. Misio
Dr. Misio 26.07.2021, 14:13
Powinno być wprowadzone jak najszybciej.
Sapso
Sapso 26.07.2021, 14:24
Dr
Po pierwsze skrót Dr nie konczy sie kropką, to doeodzi ze tylko eierzysz w tv a nie potradosz muslec samodzielnie.
Po drugie podaj argumenty, dlaczego powinno byc wprowadzone według Ciebie ?
a ile błędów ty popełniłeś?
a ile błędów ty popełniłeś? 26.07.2021, 16:15
piszesz po polsku, a innych pouczasz o kropkach?
rozumiem
rozumiem 26.07.2021, 14:02
Trzeba wprowadzić aby się to dziadostwo nie rozprzestrzeniało.
XXX
XXX 26.07.2021, 14:19
Szok , jaki tok myślenia, a w zasadzie jego brak.
Wprowadzić co? Ograniczenia? Po co przrxiwjo czemu?
Czemuś czego nie ma? Bo do dzis nikt rzekomego wirusa srowida nie wyizolowany!!!
Obidzcie sie i zacznijcie myslec tp nie boli, a nie tylko opierać sie na wiadomościach z tv
do trolla
do trolla 26.07.2021, 16:16
"ja wirusa nie widzieł, jewo niet" mówił Łukaszenka - siejesz nawet nie fejki - to czyste debilizmy...

Pozostałe