Ścieki wlewają się nam do mieszkań! Mieszkańcy osiedla piszą list na temat awarii

  • 09.09.2021, 19:40
  • list do redakcji
Ścieki wlewają się nam do mieszkań! Mieszkańcy osiedla piszą list na temat… czyt.
Jesteśmy mieszkańcami Osiedla Flisacza 65A, 65B, 65C w Gryfinie, które zostało świeżo oddane. Pierwsi mieszkańcy wprowadzili się niecały rok temu, a w czerwcu tego roku rozpoczęły się odbiory w ostatnim bloku C. W okresie lipca 2021 roku zaczęły pojawiać się alarmy wydobywające się z przepompowni ścieków, która znajduje się bezpośrednio na osiedlu i trwały one ponad tydzień czasu. Wystosowaliśmy stosowne zapytanie do Zarządczyni naszej wspólnoty Partner Home II Sp.z.o.o., a także do inwestora, którym jest Maison Sp.z o.o. i do tej pory nie otrzymaliśmy logicznego wyjaśnienia całej sytuacji.

W krótkim czasie po występowaniu pierwszych alarmów, w bloku C wylały ścieki w dwóch mieszkaniach, a także na parterze klatki schodowej. Przy tej awarii interwencję podjął inwestor Maison Sp. z o.o., który stanowczo stwierdził, że winą były zanieczyszczenia, które dostały się do przepompowni. Następnie po niedługim czasie wystąpiła kolejna awaria, która również zakończyła się wylewem ścieków do mieszkań.

 

Przez pewien czas studnia była kontrolowana przez pracowników budowy, którzy pracują obok przy kolejnych budynkach inwestora. Załączali oni wszystko ręcznie, a to przyczyniło się do tego, że awarie przestały występować. Od Pana, który zajmował się „doglądaniem” przepompowni, dowiedzieliśmy się, że wielokrotnie musiał on ręcznie załączyć pompę, ponieważ było blisko do ponownej awarii, co skutkowałoby kolejnym wylaniem się ścieków do mieszkań.

 

Ponownie skierowaliśmy zapytania i sprawę do firmy Maison Sp. z o.o. odnośnie całej tej sytuacji. Otrzymywaliśmy wytłumaczenie, że my jako mieszkańcy jesteśmy w pełni winni tego co dzieje się z przepompownią, a także to, że winą jest nasze złe użytkowanie kanalizacji sanitarnej. Każdy nasz kontakt z inwestorem kończył się tym, że obarczano nas za źle działającą przepompownię, a także że to my za nią odpowiadamy. Organizowaliśmy liczne spotkania, zebrania i rozmowy z PUK Sp. z o. o., lecz strona dewelopera pozostała niezmienna. W trakcie spotkania w PUK Sp.z o.o, osoba reprezentująca dewelopera Maison Sp. z o.o., czyli wiceprezes spółki zaczął obarczać wszystkich za awarię i sytuację czyli nasz spór. W nerwach oskarżył Gminę Gryfino że oszukała ich jako inwestora ponieważ jak określił cyt.: "Gmina dostała od nas 2,5 miliona złotych i nic nie robi..", jest to dla nas też niewyjaśnione i zastanawiające.

W czasie występowania awarii, wystosowaliśmy zapytanie do PUK Sp. z o.o. w Gryfinie, gdzie poprosiliśmy o wydanie stosownej opinii odnośnie problemów z przepompownią, jej awariami, a także tym co można w tej sytuacji zrobić, aby się nie powtarzały. W bardzo krótkim czasie otrzymaliśmy wytyczne odnośnie tego, co należy zmienić by poprawić funkcjonowanie przepompowni, a także zaprzestać ciągłym awariom. Również w odpowiedzi otrzymaliśmy informacje, że nie możemy starać się o podpisanie umowy eksploatacyjnej z PUK sp. z o.o. w Gryfinie, ponieważ nie posiadamy drogi dojazdowej do przepompowni, studni. Wystosowaliśmy zapytanie do inwestora Maison sp. z o.o. o to, dlaczego nie mamy drogi dojazdowej, a w odpowiedzi uzyskaliśmy, że nie ma takiego obowiązku.

My jako mieszkańcy możemy się zgodzić, jeśli budowa osiedla została wykonana zgodnie z projektem, tylko dlaczego inspektor oraz projektant, a także sam inwestor Maison Sp. z o.o. nie pomyśleli o podstawowym elemencie, czyli o drodze dojazdowej do przepompowni. Jeżeli z góry wiadomo było, że nie ma takiej możliwości, to w tej sytuacji winna ona mieć inną lokalizację na działce niż obecnie ma to miejsce. Przy parkingu jest wiele miejsca, gdzie mogłaby się ona znajdować i posiadać odpowiedni dojazd. W tym wypadku jawnie zostaliśmy oszukani. Inwestor w żaden sposób nas o tym nie poinformował przy zakupie mieszkań. Otrzymaliśmy wadliwy produkt, który generuje problemy, dodatkowe koszta, stres, a także dyskomfort w użytkowaniu. Jeżeli inwestor Maison sp. z o. o. nie ureguluje tych uchybień, my jako wspólnota będziemy musieli pokryć ogromne koszta, które nie były w żaden sposób w zawartej umowie, tj. wybudowania odpowiedniej drogi dojazdowej lub przeniesienia studni wraz z przepompownią oraz przebudowaniu sieci kanalizacyjnej. W obecnej sytuacji jedyną drogą dojazdu jest parking na terenie Intermarche przy ul. Flisacza, który został udostępniony z czystej uprzejmości właścicieli, aby PUK Sp. z o. o. miało możliwość wjechać cięższym sprzętem. Niestety jest to krótkotrwałe rozwiązanie, ze względu na przyszłościowe plany dotyczące korzystania z ww. parkingu.

Gdy doszło do kolejnej awarii, która również skutkowała zalaniem, domagaliśmy się zebrania oraz odpowiednich wyjaśnień. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji, o jakie Wspólnota się domagała, a samo zebranie odbyło się bez szerszych ustaleń odnośnie pogłębiającego się problemu. Jedynie dowiedzieliśmy się, że przepompownia nadal nie posiada przeglądu, gdzie ostatecznym terminem był okres czerwca i lipca 2021 roku. Do tej pory nadal nie zostało to wykonane.

Zwróciliśmy się do prezesa Zarządu Partner Home II Sp.z.o.o o udostępnienie nam dokumentów, które należą i są przypisane do naszego osiedla. Otrzymaliśmy odpowiedź za pośrednictwem inwestora Maison sp. z o.o., że owych dokumentów nie otrzymamy. Z tego powodu wystąpiliśmy z wnioskiem do dewelopera Maison sp. z o. o., o udostępnienie odpowiednich dokumentów. Jedyną odpowiedzią jaką otrzymaliśmy to to, że dokumenty zostały wysłane do drukarni wieloformatowej w Szczecinie i otrzymamy je jak tylko wrócą do biura dewelopera. Kilka dni później otrzymaliśmy część dokumentów, lecz nie była to pełna dokumentacja. Reszta dokumentów miała być udostępniona przez Zarządczynie, lecz do tego pory nie dopełniła swoich obowiązków. Skontaktowaliśmy się w tej sprawie, aby przesłano do nas wszystkie dokumenty, a w odpowiedzi otrzymaliśmy od Preses Partner Home II Sp.z.o.o wypowiedzenie umowy administracyjnej. Deweloper Maison Sp. z o. o. jako inwestor, nadal uchyla się od wzięcia odpowiedzialności za całą sytuację, mimo że mamy 5 lat gwarancji.

Gdy jasno stwierdziliśmy uchybienia i niedopełnienie obowiązków, stanowczo zaczęliśmy domagać się wyjaśnień, firma Partner Home II Sp.z.o.o. wypowiedziała umowę, nie dopełniając obowiązków z nią związanych. Przedstawiliśmy znaczną liczbę błędów w rachunkach, niedopełnienie obowiązków wymaganych przeglądów, zniszczenie dokumentacji całej wspólnoty, a także nieterminowe przekazanie sprawozdań odnośnie rozliczeń za wodę i centralne ogrzewanie. W tym czasie byliśmy również utwierdzeni w fakcie przez inwestora Maison Sp. z o. o. o tym, że awaria nie występuje i rzeczywiście przez okres ~2,5 tygodnia nic się nie działo, lecz było to tylko dzięki temu, że przepompownia była kontrolowana i załączana ręcznie przez pracowników budowy. Jako wspólnota, poprosiliśmy o zaprzestaniu w/w kontroli, ponieważ chcemy sprawdzić pracę przepompowni w standardowym trybie, która powinna załączać się automatycznie. Skończyło się to tym, że po kilku dniach wystąpiła kolejna awaria, która nie została zaalarmowana przez alarm i skutkowała wylaniem się ścieków w mieszkaniach. W tym wypadku winę za awarię ponosiła również elektryka, która uległa awarii i brakowało prądu w pompie oraz alarmie. Ze względu na szybką reakcję mieszkańców, pracownik PUK Sp. z o. o. uruchomił pompę ręcznie i nie doszło do większych wylewów. Po trzech dniach od w/w sytuacji znów wystąpiła awaria, która została zasygnalizowana alarmem. Natychmiastowa reakcja i zgłoszenie awarii do PUK Sp. z o. o. zaowocowała tym, że ścieki nie wylały się w mieszkaniach, a było bardzo blisko.

 

Kolejną sprawą jest problem z wentylacją występujący w lokalach bloku A. Po dużej ilości zgłoszeń do Zarządcy, którym jest Partner Home II Sp.z.o.o., przeprowadzona została kontrola kominiarska. Oczekujemy na raport, a także opinię pisemną w tej sprawie.

 

Nie jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować. Mieszkamy na nowo wybudowanym osiedlu, które trapią problemy z podstawowymi brakami. Strona dewelopera Maison Sp. z o. o. nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności za te awarie, ani też obowiązku. Codziennie zastanawiamy się co kolejnego się wydarzy lub jak bardzo problematyczne będą obecne przypadki. Jesteśmy przerażeni tym co może się stać z naszym dobytkiem i majątkiem życia, o które musimy sami dbać.

 

Z poważaniem,

Mieszkańcy Osiedla Flisacze 65A, 65B, 65C

Wnosimy o zastrzeżenie naszych danych osobowych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy o ochronie danych osobowych
(w podpisie 14 nazwisk)
list do redakcji

Zdjęcia (1)

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (274)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

a moze Gruszki?
a moze Gruszki? Wczoraj, 08:22
jakie owoce lubicie? ja na przyklad nie lubie Gruszki
tylko pytam
tylko pytam 2 dni temu, 00:18
Pytanie: jak dalece można sie s Q wić dla kasy?
Zarządca
Zarządca 13.09.2021, 09:54
Oprócz gwarancji mamy jeszcze rękojmie i zgodnie z obowiązującymi przepisami wynosi ona 5 lat i tutaj będzie chyba od daty zawiązania wspólnoty (przepompownia to część wspólna). Oczywiście życzę mieszkańcom aby nie musieli ciągać się po sądach...
mieszk.
mieszk. 13.09.2021, 10:03
do zarządca: Obawiam się, że nie będzie wyjścia, bo iwdać, że nie ma tu dobrej woli.
Urzedas
Urzedas 12.09.2021, 20:01
brak przepompowni i brak zabezpieczeń na cofkę to oszczedzanie milera. No i pod te same rury podłączają kolejne. Teraz taki styl budowy w gminie.
Knagulec
Knagulec 12.09.2021, 13:04
Niezła jazda siedzisz w kuchni jesz obiad a tutaj ci wypływa balach spod drzwi
Deweloper roki 2021
Deweloper roki 2021 12.09.2021, 19:51
I tak będzie jeszcze nie raz do póki studnia nie będzie wybudowana za 3 blokiem
Ambroży
Ambroży 12.09.2021, 12:55
W Gryfinie jest ogólnie przyzwolenie na bylejakość i interesy bez poszanowania woli większości, której sprawa dotyczy.
Knagulec
Knagulec 12.09.2021, 14:39
Jak się daje to się kraje, zawsze jest tak, że ktoś kogoś musi wyrąbać tylko zależy na kogo padnie tym razem padło na mieszkańców Flisaczej"Alternatywy "4
umig
umig 12.09.2021, 15:59
Ryba psuje się od głowy.
ciekawa
ciekawa 12.09.2021, 10:14
Czy ten nowy blok też ma tam zostać podłączony do przepompowni?
tam
tam 12.09.2021, 12:55
A gdzie?
Asenizacja
Asenizacja 12.09.2021, 07:24
Czy naprawdę jak od czasu do czasu wybije kanaliza troszkę to taki wielki problem
Lump
Lump 12.09.2021, 14:44
Większość tam przecież jest z wichury to jaki problem
Anno
Anno 12.09.2021, 13:15
Tak głupiego komentarza dawno nie czytałem ^^ Idź skocz do przepompowni i ogarnij, że to samo mają ludzie, ale w mieszkaniach...
wyobraź sobie Ascenizator
wyobraź sobie Ascenizator 12.09.2021, 10:13
Otóż tak, bo smród i bakterie kałowe pozostają na dłużej.
Lump
Lump 12.09.2021, 14:45
Kocham smrodek
żenada
żenada 12.09.2021, 12:40
w wielu miejscach w Gryfinie wybija i nikt afery nie robi tylko krolowa
Lokator
Lokator 13.09.2021, 09:04
Żenada pokaż gdzie blok po kilku miesiącach ma ścieki w mieszkaniach i nie ma wentylacji? Bloki 50letnie nie mają takich problemów.
Nie rozumiem dlaczego krolowa a czemu nie wspomnisz o 100 rodzinach które domagają się swojego.
fachowiec
fachowiec 13.09.2021, 09:52
do Lokator: Po prostu zaciemnia sprawę bo ma w tyn swój interes.
konkretny
konkretny 12.09.2021, 12:51
Żenada, ale wybija na ulicy a nie w blokach.
Oko
Oko 12.09.2021, 14:43
Co ty ściemniasz jak na ulicy jak normalnie w chałupie
Knagulec
Knagulec 12.09.2021, 04:32
Hej mózgi sprzedam kajak,ktoś chętny eiecej info priv
kolejny?
kolejny? 12.09.2021, 10:11
A ty jesteś od developera? Jeszcze chcesz na tym interes zrobić?
Knagulec
Knagulec 12.09.2021, 11:03
Pewnie A czemu nie jak się daje to się kraje
Idzie zima
Idzie zima 11.09.2021, 11:45
Zanim do sądu to jest jeszcze 1.5 roku podobno na gwarancji , i tyle wykonawca ma czasu aby to poprawić , co się wydarzy w tym okresie , jak to wybije zimą ? Nie do końca opisana wadliwa wentylacja , co znacznie pogarsza sprawę , bo to zacznie parcieć i mówiąc krótko gnić od środka , grzyby , pleśnie , choroby ludzi , wracając do sądu to jeśli nie będzie naprawione to zapewne obie strony okopią się na swoich pozycjach , powoływanie biegłych , ekspertów , wykonawców podwykonawców , niestawianie świadków , kwestionowanie ekspertyz biegłych i powoływanie następnych , szukanie nieistniejących już firm... itp , itd lata nerwów , a kanaliza musi płynąć jej jest wszystko jedno czy z pompą , czy bez niej , pod górkę czy z górki , prawa fizyki , jeszcze jedno poprawienie kanalizacji jeśli trzeba będzie to zrobić jakimś cudem , nie jest proste , jak to wszystko odłączyć na np dwa miesiące , gdzie ścieki w czasie naprawy mają odpływać ...? Rozbabrany teren , nerwy wszystkich dookoła tylko współczuć
A rury kanalizacyjne coraz cieńsze
A rury kanalizacyjne coraz cieńsze 12.09.2021, 20:05
Było ugadane, że ma być tanie wykonanie a oszczędności fifty fifty.
hmmm
hmmm 11.09.2021, 14:18
To nie tak - mieszkanie zalane cudzym g.wnem to nie jest kwestia "mają półtora roku gwarancji" - bo tu nie chodzi o odpadające kafelki ze ściany, czy jakieś inne drobne usterki...
taka prawda
taka prawda 11.09.2021, 09:45
Sprawa do sądu i tyle w temacie!!
też tak sądzę
też tak sądzę 11.09.2021, 09:52
Tak, im szybciej tym lepiej.
Jzk
Jzk 11.09.2021, 08:55
To była kwestia czasu az coś wyplynie od strony maison i wyplynelo w najlepszy spsoob aby opisac czymze jest deweloperka w ich znaczeniu ... jeszcze niedawno pamietam jak mieszkanki osiedla pewnie sie wypowiadaly na temat bydownictwa itd na facebooku a teraz jedna z druga musza wioslowac w klatce, zawsze powtarzam nie chwal dnia przed zachodem slonca .
Wątpię aby w tej sytuacji nastapil jakis pozytywny zwrot akcji dla mieszkańców w koncu ktos za wasze pieniądze musi kupic nowe maranty wiec troch zrozumienia ludzie kochani 😂
Ser
Ser 14.09.2021, 08:19
Nooo to prawda gwiazdy tak zachwalały i sam maison na sile chciał wcisnąć taniej mieszkanie dobrze ze człowiek glowe na karku ma
nie widziałam
nie widziałam 14.09.2021, 08:56
Ser gdzie podłoga w brico pęka?
L
L 13.09.2021, 09:06
To Cię zdziwie.te lokatorki co się wypowiadały, nad nie zalewa i mamy wentylację bo moeszkamy w b bloku nie A ani C w których jest największy syf. W tym jest różnica
nie pozdrawiam
nie pozdrawiam 14.09.2021, 14:44
gdzie w bloku A jest syf? *** się w łeb zanim zaczniesz ***ić
nie tak źle Jzk
nie tak źle Jzk 11.09.2021, 09:52
Skoro mają to jeszcze kilkanaście miesięcy na gwarancji to jest szansa aby to jeszcze wymóc na wykonawcy.
Od zawsze
Od zawsze 10.09.2021, 22:29
Od dawna uzytkownicy domów, mieszkań srejson develop narzekają, na wszystko, kasa zabrana i develop ma gdzieś resztę, to po co czytając takie komentarze dalej od niego kupują?? Wiedzieli gdzie to budowane, teren się nie zmienił i z góry był skazany na porażkę więc tylko życzyć powodzenia, kolejne buble w budowie
Przygłupi bracia
Przygłupi bracia 10.09.2021, 22:01
Śmiesznie się czyta te komentarze. W zaściankowej Polsce słowo deweloper nabiera złego znaczenia - to taki prywaciarz hahaha, źródło zła całego, pieniądze ma olaboga.
Jakie dorobki całego życia? Przecież 9 na 10 mieszkań jest w kredycie
Wole tego dewelopera niż tych śmiesznych braci, co to jeden był strażnikiem miejskim kiedyś a drugi... nie wiem, nikim chyba
do przygłupa braciaka
do przygłupa braciaka 11.09.2021, 02:16
Twój najsmieszniejszy. Jesteś na podium.
Przygłupi bracia
Przygłupi bracia 10.09.2021, 20:43
Śmiesznie się czyta te komentarze. W zaściankowej Polsce słowo deweloper nabiera złego znaczenia - to taki prywaciarz hahaha, źródło zła całego, pieniądze ma olaboga.
Jakie dorobki całego życia? Przecież 9 na 10 mieszkań jest w kredycie
Wole tego dewelopera niż tych śmiesznych braci, co to jeden był strażnikiem miejskim kiedyś a drugi... nie wiem, nikim chyba
Kwid 19
Kwid 19 10.09.2021, 20:39
Tam może powstać nowy wariant świrusa , wariant maison bardzo groźny
kalendarz
kalendarz 10.09.2021, 20:31
Jest trzyletnia gwarancja, a upłyneło już półtora.
Anioł
Anioł 10.09.2021, 19:53
Gryfińskie Alternatywy 4.
Flisacza
Flisacza 10.09.2021, 18:46
Siostrunia w Straży Miejskiej ,braciszek firma budowlana to fajny układ.
cba
cba 10.09.2021, 20:02
Gryfindor słynie z układów.
Żona Freda
Żona Freda 10.09.2021, 16:48
Szanowny Pan Plis miał duzo czasu aby wykazać sie jak to mu na mieszkancach zależy!Pokazal się od takiej strony jakiej go chyba nie znal nikt!Jak pojawia się problem-to wasz problem.
Trochę pokory,chciwość i pycha zakleiła wam mózgi!Po trupach do celu
fryzjerka
fryzjerka 11.09.2021, 07:54
o szanowna pani *** *** 🤗 pozdrawiam ✌

Pozostałe