Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 01:27
Reklama

Komi-Cola, CoolCola, Fancy i Street. Rosja chwali się podróbkami popularnych napojów

Koncerny PepsiCo i The Coca-Cola Company, producenci lubianych napojów, wycofały się z rosyjskiego rynku. To konsekwencja barbarzyńskiego najazdu na Ukrainę. Rosjanie postanowili zapełnić tę lukę na swój sposób: podróbkami.
Komi-Cola, CoolCola, Fancy i Street. Rosja chwali się podróbkami popularnych napojów

Autor: screen YouTube tvOneNews

Od początku wojny w Ukrainie największe koncerny wycofują się lub zawieszają swoją działalności w Rosji. Według opinii publicznej wspieranie gospodarki agresora jest bowiem – delikatnie rzecz ujmując – nietaktowne. Nie inaczej było z The Coca-Cola Company, producentem napojów znanych na całym świecie.

– Nasze serca są z ludźmi, którzy znoszą niewybaczalne skutki tych tragicznych wydarzeń na Ukrainie. Będziemy nadal monitorować i oceniać sytuację w miarę rozwoju okoliczności – informował gigant w oświadczeniu na początku marca.

Podobne działania podjął koncern PepsiCo, choć w tym wypadku producent nie wycofał się z rosyjskiego rynku całkowicie – w dalszym ciągu oferuje produkty mleczne i żywność dla dzieci i niemowląt.

Chwalą się podróbkami

Rosjanie nie pozostali bierni wobec takich konsekwencji. Chcąc uzupełnić lukę w dostępności słodkich napojów na rynku, rozpoczęli produkcję swoich wytworów. Nietrudno jednak zauważyć, że ich szata graficzna jest bardzo zbliżona do wycofanych marek. Nawiązują do nich również niektóre nazwy.

Jak podaje rosyjski serwis Gazeta.ru, „Kombinat "Oczakowa" wyprodukował rosyjskie odpowiedniki Coca-Coli, Fanty i Sprite. Producent nie ukrywa podobieństwa CoolCola, Fancy i Street do popularnych amerykańskich drinków i obiecuje powtórzyć ich smaki. Komi-Cola, CoolCola, Fancy i Street są już dostępne w sprzedaży, a według władz Republiki Komi (jest częśćią Federacji Rosyjskiej), popyt na nie jest coraz większy.

[removed][removed]

McDonald’s kończy swoją działalność

W poniedziałek o zakończeniu swojej działalności w Rosji poinformował również McDonald’s.

„Po ponad 30 latach działalności w tym kraju korporacja McDonald's ogłosiła, że opuści rynek rosyjski i rozpoczęła proces sprzedaży swojego rosyjskiego biznesu” – poinformował koncern w oficjalnym komunikacie.

Z mapy kraju zniknie 850 restauracji, które zatrudniały łącznie ponad 60 tysięcy pracowników. Wiadomo, że punkty ma przejąć lokalny inwestor, jednak szczegóły tej inwestycji nie są jeszcze znane.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
nieJa 18.05.2022 08:00
w miarę wzrostu restrykcji Rosja rozwija rodzime towary .Zachodnie koncerny na kolanach wrócą do Rosji.Ten wpis to nie pochwała tego kraju a realna rzeczywistość .Paradoksalnie najwięcej stracą projektodawcy restrykcji.wide Polska drozyzna i inflacja.

do trolla nieJa 18.05.2022 09:49
Tak to nie jest pochwała to objaw debilizmu.

Jerzy 17.05.2022 12:30
Świetny ruch w zapełnieniu powstałych niszy rynkowych własnymi produktami, aby zabezpieczyć swój kraj przed upadkiem. Natomiast przyzwyczajeń konsumentów nie tak łatwo zmienić, a potęga globalnych marek wyraźnie zaznaczyła swój udział na tamtejszym rynku. Rosja będzie musiała jakoś wpłynąć na swoich obywateli, by przełamać ich barierę, do tej pory młodzi klienci ryczą na yt, że nie mogą zaspokoić swoich wyuczonych potrzeb. Żadna propaganda tu chyba nie pomoże, bo coraz większa ich liczba ucieka w stronę zachodu, może denazyfikacja przez żołnierzy z AK47 na granicy jakoś pomoże.

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama