Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 14:49
Reklama
Reklama
Reklama

Pracownicy chcą, żeby o nich dbać. Jakie mają oczekiwania?

Pandemia zmieniła społeczeństwo. Przeorała obyczaje, nawyki, przyzwyczajenia. Jedną z takich zmian jest podejście do pracy i związanego z nią naszego samopoczucia.
Pracownicy chcą, żeby o nich dbać. Jakie mają oczekiwania?

Autor: iStock

Potwierdzają to wnioski zawarte w najnowszym raporcie ManpowerGroup „Czego pragną pracownicy”. Wynika z nich, że aż 36 proc. pracowników chciałoby w miejscu zatrudnienia liczyć na wsparcie ich zdrowia psychicznego.

Chcemy mieć czysty umysł i rozwijać się  

– Pandemia miała niebagatelny wpływ na pracowników i zauważalnie zmieniła ich hierarchię wartości. Wraz z wybuchem globalnego zagrożenia zdrowotnego, dbałość o dobrą kondycję psychiczną i fizyczną dla wielu osób stała się priorytetem. Szukając jednak rozwiązań na zapobieganie wypaleniu wśród pracowników należy się pochylić przede wszystkim nad jego przyczynami. Warto tu zaznaczyć, że są one bardzo różnorodne i zależą zarówno od indywidualnych predyspozycji danej osoby, jak i środowiska biznesowego, w którym się obraca – mówi Jolanta Jastrzębska, ekspertka ds. rozwoju i zarządzania karierą z Right Management w ManpowerGroup, cytowana w informacji prasowej.

Żeby zapobiegać złym stanom emocjonalnym, pracownicy chcieliby mieć do dyspozycji m.in. dodatkowe dni urlopu, które mogłyby pomóc w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu – taką odpowiedź wskazało 51 proc. ankietowanych.

Innym pomysłem jest zapewnienie pracownikom większej elastyczności w wyborze miejsca i czasu pracy (44 proc.). Aby czuć się w pracy lepiej, chcemy się też rozwijać, co potwierdziło 39 proc. uczestników sondy. Niewiele mniej, bo 36 proc. osób, chciałoby mieć do dyspozycji dodatkowe dni wolne, żeby lepiej zadbać o swoje zdrowie psychiczne.  

Większość pracowników czuje się dobrze

Respondentów ankiety zapytano również o to, jak określiliby swoje samopoczucie w obecnym miejscu. Ich odpowiedzi – choć niedoskonałe – dają pozytywny obraz. Tych dobrych odczuć jest więcej, niż złych. Pewność siebie odczuwa w kwestiach zawodowych 47 proc. zatrudnionych, 45 proc. z nich mówi o poczuciu bezpieczeństwa, a 39 proc. również o motywacji.

Niestety są również pracownicy, którzy nie czują się komfortowo. 27 proc. pytanych stwierdziło, że w pracy towarzyszy im znudzenie i brak motywacji. 19 proc. z nich odczuwa niepewność, a 18 proc. zmaga się z brakiem poczucia bezpieczeństwa.

– Bardzo istotna jest przejrzysta komunikacja, która bezpośrednio przekłada się na pozytywną atmosferę w pracy, która często jest kluczowym aspektem dobrego samopoczucia pracowników w firmie. Ważne jest także przydzielanie zadań zgodnie z poziomem kompetencji pracownika, a w przypadku pojawienia się trudności należy o nich rozmawiać i wspierać pracowników w radzeniu sobie ze stresem. Liderzy mogą także zadbać o wzmacnianie poczucie własnej wartości pracowników, zauważając osiągnięcia i udzielając pozytywnej informacji zwrotnej – radzi pracodawcom Jolanta Jastrzębska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Holly 04.09.2022 13:49
Komentarz zablokowany

Jerzy 04.09.2022 04:53
Zapytajcie Paździerza Dratewki i jego przy***sów, Solidarności EDO kierasów. Leśnych dziadków zarządzania, po szkole obciągania. Pisdzielskiej kreacji, przy wysokiej rotacji.

ryba 03.09.2022 13:52
oczekiwania są bardzo proste- zamiast rozdawać kasę za nieróbstwo dajcie ludzim porządnie zarobić i uczciwie za wykonywaną pracę.

prac 03.09.2022 11:48
Rynek pracownika właśnie się kończy.

Jerzy 03.09.2022 12:45
Hehe, chyba nie.

Zdzislaw Dyrman zasadniczo 03.09.2022 11:30
Pracownicy mają robić jak woły i nie ma to tamto. Od myślenia jest elita i lepszy sort. Należy wysłuchać ich postulaty i żale obiecać to i tamto a pózniej stopniowo owe obietnice wygaszać mają robole zajewaniać za miskę ryżu z dodatkiem mirabelek i szczawiu taką mam koncepcję zasadniczo

Jerzy 03.09.2022 12:48
Dokładnie. Robol zawsze pozostanie robolem.

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama