Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 08:30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

W środę zaświecą na zielono

5 października to Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Szczecin jest jednym z 17 miast, które wspierają ogólnopolską kampanię społeczną #17milionów. Już jutro Urząd Miasta w Szczecinie rozbłyśnie na zielono.
W środę zaświecą na zielono
17 to liczba kluczowa
17 milionów. Tyle osób na całym świecie cierpi na Mózgowe Porażenie Dziecięce. To prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski.  Organizatorzy kampanii kolejny raz chcą zwrócić uwagę Polaków na codzienne problemy osób z MPD i przypomnieć, że są one pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Akcja potrwa do końca października, lecz jej najważniejsze wydarzenia odbędą się 5 października. Tego właśnie dnia cała Polska zaświeci na zielono.
 
Zielony znakiem solidarności z MPD
Motywem tegorocznej kampanii #17 milionów jest kolor zielony.  Dlatego też w dniu 5 października aż 26 obiektów w 17 miastach Polski zaświeci na zielono.
 
Wśród podświetlonych obiektów znajdują się m.in. Zamek Królewski w Warszawie, Sky Tower we Wrocławiu, Katowicki Spodek oraz wiele, wiele innych.  Wśród zaangażowanych miast są: Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Katowice, Białystok, Gdynia, Radom, Toruń, Kielce, Gliwice, Chęciny, Rzeszów oraz… Łódź.
 
Wszystko zaczęło się od Łodzi
Pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiej kampanii jest łódzka Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat, która od wielu lat zajmuje się specjalistyczną terapią dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. W tegoroczną kampanię podobnie jak w roku ubiegłym zaangażowało się wiele osób prywatnych, instytucji oraz znanych osób publicznych (aktorów, muzyków, sportowców i dziennikarzy). Akcję wspierają m.in. Agata Kulesza, Maria Niklińska, Agnieszka Więdłocha, Anita Sokołowska, Magdalena Walach, Renata Przemyk, Łukasz Simlat, Stanisław Brudny i Cezary Pazura oraz wiele innych osób.
Piotr Hulewicz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama