Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 02:08

Informacje kontaktowe, które powinny znaleźć się na twojej stronie internetowej

Tworzenie strony internetowej nie kończy się w momencie oddania jej do użytku, a przynajmniej nie powinno. Dobra witryna jest nieustannie ulepszana oraz dopasowywana do potrzeb odwiedzających. Weryfikacja ich opinii odbywa się nie tylko przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych i własnych obserwacji, ale także dzięki informacjom zdobytym wprost od użytkownika. W tym celu konieczne jest zamieszczenie na stronie odpowiednich treści i sposobów kontaktu z administratorem. Poznaj skuteczne i ciekawe rozwiązania komunikacyjne dla serwisów internetowych.
  • 03.09.2018 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Informacje kontaktowe, które powinny znaleźć się na twojej stronie internetowej

Do czego potrzebna jest komunikacja na stronie internetowej?

Swobodna wymiana informacji między administratorem a użytkownikiem witryny jest korzystna z punktu widzenia obu stron. Administrator ma możliwość skonfrontowania swoich pomysłów z odbiorcą i odpowiedniego ich korygowania, dzięki czemu poprawia jakość swojego produktu i zdobywa doświadczenie. Użytkownik z kolei uzyskuje odpowiedzi na swoje różne wątpliwości oraz pośrednio uczestniczy w tworzeniu strony internetowej. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych sytuacji, do których przydaje się komunikacja w serwisie:

- zgłaszanie błędów na stronie

- opiniowanie produktów zamieszczanych na stronie, aplikacji mobilnej, samej strony etc.

- pytania natury technicznej, trudności w obsłudze

- komentowanie i pytania związane z treścią, przydatne zwłaszcza w przypadku blogów

Podstawowe dane kontaktowe

Jeżeli prowadzisz stronę internetową swojej firmy, autorski sklep online albo bloga, warto zamieścić w serwisie coś więcej niż adres siedziby czy maila kontaktowego. Jeżeli udostępnisz więcej informacji o sobie czy też o swojej działalności i dodatkowo zrobisz to w oryginalny sposób, twoja witryna będzie bardziej wiarygodna i atrakcyjna dla odwiedzających. Dwa standardowe motywy to stopka u dołu strony lub specjalna zakładka w menu „O nas”.

Stopka to rozwiązanie często wybierane przez przedsiębiorców. Powinna być spójną stylistycznie częścią witryny, może znaleźć się na niej więcej elementów, na przykład skrócone menu czy wiadomości o warunkach korzystania i polityce prywatności. Oprócz standardowego zestawu danych (nazwa i adres firmy, ewentualnie godziny otwarcia lokalu, telefon i mail do szybkiego kontaktu) pożądane jest dodanie zwięzłego i konkretnego tekstu na temat działalności, a także odnośników do serwisów społecznościowych, jeśli firma posiada tam swoje konta. Wiele firm decyduje się też na włączenie listy mailingowej.

Zakładka „O nas”, czyli osobna strona, jest rozbudowaną wersją stopki.  Poleca się ją zwłaszcza  blogerom oraz renomowanym przedsiębiorstwom o długoletniej tradycji, ale oczywiście to opcja dostępna każdemu twórcy strony. Tutaj na pierwszy plan wybija się osoba autora lub marka firmy, przedstawiona w interesującym tekście i grafikach. Można dodać nawet wideo czy animację – wszystko według wyczucia i własnej inwencji twórczej.

Formularz kontaktowy lub okienko czatu

W przypadku zgłaszania błędów na stronie i ewentualnych pytań, wiele ułatwia skonstruowanie prostego formularza kontaktowego. Link do strony polecamy zamieścić na stopce, w zakładce „O nas” lub w osobnej sekcji menu. Budowa takiego formularza może być mniej lub bardziej skomplikowana w zależności od potrzeb. Na witrynie sklepu internetowego zwykle wystarczy kilka pól: miejsce na treść zapytania odnośnie produktu, dostawy etc., a poniżej podpis i adres e-mail. Dla firmy oferującej specjalistyczne usługi lub jakiejś instytucji sprawdzi się wariant bardziej szczegółowy, może zawierać od razu zgłoszenie, wniosek, cokolwiek będzie przydatne w twojej działalności.

Ostatnio coraz częściej widuje się na stronach wyskakujące okienko czatu. Warto rozważyć implementację tego rozwiązania w każdego typu serwisie. Użytkownicy cenią sobie interaktywność, szybkość udzielania odpowiedzi i możliwość bezpośredniego kontaktu. Trzeba tylko pamiętać, że po umieszczeniu okienka na stronie, nie można go zaniedbywać, ale na bieżąco reagować.

Opinie i komentarze

Informacja zwrotna zawsze jest przydatna dla autora strony bez względu na rodzaj treści czy sektor działalności. Istnieje wiele sposobów na poznanie zdania użytkowników na konkretne tematy. Sklep internetowy powinien mieć opcję wystawiania opinii o produktach poprzez krótkie teksty, punkty lub gwiazdki. Podobnie usługodawca, na przykład salon kosmetyczny, daje klientom możliwość oceniania swoich usług online. Na wszelkich blogach dobrze jest włączyć komentowanie i odpowiadać na reakcje użytkowników. Strona internetowa to produkt cyfrowy, który ma być przede wszystkim funkcjonalny, dlatego tak ważne jest stworzenie drogi komunikacji między administratorem a odbiorcą.  

Źródło: https://smartbees.pl/

--- Artykuł sponsorowany ---