Wyższe standardy firmowe
Na dziś dzień nie jest odgórnie narzucone, aby właściciel serwisu internetowego koniecznie kupował certyfikat SSL, ale jak najbardziej jest to mile widziane. Powody? Jest ich sporo, ale za najważniejszy uznać należy poczucie odpowiedzialności względem odbiorców korzystających z danych witryn, którzy w dwudziestym pierwszym wieku oczekują możliwości w pełni bezpiecznego surfowania. Nie da się ukryć również, że widok charakterystycznej zielonej kłódki na danej stronie www rodzi w jej czytelnikach odczucie, iż właściciel serwisu to profesjonalista z prawdziwego zdarzenia, który troszcząc się o internautów, wie jak poważne mogą być konsekwencje zaniedbań w kwestii ochrony strony www. Posiadanie strony internetowej zabezpieczanej przez certyfikat SSL przesądza o wysokich standardach marki.
Udowodnione korzyści
Mimo powszechnie znanego celu nadrzędnego przyświecającego autorom certyfikatów SSL, a mianowicie zapewnienie poufnego przesyłu danych między internautami a witryną, nadal jest spora grupa sceptycznie podchodzących do tego rodzaju inwestycji. Nie brak osób, które są zdania, że inwestycja w certyfikat SSL to po prostu zbędny wydatek. W rzeczywistości jednak jest zupełnie inaczej. Posiadanie takiej formy zabezpieczenia pozwala na skuteczną ochronę przed atakami hackerskimi, a także jest to sposób na stosunkowo szybkie poprawienie swej pozycji w rankingach wyszukiwań Google. Jeżeli zależy Ci na lepszym miejscu w wynikach zapytań Google, postaw na solidny certyfikat SSL, który nada Twojej stronie wiarygodności. Ponadto nie ma możliwości, aby nie posiadając omawianej formy zabezpieczenia, uruchomić kampanię reklamową w usłudze Zakupy Google. Szyfrowanie danych przez SSL jest zatem korzyścią obustronną – tak dla właścicieli stron, jak i jej użytkowników.