Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 9 maja 2024 16:48
Reklama

Wdrażamy usprawnienia dla klientów Wydziału Komunikacji, ale nie wszystko zależy od nas - mówi sekretarz powiatu

O problemach z załatwianiem spraw w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gryfinie napisała do nas czytelniczka. Skarżyła się m.in. na długie kolejki i konieczność uiszczania opłat poza budynkiem Starostwa. Artykuł opublikowaliśmy wczoraj. Dzisiaj 24 stycznia 2018 r. do poruszonych problemów odniosła się sekretarz powiatu Barbara Rawecka.
Wdrażamy usprawnienia dla klientów Wydziału Komunikacji, ale nie wszystko zależy od nas - mówi sekretarz powiatu

Oto odpowiedź sekretarz powiatu w sprawie nurtującej naszą czytelniczkę:

Szanowny Panie Redaktorze,

Trudno odnieść się do odczuć Pani korzystającej z usług Wydziału Komunikacji. Odniosę się jedynie do zasygnalizowanych problemów związanych z rejestracją pojazdu.

Informację o niezbędnych dokumentach, jak i opłatach, które należy uiścić zamieszczone są na tablicach ogłoszeń znajdujących się w budynku Starostwa. Osoby korzystające z internetu mogą takie informacje znaleźć na stronie: http://bip.gryfino.powiat.pl/index.php?show=elad_zary_1&nr=33 .

Znajdują się tam niezbędne wnioski, jak i informacje o potrzebnych dokumentach i opłatach. Osoby chcące uzyskać informacje nie muszą stać w kolejce, a mogą podejść do okienka i otrzymają niezbędne wnioski, jak i informacje o opłatach (w wersji papierowej).

Opłaty można dokonywać w każdym banku, w ajencji mieszczącej się w budynku Starostwa, czy też na poczcie. W październiku 2017 r. Starostwo podpisało umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych w jednostce z użyciem WebPOS Paybynet oraz z wykorzystaniem terminalu POS. W listopadzie wskazano nam firmę First Data Polcard, która jedynie może nam zainstalować niezbędne urządzenie. Płatności z użyciem WebPOS Paybynet będą mogli dokonywać także klienci wydziałów Architektury i Budownictwa, Geodezji oraz Gospodarki Nieruchomościami. Według zapewnień firmy First Data Polcard dokonywanie bezgotówkowych opłat możliwe będzie od marca 2018 r.

Staramy się, aby klienci mieli możliwość załatwiania spraw związanych z rejestracją pojazdów w trzech punktach. Od kilku miesięcy wszystkie starostwa, w tym i gryfińskie, borykają się z problemami przy wdrażaniu modułu Centralnej Ewidencji Pojazdów w ramach systemu Cepik 2.0. Nie podniósł on jakości realizowanych zadań, a wręcz wprowadził paraliż w zakresie realizacji zadań dotyczących rejestracji pojazdów. Pracownicy po kilka razy wprowadzają dane, korygują błędy systemowe i próbują telefonicznie, nawet kilka razy dziennie, dodzwonić się do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, gdzie rozwiązywane są problemy dotyczące poszczególnych spraw. Powoduje to wyłączenie na kilka godzin pracownika, jak i stanowiska.

Z poważaniem

Sekretarz Powiatu Barbara Rawecka

 

List czytelniczki zamieściliśmy tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/26763,starostwo-okiem-petenta-list-do-redakcji


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama