Pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

  • 06.06.2021, 17:57
  • dost.
Pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta fragment plakatu
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoni±c pod bezpłatny numer 800 137 200 – pacjent otrzyma niezbędną pomoc medyczną po godz. 18 do 8 rano oraz całodobowo w weekendy i święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłysz±ce. Porady udzielane s± w kilku językach.

Zdarza się, że w dniu wolnym od pracy, czasami w nocy, gorzej się poczujemy lub nasze dziecko nagle dostanie gor±czki. Nasza przychodnia jest zamknięta, a do dyżurnej trudno się dodzwonić. Pomocna w takich chwilach może się okazać udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia teleplatforma pierwszego kontaktu. Je¶li z niej skorzystamy, będziemy mogli porozmawiać, w zależno¶ci od potrzeb i sytuacji: z lekarzem, pielęgniark± lub położn±.

 

Poł±czenie jest bezpłatne; może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych i mieszkaj±cych w naszym kraju.

 

Telefony odbierane s± od poniedziałku do pi±tku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano następnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

 

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

 

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, personel medyczny zaleci:

· wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (Ni¦OZ)

· kontakt z naszym lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do pi±tku)

· a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

W pierwszej kolejności z pacjentem poł±czy się pielęgniarka lub położn±. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod k±tem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzą wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta.

 

W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. W razie potrzeby lekarz może skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świ±tecznej opieki zdrowotnej lub zalecić wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

 

Platforma jest dostępna dla osób niesłysz±cych

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mog± korzystać także pacjenci niesłysz±cy. Specjalnie z myślą± o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza języka migowego.

 

W razie nagłego zachorowania w nocy, weekendy lub święto, wybierz Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Małgorzata Koszur

dost.

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (9)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Bożena
Bożena 06.06.2021, 19:56
Jakiś facet oblewa ludzi krwią zmieszaną z czymś białym
Karina
Karina 06.06.2021, 23:11

Komentarz zablokowany

Komentarz został zablokowany przez administratora.

Rh to krew z kosmosu nie można mieć eic z tą grupą
Rh to krew z kosmosu nie można mieć eic z tą grupą 06.06.2021, 23:05

Komentarz zablokowany

Komentarz został zablokowany przez administratora.

Krysia
Krysia 06.06.2021, 22:27
Masakra ludzią odbija dobrze że nie wbija strzykawek z ciekawości na jakiej ulicy?
toast
toast 06.06.2021, 19:58
To czerwony szampan z pianką.
chory
chory 06.06.2021, 19:16
Teleporad to ja mam po czubek nosa.
Nie sprzedawać dropsów mańkowi
Nie sprzedawać dropsów mańkowi 06.06.2021, 18:53
Pomóżcie mańkowi bo gada do siebie cały dzień na klatce schodowej
rada
rada 06.06.2021, 19:19
Pogadaj z sąsiadem , wesprzyj go.
Zenek
Zenek 07.06.2021, 07:00
Potrzebuję wsparcia. Suszy mnie rura smali pilnie trzeba mi sponsora na zimny browar czekam pomozcie

Pozostałe