Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 27 kwietnia 2024 05:41
Reklama
News will be here
Reklama

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina – znów oszukani?

- W związku z niepokojącymi doniesieniami medialnymi jakoby Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina zostało wykreślone z planów przetargowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, stanowczo proszę o informację, czy jest to prawdą? Jeśli tak, to jakie są tego powody? – pisze marszałek Olgierd Geblewicz do wojewody Zbigniewa Boguckiego. Strategiczny dla Pomorza Zachodniego projekt infrastrukturalny, zainicjowany przez samorządowców, powinien zostać jak najszybciej zrealizowany.
Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina – znów oszukani?

Autor: wzp (archiwum)

List Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza to reakcja na informacje, że zadania inwestycyjne dotyczące ZDOS zostały usunięte z planów przetargowych GDDKiA.

 

„W związku z niepokojącymi doniesieniami medialnymi jakoby Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina zostało wykreślone z planów przetargowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, stanowczo proszę o informacje, czy jest to prawdą? Jeśli tak, to jakie są tego powody? Jeśli nie, to proszę o informację, kiedy możemy spodziewać się przetargu, którego ogłoszenie, zgodnie z deklaracjami Rządu, miało nastąpić do końca czerwca tego roku” – pisze marszałek Olgierd Geblewicz do wojewody Zbigniewa Boguckiego.

 

Marszałek przypomina, że ZDOS stanowi dla Województwa Zachodniopomorskiego i miasta Szczecina jeden z najważniejszych celów polityki transportowej. Znalazło to odzwierciedlenie w zapisach strategicznych dokumentów regionu o charakterze zarówno programowym, jak i planistycznym. A samorządowcy od lat podejmują działania, które przybliżą inwestycję do jej realizacji.

 

- To dzięki naszemu wysiłkowi powstała koncepcja, studium wykonalności i uzyskano decyzję środowiskową na realizację zadania, wydaną w 2017 r. Samorządowcy od początku też zapowiadają chęć współpracy przy realizacji tego strategicznego zadania, czego wyrazem jest nasz apel do Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca tego roku – podkreśla Olgierd Geblewicz.

 

Marszałek zwraca uwagę, że mieszkańcy Pomorza Zachodniego już wiele razy byli oszukiwani przez Rząd i polityków Prawa i Sprawiedliwości. Chodzi m.in. o rzekomą odbudowę potencjału stoczniowego, która propagowana była wieloma listami intencyjnymi, a zwieńczona została słynną w całej Polsce rdzewiejącą stępką.

 

- W sprawie obwodnicy Szczecina moje oburzenie potęgują wypowiedzi przedstawicieli Rządu, bowiem 17 lutego tego roku, Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, iż w połowie tego roku ogłoszony zostanie przetarg. Następnie, 11 czerwca, pojawiła się deklaracja Premiera Mateusza Morawieckiego, który mówił, że ogłoszenie planowane jest „już, za chwilę”, i kolejno Pana wypowiedź z dnia 13 lipca, w której stwierdził Pan, że w tym roku przetarg będzie ogłoszony – przypomina wojewodzie Olgierd Geblewicz. - W związku z powyższym, w imieniu zniecierpliwionych mieszkańców Pomorza Zachodniego, domagam się wyjaśnień i wiążącej deklaracji co do terminu ogłoszenia przetargu na budowę Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina, przedstawienia konkretnego harmonogramu realizacji i wskazania źródeł finansowania inwestycji.

 

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest strategicznym projektem infrastrukturalnym dla Pomorza Zachodniego. Wyprowadzi ruch ciężkich pojazdów ze Szczecina, skróci czas podróży dla nadbałtyckich miejscowości i portu lotniczego Szczecin – Goleniów, usprawni obsługę ruchu transgranicznego i lokalnego. Zachodni „ekokorytarz” przejmie ruch tranzytowy i odkorkuje miasto, czyli ograniczy emisję zanieczyszczeń. Obwodnica będzie obsługiwała również transporty ładunków niebezpiecznych do Z.Ch. Police i innych zakładów przemysłowych. Skróci trasę z Polic do węzła S3/A6 Goleniów Północ o 23 kilometry.

ZDOS ma być dwujezdniową drogą ekspresową, którą będzie można objechać (52 km) aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Planowane jest osiem węzłów: Kołbaskowo (Szczecin Zachód), Będargowo, Dołuje, Dobra, Tanowo, Police, Modrzewie, Goleniów. Najdroższą i najtrudniejszą częścią inwestycji ma być pięciokilometrowy, podwójny tunel Police – Święta.

 

Aktualizacja: Wyjaśnienie z GDDKiA:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/42463,zapewnia-ze-obwodnica-nie-zostala-wykreslona-z-przetargow-bledy-systemu-informatycznego

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
OLGIERD CIOTO MASOŃSKA AH AHA HA 05.08.2021 17:20
Komentarz zablokowany

Sauron 05.08.2021 15:47
Komentarz zablokowany

ktoś 05.08.2021 15:12
Pisi teraz zganiają na błędy systemu informatycznego. Chyba sami w to nie wierzą.

Donald kaput 05.08.2021 14:47
Komentarz zablokowany

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama