Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 27 kwietnia 2024 05:54
Reklama
Reklama

Niezwykłe głosy zabrzmiały w wyjątkowej scenerii [WIDEO, FOTO]

W kościele Mariackim dzisiaj 18 września 2021 r. o godzinie 17:00, podczas Dni Integracji i Ekumenizmu w Chojnie, rozpoczął się koncert "Odkrywamy świat opery i operetki". Podczas muzycznej podróży prezentowane są arie i duety z oper i operetek takich mistrzów, jak: W. A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, E. Kalman, J. Offenbach, J. Strauss.
Niezwykłe głosy zabrzmiały w wyjątkowej scenerii [WIDEO, FOTO]
Występują:
Barbara Tritt - sopran
Aleksandra Bałachowska-Jagusz - sopran
Yana Hudzovska - sopran
Bartosz Gorzkowski - tenor
Damian Suchożebrski - bas
Przy fortepianie - Michał Landowski
Prowadzenie - Robert Bałachowski
 
Posłuchajmy, jak brzmią niezwykłe głosy w wyjątkowej scenerii:
 
Kliknij aby odtworzyć
-----
 
Barbara Tritt – sopran
Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Bydgoszczy na wydziale Wokalno-Aktorskim i Instrumentalnym – specjalizacja flet oraz absolwentka a obecnie pedagog w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu. W roku 2006/2007 studentka Opera Studio w Rzymie pod kierunkiem Renaty Scotto.
Jako wokalistka prowadzi szeroką działalność koncertową. Ma w swoim dorobku posiada liczne wykonania partii solowej w dziełach kantatowo-oratoryjnych. Brała udział w wielu produkcjach operowych takich jak: L’elisir d’amore G.Donizettiego Opera Nova w Bydgoszczy, The Fairy Queen H.Purcella Operze na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki im.S.Moniuszki w Poznaniu, Dido&Aeneas H.Purcella Teatr Baj Pomorski w Toruniu, Teatr Wielki im.S.Moniuszki w Poznaniu oraz La nozze di Figaro i Cosi fan tutte pod kierownictwem Claudia Desderiego (projekt studencki Akademii Muzycznej
w Gdańsku). W swoim dorobku koncertowym ma liczne recitale solowe w Polsce i za granicą /m.in. Szwajcaria, Portugalia/ Koncertowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii opolskiej, poznańskiej, rzeszowskiej, szczecińskiej, gorzowskiej, Amadeus Chamber Orchestra Agnieszki Duczmal, orkiestry gliwickiej oraz Sinfonietty Polonia. Występowała na wielu Ogólnopolskich i Międzynarodowych Festiwalach m.in.w Trzęsaczu, Leżajsku, Kórniku, Wronkach. W latach 2014-2016 występowała w projekcie LA VOCE DI SOPRANO – koncert 3 sopranów. W roku 2018 występowała jako solistka razem z Andrzejem Lampertem podczas Gali Sylwestrowej oraz Koncertów Noworocznych w Filharmonii Poznańskiej. Na przełomie 2019/2020 roku brała udział w trzytygodniowej trasie koncertowej w Chinach jako solistka projektu Wiedeńskiej Gali z agencją PRO MUSICA z Wrocławia.
Jako wokalistka specjalizuje się także w wykonawstwie muzyki współczesnej wykonując partie solowe w dziełach sakralnych oraz cykle pieśni, współpracuje z wieloma kompozytorami. W 2016 roku otrzymała stopień doktora wokalistyki, a jej praca doktorska i płyta w całości poświęcone były polskim pieśniom XX i XX wieku.
Jako pedagog zdobywała doświadczenie zarówno w dziedzinie wokalistki, jak i chóralistyki. Od 2005r. pracuje jako wykładowca przedmiotów emisja głosu, kameralistyka wokalna, metodyka misji głosu m.in. w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu, a od 2019 roku jest dyrektorem tej placówki. Jest także kierownikiem kursu VOCALART JUNIOR skierowanego dla dzieci i młodzieży o profilu śpiewu rozrywkowego. Powołała także nowy kierunek w Studium: Jazz, musical i piosenka estradowa.
Była wykładowcą Akademii Sztuki w Szczecinie oraz na Podyplomowych Studiach Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2011r. do 2016 r. pracowała także jako asystent na Akademii Muzycznej w Poznaniu. W latach 2015-2019 roku prowadziła swoje Studium Wokalne działające w Ognisku Muzycznym Szkoły im.W.Lutosławskiego w Stargardzie. W czerwcu 2013 została Prezesem Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis zajmującego się działalnością artystyczną oraz edukacyjną. Jest twórcą i wykładowcą Warsztatów Artystycznych ARTCAMP dla dzieci i młodzieży. Koordynuje także liczne szkolenia z dziedzin emisji głosu oraz kursy trenerskie w Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego VOCALART. Współpracuje z wieloma instytucjami prowadząc warsztaty i szkolenia dla wokalistów i chórów (Szkoły Muzyczne, Ośrodki Kultury, Śpiewająca Polska).
 
Yana Hudzovska-Kit – sopran
Skończyła studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem na Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie śpiewu prof. Katarzyny Dondalskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach wokalnych pod okiem wspaniałych śpiewaków i pedagogów : prof. Urszula Kryger, maestro Ewa Podleś, maestro Paul Esswood. W swoim dorobku artystycznym posiada wiele koncertów na scenie Filharmonii Szczecińskiej , Filharmonii Zielonogórskiej, Sali Kameralnej Opery na Zamku , Sali Bogusława , Anny Jagiellonki na Zamku Książąt Pomorskich , Sala Kameralna w 13 MUZ oraz na Ogrodzie Różanym, Filharmonii Olsztyńskiej. Koncertowała w ramach Zamkowych Wieczorów Książęcych. Koncertowała również pod batutą Paula Esswooda, Jerzego Koska, Czesława Grabowskiego, Jacka Kraszewskiego, Piotra Borkowskiego.
Laureatka ogólnopolskich konkursów, zdobyła m.in.:
- I miejsce na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Rosyjskiej w Szczecinie(2017),
- Wyróżnienie ta nagroda specjalna Haliny Mickiewiczówny na Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach.(2018)
- Wyróżnienie na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2018)
- Wyróżnienie na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie im. Zdzisława Skwary (2019)
- II nagroda ( I nie przyznano) na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz(2019 Kielce)
- Wyróżnienie i nagroda Specjalna im. Haliny Mickiewiczówny na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Bella Voce w Busku-Zdrój (2019)
- III nagrodę na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2019)
- Wyróżnienie i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie polskiego utworu na Międzynarodowym konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju.
 
 Aleksandra Bałachowska-Jagusz – sopran koloraturowy
Ukończyła II stopień Społecznej Szkoły Muzycznej w Szczecinie, w klasie śpiewu Mirosława Kosińskiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w klasie śpiewu ad. dr hab. Iwony Hossy. 6 maja 2014 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Rosiny w „Cyruliku sewilskim”, w spektaklu studenckim, pod kierownictwem muzycznym Przemysława Neumanna. Dzień później, także po raz pierwszy, zaśpiewała partię sopranową w dziele Carla Orffa „Carmina Burana”, obok Jerzego Mechlińskiego pod dyrekcją Warcisława Kunca. W latach 2014-2016 współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu wykonując partię Ognia i Słowika w operze „Dziecko i czary” M. Ravela, w reżyserii R. A. Brauna, pod dyrekcją Patrycji Pieczary i Grzegorza Wierusa. Od roku 2012 występuje na Letnim Festiwalu w Drezdenku i Krzyżu „Letnie Spotkania Kameralne" oraz na Nadnoteckim Festiwalu Muzycznym „Piękny śpiew”. Wzięła udział w koncercie finałowym w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” na zakończenie „Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej” pod batutą Przemysława Stanisławskiego. 17 kwietnia 2017 zaśpiewała Świąteczny Koncert Południowy, składający się z arii Bacha, Heandla, Mozarta i Kurpińskiego, który odbył się w sali Bogusława na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przy akompaniamencie Iriny Palivody.
Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Geatano Zinetti 2017" w Veronie. Finalistka IV Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Sakralnej w Katowicach w roku 2021 i zdobywczyni trzech dodatkowych nagród: wyróżnienie Imienia Maestry Anny Kościelniak, za najlepsze wykonanie utworu sakralnego, Prof. dra hab. Andrzeja Chorosińskiego -UMFC Warszawa oraz Dyrektora Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy - Macieja Puto.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, prowadzonych m. in. przez Ingrid Kremling – Domański, Olgę Pasiecznik, Urszulę Kryger, Izabelę Kłosińską, Adama Kruszewskiego, Jarosława Bręka i Wojciecha Maciejowskiego.
 
Basrtosz Gorzkowski – tenor
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego śp. prof. Tomasza Zagórskiego oraz prof. Wojciecha Maciejowskiego. Ukończył również studia z reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Laureat III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Romualda Tesarowicza w Teatrze Wielkim w Łodzi. Otrzymał także wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. MA Festival Brugge, Opera Rara Festival, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej Capella Cracoviensis, z którym wykonuje liczne dzieła oratoryjno-kantatowe oraz operowe. Występował na deskach Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, Concertgebouw Brugge, Teatru Muzycznego w Poznaniu, Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera oraz Filharmonii Narodowej w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. U prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Jest solistą Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą, m. in. w Estonii, Serbii, Ukrainie, czy na Słowacji. W jego dorobku znajdują się również nagrania fonograficzne, tj. opera „Faniska” L. Cherubiniego, „W kręgu polskiej pieśni XIX/XX wieku”, „Anothen”, „Tropos” oraz „Sporos”.
 
Damian Suchożebrski - bas
Urodził się w 1992 roku. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu (wydziały edukacji muzycznej oraz wokalno-aktorski w klasie prof. Andrzeja Ogórkiewicza) oraz Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. W 2017 roku był stypendystą Asheville Lyric Opera Young Artist Program w USA, gdzie kształcił się pod okiem Jona i Elisabeth Truittów. Swoje umiejętności wokalne doskonalił pod okiem m.in. Ingrid Kremling, Ewy Iżykowskiej, Marka Rzepki, Eytana Pessena, Evy Blahovej, Heleny Zubanovich. Występował jako Eneasz w op. „Dydona i Eneasz” H. Purcella pod dyr. Paula Esswooda (Teatr Wielki Poznań), Figaro w op. „Wesele Figara” W. A. Mozarta (Filharmonia Opolska), Grimbald w op. „Król Artur” H. Purcella - dyr. Andrew Lawrence King, Nikita w op. “Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego oraz w operze “Dziecko i czary” M. Ravela (Teart Wielki Poznań). Ma na swoim koncie wykonanie kilku dzieł kantatowo-oratoryjnych, w tym Stabat Mater G. Rossiniego w ramach Svatováclavský hudební festival 2017 w Ostravie, Czechy, pod batutą Paolo Gatto. Na stałe współpracuje z Towarzystwem Muzycznym Schola Cantorum Posnaniensis oraz zespołem I Cantanti Ensemble.
 
Michał Landowski - pianista, kameralista
Absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie fortepianu prof. dr hab. Bogusława Rottermunda (studia I stopnia) jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych m. in. w Suwałkach, Wiedniu oraz we Włoszech, gdzie w ubiegłym roku otrzymał I nagrodę w kategorii solowej oraz II nagrody w kategorii zespołów kameralnych na VIII Europejskim Konkursie Muzycznym w Filadelfii. Jako pianista-akompaniator otrzymał także wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Instrumentalistów w Łobzie. Michał Landowski występował z recitalami na wielu festiwalach, m.in. na XVIII Festiwalu Muzyka w Sandomierzu, na festiwalu „Mistrz i uczeń” w Wilanowie, na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku oraz dwukrotnie na festiwalu Wieczory Chopinowskie na Okólniku w Warszawie. Artysta współpracuje na stałe z Chórem Uniwersytetu Szczecińskiego. Koncertował ze znakomitymi muzykami, takimi jak np. Wojciech Mrozek, z Orkiestrą Filharmonii w Równem, a także z solistami szczecińskiej Opery na Zamku w Szczecinie oraz Opery Wrocławskiej. Michał Landowski dwukrotnie otrzymywał Stypendium Artystyczne Miasta Szczecina oraz Stypendium Rektora Akademii Sztuki w Szczecinie. Jest też laureatem XIII edycji Stypendiów Naukowych Miasta Szczecina.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
chojna 20.09.2021 07:44
a gdzie relacja z nabożeństwa ekumenicznego??

Szkoda 19.09.2021 08:06
Po fakcie.. ani mnie to ziębi ani gtzeje.. Trzeba było wcześniej powiadomić.

przestań narzekać tak naprawdę na siebie 19.09.2021 09:00
Szkoda ale do kogo masz pretensje, że nie potrafisz wyławiać informacji??? Wylewasz żale, że napisali relację, a sam wcześniej nie potrafiłeś przeczytać zapowiedzi koncertu? Już 3 dni temu była informacja o wydarzeniach kulturalnych w kościele Mariackim. No mogli wcześniej, ale nie możesz zaprzeczać faktom i czynić z tego zarzuthttps://www.igryfino.pl/wiadomosci/43169,zapraszamy-na-dni-integracji-i-ekumenizmu-program

CK 19.09.2021 09:45
Melduję posłusznie, panie kapitanie, takie dostałem polecenie. Pan oberleutnant słusznie zauważył, że zawsze podczas inspekcji wywołuje się z szeregu największego bałwana, więc lepiej żeby nauczył się czegoś na pamięć, niż ma mówić od siebie. Faktycznie, tak to już jest, że najszybciej na siebie zwraca uwagę idiota

tak uważam 18.09.2021 22:58
W tóźnyvh miejscach Kościoła jest różnica w brzmieniu głosu.

melomanka 18.09.2021 18:05
A kiedy będą koncerty u nas w kościele w Gryfinie?

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama