Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 27 kwietnia 2024 03:04
Reklama
Reklama

Nie może odnowić e-recepty, bo przychodnia... nie realizuje takiej usługi

- Proszę redakcję igryfino o interwencję i pomoc. Jestem pacjentem jednej z przychodni funkcjonujących w Gryfinie. Mam założone Internetowe Konto Pacjenta. Jednak po zalogowaniu się nie mogę skorzystać z możliwości odnowienia recepty na lek, który muszę przyjmować od pewnego czasu - mówi nam gryfinianin.
Nie może odnowić e-recepty, bo przychodnia... nie realizuje takiej usługi

Autor: Fot. czytelnik igryfino

Okazuje się, że kiedy nasz czytelnik po zalogowaniu się do swojego Internetowego Konta Pacjenta próbuje złożyć zamówienie na odnowienie recepty, otrzymuje taki komunikat:

"Przepraszamy, Twoja placówka Podstawowej Opieki Zdrowotnej obecnie nie realizuje usługi zamawiania recept z IKP".

Dalej widoczny jest dopisek:

"Zamiawiane recept jest nową usługą i nie każda placówka Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) jest już gotowa do jej realizacji. Jeśli Twoj lekarz POZ jeszcze nie obsługuje tej usługi, to przy próbie złożenia wniosku o receptę otrzymasz informację, że zamówienie nie może być zrealizowane. Skontaktuj się wówczas z Twoją placówką POZ". 

- Po przeczytaniu tego komunikatu, zrobiłem zgodnie z wytycznymi, czyli skontaktowałem się telefonicznie ze swoją przychodnią. Tam jednak otrzymałem zaskakującą odpowiedź, że przez telefon sprawy recepty nie załatwię. Muszę osobiście stawić się w przychodni. Moim zdaniem to dziwne i niepotrzebne wymagania, utrudniające nie tylko mi załatwienie sprawy, ale wpływające także na organizację pracy przychodni. Mamy kolejną falę epidemii koronawirusa, gdzie powinno się unikać niepotrzebnych kontaktów. Gdyby gryfińska przychodnia była przygotowana do internetowej możliwości zamawiania recept, zmniejszyłyby się kolejki, a inni pacjenci mieliby lepszy dostęp do lekarzy. A tu okazuje się, że ani przez internet, ani nawet przez telefon w swojej przychodni odnowienia recepty załatwić nie można. Członkowie mojej rodziny leczą się gdzie indziej i tam wszystko działa. Dlaczego tutaj nie może - pyta rozgoryczony mieszkaniec Gryfina.

O problemie poinforowaliśmy kierowniczkę przychodni. Obiecała zająć się sprawą i udzielić nam odpowiedzi. 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
MaJa 04.02.2022 06:50
system zamawiania recept po prostu nie działa, mój POZ jest w Warszawie i też otrzymuję podobny komunikat! po 2 latach pandemii i kombinowania skąd wziąć receptę

aptekarz 04.02.2022 08:25
Ma po prostu dziury. Współczuję.

Rach 01.12.2021 15:34
Intermed. Mam identyczne doświadczenia z receptami. Absurd w czasach pandemii i w XXI wieku.

Pacjentka 01.12.2021 13:39
To prawda bo tak samo jest w tej samej przychodni w Gryfinie przy ul grunwaldzkiej ,żeby się dodzwonić do rejestracji to trzeba pół godziny czekać aż odbiorą telefon, jest albo zajęty albo odbiorą z wielką łaską

Pacjent 01.12.2021 10:32
Podać nazwę przychodni bo inaczej się nic nie zmieni

RATUNKU !!! 01.12.2021 07:09
Byłem w szpitalnym RTG i....?? Wynik prześwietlenia klatki piersiowej .............po świętach !!!!!

Iwona 01.12.2021 19:04
Taka sytuacja trwa już bardzo długo … podobno jedyny lekarz który opisuje zdjęcie jest na zwolnieniu

chcieli, to mają... 01.12.2021 21:26
"niech jadą" krzyczała posłanka PiS w sejmie. No to pojechali...

i 30.11.2021 20:26
Niektórzy nawet dostają w sms numery do recepty .

Eni 01.12.2021 01:15
Moze te k. szpitala!

Borek 01.12.2021 01:26
Przeciez koło szpitala są dwie.

Obst 30.11.2021 19:50
Ja mam z kolei uwagę do Przychodni Megamed w Nowym Czarnowie, gdzie nie można telefonicznie zarejestrować do lekarza POZ na konkretny termin. Informacja była taka, że jesli lekarz przyjmuje tylko w poniedziałki środy i czwartki, to rejestracja może sie odbywac tylko w ww. dni. Z tego wynika, że nie mogę w poniedziałek zarejestrować się na środę lub czwartek, tylko na tenże poniedziałek, w którym się dodzwoniłam, ale już nie było miejsc... Na pytanie kiedy mogę zadzwonić, żeby wreszcie ustalić jakiś termin i uzyskałam odpowiedź, że telefonicznie to nigdy się nie zarejestruję, bo najpierw zapisuje się tych, co przyszli osobiście i zawsze wszystkie miejsca są zajęte, także nie mam wyjścia, jak przyjechać osobiście. W XXI wieku nie można się zarejestrować telefonicznie, bo lepiej tłoczyć się przed okienkiem rejestracji w czasie covidu??? Wobec tego muszę rano przed 7.00 jechać z Gryfina do N.Cz. żeby się zarejestrować , a potem jeszcze raz przyjechać, żeby być przyjętym. Fatalna organizacja pracy w tej przychodni. Mogłabym się przenieść do innej, ale tam pracuje mój lekarz POZ od 30 lat, który jest dla mnie najlepszym lekarzem. Może ktoś z tej przychodni to przeczyta i zmieni tę fatalną organizację. Jeszcze niedawno było tak, że można było się zarejestrować na termin za 7 dni, a teraz ....

Iwona 01.12.2021 17:57
zmienić przychodnię !

gryf 01.12.2021 18:29
w Polsce jest za malo lekarzy wiec mnie zupelnie nie dziwi ze nie rejestrują na kolejne dni. Wtedy nikt by sie nie dostal na bieżąco

Konkret 30.11.2021 18:20
A o którą przychodnię chodzi ?

Tadeusz 30.11.2021 17:17
A w mojej przychodni na górce można.

Halina 30.11.2021 16:28
Dziwna sprawa.

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama