Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 07:37

Realizacja filmów – komu warto zaufać?

Wraz ze wzrostem zainteresowania przedsiębiorców filmami reklamowymi, mającymi zachęcać odbiorców do skorzystania z oferowanych przez nich towarów i usług, zwiększyła się także liczba podmiotów i agencji reklamowych, które zaczęły specjalizować się w przygotowywaniu krótkometrażowych spotów promocyjnych i reklamowych na potrzeby wykorzystania ich w reklamie i promocji.
  • 27.03.2018 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Realizacja filmów – komu warto zaufać?

Przyczyniły się do tego także malejące z roku na rok koszty nabycia sprzętu odpowiedniego do wykonywania opisywanych materiałów, a także coraz powszechniejszy dostęp do materiałów źródłowych umożliwiających nabycie wiedzy niezbędnej do realizacji filmów. W chwili obecnej, co niegdyś było standardem, aby zostać dobrym filmowcem tak naprawdę nie trzeba już kończysz szkoły filmowej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy chcemy specjalizować się w krótkometrażowych realizacjach, wykonywanych w znacznej części przy wykorzystaniu komputera oraz możliwości, jakie on daje. W wielu bowiem przypadkach pożądaną przez przedsiębiorców cechą zlecanego do wykonania materiału filmowego jest wykorzystanie właśnie animacji komputerowej, w miejsce stosowanych niegdyś wyłącznie materiałów nagrywanych tradycyjną kamerą.

Stojąc przed wyborem firmy lub agencji, której zlecimy wykonanie materiału filmowego, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników, których uwzględnienie powinno zagwarantować nam zadowolenie z jakości otrzymanego rezultatu. Przede wszystkim powinniśmy dowiedzieć się, jakim doświadczeniem zawodowym może pochwalić się nasz potencjalny wykonawca. Warto w tym celu poprosić o przedstawienie portfolio, które prezentować będzie dotychczasowy dorobek w zakresie realizacji filmów. Jeżeli okaże się, że określony podmiot w zasadzie nie wykonywał wcześniej podobnych materiałów, powinniśmy być ostrożni zlecając mu realizację spotu. Podobnie też – jeżeli nie będzie odpowiadać nam warstwa estetyczna i wizualna dotychczas przygotowywanych materiałów, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że także i opracowany na nasze potrzeby materiał nie przypadnie nam do gustu.

Czynnikiem, na który bezwzględnie powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy, jest ponadto to, jakim zapleczem technicznym i personalnym dysponuje on w codziennej pracy. Wprawdzie czynnik ten ma znaczenie przede wszystkim przy bardziej ambitnych i kosztownych realizacjach filmowych, jednakże nie można go bagatelizować także w odniesieniu do krótkometrażowych spotów reklamowych. Może się bowiem okazać, że z uwagi na awarię posiadanego sprzętu lub braki kadrowe wykonawca znacznie opóźni się z przygotowaniem dla nas materiału, co wymusi przesunięcie startu całej kampanii promocyjnej lub reklamowej. Nierzadko będziemy musieli ponieść z tego powodu negatywne konsekwencje finansowe. Niezależnie od powyższego ważnym czynnikiem będzie też sposób prowadzenia przez wykonawcę jego działalności, możliwości i kanały kontaktu, a także szeroko rozumiana chęć współpracy i konsultacji przy wykonywaniu materiału filmowego na zamówienie klienta, która umożliwi wykonanie odpowiadającego nam spotu.

więcej na www.KrotkieFormy.pl

--- Artykuł sponsorowany ---