Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 11 maja 2024 21:30
Reklama

Klienci Lidla i Biedronki skarżą. UOKiK reaguje

Ta rosnąca frustracja klientów wynika z kontrowersyjnych zasad parkowania obowiązujących przy tych popularnych marketach.
Klienci Lidla i Biedronki skarżą. UOKiK reaguje
UOKiK interweniuje w przypadkach, gdy zasady nie zostały właściwie zakomunikowane lub gdy karę naliczono pomimo spełnienia przez klienta warunków określonych w regulaminie.

Autor: Canva

Zasady panujące na parkingach Lidla i Biedronki budzą wiele wątpliwości. Problemem jest nie tylko wysokość kar za brak biletu parkingowego.

Tak walczą ze „złodziejami” miejsc parkingowych 

Lidl i Biedronka postanowiły raz na zawsze rozwiązać problem zapełniania miejsc parkingowych przez osoby, które nie są klientami ich sklepów. Sposobem na to okazało się wprowadzenie opłat za parkowanie, z darmowym czasem przewidzianym na zakupy – zazwyczaj wynoszącym do godziny.

Celem takiego podejścia jest zapewnienie ciągłej dostępności miejsc dla faktycznych klientów sklepów, szczególnie w lokalizacjach, w których miejsca parkingowe są na wagę złota. 

Co trzeba zrobić? Pobrać bilet z parkomatu i umieścić go za szybą, żeby potwierdzić godzinę rozpoczęcia parkowania. 

Nieumieszczenie biletu kosztuje 90 lub 150 zł. I właśnie tum jest pies pogrzebany. Niezadowoleni klienci zaczęli skarżyć się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Zasady parkowania pod lupą UOKiK

Zasady panujące na parkingach Lidla i Biedronki budzą wiele wątpliwości. Problemem jest nie tylko wysokość kar za brak biletu parkingowego, ale również sposób informowania o tych zasadach. Niekiedy kary są naliczane nawet w przypadkach, gdy auto ktoś zaparkuje na krótko.

Problem jest na tyle poważny, że liczba skarg systematycznie rośnie. W 2020 roku UOKiK otrzymał 128 skarg dotyczących tego problemu, w 2021 mniej – 113, ale już w 2022 – 275, a w 2023 aż 377. Skarżący często wskazują na trudności w przebiegu reklamacji, nawet mimo to, że posiadają dowód na to, że nie przekroczyli darmowego czasu postoju, lecz z różnych przyczyn nie umieścili biletu za szybą.

Jak odwołać się od nieuzasadnionej kary?

W przypadku otrzymania, według klienta, nieuzasadnionej kary za parkowanie, pierwszym krokiem powinno być złożenie reklamacji do zarządcy parkingu. Jeśli to nie przyniesie pożądanego skutku, warto skontaktować się z lokalnym rzecznikiem praw konsumentów. 

Warto również pamiętać, że właściciel parkingu ma pełne prawo ustalić niemal dowolne zasady korzystania z miejsc postojowych, ale obowiązek informowania o tych zasadach musi zostać spełniony. 

UOKiK interweniuje w przypadkach, gdy zasady nie zostały właściwie zakomunikowane lub gdy karę naliczono pomimo spełnienia przez klienta warunków określonych w regulaminie parkingu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
BEKA *** 20.02.2024 04:13
NIECH TĘPE LEMINGI DALEJ WSPIERAJĄ WIELKIE HAŹLE, PO WYKOSZENIU KONKURENCJI NARZUCĄ TAKIE IM TAKIE CENY, ŻE SIĘ ZESRAJĄ :D

A. Żmijewski 18.02.2024 15:00
Precz z marketami pyr pyr bo te zasadniczo zabierają klientów z dziada pradziada od 1945 pyr pyr

Wiesz gdzie je oddać 18.02.2024 11:32
Sypel złodzieju oddaj mi ciuchy które ukradłe$ z balkonu

Kierman gryfiński 18.02.2024 11:21
tymi ich bilecikami dooooopeee sobie podcieram i tam też mogą mnie cmoknąć

Konsument 18.02.2024 09:52
Są inne dyskonty olejmy zakupy w tych co na nas żerują. Dla równowagi zgłaszajmy wszystkie nieprawidłowości typu przeterminowana żywność zawyżenie cen i wszelki bajzel który zastaniemy w tych sklepach typu brud robactwo i zgnilizna najczęściej w warzywach i owocach. Zróbmy im kuku.

widziałem 18.02.2024 09:51
Bo niektórzy na bezczelnego tam parkują.

BEKA *** 20.02.2024 04:14
I BARDZO DOBRZE, PARKINGI PODOBNIE JAK ŚMIETNIKI POWINNY BYĆ DLA WSZYSTKICH :D

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama