Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie mogą wynikać z wątłości kadrowej ekipy, z którą czasami ciężko współpracować. Zazwyczaj tak jest, iż władze raczej nie lubią samodzielnie myślących, a wolą potakujących.
Podział przez pączkowanie
Od 2 stycznia 2017 r. w miejsce dwóch wydziałów - powstaną trzy. Znikają Wydział Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska (BMK) i Wydział Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji (BMP). Zmiana polega na wydzieleniu z wydziału BMP - planowania przestrzennego, a z wydziału BMK - ochrony środowiska.
-Zmiana ma na celu poprawę funkcjonowania urzędu i spójność pracy w zakresach planowania przestrzennego oraz ochrony środowiska. Obie te dziedziny mają na siebie bardzo duży wpływ. Zagadnienia ochrony środowiska zajmują istotne miejsce w planowaniu przestrzennym, a dokumenty planistyczne stanowią ważny instrument ochrony i kształtowania środowiska przyrodniczego gminy. Realizowane przez gminę Gryfino zadania, choćby takie jak kompleksowa zmiana studium całej gminy oraz opracowywanie planów miejscowych, wymaga ścisłej współpracy w tych zakresach – uzasadnia sekretarz.
Wydziały nowe trzy
Od nowego roku funkcjonują 3 przekształcone wydziały:
-Wydział Gospodarki Komunalnej. Funkcję naczelnika pełnić będzie Mariusz Tarka.
-Wydział Inwestycji. Kierować nim nadal będzie Bartosz Boguski.
-Wydział Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska. Stanowisko naczelnika będzie zajmowała Joanna Ekiert, a jej zastępczynią będzie Janina Major.
Dlaczego teraz
Dziwi, że dopiero teraz zdecydowano się na zmiany organizacyjne. Burmistrz Mieczysław Sawaryn zapowiadał przekształcenia już dawno. Za zmianami strukturalnymi miał stać Tomasz Miler. Zmiany były już ponoć w szufladzie. Większość kadencji minęła, a do nowych wyborów zostało 1,5 roku. I w tym między innymi należy upatrywać poszukiwania ratunku.
O problemach kadrowych pisaliśmy tu: http://www.igryfino.pl/kat-189,a,17432,miler-nie-ma-z-kim-pracowac-odchodza-kolejni-praco.html
Czym zajmuje się teraz Wydział Planowania i Ochrony Środowiska
Podstawowy zakres pracy Wydziału Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska:
1.sporządzanie oraz zmiana dokumentów planistycznych - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2.opracowywanie programów z zakresu ochrony środowiska oraz sprawozdań,
3.prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
4.prowadzenie postępowań w ramach ustanawiania form ochrony przyrody,
5.wydawanie decyzji:
- o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia,
- o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- nakazujących posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
5.wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów innych niż gminne,
6.sporządzanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium.
7.opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,
8.udostępnianie informacji o środowisku,
9.edukacja ekologiczna,
10.przyjmowanie zgłoszeń przydomowych oczyszczalni ścieków.











Napisz komentarz
Komentarze