-Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Oprócz strategicznej lokalizacji, dostępnej infrastruktury, kadry potencjalnych pracowników oraz kosztów, konkurencyjność polskiego e-handlu była czynnikiem decydującym o lokalizacji nowego centrum logistycznego – mówi David Schröder, starszy wiceprezes ds. operacji Zalando – Dodatkowo, sprawna współpraca z przedstawicielami regionu, zwłaszcza z prezydentem Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, marszałkiem województwa zachodniopomorskiego oraz zastępcą burmistrza Gryfina, ułatwiła podjąć nam decyzję – dodaje.
Zalando nieustannie poszerza swoją sieć logistyczną m.in. poprzez otwarcie w grudniu 2015 roku pierwszego międzynarodowego centrum logistycznego w Stradelli, we Włoszech, oraz rozpoczęcie budowy czwartego centrum logistycznego w Niemczech, w Lahr na południu kraju. Z kolei nowy, międzynarodowy magazyn Zalando pod Paryżem zostanie oddany do użytku w przyszłym roku, aby klienci z Paryża i okolic mogli otrzymywać swoje zamówienia szybciej.
-Miesięcznie dostarczamy kilka milionów przesyłek do naszych klientów w 15 krajach w Europie. W ciągu ostatniego roku Zalando zyskało aż 3 miliony nowych klientów. W odpowiedzi na tak intensywny wzrost, wzmacniamy naszą europejską sieć logistyczną – informuje David Schröder.
-Inwestycja Zalando stworzy wiele nowych miejsc pracy w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że inwestycja będzie zrealizowana w Gryfinie, w województwie zachodniopomorskim, bo tu stopa bezrobocia nadal jest wysoka. Jedno nowe miejsce pracy w KSSSE wygeneruje kolejne nowe miejsca pracy w otoczeniu gospodarczym. Tak popularna w całej Europie firma pomoże w rozwoju podstrefy KSSSE w Gryfinie i zachęci dalszych przedsiębiorców do inwestowania. Nie ulega wątpliwości, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby uruchomić ten imponujący projekt Zalando – mówi Krzysztof Kielec, Prezes Zarządu KSSSE.
-Na Pomorzu Zachodnim dynamicznie rozwijają się centra logistyczne i zwiększają się powierzchnie magazynowe. Nasze starania o włączenie Pomorza Zachodniego w sieć transeuropejskich korytarzy transportowych oraz stworzona atrakcyjna oferta inwestycyjna przynoszą efekty – komentuje Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.
-Jesteśmy gotowi, aby spełnić wymagania jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Europie. Rozwój Zalando oznaczać będzie również rozwój naszej społeczności i poprawę warunków na lokalnym rynku pracy. Tworzenie nowych miejsc pracy było naszym głównym celem i cieszymy się, że będziemy mogli go osiągnąć razem z Zalando – przyznaje Tomasz Miler, zastępca burmistrza Gryfina.
-Czujemy się zaszczyceni, że Zalando wybrało firmę Goodman jako głównego partnera do budowy swoich obiektów logistycznych – mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią – Mamy możliwość wykorzystania naszej rozległej wiedzy o sektorze e-commerce oraz konkretnych doświadczeń w realizacji projektów dla Zalando, aby razem stworzyć optymalne rozwiązanie wspierające dalszy rozwój tej firmy -dadaje
-Cieszymy się, że nasze kompetencje z zakresu obsługi branży modowej umożliwiły nam rozszerzenie współpracy z naszym partnerem – Zalando. Wierzymy, że wieloletnie doświadczenie logistyczne w obsłudze klientów z branży e-commerce, innowacyjne rozwiązania oraz wysokie kwalifikacje naszych pracowników przełożą się na wzmocnienie przewagi rynkowej naszego partnera – dodaje Piotr Kohmann, CEO Fiege Polska.
Szczegóły dotyczące budowy i procesu rekrutacji zostaną przedstawione w najbliższych miesiącach.
Aleksandra Wysocka
PR consultant
Berlin, 18. sierpnia, 2016
O Zalando
Zalando (https://corporate.zalando.com) jest wiodącą platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajdują się zarówno marki znane na całym świecie, jak i produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Niemiec , Norwegii, Polski, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Sieć logistyczna obejmująca trzy centra logistyczne pozwala na efektywną obsługę naszych klientów w całej Europie. Jesteśmy przekonani, że dzięki umiejętnemu połączeniu trzech komponentów, jakimi są moda, technologia i logistyka, jesteśmy w stanie zaoferować zarówno klientom, jak i partnerom produkt najwyższej jakości. Nasze adresy internetowe każdego miesiąca generują około 160 milionów odsłon, a w pierwszym kwartale 2016 roku 65% pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 18,8 miliona aktywnych klientów na koniec kwartału.
Nasze wcześniejsze artykuły o inwestycji Zalando:








Napisz komentarz
Komentarze