Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 13:38
Reklama

Zgłosił się spadkobierca Apeximu?

Karolina Baranowska zawiadamia samorząd gminny o sprawie spadkowej i późniejszym zabezpieczeniu nieruchomości Apeximu. Sprawa dotyczy Adama B., właściciela firmy Apexim, który został prawdopodobnie zamordowany (prowadzone jest śledztwo przez prokuraturę zielonogórską). W związku z tym zawieszono sprawy sądowe dotyczące gmin Cedynia i Chojna, w których stroną jest jednoosobowa firma z Zielonej Góry.
O włączeniu się córki Adama B. w sprawy firmy Apexim poinformował na sesji absolutoryjnej burmistrz Cedyni Adam Zarzycki. Został wywołany do tablicy przez radnego opozycyjnego.
 
Opozycja pyta władzę
-Część działek została bezprzetargowo wydzierżawiona firmie Apexim na 20, 30 lat. Inne działki są wydzierżawiane innym firmom w formie przetargu. Mieszkańcy nas się dopytują co w związku z tym, że nastąpiła tragiczna śmierć właściciela firmy Apexim – pytał radny Krzysztof Nowak.
-Dostaliśmy pismo od firmy Apexim podpisane przez panią Karolinę Baranowską, córkę właściciela firmy, że trwa procedura spadkowa i ta pani w najbliższym czasie skontaktuje się z gminą w sprawie tych umów – powiedział burmistrz Adam Zarzycki.
 
Co burmistrz pisze w sprawie Apeximu
W sprawie firmy Apexim wydał swoje oświadczenie burmistrz Chojny Adam Fedorowicz, który kilka miesięcy temu sprzedał za 22 mln zł Apeximowi działkę, na której stoi stacja paliw Setpol należąca do firmy Setpol.
-Obecnie gmina Chojna nie jest i nie zamierza być ani stroną, ani sędzią w sporach sądowych i medialnych pomiędzy: firmą APEXIM AB (czyli właścicielem nieruchomości) oraz firmą SETPOL (czyli dzierżawcą nieruchomości do końca lutego 2015r.) - czyli dwoma przedsiębiorcami zajmującymi się działalnością gospodarczą w dziedzinie sprzedaży paliw. Jakiekolwiek próby włączania gminy Chojna w spory między tymi prywatnymi podmiotami są bezpodstawne i bezskuteczne – oświadcza Adam Fedorowicz, burmistrz gminy Chojna. 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama