Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 19:06
Reklama
Reklama

Tu będzie hotel typu slow life. Ciekawy turystyczny projekt w naszym powiecie

Obiekt Starej Masarni w Moryniu zamieni się w butikowy hotel o standardzie 3 gwiazdek. Powstanie on głównie z myślą o osobach ceniących ideę „slow life”. Będzie także w pełni przystosowany do potrzeb rowerzystów. Całość projektu dopełni stworzenie interaktywnej mapy osobliwości. Inwestycja otrzyma wsparcie ze środków europejskich, którymi dysponuje Urząd Marszałkowski.
Tu będzie hotel typu slow life. Ciekawy turystyczny projekt w naszym powiecie
Spółka AIM-REST zamierza nie tylko przebudować budynek Starej Masarni przy ul. Lipowej 2 czy stworzyć interaktywną mapę osobliwości gminy Moryń, ale także przystosować go dla potrzeb hotelowych oraz gastronomicznych, jak i zakupić sprzęt do turystyki aktywnej, np. rowery czy łódki kanadyjki.

 

- Stawiając na rozwój i spójność tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim zakładaliśmy nie tylko przejechanie bez schodzenia z jednośladu nawet 1000 km. Liczyliśmy również, że wraz z nową infrastrukturą dla cyklistów powstanie sieć usług turystycznych skierowanych właśnie dla nich. Baza noclegowa, gastronomia z lokalną kuchnią czy miejsca do rekreacji - to przykłady, z czego najbardziej podczas swoich wypraw potrzebują miłośnicy rowerów. Niech ten innowacyjny projekt z Morynia stanie się zachętą dla podobnych inwestycji w kolejnych zakątkach regionu - podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz.

 

Realizacja turystycznego przedsięwzięcia - wartego prawie 4,5 mln zł - wiąże się w uruchomieniem kilku innowacyjnych usług. To np. usługa mapy osobliwości gminy Moryń z technologią Virtual Reality, w tym sprzedaż produktów lokalnych czy weekendowe pobyty i warsztaty tematyczne oraz usługa Bed&Bike dedykowana specjalnie dla rowerzystów. Efekt prac, które Urząd Marszałkowski wesprze 2 mln zł pochodzącymi puli eurofunduszy, powinniśmy poznać do czerwca 2022 roku. W nowym miejscu zatrudnienie ma znaleźć 6 osób.

 

Projekt wpisuje się założenia 1 Osi Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 „Gospodarka, Innowacje, Nowoczesne Technologie”, działanie 1.5 „Inwestycje przedsiębiorstw wspierające rozwój regionalnych specjalizacji oraz inteligentnych specjalizacji”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MalwinaTreść komentarza: Polsat wie, co robi i dlatego wygrywa oglądalność! W Sylwestra liczy się dobra zabawa, a nie "edukacja" kulturalna. Mają Thomasa Andersa dla starszych, Górniak i Bajm dla tych "klasycznych" i cały wagon disco polo. Mieszanka jest idealna, aby zgarnąć 3 miliony widzów. Czysty pragmatyzm, a nie ambicje.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: tutejszyTreść komentarza: Tez przed telewizorem będę przełączał kanały.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Prez. Janusz Malinowski mówi o równym takcie i wygodzie. Gdzie ta wygoda, skoro ostatni pociąg do Widuchowej, Chojny czy Mieszkowic odjeżdża o 20:35? Wieczorne wyjścia do kina czy lekarza w Szczecinie są teraz niemożliwe. Trudno to nazwać rozwojem siatki połączeń, jeśli omija się mieszkańców przygranicznych gmin!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:08Źródło komentarza: PKP Intercity jedne połączenia likwiduje, ale więcej organizuje. Powiat gryfiński traciAutor komentarza: jaTreść komentarza: Ten Jarmark w Moryniu to już nasza coroczna tradycja. Koncert Orkiestry Ukulele był po prostu mistrzowski! Brawo dla organizatorów za taką energię i świąteczny klimat. 🎅🎄Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:07Źródło komentarza: Moryń rozbrzmiewał świąteczną magią. Zapamiętane dźwięki MOU i Ukubanditos
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama