Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 9 maja 2024 17:23
Reklama

Dobra wiadomość w trudnych czasach - szwedzka Hultafors Group inwestuje ponad 100 mln zł

Produkują odzież i obuwie robocze, narzędzia oraz najwyższej jakości sprzęt dla rzemieślników. W swojej grupie posiadają m.in. takie marki premium jak Hultafors Tools, Snickers Workwear, Dunderdon, Hellberg, Solid Gear, Emma i Toe Guard. Szwedzka firma Hultafors Group inwestuje w pierwszy w Polsce w pełni zautomatyzowany magazyn klasy A, wyposażony w rozwiązanie AutoStore. Obiekt wykorzystujący pracę robotów powstanie w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Inwestor podpisał już umowę z 7R – deweloperem, który zbuduje nowoczesny magazyn. - To niezwykle dobra wiadomość, w tak trudnych czasach – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.
Dobra wiadomość w trudnych czasach - szwedzka Hultafors Group inwestuje ponad 100 mln zł

Pomorze Zachodnie i Goleniowski Park Przemysłowy po raz kolejny stają się przyczółkiem dla skandynawskiej firmy, decydującej się na mocniejszą ekspansję na Europę. Tym razem tą drogą podąża szwedzki inwestor - Hultafors Group. Firma zbuduje supernowoczesny magazyn o powierzchni 30 000 mkw. Docelowo ma w nim znaleźć pracę nawet 150 osób.

 

- Szukaliśmy partnera, który wesprze nas w stworzeniu nowoczesnego magazynu w Polsce, skupiając się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Goleniów to doskonały wybór pod kątem lokalizacji dla dystrybucji produktów z portfolio naszych marek na cały rynek europejski – powiedział Nicklas Axell, Group Logistics Director w Hultafors Group.

 

Obiekt magazynowy zbuduje deweloper 7R. Inwestycja powstanie w systemie zaprojektuj i zbuduj. W pełni zautomatyzowany magazyn będzie wykorzystywał zaawansowaną technologię robotów. Dostawcą rozwiązania AutoStore jest firma Element Logic. Będzie to pierwszy tego typu system w Polsce, co cieszy tym bardziej, a fabryka produkująca znajduje się w Koszalinie. Specjalistyczny obiekt będzie spełniał restrykcyjne międzynarodowe normy bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

 

- Magazyn BTS dla Hultafors Group będzie obiektem klasy A, wyposażonym w system AutoStore. Zaprojektujemy go zgodnie z naszą eko koncepcją 7R Green, która koncentruje się przede wszystkim na maksymalizacji efektywności energetycznej budynku poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak panele fotowoltaiczne i gniazda do ładowania samochodów elektrycznych – wyjaśniał Karol Górnicki, BTS Leasing Manager w 7R.

 

Budynek będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na luty 2021 r.

 

- To niezwykle dobra wiadomość, w tak trudnych czasach. Cieszę się, że Hultafors Group konsekwentnie realizuje swoje plany inwestycyjne, wszyscy przecież wiemy jak dziś wyglądają realia gospodarcze spowodowane pandemią koronawirusa COVID-19. Walczymy o utrzymanie jak największej liczby miejsc pracy, a każde nowe jest wyjątkowo cenne. Kolejna skandynawska firma doceniła Pomorze Zachodnie. Wierzę, że nasz region również dla tego inwestora okaże się dobrym nowym domem – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

 

Przedsiębiorstwo Hultafors założone w 1883 roku to szwedzki koncern wytwarzający produkty przeznaczone dla profesjonalnych rzemieślników. Firma produkuje odzież ochroną BHP, w tym szeroki asortyment spodni roboczych, butów, kurtek i bluz, rękawic ochronnych, bielizny, nośników narzędzi oraz akcesoriów. Odbiorcami produktów są pracownicy budowlani, serwisowi, pracownicy magazynów, kierowcy oraz różnego rodzaju rzemieślnicy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
różnica 18.04.2020 09:44
Tam się rozwijają a u nas się zwijają.

88 18.04.2020 07:47
do 'domagają się tylko' - nie muszę rz " żucać" okiem na mapę, bo znam wszystkie drogi dojazdowe do Gryfina. Problem w tym, że w pierwszym założeniu budowy drogi S-3 miała biec bliżej Gryfina, niestety jak zwykle zawinili samorzadowcy którzy nie potrafili patrzeć perspektywicznie w przyszłość i bez oporów zgodzili sie na jej obecny przebieg. Najważniejsze dla władz to organizacja kościelnych dożynek , imprez /zawsze z proboszczem w tle/, odnowa obiektów sakralnych i plebanii, zmiana nazw ulic, czy organizowanie zabawy w strzelanki pod mostem dla prawdziwych patriotów. Ci co zgineli i przelewali krew w walkach o nasze miasto i powiat z hitlerowcami, swoich ulic nie mają. Mają je natomiast kiecmani, bandyci którzy kolaborowali z nazistami i ci ,co doprowadzili do zagłady 200 tys ludzi i zniszczenia wielkiego miasta. Samorządowcy uwielbiają święty spokój i możliwość zarobku. Od kilkunastu lat w temacie była budowa obwodnicy Gryfina tak, aby droga z Dolnej Odry, Kostrzyna, biegła przez Górkę zostawiając miasto z boku. Niestety wybudowano ulicę osiedlową i zaraz nadano jej status świętej /JP2/ a działki obok sprzedano jako budowlane. A mogło być tak pięknie, tyle, że ktoś by nie zarobił. Ajwaj jest wkór wia jący, ale niestety pisze smutną prawdę. Gryfino toczy rak, potrzebuje pilnie chemii i dobrego doktora.

Gdzie Miler i 17.04.2020 23:31
A w Gryfinie zabrakło Henryka Piłata i klops.

inwestor w turbanie 18.04.2020 00:11
Nie wydaje mi się to

ja 18.04.2020 09:36
a co,brakuje tych popijaw z Henrysiem?

uczciwy 18.04.2020 09:43
Jak pił to za swoje. Przynajmniej nie kradł!

JASPIS 17.04.2020 17:58
i z czego tu się cieszyć jak mały Polski przedsiębiorca w Polsce ginie .

Tarcza ? 17.04.2020 23:32
PiS go właśnie zabija.

88 17.04.2020 17:03
Jak oni w tym Goleniowie i Stargardzie robię , że zawsze to na ich terenach coś nowego powstaje. Goleniów i Stargard, dostaje dotacje na drogi, w Goleniowie i Stargardzie lokują nowe zakłady, a w Gryfinie i powiecie dalej będzie bezrobocie i wiocha z wieżowcami? Nawet środki na remont przystanków i centreum przesiadkowego w ramach SKM są najmniejsze. Gdyby władze miasta i powiatu potrafiły się postawić i miały siłę przebicia, to pewnie i kładka nad torami łączaca Stare Miasto z Górnym Tarasem by powstała. Jaki większy zakład powstał na południu powiatu gryfińskiego ? Nawet dokończenie ul. Łużyckiej po kilku latach jest tylko w planach, bo mają budować turbiny w elektrowni i nie można teraz zakończyć prac. Zapomnieli gamonie z PiS , że mieli wybudować obwodnicę, że wkrótce mają się rozpocząć prace. Nie trzeba robić jej całej, ale podzielić na etapy i zacząć od Pniewa do Gryfina. Tylko kto się odważy z samorzadowców, podpowiedzieć gamoniom z Warszawy, że tak można zrobić ? PiSdzielcy nie potrafili nawet wykorzystać tego , że powiat Gryfiński jako jeden z dwóch w zachodniopomorskim poparł PiS. Wychodzi na to, że spotkała nas kara, a jak PiS przegra następne wybory , to strach się bać jak powiat będzie gnębiony za kolaborację z kwaczystowskim reżimem.

Domagają się tylko 17.04.2020 17:55
Trochę masz rację krzykaczu ale żuć okiem na mapę to zobaczysz że Gryfino leży w ciemnym za du piu , a Stargard jest na trasie Szczecin- Warszawa. Dobry i szybki dojazd z autostrady jest ważny Do Gryfina prowadzą tylko drogi leśne więc żyjcie sobie z tej dojnej odry i nie kłapać dziobami.

Urzędnik 17.04.2020 23:34
Brakuje Henia Piłata

Maciej 18.04.2020 00:13
Tego co chciał elektrownię podatkami wykończyc?

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama