Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 grudnia 2025 11:36
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zdjęcia pozwolą rewitalizować zdewastowane środowisko

Wiele decyzji szkodliwych dla środowiska podejmujemy nie ze złej woli, a z niewiedzy. Stąd pomysł na kampanię społeczną, która podkreśli, jak ważna dla środowiska jest rola naszych codziennych decyzji i małych kroków. Dokładnie to samo zjawisko możemy zobaczyć w przyrodzie – drzewo nie zazieleni się od jednego liścia, ale wiele pojedynczych listków już potrafi „zrobić różnicę” – tłumaczy Marta Krokowicz.
Zdjęcia pozwolą rewitalizować zdewastowane środowisko
W fotogalerii Radosław Ratajszczak, prezes Zoo Wrocław

Autor: Marta Krokowicz

Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów gospodarstwa przekaże 2 zł za każde zdjęcie opublikowane zgodnie z zasadami akcji na rewitalizację Parku Narodowego Manas w Indiach. Cel: 15 000 zdjęć z hasztagiem #liśćrobiróżnicę.

Troska o środowisko to niekoniecznie radykalne zmiany i wywrócenie życia do góry nogami. Często ważniejsze są małe kroki, ale stosowane systematycznie oraz powszechnie. Nawet jeśli nie zawsze mamy możliwość postępować z myślą o ekologii, to codziennie zdarza się mnóstwo okazji by to robić. Czasami po prostu ich nie dostrzegamy.

-Wiele decyzji szkodliwych dla środowiska podejmujemy nie ze złej woli, a z niewiedzy. Stąd pomysł na kampanię społeczną, która podkreśli, jak ważna dla środowiska jest rola naszych codziennych decyzji i małych kroków. Dokładnie to samo zjawisko możemy zobaczyć w przyrodzie – drzewo nie zazieleni się od jednego liścia, ale wiele pojedynczych listków już potrafi „zrobić różnicę” – tłumaczy Marta Krokowicz, Brand Manager marki Paclan i dodaje: stworzyliśmy listę 35 ekoinspiracji do stosowania na co dzień, w różnych sferach życia. Może komuś uda się wprowadzić w życie wszystkie, komuś innemu połowę, a jeszcze komuś tylko jedną. Każdy z tych scenariuszy będzie dla nas sukcesem.

Na potwierdzenie mocy sprawczej małych kroków, marka Paclan zdecydowała się przekazać 2 zł od każdego zdjęcia opublikowanego w serwisie Instagram zgodnie z zasadami akcji. Wystarczy wstawić zdjęcie z liściem w kadrze (nie niszcząc przy tym przyrody), a w opisie zdjęcia umieścić #liśćrobiróżnicę, by przyczynić się do rewitalizacji Parku Narodowego Manas w Indiach. Każde zdjęcie to rewitalizacja aż 200 mkw. powierzchni parku!

Współpraca z biznesem to istotny element naszych działań, ale najbardziej satysfakcjonują te inicjatywy, które dają zwierzętom realne wsparcie. Akcja „Liść Robi Różnicę” ma szansę przyczynić się do rewitalizacji zdewastowanych przez działalność człowieka terenów, a w efekcie stworzyć odpowiednie warunki do życia dla zagrożonych gatunków, takich jak nosorożce indyjskie czy świneczki karłowate. Obszary dzisiejszego Parku Narodowego Manas kiedyś pełniły funkcje uprawne, co odczuwamy do dziś, przez obecność roślin inwazyjnych. Dla zobrazowania problemu warto skupić się na dwóch liczbach – aktualnie w Parku Manas żyją tylko 44 nosorożce, podczas gdy w sąsiednim – Kaziranga – ponad 1800. Wierzę, że ta akcja zrobi różnicę i pomoże przetrwać zagrożonym gatunkom – mówi Radosław Ratajszczak, prezes Zoo Wrocław.

Na rzecz Parku Narodowego Manas jesteśmy gotowi przekazać 30.000 zł, co oznacza rewitalizację 300 ha. Zależy nam na osiągnięciu tej kwoty przy wsparciu Internautów, tak by każdy mógł poczuć, jak wiele może zdziałać. Jedno zdjęcie opatrzone #liśćrobiróżnicę to rewitalizacja 200 mkw. Jeśli zdjęć będzie 15.000, uda nam się zrealizować założony cel – opowiada Marta Krokowicz, związana z marką Paclan i dodaje: bez względu na rozwój akcji, przekażemy 10.000 zł na rzecz parku, ale mocno wierzę w to, że przy wsparciu Internautów uda nam się osiągnąć górną granicę założonego budżetu.

Kampania wystartowała w Dzień Ziemi, 22.04, z przesłaniem, że o planecie warto myśleć nie tylko od święta, ale przede wszystkim na co dzień. Akcja potrwa do 31.05 br. Nawiązanie do liścia jest nieprzypadkowe – liść hibiskusa zdobi ekologiczną linię produktów marki (Paclan For Nature), w której można znaleźć artykuły gospodarstwa domowego wykonane z recyklingu oraz z naturalnych, biodegradowalnych materiałów, zaś „robi różnicę” to fragment claimu marki. Partnerem akcji jest wrocławskie Zoo oraz Fundacja Zoo Wrocław Dodo.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

rozczarowany 26.04.2021 12:53
Andrzej Duda wziął udział w wirtualnym szczycie klimatycznym zorganizowanym przez prezydenta USA Joe Bidena. Jego wystąpienie komentował w programie "Tłit" były premier, obecnie europoseł Leszek Miller. - Wprawdzie prezydent potwierdził, że uznaje cele klimatyczne UE, czyli ograniczenie emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, wspomniał o umowie podpisanej z przedstawicielami górników, która zakłada, że ostatnia polska kopalnia zostanie zamknięta przed 2050 rokiem, ale nie potwierdził celu klimatycznego, czyli osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. To rozczarowujące - stwierdził Miller. Jak podkreślił, "brak jednoznacznej deklaracji w tej sprawę bardzo kontrastował z wypowiedziami innych przywódców, nie mówiąc już o prezydencie Bidenie". - Jestem pod wrażeniem tego, co zrobił Biden. Ostatecznie pożegnał się z polityką klimatyczną swojego poprzednika. Nowy cel redukcji emisji rządu amerykańskiego to 50 proc. do 2030 roku. To jest bardzo trudny cel do spełnienia, ale jakże ambitny. Gratulacje - dodał Miller.

Witek 26.04.2021 09:45
Dziwny sposób, ale jeśli prowadzi do celu, to jest ZA.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne gm. Widuchowa (18.12.2025-07.01.2026)
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama