Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 17 grudnia 2025 01:00
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Do Polic pojedziemy autobusem niskopodłogowym

Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne 3,5 mln zł, „Tramwaje Szczecińskie” 3 mln zł, a Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” 1,5 mln zł - takie środki trafią do transportowych spółek jeszcze w tym roku z RPO WZ na lata 2007-2013. Pozwolą one zrefundować koszty inwestycji w nowoczesny tabor i spore oszczędności w budżetach beneficjentów. Uroczyste podpisanie umów z udziałem marszałka Olgierda Geblewicza i szefów przedsiębiorstw nastąpi we wtorek, 29 grudnia br.
Do Polic pojedziemy autobusem niskopodłogowym
Podpisane zostaną umowy z: SPA „Klonowica” i „Tramwajami Szczecińskimi” oraz umowa-aneks zwiększający wsparcie przyznane wcześniej dla SPPK. Do beneficjentów trafi łącznie 8 mln zł. To wolne środki RPO WZ na lata 2007-2013, które pojawiły się dzięki oszczędnościom przy realizacji innych projektów. Łączna wartość wszystkich trzech zrealizowanych przez spółki komunikacyjnych zadań wyniosła ponad 36 mln zł. Nowy tabor wozi już mieszkańców Szczecina, Polic, Dobrej oraz Kołbaskowa.
 
Refundacja kosztów realizacji poszczególnych transportowych inwestycji obejmie:
a/ zakup przez SPA „Klonowica” 2 niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów z 270 miejscami, które obsługują ruch w Szczecinie i Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym m.in. w Dobrej i Kołbaskowie na liniach pospiesznych A i B, liniach nocnych np. 521 i 525 oraz liniach zwykłych np. 51, 53, 60, 75 czy 88. Koszt całkowity: prawie 3,1 mln zł, wsparcie RPO WZ 2007-2013: 1,5 mln zł.
b/ modernizację przez spółkę „Tramwaje Szczecińskie” 14 tramwajów Tatra oraz montaż 2 przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Koszt całkowity: ponad 22 mln zł, wsparcie RPO WZ 2007-2013: 3 mln zł.
c/ zakup przez Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne 9 nowoczesnych autobusów obsługujących komunikację w Szczecinie i Policach, m.in. na liniach: F, 63, 101, 102 czy 524 oraz 526. Koszt całkowity: prawie 11,6 mln zł, wsparcie z RPO WZ na lata 2007-2013: 3,5 mln zł. (zwiększenie dofinansowania o 2,5 mln zł z 1 mln do 3,5 mln).
 
Realizacja wszystkich zadań wpisała się w założenia 6 Osi Priorytetowej RPO WZ na lata 2007-2013 „Rozwój funkcji metropolitalnych”, Działanie 6.4. „Zintegrowany system transportu publicznego na obszarze metropolitalnym”. Łukasz Jucha

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama